Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
To wydarzenie skierowane jest do przedstawicieli branży budowlanej i inwestycyjnej, którzy chcą w sposób świadomy i strategiczny podchodzić do zarządzania projektami. Podczas dwóch dni zajęć uczestnicy poznają praktyczne aspekty identyfikowania i minimalizowania ryzyka, a także zasady skutecznego przygotowania, negocjowania i realizacji kontraktów budowlanych. Eksperci omówią najczęstsze źródła sporów w relacjach między inwestorem, wykonawcą i projektantem oraz pokażą, jak budować umowy i procedury pozwalające ograniczyć ryzyko opóźnień, roszczeń i nieporozumień. Warsztaty stanowią doskonałą okazję do pogłębienia wiedzy, wymiany doświadczeń i poznania dobrych praktyk, które pomagają zwiększyć bezpieczeństwo prawne i finansowe inwestycji.
Główne zagadnienia:
- Identyfikacja i zarządzanie ryzykiem kontraktowym w projektach budowlanych
- Strategie skutecznego negocjowania i konstruowania umów o roboty budowlane
- Dochodzenie roszczeń wynikających z umów o roboty budowlane
- Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi i konfliktowymi w trakcie realizacji inwestycji
- Projektowane zmiany w Prawie budowlanym – nowe obowiązki projektantów, inwestorów i wykonawców
- Nieterminowa realizacja robót budowlanych – kary umowne, odstąpienie od kontraktu, opóźnienia
- Kontrola zgodności inwestycji z prawem miejscowym – interpretacja MPZP, praktyczne problemy i wpływ nowych regulacji planistycznych
- Nadzór autorski i inwestorski – kluczowe obowiązki i odpowiedzialność uczestników procesu budowlanego
- Waloryzacja wynagrodzenia i zarządzanie ryzykiem finansowym w kontraktach budowlanych
- Realizacja inwestycji budowlanych i infrastrukturalnych w oparciu o specustawy – relacja z Prawem budowlanym
Grupa docelowa:
Wydarzenie kierujemy do branży budowlanej i deweloperskiej, przede wszystkim do dyrektorów, kierowników, specjalistów oraz przedstawicieli Zarządów, a także pracowników takich działów jak:
- Inwestycji
- Prawny
- Finansowy
- Nadzoru
- Compliance
- Techniczny
Zapraszamy również wszystkie osoby zainteresowane tematyką procesu inwestycyjno-budowlanego.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 20.01.2026 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 20.01.2026 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Strategiczne zarządzanie ryzykiem i kontraktami w inwestycjach budowlanych „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2195 zł + 23% VAT do 20.11.2025 r.
-
2595 zł + 23% VAT do 20.01.2026 r.
-
2995 zł + 23% VAT po 20.01.2026 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział. W przypadku nagrań z prelekcji gwarantowany dostęp to 6 miesięcy od ich udostępnienia.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 17.02.2026 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Strategiczne zarządzanie ryzykiem i kontraktami w inwestycjach budowlanych (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 20.01.2026 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 20.01.2026 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:30
Rejestracja uczestników
8:45
Identyfikacja i zarządzanie ryzykiem kontraktowym w projektach budowlanych
- Metody identyfikacji ryzyk na etapie przygotowania i realizacji inwestycji
- Klauzule ograniczające ryzyko – gwarancje, ubezpieczenia, waloryzacja
- Metody oceny ryzyka – matryce ryzyk, scoring, mapowanie interesariuszy
- Redystrybucja ryzyka między inwestorem a wykonawcą
- Monitorowanie i aktualizacja rejestru ryzyk w trakcie realizacji inwestycji
- Rola polis PI i CAR/EAR w zarządzaniu ryzykiem inwestycji
Mateusz Kosiorowski
Wardyński i Wspólnicy
Mateusz Kosiorowski, Wardyński i Wspólnicy
Adwokat, Senior Associate, Koordynator (praktyka ubezpieczeń), Wardyński i Wspólnicy.
Pomaga w sprawach ubezpieczeniowych, transportowych i odszkodowawczych. Jest koordynatorem praktyki ubezpieczeń oraz członkiem zespołu postępowań sądowych i arbitrażowych.
Ma bogate doświadczenie w sporach ubezpieczeniowych oraz w postępowaniach likwidacyjnych i regresowych, w szczególności na tle ubezpieczeń należących do tzw. działu drugiego. Zajmuje się umowami ubezpieczenia, regulacjami prawnymi uczestników sektora ubezpieczeń oraz zagadnieniami InsurTech. Reprezentuje klientów w postępowaniach sądowych, sądowo-administracyjnych oraz administracyjnych. Wielokrotnie sporządzał nadzwyczajne środki zaskarżenia.
10:15
Przerwa
10:30
Strategie skutecznego negocjowania i konstruowania umów o roboty budowlane
- Jak przygotować się do negocjacji?
- Jak konstruować zapisy dotyczące zmian zakresu robót i robót dodatkowych?
- Umowy z podwykonawcami – jak zabezpieczyć łańcuch kontraktowy?
- Typowe błędy w umowach o roboty budowlane i jak ich unikać
Małgorzata Cieśla
Brzezińska Gąsecka Cieśla Adwokaci
Małgorzata Cieśla, Brzezińska Gąsecka Cieśla Adwokaci
Wspiera firmy budowlane i produkcyjne na każdym etapie ich działalności – od przygotowywania umów i rozstrzygania sporów, po reprezentację w sądzie oraz egzekwowanie należności. Działania opiera na otwartej współpracy i partnerskich relacjach, wierząc, że dogłębne zrozumienie potrzeb przedsiębiorstwa i wspólna analiza wyzwań pozwalają wypracować optymalne rozwiązania prawne.
Ma bogate doświadczenie w obsłudze projektów z zakresu prawa pracy, prawa cywilnego, sporów sądowych oraz umów, w tym umów o roboty budowlane. Specjalizuje się także w prawie ochrony środowiska, wspierając firmy w realizacji skomplikowanych projektów z uwzględnieniem wymogów ekologicznych i regulacyjnych.
11:45
Przerwa lunchowa
12:30
Dochodzenie roszczeń wynikających z umów o roboty budowlane
- Warunki skutecznego dochodzenia roszczeń
- Kluczowe klauzule z punktu widzenia późniejszego dochodzenia roszczeń
- Strategie procesowe wykonawcy i inwestora – analiza korzyści i ryzyk
- Dowody w sprawach budowlanych: dziennik budowy, korespondencja, opinie biegłych
- Roszczenia o zapłatę, przedłużenie terminu, waloryzację, roboty dodatkowe
- Studium przypadku: skuteczna strategia procesowa w sporze o roboty dodatkowe
Michał Szumbarski
DWF Poland
Michał Szumbarski, DWF Poland
Michał Szumbarski specjalizuje się w sporach gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora finansowego i infrastrukturalnego. Posiada bogate doświadczenie w szerokim zakresie sporów gospodarczych, w tym w wielu sprawach dotyczących: roszczeń ubezpieczeniowych, odpowiedzialności odszkodowawczej, sporów korporacyjnych, zamówień publicznych, roszczeń wynikających z umów o roboty budowlane, postępowań zabezpieczających i egzekucyjnych, postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych.
Michał Szumbarski reprezentuje klientów przed polskimi sądami powszechnymi i Sądem Najwyższym oraz przed sądami polubownymi (arbitrażowymi), uczestniczył w wielu procesach negocjacyjnych dla klientów, w tym w negocjacjach dotyczących wysokowartościowych ugód związanych ze sporami pomiędzy instytucjami finansowymi oraz ze sporami infrastrukturalnymi. Michał Szumbarski regularnie doradza klientom w różnych kwestiach prawnych związanych z kontraktami budowlanymi o dużej wartości, opartymi na Warunkach Kontraktowych FIDIC, dotyczącymi między innymi linii kolejowych, autostrad oraz infrastruktury energetycznej. Ma bardzo duże doświadczenie w zakresie prawnych aspektów bieżącego zarządzania kontraktami budowlanymi, procedur kontraktowych oraz roszczeń kontraktowych, zarówno z perspektywy wykonawcy jak i zamawiającego.
Michał Szumbarski posiada również doświadczenie w zakresie prawa karnego gospodarczego i prawa karnego skarbowego, a także w doradztwie prawnym związanym z działalnością banków, ubezpieczycieli i funduszy inwestycyjnych, umowami handlowymi, transakcjami fuzji i przejęć, obrotem nieruchomościami, ładem korporacyjnym, śledzeniem aktywów oraz podatkowymi i prawnymi aspektami transakcji dotyczących spółek kapitałowych i osobowych.
13:45
Przerwa
14:00
Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi i konfliktowymi w trakcie realizacji inwestycji
- Jak zapobiegać eskalacji sporów między uczestnikami procesu inwestycyjnego?
- Mediacja, komisja rozjemcza i sąd arbitrażowy – jak działają w praktyce?
- Komunikacja kryzysowa z inwestorem, wykonawcą i nadzorem
- Jak dokumentować przebieg sporów i negocjacji – zasady „legal record keeping”
Katarzyna Kosicka-Polak
MKZ Partnerzy
Katarzyna Kosicka-Polak, MKZ Partnerzy
15:15
Przerwa
15:25
Projektowane zmiany w Prawie budowlanym - nowe obowiązki projektantów, inwestorów i wykonawców
- Jakie obiekty można budować bez pozwolenia na budowę – aktualny katalog i planowane rozszerzenia
- Zmiana podejścia organów nadzoru budowlanego do błędów inwestora – granice tolerancji i odpowiedzialności
- Cyfryzacja postępowań budowlanych – praktyczne aspekty składania dokumentów i pism elektronicznych do organów administracji
- Ustawa „schronowa” jako część pakietu zmian – obowiązek projektowania schronów i miejsc doraźnego schronienia w nowych budynkach od 2026 roku
Wojciech Koźmiński
Jabłoński Koźmiński i Wspólnicy
Wojciech Koźmiński, Jabłoński Koźmiński i Wspólnicy
Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Studiował Prawo również na University of Malta w Msidzie (Malta). Radca prawny, od trzeciego roku studiów prawniczych zdobywał doświadczenie pracując najpierw w Sądzie Okręgowym w Bydgoszczy, później przez prawie sześć lat stale współpracując z jedną z największych warszawsko-poznańskich kancelarii, jednocześnie prowadząc własną działalność gospodarczą w zakresie doradztwa prawnego.
Posiada doświadczenie w kompleksowej i bieżącej obsłudze prawnej przedsiębiorców, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki nieruchomości, ochrony środowiska i ochrony konserwatorskiej, sporów i postępowań inwestycyjnych, zarówno na gruncie postępowania administracyjnego, sądowoadministracyjnego oraz gospodarczego.
Przygotowuje opinie prawne, raporty due diligence, reprezentuje klientów przed sądami powszechnymi, administracyjnymi i organami administracji publicznej. Usługi świadczy w języku polskim i angielskim.
W 2025 r. był prelegentem na Polskim Kongresie Prawa Budowlanego, występował podczas Konferencji Spory Budowlane, a także jest autorem publikacji z zakresu prawa budowlanego i prawa nieruchomości, ukazujących się m.in. w kwartalniku „Prawo Budowlane”.
Damian Michalski
Jabłoński Koźmiński i Wspólnicy
Damian Michalski, Jabłoński Koźmiński i Wspólnicy
Radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu podatków i doradztwa podatkowego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Damian posiada doświadczenie zdobyte m.in. w jednej z największych polskich kancelarii prawnych z siedzibami w Warszawie i Poznaniu, gdzie koordynował pracę zespołu procesowego.
Specjalizuje się w prowadzeniu sporów sądowych, ze szczególnym uwzględnieniem złożonych sporów gospodarczych. Reprezentuje klientów również na etapie negocjacji i mediacji.
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu spraw dotyczących projektów infrastrukturalnych, sporów budowlanych, nieruchomościowych oraz korporacyjnych. W swojej praktyce reprezentował m.in. przedsiębiorców z branży energetycznej, instytucje finansowe oraz deweloperów i inwestorów z rynku nieruchomości.
Autor publikacji naukowych i publicystycznych.
Wyróżniony w międzynarodowym rankingu Legal 500 w kategorii Dispute Resolution w latach 2024 i 2025.
16:30
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:30
Rejestracja uczestników
8:45
Nieterminowa realizacja robót budowlanych - kary umowne, odstąpienie od kontraktu, opóźnienia
- Konstrukcja i egzekwowanie kar umownych – kiedy kara jest adekwatna, a kiedy rażąco wygórowana?
- Odpowiedzialność za opóźnienia: inwestor, projektant, podwykonawcy
- Siła wyższa i nadzwyczajne okoliczności – jak chronić się przed roszczeniami drugiej strony?
- Procedura odstąpienia od kontraktu – forma, terminy, skutki prawne i finansowe
- Praktyka sądowa w zakresie naliczania i miarkowania kar umownych
- Strategie obrony wykonawcy w przypadku zarzutów opóźnienia
dr Szymon Romanow
SKR - Stelmach Krawczyk Romanow
dr Szymon Romanow, , SKR - Stelmach Krawczyk Romanow
Adwokat, doktor nauk prawnych. Partner w kancelarii SKR – Stelmach, Krawczyk, Romanow. specjalizujący się w kontraktach budowlanych. Adiunkt w Katedrze Prawa Cywilnego Uniwersytetu Jagiellońskiego.
10:00
Przerwa
10:15
Kontrola zgodności inwestycji z prawem miejscowym - interpretacja MPZP, praktyczne problemy i wpływ nowych regulacji planistycznych
- Ostatnie zmiany w ustawie o planowaniu przestrzennym i ich wpływ na inwestycje – aktualna praktyka
- Plan ogólny gminy – nowa instytucja i jej znaczenie dla inwestycji
- Procedura sprawdzania zgodności projektu z MPZP i decyzją WZ
- Strategie postępowania w przypadku rozbieżnych interpretacji organów
- Jak prawidłowo interpretować zapisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
Rafał Klimek
Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Rafał Klimek, , Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Klaudia Nowak
Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Klaudia Nowak, , Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
11:45
Przerwa lunchowa
12:30
Nadzór autorski i inwestorski - kluczowe obowiązki i odpowiedzialność uczestników procesu budowlanego
- Granice nadzoru autorskiego i inwestorskiego po nowelizacjach Prawa budowlanego
- Jak prowadzić dokumentację nadzoru i odbiorów?
- Odpowiedzialność za błędy projektowe i nadzorcze – analiza przypadków z orzecznictwa
- Jak skutecznie współpracować na linii: projektant – inspektor – wykonawca
13:30
Przerwa
13:45
Waloryzacja wynagrodzenia i zarządzanie ryzykiem finansowym w kontraktach budowlanych
- Obowiązkowa waloryzacja w zamówieniach publicznych – jak ją stosować i negocjować?
- Wskaźniki i indeksy waloryzacyjne – GUS, PPI, koszty energii i surowców
- Jak dokumentować roszczenie o waloryzację i prowadzić rozmowy z inwestorem?
- Waloryzacja w sektorze prywatnym
Anna Kałużna
Kancelaria Radców Prawnych Tomasz Czapczyński
Anna Kałużna, , Kancelaria Radców Prawnych Tomasz Czapczyński
W 2015 roku ukończyła aplikację radcowską i została wpisana na listę radców prawnych w Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu.
Ukończyła stacjonarne studia prawa na Uniwersytecie Wrocławskim, a następnie studia podyplomowe LL.M. in International Commercial Law na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jest mediatorem wpisanym na listę mediatorów przy Sądzie Okręgowym we Wrocławiu.
W swojej praktyce zawsze stara się szukać optymalnych i kompromisowych rozwiązań. Tylko aktywne i dynamiczne wsparcie odnosi skutek i daje klientowi poczucie bezpieczeństwa. Nie boi się wyzwań, a każdego zadania podejmuje się z pełnym zaangażowaniem. Obsługuje klientów w języku polskim i angielskim.
Radca prawny Anna Kałużna specjalizuje się w prawie nieruchomości, zamówieniach publicznych oraz umowach na dostawy maszyn i roboty budowlane.
15:00
Przerwa
15:15
Realizacja inwestycji budowlanych i infrastrukturalnych w oparciu o specustawy - relacja z Prawem budowlanym
- Kluczowe specustawy: drogowa (ZRID), kolejowa, naftowa, gazowa, lotniskowa, przesyłowa
- Kiedy stosujemy Prawo budowlane, a kiedy Specustawę drogową (ZRID) – wyłączenia i kolizje przepisów
- Etapy formalno-prawne przygotowania inwestycji drogowej
- Wymagania dotyczące zgodności inwestycji z warunkami udzielania pozwoleń na budowę
- Najczęstsze problemy prawne w trakcie realizacji i odbioru inwestycji drogowych
16:30
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online

Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa
Aneta Ślepowrońska
Senior Manager
Knowledge Brokers Department
+48 535900812 a.slepowronska@mmcpolska.plKontakt w sprawach merytorycznych
Aleksandra Różowska
Senior Project Manager
Workshops Department
+48 534000367 a.rozowska@mmcpolska.pl