Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Uchylenie Komunikatu Chmurowego KNF oraz nowe regulacje, takie jak DORA i NIS 2, wprowadzają istotne zmiany w podejściu do outsourcingu i wykorzystania chmury w sektorze finansowym. Warsztaty będą okazją, aby omówić praktyczne aspekty dostosowania się do nowych wymogów, w tym zarządzania ryzykiem, cyberbezpieczeństwem i współpracą z dostawcami usług ICT. Uczestnicy poznają również kluczowe zasady przygotowania do audytów i kontroli KNF oraz planowania strategii wyjścia z outsourcingu, co pozwoli lepiej sprostać oczekiwaniom regulatorów i zapewnić bezpieczeństwo.
Główne zagadnienia:
- Wyzwania regulacyjne i praktyczne konsekwencje uchylenia Komunikatu Chmurowego KNF
- Wpływ DORA na proces outsourcingu i wykorzystanie usług chmurowych w instytucjach finansowych
- Jak poprawnie zarządzać relacjami z dostawcami usług chmurowych i usług ICT po DORA?
- Cyberbezpieczeństwo w instytucjach finansowych – obowiązki wynikające z NIS 2 i DORA
- Zarządzanie ryzykiem outsourcingu w oparciu o DORA
- Kontraktowanie usług chmurowych i strategie wyjścia z outsourcingu chmurowego
- Audyt i kontrola KNF w kontekście outsourcingu
Grupa docelowa:
Warsztaty kierujemy do przedstawicieli instytucji finansowych oraz dostawców usług IT, w szczególności do pracowników działów:
- Outsourcingu
- Operacyjnych
- IT
- Zaopatrzenia
- Prawnych
- Kontrolingu
- Compliance
- Zarządzania ryzykiem
- Zarządzania ciągłością działania
- Bezpieczeństwa
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 25.02.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 25.02.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Chmura i outsourcing w zmieniającym się krajobrazie regulacyjnym sektora finansowego „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2395 zł + 23% VAT do 29.01.2025 r.
-
2795 zł + 23% VAT do 25.02.2025 r.
-
3195 zł + 23% VAT po 25.02.2025 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 24.03.2025 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Chmura i outsourcing w zmieniającym się krajobrazie regulacyjnym sektora finansowego (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 25.02.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 25.02.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
magazyny, magazyna
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Wyzwania regulacyjne i praktyczne konsekwencje uchylenia Komunikatu Chmurowego KNF
- Co oznacza uchylenie Komunikatu Chmurowego KNF dla instytucji finansowych?
- Czy należy całkowicie zapomnieć o Komunikacie Chmurowym, czy nadal warto z niego korzystać?
- Czy DORA wystarczy? Analiza luk regulacyjnych po uchyleniu Komunikatu Chmurowego
- Jak dostosować dotychczasową politykę dotyczącą chmury obliczeniowej do nowej rzeczywistości?
- Czy KNF wymaga notyfikacji dla usług chmurowych? Obowiązki instytucji finansowych po zmianach regulacyjnych w obszarze chmurowym
Michał Kulesza
Rymarz Zdort Maruta
Michał Kulesza, Adwokat, Rymarz Zdort Maruta
Michał Kulesza, kancelaria Rymarz Zdort Maruta
Adwokat, Partner w Departamencie Technologicznym kancelarii Rymarz Zdort Maruta. Kieruje zespołem FinTech i regulacji ICT.
Specjalizuje się w zagadnieniach regulacyjnych związanych z IT. Świadczy stałą obsługę dla podmiotów z sektora finansowego w obszarze regulacyjnym (np. EBA, DORA, wytyczne KNF), outsourcingu IT, digitalizacji oraz usług cloud – zarówno po stronie zamawiających, jak też dostawców rozwiązań.
Prowadził unikalne projekty o wartości ponad 10 miliardów złotych, w tym negocjował umowę dotyczącą budowy regionów Google i Microsoft w Polsce oraz wdrażał pionierskie rozwiązania chmurowe w bankach, zakładach ubezpieczeniowych, funduszach inwestycyjnych oraz podmiotach z sektora ochrony zdrowia (medycznego i farmaceutycznego), energetyki, infrastruktury krytycznej czy też telekomunikacyjnego.
Prowadzi szkolenia, zajęcia dla studentów studiów podyplomowych oraz jest prelegentem na konferencjach branżowych. Autor szeregu publikacji w prasie branżowej i biznesowej.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Prawa Amerykańskiego organizowanym przez Levin College of Law Uniwersytetu Floryda.
W rankingu Chambers FinTech Guide 2024 – FinTech Legal in Poland został sklasyfikowany jako Band 3. Rekomendowany w rankingu kancelarii prawnych dziennika Rzeczpospolita (2022).
10:30
Przerwa
10:45
Wpływ DORA na proces outsourcingu i wykorzystanie usług chmurowych w instytucjach finansowych
- Komunikat Chmurowy a wdrożenie DORA i Wytyczne EBA ws. outsourcingu – praktyczne wskazówki
- Pierwsze wnioski i największe wyzwania we wdrażaniu DORA przez instytucje finansowe w Polsce
- Prowadzenie Rejestru umów z dostawcami ICT – doświadczenia z rynku finansowego
- Powierzenie usług ICT zgodnie z wymaganiami DORA
Łukasz Łyczko
PwC Legal
Łukasz Łyczko, Radca prawny, Senior Manager, PwC Legal
Łukasz odpowiada za zagadnienia z zakresu prawa bankowego, ubezpieczeniowego oraz ESG. Doradzał wielu instytucjom finansowym oraz podmiotom powiązanym z rynkiem finansowym w skomplikowanych projektach regulacyjnych dotyczących wdrożeń wytycznych i rekomendacji polskich i europejskich organów nadzoru. W charakterze eksperta doradza dla grup roboczych utworzonych przy Związku Banków Polskich, w tym grupy ds. zrównoważonych finansów oraz grupy ds. Taksonomii, wspierając w opracowaniu wyjaśnień interpretacyjnych dla sektora finansowego w zakresie regulacji ESG. Wykładowca studiów podyplomowych ESG na Uniwersytecie Warszawskim oraz autor publikacji z zakresu ESG. W codziennej praktyce prowadzi warsztaty z zakresu metodyki wdrażania regulacji ESG oraz zapewnia wsparcie regulacyjne przy wdrażaniu ujawnień ESG dla uczestników rynku finansowego.
Jakub Derulski
PwC Legal
Jakub Derulski, Senior Associate, PwC Legal
Jakub jest Starszym Prawnikiem w zespole Regulatory w PwC Legal. Posiada ponad 7-letnie doświadczenie w doradztwie regulacyjnym dla podmiotów funkcjonujących na rynku finansowym. Do zespołu PwC Legal dołączył w tym roku, wcześniej doświadczenie zdobywał w renomowanych Warszawskich kancelariach i w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego.
W dotychczasowej praktyce zajmował się zagadnieniami związanymi z przetwarzaniem danych w sektorze finansowym i outsourcingiem, zarówno z perspektywy regulacyjnej, jak i doradztwa prawnego, asystując klientom przy przejściu na działalność w chmurze.
Brał udział w licznych wdrożeniach nowych rozwiązań technologicznych u podmiotów sektora finansowego, jak również asystował klientom w procesach licencyjnych przed KNF. Aktualnie doradza również podmiotom finansowym w zakresie wdrożenia rozporządzenia DORA.
Jakub realizował również projekty związane z doradztwem prawnym m.in. w zakresie wdrożenia AML, GDPR, czy narzędzi opartych o systemy sztucznej inteligencji przez podmioty prowadzące działalność regulowaną w sektorze finansowym. Jest członkiem Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji i twórcą rekomendacji dla sektora finansowego przygotowanymi przez grupę.
Aleksandra Billewicz
PwC Legal
Aleksandra Billewicz, Senior Associate, PwC Legal
Aleksandra jest Starszą Prawniczką w zespole Regulatory w PwC Legal i posiada ponad 7-letnie doświadczenie w doradztwie regulacyjnym dla podmiotów funkcjonujących na rynku finansowym. Zajmuje się również zagadnieniami związanymi z cyberbezpieczeństwem i sztuczną inteligencją.
Aleksandra posiada doświadczenie w zakresie doradztwa podmiotom rynku finansowego w przejściu na świadczenie usług z wykorzystaniem technologii chmury obliczeniowej, w tym również w zakresie analizy zgodności istniejących procesów i procedur oraz dostosowania ich do zmian prawnych. Doradza również podmiotom finansowym w zakresie wdrożenia rozporządzenia DORA, w szczególności w zakresie relacji z zewnętrznymi dostawcami usług ICT i procedur zakupowych, a także wspiera Polską Izbę Ubezpieczeń w zakresie stworzenia standardu wdrożenia rozporządzenia.
Aleksandra realizowała projekty związane z doradztwem prawnym m.in. w zakresie wdrożenia AML, GDPR, IDD, postępowań licencyjnych dotyczących PSD2, outsourcingu, w tym outsourcingu czynności bankowych, tworzenia i negocjowania kontraktów IT, w tym analizy umów z dostawcami chmurowymi. Prowadzi również szkolenia z zagadnień dotyczących outsourcingu regulowanego, rozporządzenia DORA czy wykorzystywania w biznesie sztucznej inteligencji.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Jak poprawnie zarządzać relacjami z dostawcami usług chmurowych i usług ICT po DORA?
- Zarządzanie relacjami z dostawcami usług ICT po wdrożeniu DORA na podstawie wytycznych RTS
- Nadzór nad dostawcami chmurowymi w świetle DORA i NIS 2
- Pośrednicy/agenci jednostek sektora finansowego wykorzystujący chmurę – czy to są dostawcy ICT? Jakie wymogi do nich stosować po uchyleniu Komunikatu Chmurowego?
- Due diligence dostawców – jak wybrać i monitorować partnerów w zakresie usług chmurowych?
dr Krzysztof Korus
DLK Legal
dr Krzysztof Korus, DLK Legal
Dr Krzysztof Korus jest radcą prawnym, doktorem nauk prawnych i ekonomistą. Ekspert w zakresie usług płatniczych, prawa nowych technologii oraz prawa bankowego. Od 2015 co roku rekomendowany przez Chambers Europe w kategorii Banking & Finance („strong experience in banking regulatory matters”, „deep knowledge and long experience”). Pionier doradztwa regulacyjnego dla sektora fintech w Polsce. Doradzał m.in. we wdrożeniach PSD2 i otwartej bankowości, w kilkudziesięciu postępowaniach przed organami nadzoru nad rynkiem finansowym w Polsce i w Europie, w transakcjach M&A na rynku fintech, a także w sporach sądowych i arbitrażowych między instytucjami finansowymi. Uczestniczył w pracach najważniejszych branżowych grup roboczych dla sektora technologii finansowych, m.in. API Evaluation Group przy Komisji Europejskiej, zespołu Polish API, Zespołu roboczego ds. rozwoju innowacji finansowych (FinTech) przy KNF, strumienia „Blockchain i kryptowaluty” przy Ministerstwie Cyfryzacji w ramach programu „Od papierowej do cyfrowej Polski” oraz grupy roboczej przy RRRF ds. implementacji dyrektywy PSD. Współautor raportów „Study Impact of the PSD” oraz „Principles, Definitions and Model Rules of European Private Law” dla Komisji Europejskiej oraz członek rady programowej miesięcznika „Monitor Prawa Bankowego”. Członek European Payments Consulting Association, współpracował również z Polsko-Niemieckim Centrum Prawa Bankowego oraz London Economics. Autor kilkudziesięciu publikacji oraz analiz prawnych i komentarzy oraz prelegent na licznych wydarzeniach branżowych w Polsce, Europie, Ameryce, Azji. Zaangażowany w prace legislacyjne na poziomie polskim oraz unijnym.
14:30
Przerwa
14:45
Cyberbezpieczeństwo w instytucjach finansowych - obowiązki wynikające z NIS 2 i DORA
- Obowiązujące przepisy oraz wytyczne regulujące obszar cyberbezpieczeństwa
- Obowiązki szczególnie ważne dla instytucji finansowych wynikające z implementacji NIS 2
- Wymogi w zakresie cyberbezpieczeństwa wynikające z DORA, co do których nie ma zastosowania NIS 2
- Dobre praktyki i obowiązki w zakresie cyberbezpieczeństwa łańcucha dostaw na gruncie NIS 2, DORA i UKSC
16:15
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Zarządzanie ryzykiem outsourcingu w oparciu o DORA
- Identyfikacja, ocena i monitorowanie ryzyk związanych z outsourcingiem – jak przeprowadzić rzetelną ocenę ryzyka?
- Podział odpowiedzialności między I i II linię obrony w systemie zarządzania ryzykiem
- Role i odpowiedzialność jednostek operacyjnych w instytucjach finansowych (działy ryzyka operacyjnego, IT, zakupów)
- Dokumentacja zgodności z regulacjami – kluczowe elementy
Kamil Prokopowicz
Raczyński Skalski & Partners
Kamil Prokopowicz, Associate, Raczyński Skalski & Partners
Specjalizuje się w doradztwie regulacyjnym dla sektora finansowego, w szczególności doradzając naszym klientom w procesach licencyjnych przed Komisją Nadzoru Finansowego. Jego zainteresowania obejmują najnowsze inicjatywy legislacyjne Unii Europejskiej, w tym dotyczące usług płatniczych, otwartych finansów, crowdfundingu czy aktywów wirtualnych. Ukończył studia prawnicze z oceną bardzo dobrą na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie obronił pracę magisterską dotyczącą przekazywania danych osobowych z Unii Europejskiej do państw trzecich. Doświadczenie międzynarodowe zdobywał w ramach pobytów stypendialnych w Wielkiej Brytanii na University of Glasgow i Czechach na Uniwersytecie im. T. Masaryka. Jest współautorem opracowań dydaktycznych z zakresu prawa konstytucyjnego, które zostały wydane przez renomowane wydawnictwo Wolters Kluwer Polska. Od stycznia 2024 r. aplikant radcowski w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. W wolnym czasie jest miłośnikiem kolarstwa szosowego i wędrowania po górach. Płynnie włada językiem angielskim.
10:30
Przerwa
10:45
Kontraktowanie usług chmurowych i strategie wyjścia z outsourcingu chmurowego
- Kluczowe klauzule umowy outsourcingowej – jakie zapisy powinny znaleźć się w umowach z dostawcami usług chmurowych, aby zapewnić zgodność z regulacjami DORA i NIS 2?
- Minimalizacja ryzyk związanych ze zmianą dostawcy chmurowego – jakie kroki podjąć, aby zmniejszyć ryzyko przy zmianie dostawcy usług chmurowych?
- Opracowanie skutecznego planu wyjścia z outsourcingu chmurowego – jak przygotować i przetestować exit plan zgodnie z najlepszymi praktykami?
Jacek Widenka
WKB Lawyers
Jacek Widenka, Associate, Adwokat, WKB Lawyers
Specjalizuje się w prawie nowych technologii oraz prawie autorskim i własności przemysłowej. Posiada również doświadczenie w zakresie zwalczania nieuczciwej konkurencji, ochrony dóbr osobistych oraz prawa prywatności. Dotychczas zdobywał doświadczenie w zespołach IP/TMT renomowanych polskich kancelariach oraz warszawskim biurze między-narodowej kancelarii, gdzie doradzał m.in. w negocjacjach oraz w sprawach transakcyjnych, w tym badaniach due diligence, na rzecz podmiotów z branży bankowości, energetycznej, medycznej, nieruchomości, FMCG, game developmentu z zakresu prawa własności intelektualnej, IT, prawa prywatności oraz outsourcingu bankowego.
W pracy kancelarii odpowiedzialny jest w ramach zespołu za wsparcie w zagadnieniach związanych z IT oraz nowymi technologiami, w szczególności w zakresie wdrożeń IT, doradztwa transakcyjnego jak również negocjowaniu kontraktów IT. Ponadto, wspiera klientów kancelarii w kwestiach regulacyjnych, w szczególności w obszarze cyberbezpieczeństwa ICT (m.in. KSCU, dyrektywa NIS, Dyrektywy CER oraz RED). W ramach realizowanych projektów IT, doradzał na rzecz producentów ICT, dostawców usług płatności, podmiotów z sektora automotive, producentów i dystrybutorów OZE oraz globalnego koncernu paliwowego.
Ponadto świadczy usługi bieżącego doradztwa na rzecz podmiotów z branży kreatywnej, technologicznej i e-commerce w sprawach dotyczących ochrony praw własności intelektualnej oraz zwalczania nieuczciwej konkurencji.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Audyt i kontrola KNF w kontekście outsourcingu
- Jak przygotować się na audyt KNF po uchyleniu Komunikatu Chmurowego?
- Kluczowe aspekty kontroli zgodności z regulacjami DORA
- Przygotowanie instytucji finansowej na kontrolę KNF – rekomendacje i najlepsze praktyki
Gabriela Kocurek
KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy
Gabriela Kocurek, Senior Associate, KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy
Specjalizacje
Specjalizuje się w prawie nowych technologii i regulacji rynków finansowych, prawie własności intelektualnej, prawie ochrony danych osobowych oraz prawie zamówień publicznych.
Jest ekspertem w obszarze regulacji dotyczących usług chmurowych oraz outsourcingu usług IT, z uwzględnieniem specyfiki sektora finansowego. Wspiera klientów w obszarze zamówień publicznych, z uwzględnieniem specyfiki zamówień w sektorze IT.
Doświadczenie
Doradza w szczególności klientom z branży FinTech, IT, cyberbezpieczeństwa, e-commerce i branży nowych technologii:
- Posiada bogate doświadczenie w przygotowywaniu i negocjowaniu umów IT, umów wdrożeniowych oraz umów na świadczenie usług IT w modelu SaaS a także umów licencyjnych, dotyczących przeniesienia know-how, transferu praw własności intelektualnej jak również umów dotyczących komercjalizacji wyników prac badawczo – rozwojowych.
- Wspiera klientów z sektora FinTech w dostosowaniu umów i wdrażaniu wymogów regulacyjnych właściwych dla sektora finansowego. Doradza i wspiera klientów w negocjowaniu umów IT w reżimie outsourcingu bankowego, inwestycyjnego, chmury obliczeniowej i outsourcingu w rozumieniu wytycznych EBA.
- Doradza w zakresie umów IT oraz ochrony danych osobowych podmiotom z branży IT Security.
- Współuczestniczyła w audycie procedur ochrony danych osobowych w grupie spółek o zasięgu globalnym.
- Doradza klientom w zakresie prowadzenia kampanii marketingowych o zasięgu międzynarodowym.
- Wspiera klientów kancelarii w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych. Doradzała klientowi kancelarii w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wdrożenie Platformy Kanałów Elektronicznych przez Bank Gospodarstwa Krajowego oraz z sukcesem reprezentowała klienta w postępowaniu dotyczącym tego zamówienia przed Krajową Izbą Odwoławczą.
Kwalifikacje i uprawnienia zawodowe
Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie.
Absolwentka studiów podyplomowych na kierunku Prawo Zamówień Publicznych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Absolwentka studiów licencjackich i magisterskich na kierunku Administracja na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.
14:30
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa
Aneta Ślepowrońska
Senior Manager
Knowledge Brokers Department
+48 535900812 a.slepowronska@mmcpolska.plKontakt w sprawach merytorycznych