Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Warsztat umożliwi zdobycie wiedzy i umiejętności, które są niezbędne do skutecznej realizacji inwestycji w zgodzie z naturą i prawem. Podczas wydarzenia uczestnicy dowiedzą się,
jak zweryfikować i ocenić zagrożenia środowiskowe w planowanych przedsięwzięciach, a także poruszone zostaną aspekty prawne dotyczące uzyskania decyzji środowiskowych. Podczas szkolenia omówione zostaną wyzwania i szanse dla strategicznych inwestycji w kontekście zrównoważonego rozwoju. Eksperci przedstawią kwestie przygotowania dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej, procedur odwoławczych oraz skarg, a także kwestie udziału społeczeństwa w postępowaniach OOŚ.
Główne zagadnienia:
- Inwestycje strategiczne w nowej erze oceny środowiskowej
- Weryfikacja i ocena zagrożeń środowiskowych w planowanych inwestycjach
- Prawne aspekty pozyskania decyzji środowiskowych
- Przygotowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej
- Decyzje administracyjne
- Decyzje środowiskowe na budowę OZE – aspekty prawne i praktyczne
- Udział społeczeństwa w postępowaniach OOŚ
Grupa docelowa:
Do udziału w wydarzeniu serdecznie zapraszamy przedstawicieli branży energetycznej, przemysłowej i budowlanej, a w szczególności osoby z działów:
- ochrony środowiska
- energetycznych
- prawnych
- inwestycji
- nieruchomości
- projektów
- infrastruktury
Zapraszamy również wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 23 sierpnia 2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 23 sierpnia 2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Inwestycje w zgodzie z naturą i prawem – wyzwania w zakresie pozyskiwania decyzji środowiskowych „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
1995 zł + 23% VAT do 25 września 2024 r.
-
2395 zł + 23% VAT po 25 września 2024 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 21.10.2024 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Inwestycje w zgodzie z naturą i prawem – wyzwania w zakresie pozyskiwania decyzji środowiskowych (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 23 sierpnia 2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 23 sierpnia 2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Zoom.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja Uczestników
9:00
Inwestycje strategiczne w nowej erze oceny środowiskowej: wyzwania i szanse dla zrównoważonego rozwoju
- Inwestycje strategiczne w nowej formule oceny środowiskowej – omówienie założeń
- Zmiany wynikające z pakietu nowelizacji Ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku
i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko - Znaczenie nowej formuły oceny środowiskowej dla zapewnienia zrównoważonego rozwoju inwestycji strategicznych
![](http://mmcpolska.pl/wp-content/uploads/2023/10/urban110x110.png)
dr Sergiusz Urban
Kancelaria WKB Wierciński Kwieciński Baehr
dr Sergiusz Urban, Counsel, Radca Prawny,, Kancelaria WKB Wierciński Kwieciński Baehr
Kieruje zespołem ochrony środowiska w kancelarii WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr. Jest specjalistą w zakresie prawa i polityki ochrony środowiska Unii Europejskiej i Polski z wieloletnim doświadczeniem w świadczeniu pomocy prawnej dla wielu sektorów gospodarki, w tym energetycznego, chemicznego, budowlanego, wytwórczego, spożywczego, nieruchomości oraz samorządowego. Doradza w zakresie: gospodarki odpadami, decyzji środowiskowych, OOŚ, emisji przemysłowych oraz pozwoleń zintegrowanych (IPPC/IED, konkluzje BAT), gospodarki wodno-ściekowej, szkód w środowisku, historycznych zanieczyszczeń, remediacji. Wspiera w uzyskiwaniu, zmianach i przenoszeniu zezwoleń z zakresu ochrony środowiska, w trakcie postępowań administracyjnych, reprezentuje przed organami i sądami administracyjnymi. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, pracę doktorską obronił w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk. Stypendysta Europejskiej Agencji Ochrony Środowiska, American University Washington College of Law oraz University of Insubria Faculty of Law, odbył również półroczny staż w Dyrekcji Generalnej ds. Środowiska Komisji Europejskiej. Rekomendowany w dziedzinie ochrony środowiska przez uznane przewodniki po rynku usług prawniczych (Chambers Europe 2021, Who’s Who Legal, Ranking kancelarii prawniczych Rzeczpospolita 2021).
10:30
Przerwa
10:45
Weryfikacja i ocena zagrożeń środowiskowych w planowanych inwestycjach
- Audyt przedsięwzięcia – niezbędne wymogi do uzyskania decyzji środowiskowej – przebieg
i wnioski z perspektywy eksperta – case study - Procedura oceny oddziaływania na środowisko – przy jakich inwestycjach ocena jest niezbędna?
- Kluczowe elementy bioróżnorodności – co należy brać pod uwagę przy ocenie oddziaływania na środowisko
- Dobra praktyka w zakresie oceny oddziaływania na środowisko – przeprowadzenie rzetelnej
i kompleksowej oceny oddziaływania na środowisko - Opracowanie rekomendacji w zakresie minimalizacji negatywnego wpływu inwestycji
na środowisko - Analiza porealizacyjna przedsięwzięcia oddziaływującego na środowisko – czym jest, co zawiera, kiedy jest potrzebna?
![](http://mmcpolska.pl/wp-content/uploads/2023/10/nawrot110x110.png)
dr Filip Nawrot
Kancelaria BBP Legal
dr Filip Nawrot, Of Consuel, Kancelaria BBP Legal
Of counsel w kancelarii BBP Legal w Katowicach oraz asystent na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, specjalista z zakresu prawa ochrony środowiska.
Ukończył stacjonarne studia na kierunku Prawo, na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, a po zakończeniu studiów doktoranckich uzyskał stopień doktora w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki prawne. Wykładowca na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, na kierunkach Prawo, Administracja oraz Administrowanie Środowiskiem.
Jego zainteresowania zawodowe i naukowe skupiają się wokół prawa ochrony środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem prawa gospodarowania odpadami, prawa geologicznego i górniczego oraz ocen oddziaływania na środowisko.
Jest autorem kilkunastu publikacji, także w języku angielskim, w tym artykułów w czasopismach punktowanych oraz rozdziałów w monografiach naukowych. Brał czynny udział w kilkudziesięciu konferencjach, zarówno o charakterze ogólnopolskim jak i międzynarodowym.
![](http://mmcpolska.pl/wp-content/uploads/2023/10/poniewski110x110.png)
Filip Poniewski
Kancelaria BBP Legal
Filip Poniewski, Adwokat, Kancelaria BBP Legal
Partner kancelarii BBP Legal w Katowicach. Zajmuje się bieżącą obsługą przedsiębiorstw w formach spółek z ograniczoną odpowiedzialnością i spółek akcyjnych, biorąc udział w pracach organów tych spółek.
Doradza także w ramach przygotowania i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz PPP zarówno ze strony zamawiających, jak i wykonawców oraz reprezentuje ich przed Krajową Izbą Odwoławczą. Uczestniczy w przygotowaniu i negocjowaniu umów handlowych, jak również reprezentuje klientów w sporach sądowych oraz postępowaniach przed organami administracji.
Od kilkunastu lat zajmuje się kompleksową obsługą prawną przedsiębiorstw, w tym komunalnych i prywatnych, prowadzących działalność w sektorze gospodarki odpadami, biorąc udział w procesach wewnętrznych mających na celu dostosowanie do zmieniających się przepisów prawa, jak również w przygotowaniu inwestycji budowlanych w postaci instalacji do przetwarzania odpadów, zarówno przygotowując i negocjując umowy, jak i biorąc udział w postępowaniach administracyjnych i sądowo administracyjnych w przedmiocie uzyskiwania decyzji środowiskowych.
Zajmuje się doradztwem prawnym w takich zakresach, jak bieżące funkcjonowanie podmiotów z branży automotive, robót budowlanych, budowy dróg i autostrad, prowadzenia parków publicznych, funkcjonowania lotnisk użytku publicznego. Brał udział w wielu przeglądach prawnych due diligence w odniesieniu do spółek oraz nieruchomości. Był członkiem zespołów przygotowujących inwestycje w infrastrukturę w oparciu o ustawę o koncesji na roboty budowlane lub usługi.
Posiada duże doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych, które wykorzystuje występując jako pełnomocnik w szczególności przed sądami pracy i w sprawach budowlanych (w tym z zakresu budowy dróg i autostrad oraz infrastruktury rekreacyjno-wypoczynkowej) w postępowaniach cywilnych oraz jako obrońca w postępowaniach karnych.
12:40
Przerwa lunchowa
13:30
Prawne aspekty pozyskania decyzji środowiskowych
- Prawo polskie a wymagania Unii Europejskiej
- Wpływ reformy planowania przestrzennego i treść miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego a decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
- Ostatnie i planowane zmiany w Ustawie prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw
![](http://mmcpolska.pl/wp-content/uploads/2023/10/maruszkinver0.png)
dr Radosław Maruszkin
Kancelaria adwokacka Radosław Maruszkin
dr Radosław Maruszkin, Kancelaria adwokacka Radosław Maruszkin
Adwokat dr Radosław Maruszkin, prowadzi ekspercką kancelarię w obszarze, m.in. prawa ochrony środowiska, prawa klimatycznego i prawa Unii Europejskiej, przewodniczący Sekcji Prawa Ochrony Środowiska i Klimatu przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie, wykładowca szkolenia aplikantów adwokackich, doktor nauk prawnych (Uniwersytet Warszawski), absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, University of Cambridge, Centre for the Study of English and European Law i Utrecht University w Holandii, autor kilkudziesięciu publikacji naukowych, w tym monografii pt. „Zastosowanie dyrektywy w relacji horyzontalnej”
15:00
Zakończenie I dnia
Dzień 2
08:45
Rejestracja Uczestników
9:00
Przygotowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej
- Wytyczne dotyczące przygotowania raportów środowiskowych oraz kart informacyjnych przedsięwzięcia (KIP)
- Weryfikacja poprawności i potencjalne ryzyka przy sporządzaniu dokumentów potrzebnych do uzyskania decyzji środowiskowej
- Case study poprawnie przygotowanych dokumentów
![](http://mmcpolska.pl/wp-content/uploads/2023/10/duchniak110x110.png)
Tomasz Duchniak
Kancelaria Prawna Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
Tomasz Duchniak, Radca Prawny, Kancelaria Prawna Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
Tomasz Duchniak ukończył prawo oraz stosunki międzynarodowe (specjalizacja – prawo, gospodarka i kultura europejska) na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Studiował również na Uniwersytecie im. Georga Augusta w Getyndze.
Mecenas Tomasz Duchniak doradza polskim i zagranicznym przedsiębiorstwom we wszystkich aspektach prawnych przygotowania i realizacji inwestycji, w tym szczególnie w sprawach z zakresu prawa ochrony środowiska i prawa budowalnego.
Jego doświadczenie obejmuje m.in. liczne postępowania administracyjne i sądowoadministracyjne dotyczące decyzji środowiskowych, w tym oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz udziału społeczeństwa i organizacji ekologicznych w tych postępowaniach. Mecenas Tomasz Duchniak doradza również m.in. w sprawach z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, pozwoleń zintegrowanych i sektorowych, rekultywacji zanieczyszczonego terenu, substancji chemicznych (w tym niebezpiecznych chemikaliów), gospodarki odpadami i opłatami związanymi z wytwarzaniem odpadów, emisji substancji oraz w sprawach z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, w tym miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Jego doświadczenie obejmuje również doradztwo dotyczące obowiązków przedsiębiorców w zakresie rejestracji, oceny, zgłoszenia oraz uzyskania zezwolenia na stosowanie określonych substancji chemicznych wynikających z tzw. rozporządzenia REACH.
Doradza inwestorom w procesie przygotowania tzw. inwestycji greenfield, w tym w szczególności z zakresu prawa ochrony środowiska i prawa budowlanego.
Jego doświadczenie obejmuje także publikacje w „Rzeczpospolitej” o sprawach dotyczących prawa ochrony środowiska i procesu inwestycyjnego.
10:30
Przerwa
10:45
Decyzje administracyjne: odwołania, skargi i konsekwencje
- Odwołania od decyzji
- Droga postępowania przy składaniu odwołania i skargi – case study
- Konsekwencje prawne i finansowe zaskarżonych decyzji
- Wstrzymanie natychmiastowego wykonania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
- Przegląd praktyki orzeczniczej
![](http://mmcpolska.pl/wp-content/uploads/2023/10/ostas110x110.jpg)
Łukasz Ostas
Kancelaria GESSEL
Łukasz Ostas, Radca Prawny, Kancelaria GESSEL
Specjalizuje się w postępowaniach sądowych, ze szczególnym uwzględnieniem sporów na tle prawa konkurencji, z udziałem podmiotów rynków finansowych, a także związanych z ochroną środowiska. Praktykował przy postępowaniach postarbitrażowych dotyczących uznania i stwierdzenia wykonalności wyroków sądów polubownych. Członek zespołu Gessel For Climate, który wytoczył pierwsze w Polsce obywatelskie pozwy klimatyczne związane z odpowiedzialnością za przyczynianie się do kryzysu klimatycznego. Autor publikacji z zakresu prawa ochrony środowiska.
12:10
Przerwa lunchowa
13:00
Decyzje środowiskowe na budowę OZE - aspekty prawne i praktyczne
- Kryteria oceny potencjalnego i znaczącego oddziaływania inwestycji OZE na środowisko
- Oddziaływanie instalacji OZE na środowisko – kompleksowa analiza dla farm wiatrowych, instalacji fotowoltaicznych i magazynów energii
- Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego a inwestycje OZE
![](http://mmcpolska.pl/wp-content/uploads/2023/10/anitapalukiewicz.png)
Anita Palukiewicz
SSW Pragmatic Solutions
Anita Palukiewicz, Radca Prawny, SSW Pragmatic Solutions
Wieloletnie doświadczenie w zakresie postępowań administracyjnych dotyczących koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie lub wydobywanie złóż kopalin, ze szczególnym uwzględnieniem kopalin energetycznych. Świadczy również usługi doradztwa w zakresie własności górniczej Skarbu Państwa, umów o ustanowieniu użytkowania górniczego, informacji geologicznej oraz decyzji środowiskowych. Prowadzi doradztwo prawne w zakresie gospodarki odpadami, w tym gospodarki odpadami niebezpiecznymi. Zapewnia bieżące doradztwo w zakresie odpadów, w tym gospodarki odpadami wydobywczymi oraz rekultywacji dla największego polskiego podmiotu z sektora oil&gas.
Posiada doświadczenie w pracy w organach administracji państwowej, gdzie zdobyła praktyczną wiedzę i bogate doświadczenie w zakresie spraw związanych z Prawem geologicznym i górniczym. Była także odpowiedzialna za proces legislacyjny dotyczący nowelizacji Prawa geologicznego i górniczego w zakresie węglowodorów.
![](http://mmcpolska.pl/wp-content/uploads/2023/10/joannaperzyna.png)
Joanna Perzyna
SSW Pragmatic Solutions
Joanna Perzyna, Senior Associate, SSW Pragmatic Solutions
Doświadczenie w projektach łączących w sobie regulacje z zakresu prawa ochrony środowiska, prawa energetycznego, nieruchomości oraz procesu inwestycyjnego. Doradza podmiotom z sektora energetycznego oraz przemysłowego w zakresie gospodarowania odpadami, handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych, realizacji inwestycji w źródła wytwórcze, w tym przy budowie instalacji OZE oraz instalacji typu „Waste to Energy”, a także we wdrażaniu gospodarki o obiegu zamkniętym.
Brała udział w licznych badaniach prawnych due diligence oraz doradzała przy transakcjach dotyczących farm wiatrowych oraz fotowoltaicznych. Przeprowadzała również audyty prawne zakładów przemysłowych, energetycznych oraz spółek z sektora oil and gas, w zakresie prawa ochrony środowiska oraz nieruchomości. Doradzała także liderom z branży energetycznej oraz sektora upstream przy procesach reorganizacyjnych oraz transakcjach M&A.
14:30
Przerwa
14:40
Udział społeczeństwa w postępowaniach OOŚ
- Rola organizacji pozarządowych i lokalnych społeczności
- Opór społeczny i praktyczne sposoby na jego przełamanie
![](http://mmcpolska.pl/wp-content/uploads/2023/10/czajka-110x110-1.png)
Bogna Czajka - Marchlewicz
BZP Dorska-Havaris, Kancelaria BZP
Bogna Czajka - Marchlewicz, Radca Prawny, Partner, BZP Dorska-Havaris, Kancelaria BZP
15:40
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa
![]( 5904, 5904, maria, maria.jpg, 13514, http://mmcpolska.pl/wp-content/uploads/2023/10/maria.jpg, http://mmcpolska.pl/?attachment_id=5904, , 2, , , maria-2, inherit, 4940, 2024-07-29 08:42:04, 2024-07-29 08:42:04, 0, image/jpeg, image, jpeg, http://mmcpolska.pl/wp-includes/images/media/default.png, 250, 250, Array)
Kontakt w sprawach merytorycznych
![]( 5992, 5992, aleksandrapotoczny110x110, aleksandrapotoczny110x110.jpg, 8090, http://mmcpolska.pl/wp-content/uploads/2023/10/aleksandrapotoczny110x110.jpg, http://mmcpolska.pl/?attachment_id=5992, , 1, , , aleksandrapotoczny110x110, inherit, 4940, 2024-07-31 08:51:00, 2024-07-31 08:51:00, 0, image/jpeg, image, jpeg, http://mmcpolska.pl/wp-includes/images/media/default.png, 110, 110, Array)
Aleksandra Potoczny
Junior Project Manager
Workshops Department
+48 534000658 a.potoczny@mmcpolska.pl