Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Warsztat umożliwi zdobycie wiedzy i umiejętności, które są niezbędne do skutecznej realizacji inwestycji w zgodzie z naturą i prawem. Podczas wydarzenia uczestnicy dowiedzą się,
jak zweryfikować i ocenić zagrożenia środowiskowe w planowanych przedsięwzięciach, a także poruszone zostaną aspekty prawne dotyczące uzyskania decyzji środowiskowych. Podczas szkolenia omówione zostaną wyzwania i szanse dla strategicznych inwestycji w kontekście zrównoważonego rozwoju. Eksperci przedstawią kwestie przygotowania dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej, procedur odwoławczych oraz skarg, a także kwestie udziału społeczeństwa w postępowaniach OOŚ.
Główne zagadnienia:
- Inwestycje strategiczne w nowej erze oceny środowiskowej
- Weryfikacja i ocena zagrożeń środowiskowych w planowanych inwestycjach
- Prawne aspekty pozyskania decyzji środowiskowych
- Przygotowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej
- Decyzje administracyjne
- Decyzje środowiskowe na budowę OZE – aspekty prawne i praktyczne
- Udział społeczeństwa w postępowaniach OOŚ
Grupa docelowa:
Do udziału w wydarzeniu serdecznie zapraszamy przedstawicieli branży energetycznej, przemysłowej i budowlanej, a w szczególności osoby z działów:
- ochrony środowiska
- energetycznych
- prawnych
- inwestycji
- nieruchomości
- projektów
- infrastruktury
Zapraszamy również wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 23 sierpnia 2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 23 sierpnia 2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Inwestycje w zgodzie z naturą i prawem – wyzwania w zakresie pozyskiwania decyzji środowiskowych „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
1995 zł + 23% VAT do 25 września 2024 r.
-
2395 zł + 23% VAT po 25 września 2024 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 21.10.2024 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Inwestycje w zgodzie z naturą i prawem – wyzwania w zakresie pozyskiwania decyzji środowiskowych (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 23 sierpnia 2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 23 sierpnia 2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Zoom.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja Uczestników
9:00
Inwestycje strategiczne w nowej erze oceny środowiskowej: wyzwania i szanse dla zrównoważonego rozwoju
- Inwestycje strategiczne w nowej formule oceny środowiskowej – omówienie założeń
- Zmiany wynikające z pakietu nowelizacji Ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku
i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko - Znaczenie nowej formuły oceny środowiskowej dla zapewnienia zrównoważonego rozwoju inwestycji strategicznych
dr Sergiusz Urban
Kancelaria WKB Wierciński Kwieciński Baehr
dr Sergiusz Urban, Counsel, Radca Prawny,, Kancelaria WKB Wierciński Kwieciński Baehr
Kieruje zespołem ochrony środowiska w kancelarii WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr. Jest specjalistą w zakresie prawa i polityki ochrony środowiska Unii Europejskiej i Polski z wieloletnim doświadczeniem w świadczeniu pomocy prawnej dla wielu sektorów gospodarki, w tym energetycznego, chemicznego, budowlanego, wytwórczego, spożywczego, nieruchomości oraz samorządowego. Doradza w zakresie: gospodarki odpadami, decyzji środowiskowych, OOŚ, emisji przemysłowych oraz pozwoleń zintegrowanych (IPPC/IED, konkluzje BAT), gospodarki wodno-ściekowej, szkód w środowisku, historycznych zanieczyszczeń, remediacji. Wspiera w uzyskiwaniu, zmianach i przenoszeniu zezwoleń z zakresu ochrony środowiska, w trakcie postępowań administracyjnych, reprezentuje przed organami i sądami administracyjnymi. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, pracę doktorską obronił w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk. Stypendysta Europejskiej Agencji Ochrony Środowiska, American University Washington College of Law oraz University of Insubria Faculty of Law, odbył również półroczny staż w Dyrekcji Generalnej ds. Środowiska Komisji Europejskiej. Rekomendowany w dziedzinie ochrony środowiska przez uznane przewodniki po rynku usług prawniczych (Chambers Europe 2021, Who’s Who Legal, Ranking kancelarii prawniczych Rzeczpospolita 2021).
10:30
Przerwa
10:45
Weryfikacja i ocena zagrożeń środowiskowych w planowanych inwestycjach
- Audyt przedsięwzięcia – niezbędne wymogi do uzyskania decyzji środowiskowej – przebieg
i wnioski z perspektywy eksperta – case study - Procedura oceny oddziaływania na środowisko – przy jakich inwestycjach ocena jest niezbędna?
- Kluczowe elementy bioróżnorodności – co należy brać pod uwagę przy ocenie oddziaływania na środowisko
- Dobra praktyka w zakresie oceny oddziaływania na środowisko – przeprowadzenie rzetelnej
i kompleksowej oceny oddziaływania na środowisko - Opracowanie rekomendacji w zakresie minimalizacji negatywnego wpływu inwestycji
na środowisko - Analiza porealizacyjna przedsięwzięcia oddziaływującego na środowisko – czym jest, co zawiera, kiedy jest potrzebna?
dr Filip Nawrot
Kancelaria BBP Legal
dr Filip Nawrot, Of Consuel, Kancelaria BBP Legal
Of counsel w kancelarii BBP Legal w Katowicach oraz asystent na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, specjalista z zakresu prawa ochrony środowiska.
Ukończył stacjonarne studia na kierunku Prawo, na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, a po zakończeniu studiów doktoranckich uzyskał stopień doktora w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki prawne. Wykładowca na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, na kierunkach Prawo, Administracja oraz Administrowanie Środowiskiem.
Jego zainteresowania zawodowe i naukowe skupiają się wokół prawa ochrony środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem prawa gospodarowania odpadami, prawa geologicznego i górniczego oraz ocen oddziaływania na środowisko.
Jest autorem kilkunastu publikacji, także w języku angielskim, w tym artykułów w czasopismach punktowanych oraz rozdziałów w monografiach naukowych. Brał czynny udział w kilkudziesięciu konferencjach, zarówno o charakterze ogólnopolskim jak i międzynarodowym.
Filip Poniewski
Kancelaria BBP Legal
Filip Poniewski, Adwokat, Kancelaria BBP Legal
Partner kancelarii BBP Legal w Katowicach. Zajmuje się bieżącą obsługą przedsiębiorstw w formach spółek z ograniczoną odpowiedzialnością i spółek akcyjnych, biorąc udział w pracach organów tych spółek.
Doradza także w ramach przygotowania i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz PPP zarówno ze strony zamawiających, jak i wykonawców oraz reprezentuje ich przed Krajową Izbą Odwoławczą. Uczestniczy w przygotowaniu i negocjowaniu umów handlowych, jak również reprezentuje klientów w sporach sądowych oraz postępowaniach przed organami administracji.
Od kilkunastu lat zajmuje się kompleksową obsługą prawną przedsiębiorstw, w tym komunalnych i prywatnych, prowadzących działalność w sektorze gospodarki odpadami, biorąc udział w procesach wewnętrznych mających na celu dostosowanie do zmieniających się przepisów prawa, jak również w przygotowaniu inwestycji budowlanych w postaci instalacji do przetwarzania odpadów, zarówno przygotowując i negocjując umowy, jak i biorąc udział w postępowaniach administracyjnych i sądowo administracyjnych w przedmiocie uzyskiwania decyzji środowiskowych.
Zajmuje się doradztwem prawnym w takich zakresach, jak bieżące funkcjonowanie podmiotów z branży automotive, robót budowlanych, budowy dróg i autostrad, prowadzenia parków publicznych, funkcjonowania lotnisk użytku publicznego. Brał udział w wielu przeglądach prawnych due diligence w odniesieniu do spółek oraz nieruchomości. Był członkiem zespołów przygotowujących inwestycje w infrastrukturę w oparciu o ustawę o koncesji na roboty budowlane lub usługi.
Posiada duże doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych, które wykorzystuje występując jako pełnomocnik w szczególności przed sądami pracy i w sprawach budowlanych (w tym z zakresu budowy dróg i autostrad oraz infrastruktury rekreacyjno-wypoczynkowej) w postępowaniach cywilnych oraz jako obrońca w postępowaniach karnych.
12:40
Przerwa lunchowa
13:30
Prawne aspekty pozyskania decyzji środowiskowych
- Prawo polskie a wymagania Unii Europejskiej
- Wpływ reformy planowania przestrzennego i treść miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego a decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
- Ostatnie i planowane zmiany w Ustawie prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw
dr Radosław Maruszkin
Kancelaria adwokacka Radosław Maruszkin
dr Radosław Maruszkin, Kancelaria adwokacka Radosław Maruszkin
Adwokat dr Radosław Maruszkin, prowadzi ekspercką kancelarię w obszarze, m.in. prawa ochrony środowiska, prawa klimatycznego i prawa Unii Europejskiej, przewodniczący Sekcji Prawa Ochrony Środowiska i Klimatu przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie, wykładowca szkolenia aplikantów adwokackich, doktor nauk prawnych (Uniwersytet Warszawski), absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, University of Cambridge, Centre for the Study of English and European Law i Utrecht University w Holandii, autor kilkudziesięciu publikacji naukowych, w tym monografii pt. „Zastosowanie dyrektywy w relacji horyzontalnej”
15:00
Zakończenie I dnia
Dzień 2
08:45
Rejestracja Uczestników
9:00
Przygotowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej
- Wytyczne dotyczące przygotowania raportów środowiskowych oraz kart informacyjnych przedsięwzięcia (KIP)
- Weryfikacja poprawności i potencjalne ryzyka przy sporządzaniu dokumentów potrzebnych do uzyskania decyzji środowiskowej
- Case study poprawnie przygotowanych dokumentów
Tomasz Duchniak
Kancelaria Prawna Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
Tomasz Duchniak, Radca Prawny, Kancelaria Prawna Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
Tomasz Duchniak ukończył prawo oraz stosunki międzynarodowe (specjalizacja – prawo, gospodarka i kultura europejska) na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Studiował również na Uniwersytecie im. Georga Augusta w Getyndze.
Mecenas Tomasz Duchniak doradza polskim i zagranicznym przedsiębiorstwom we wszystkich aspektach prawnych przygotowania i realizacji inwestycji, w tym szczególnie w sprawach z zakresu prawa ochrony środowiska i prawa budowalnego.
Jego doświadczenie obejmuje m.in. liczne postępowania administracyjne i sądowoadministracyjne dotyczące decyzji środowiskowych, w tym oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz udziału społeczeństwa i organizacji ekologicznych w tych postępowaniach. Mecenas Tomasz Duchniak doradza również m.in. w sprawach z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, pozwoleń zintegrowanych i sektorowych, rekultywacji zanieczyszczonego terenu, substancji chemicznych (w tym niebezpiecznych chemikaliów), gospodarki odpadami i opłatami związanymi z wytwarzaniem odpadów, emisji substancji oraz w sprawach z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, w tym miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Jego doświadczenie obejmuje również doradztwo dotyczące obowiązków przedsiębiorców w zakresie rejestracji, oceny, zgłoszenia oraz uzyskania zezwolenia na stosowanie określonych substancji chemicznych wynikających z tzw. rozporządzenia REACH.
Doradza inwestorom w procesie przygotowania tzw. inwestycji greenfield, w tym w szczególności z zakresu prawa ochrony środowiska i prawa budowlanego.
Jego doświadczenie obejmuje także publikacje w „Rzeczpospolitej” o sprawach dotyczących prawa ochrony środowiska i procesu inwestycyjnego.
10:30
Przerwa
10:45
Decyzje administracyjne: odwołania, skargi i konsekwencje
- Odwołania od decyzji
- Droga postępowania przy składaniu odwołania i skargi – case study
- Konsekwencje prawne i finansowe zaskarżonych decyzji
- Wstrzymanie natychmiastowego wykonania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
- Przegląd praktyki orzeczniczej
Łukasz Ostas
Kancelaria GESSEL
Łukasz Ostas, Radca Prawny, Kancelaria GESSEL
Specjalizuje się w postępowaniach sądowych, ze szczególnym uwzględnieniem sporów na tle prawa konkurencji, z udziałem podmiotów rynków finansowych, a także związanych z ochroną środowiska. Praktykował przy postępowaniach postarbitrażowych dotyczących uznania i stwierdzenia wykonalności wyroków sądów polubownych. Członek zespołu Gessel For Climate, który wytoczył pierwsze w Polsce obywatelskie pozwy klimatyczne związane z odpowiedzialnością za przyczynianie się do kryzysu klimatycznego. Autor publikacji z zakresu prawa ochrony środowiska.
12:10
Przerwa lunchowa
13:00
Decyzje środowiskowe na budowę OZE - aspekty prawne i praktyczne
- Kryteria oceny potencjalnego i znaczącego oddziaływania inwestycji OZE na środowisko
- Oddziaływanie instalacji OZE na środowisko – kompleksowa analiza dla farm wiatrowych, instalacji fotowoltaicznych i magazynów energii
- Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego a inwestycje OZE
Anita Palukiewicz
SSW Pragmatic Solutions
Anita Palukiewicz, Radca Prawny, SSW Pragmatic Solutions
Wieloletnie doświadczenie w zakresie postępowań administracyjnych dotyczących koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie lub wydobywanie złóż kopalin, ze szczególnym uwzględnieniem kopalin energetycznych. Świadczy również usługi doradztwa w zakresie własności górniczej Skarbu Państwa, umów o ustanowieniu użytkowania górniczego, informacji geologicznej oraz decyzji środowiskowych. Prowadzi doradztwo prawne w zakresie gospodarki odpadami, w tym gospodarki odpadami niebezpiecznymi. Zapewnia bieżące doradztwo w zakresie odpadów, w tym gospodarki odpadami wydobywczymi oraz rekultywacji dla największego polskiego podmiotu z sektora oil&gas.
Posiada doświadczenie w pracy w organach administracji państwowej, gdzie zdobyła praktyczną wiedzę i bogate doświadczenie w zakresie spraw związanych z Prawem geologicznym i górniczym. Była także odpowiedzialna za proces legislacyjny dotyczący nowelizacji Prawa geologicznego i górniczego w zakresie węglowodorów.
Joanna Perzyna
SSW Pragmatic Solutions
Joanna Perzyna, Senior Associate, SSW Pragmatic Solutions
Doświadczenie w projektach łączących w sobie regulacje z zakresu prawa ochrony środowiska, prawa energetycznego, nieruchomości oraz procesu inwestycyjnego. Doradza podmiotom z sektora energetycznego oraz przemysłowego w zakresie gospodarowania odpadami, handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych, realizacji inwestycji w źródła wytwórcze, w tym przy budowie instalacji OZE oraz instalacji typu „Waste to Energy”, a także we wdrażaniu gospodarki o obiegu zamkniętym.
Brała udział w licznych badaniach prawnych due diligence oraz doradzała przy transakcjach dotyczących farm wiatrowych oraz fotowoltaicznych. Przeprowadzała również audyty prawne zakładów przemysłowych, energetycznych oraz spółek z sektora oil and gas, w zakresie prawa ochrony środowiska oraz nieruchomości. Doradzała także liderom z branży energetycznej oraz sektora upstream przy procesach reorganizacyjnych oraz transakcjach M&A.
14:30
Przerwa
14:40
Udział społeczeństwa w postępowaniach OOŚ
- Rola organizacji pozarządowych i lokalnych społeczności
- Opór społeczny i praktyczne sposoby na jego przełamanie
Bogna Czajka - Marchlewicz
BZP Dorska-Havaris, Kancelaria BZP
Bogna Czajka - Marchlewicz, Radca Prawny, Partner, BZP Dorska-Havaris, Kancelaria BZP
15:40
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa
Kontakt w sprawach merytorycznych
Aleksandra Potoczny
Junior Project Manager
Workshops Department
+48 534000658 a.potoczny@mmcpolska.pl