Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Zapraszamy do udziału w dwudniowym wydarzeniu, które obejmie kompleksowe i praktyczne omówienie najnowszych trendów i wyzwań w sektorze ubezpieczeń. Pierwszy dzień warsztatów poświęcony jest zagadnieniom takim jak: praktyczne aspekty Rekomendacji U, doświadczenia związane z produktami CPI, nadzór KNF nad zakładami ubezpieczeniowymi oraz kluczowe aspekty outsourcingu w branży. Drugi dzień skupia się na cyfryzacji, nowoczesnych technologiach, w tym: AI i IoT, nowych modelach biznesowych dostosowanych do współczesnego konsumenta, optymalizacji procesów likwidacji szkód, oraz implementacji zasad ESG. Uczestnictwo w warsztatach zapewni wgląd w najnowsze narzędzia i techniki, które są niezbędne do skutecznego zarządzania ryzykiem i personalizacji produktów ubezpieczeniowych.
Główne zagadnienia:
- Rekomendacja U w praktyce banków i zakładów ubezpieczeniowych
- Nadzór KNF nad zakładami ubezpieczeń, agentami i brokerami
- Analiza Potrzeb Klienta (APK) – klucz do właściwej personalizacji produktów
- Outsourcing w zakładach ubezpieczeniowych – wybór dostawcy, nadzór i ryzyko
- Cyfryzacja i nowe technologie w sektorze ubezpieczeń
- Nowe modele biznesowe i dostosowywanie produktów ubezpieczeniowych do współczesnego konsumenta
- Optymalizacja likwidacji szkód w ubezpieczeniach – wyzwania, praktyki i nowe regulacje
- Praktyczne stosowanie zasad ESG w różnych aspektach działalności ubezpieczeniowej
Grupa docelowa:
Do udziału w wydarzeniu zapraszamy przedstawicieli zakładów ubezpieczeniowych, banków, agentów i brokerów. W szczególności zapraszamy dyrektorów, kierowników oraz specjalistów z działów:
- Ubezpieczeń
- Bancassurance
- Obsługi Klienta
- Ryzyka
- Prawnych
- Compliance
- Sprzedaży
- Rozwoju produktu
- Dystrybucji
Zapraszamy również wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 23.09.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 23.09.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Regulacje i innowacje w sektorze ubezpieczeniowym „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2195 zł + 23% VAT do 23.09.2024 r.
-
2595 zł + 23% VAT do 28.10.2024 r.
-
2995 zł + 23% VAT po 28.10.2024 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 18.11.2024 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Regulacje i innowacje w sektorze ubezpieczeniowym (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 23.09.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 23.09.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- W ustawieniu startowym Twój mikrofon i kamera będą wyłączone. Mikrofon odblokowujemy na życzenie uczestnika, możesz więc komunikować się głosowo z innymi uczestnikami oraz prelegentami, jak również poprzez chat.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeetin lub Zoom.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja Uczestników
9:00
Rekomendacja U w praktyce banków i zakładów ubezpieczeniowych
- Wytyczne i ich znaczenie dla banków i zakładów ubezpieczeniowych
- Obowiązki informacyjne względem Klienta
- Dobre praktyki w zakresie ubezpieczeń spłaty kredytu lub pożyczki według PIU i ZBP jako uzupełnienie Rekomendacji U
- Doświadczenia z funkcjonowania produktów CPI – jakie są największe wyzwania?
Paweł Stykowski
DWF Poland
Paweł Stykowski, Local Partner, DWF Poland
Paweł Stykowski jest radcą prawnym specjalizującym się w prawie usług finansowych, w szczególności prawie ubezpieczeniowym i instrumentów finansowych. Zajmuje się również prawem ochrony konsumentów i kwestiami compliance.
Posiada 14-letnie doświadczenie w doradztwie prawnym dla branży finansowej. Przed dołączeniem do DWF był szefem zespołu usług finansowych i compliance w uznanej międzynarodowej kancelarii. Wcześniej pełnił funkcję dyrektora departamentu prawnego i compliance officera w zakładzie ubezpieczeń. W swojej karierze doradzał instytucjom finansowym zarówno z ramienia kancelarii, jak również jako prawnik wewnętrzny.
Paweł pracuje dla wiodących spółek z sektora finansowego. Zajmuje się wdrażaniem nowych przepisów prawa
i rekomendacji KNF, doradza przy wyborze modeli dystrybucji ubezpieczeń i ich wdrożeniu. Przygotowuje i weryfikuje projekty ogólnych i szczególnych warunków ubezpieczenia, umów ubezpieczenia oraz dokumentów z nimi związanych. Reprezentuje przedsiębiorców w postępowaniach przed KNF, UOKiK, GIIF, Rzecznikiem Finansowym oraz sądami.
W ostatnim czasie koordynował badanie prawne dwóch TFI na zlecenie potencjalnego nabywcy.
10:30
Przerwa
10:45
Nadzór KNF nad zakładami ubezpieczeń, agentami i brokerami
- Procedury kontrolne i audyty
- Sankcje i działania naprawcze
Tomasz Klemt
Kancelaria Klemt
Tomasz Klemt, Radca prawny, Kancelaria Klemt
Radca prawny, z wieloletnim doświadczeniem w branży finansowej. Doświadczenie zdobywał m.in. w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym, oraz najlepszych warszawskich kancelariach ubezpieczeniowych, wyróżnionych m.in. W rankingach: The Legal 500, Chambers and Partners oraz Rankingu Kancelarii Prawnych Rzeczpospolita.
Członek Katedry Prawa Europejskiego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie przygotowuje pracę doktorską z zakresu nadzoru nad rynkiem finansowym. Absolwent prawa na WPIA Uniwersytetu Warszawskiego oraz finansów i rachunkowości w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
W zakładzie ubezpieczeń pełnił funkcje kluczowa (wymagająca zgłoszenia do KNF) w zakresie zgodności z prawem (Chief Compliance Officer – CCO), pełnił również funkcję koordynatora współpracy z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym. W swojej pracy zawodowej doradzał największym ubezpieczycielom majątkowym i życiowym (m.in. w zakresie OFE, PPK, modeli dystrybucyjnych, kontroli KNF), bankom oraz dystrybutorom ubezpieczeń (m.in. w zakresie wdrożenia chmury obliczeniowej, cyberbezpieczeństwa, ISO, RODO, IDD i ustawy o dystrybucji ubezpieczeń,).
Stypendysta i laureat programów krajowych i zagranicznych, m.in. Prezesa Rady Ministrów, Ministra Edukacji Narodowej, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Fundacji im. Konrada Adenauera, Uniwersytetu Fryderyka Wilhelma w Bonn. W roku 2017 wyróżniony przez Rektora SGH nagroda I stopnia za publikacje poświęcona regulacji sharing economy. Jest współautorem Podręcznika prawa Unii Europejskiej.
Realizator Grantu Narodowego Centrum Nauki pt. Wolność gospodarcza a regulacja rynków na przykładzie wpływu unijnych i krajowych regulatorów rynków na kształtowanie treści stosunków kontraktowych między przedsiębiorcami nr 2017/27/B/HS5/02870 w ramach którego prowadził badania nad rynkiem ubezpieczeniowym.
Prowadzi liczne szkolenia skierowane przede wszystkim do podmiotów z branży finansowej, w tym: banków, zakładów ubezpieczeń, brokerów i agentów.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Analiza Potrzeb Klienta (APK) - klucz do właściwej personalizacji produktów
- Badanie potrzeb klienta zgodnie z dyrektywą IDD – narzędzia i techniki do skutecznej analizy potrzeb klienta
- Wpływ procesu APK na sprzedaż produktów i budowanie długotrwałych relacji
- Metody i techniki zbierania danych, w tym analiza danych historycznych i zachowań klientów
- Case study – wskazówki dotyczące unikania błędów w procesie APK
Mateusz Narzyński
Inter-Broker sp. z o.o.
Mateusz Narzyński, broker ubezpieczeniowy, specjalista w dziedzinie ubezpieczeń grupowych na życie, Inter-Broker sp. z o.o.
Mateusz Narzyński to doświadczony broker ubezpieczeniowy, specjalizujący się w ubezpieczeniach grupowych na życie. Zajmuje się prowadzeniem procesów wdrażania pracowniczych programów ubezpieczeniowych dla klientów. Jego główne obszary zawodowej działalności to praca nad długoterminowymi procesami oraz budowanie grup zakupowych.
14:30
Przerwa
14:45
Outsourcing w zakładach ubezpieczeniowych - wybór dostawcy, nadzór i ryzyko
- Omówienie kluczowych wymagań KNF, wytycznych EIOPA i dyrektywy Solvency II
- Wybór dostawcy usług: kryteria wyboru, ocena ryzyka i due diligence dostawcy
- Mechanizmy kontrolne i audyt dostawcy usług
- Studium przypadków dotyczące sukcesów i wyzwań związanych z outsourcingiem
Marek Prętki
Kancelaria WKB Wierciński Kwieciński Baehr
Marek Prętki, Radca prawny, Managing associate, Kancelaria WKB Wierciński Kwieciński Baehr
Marek Prętki jest radcą prawnym, manging associate i członkiem zespołu prawa ubezpieczeniowego w Kancelarii WKB Wierciński Kwieciński Baehr. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Mecenas Prętki łączy doświadczenie w zakresie prawa ochrony konsumentów i prawa konkurencji z doradztwem na rzecz przedsiębiorstw zakładów ubezpieczeń i innych instytucji finansowych. Doradzał przy wdrażaniu wielu procesów zawierania umów na odległość w sektorze ubezpieczeniowym jak również w innych sektorach regulowanych. Współautor publikacji „Nowe zasady dystrybucji ubezpieczeń” opublikowanej przez Wolters Kluwer. Współautor komentarza do Ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów pod red. E. Stawickiego i A. Stawickiego opublikowanej przez Wolters Kluwer/ Prelegent szkoleń – w szczególności w sektorach regulowanych oraz prawnik rekomendowany w rankingu Legal 500 EMEA.
16:15
Zakończenie I dnia
Dzień 2
08:30
Rejestracja uczestników
8:45
Cyfryzacja i nowe technologie w sektorze ubezpieczeń
- Przegląd technologii takich jak: wirtualni asystenci, IoT, oraz chmura obliczeniowa
- Zastosowanie telematyki i analiza danych z urządzeń IoT w kontekście ubezpieczeń
- Zastosowanie AI w procesach oceny i wyceny ryzyka w ubezpieczeniach gospodarczych
- Odpowiedzialność cywilna za działania AI jako nowe ryzyko ubezpieczeniowe
10:15
Przerwa
10:30
Nowe modele biznesowe i dostosowywanie produktów ubezpieczeniowych do współczesnego konsumenta
- Jak analityka danych i AI mogą być używane do tworzenia spersonalizowanych ofert ubezpieczeniowych, które lepiej odpowiadają na indywidualne potrzeby klientów?
- Modele PAYD (pay-as-you-drive) i PHYD (pay-how-you-drive) w ubezpieczeniach
- Przegląd rozwiązań cyfrowych – rozwój kanałów online
- Ubezpieczenia subskrypcyjne i pay-per-use – innowacyjne modele biznesowe
Maja Ossowska-Nowakowska
EY
Maja Ossowska-Nowakowska, Technology Consulting, EY
Certyfikowana ekspertka PC i BC. Doświadczona liderka zespołów wdrożeniowych, Agile Coach i Scrum Masterka.
Warszawa, PL
Maja jest pasjonatką metodyk zwinnych, Agile Coachem i Scrum Masterką. Od 2014 roku kieruje zespołami przy skutecznych wdrożeniach systemów.
Doświadczona managerka, która posiada dogłębną wiedzę i zrozumienie procesów związanych z polisami oraz rozliczeniami, a także integracją PC/BC z zewnętrznymi systemami.
12:00
Przerwa lunchowa
12:45
Optymalizacja likwidacji szkód w ubezpieczeniach - wyzwania, praktyki i nowe regulacje
- Skuteczna likwidacja szkód indywidualnych i masowych – najlepsze praktyki
i technologie wspierające efektywną likwidację szkód - Likwidacja szkód korporacyjnych: CAR/EAR, D&O, PD&BI – case study
- Zarządzanie złożonymi szkodami z OC działalności
- Analiza szkód BI (Business Interruption) i DO (Directors & Officers) w kontekście sporów między ubezpieczonymi
Mateusz Kosiorowski
Wardyński i Wspólnicy
Mateusz Kosiorowski, Adwokat, Senior Associate, Koordynator (praktyka ubezpieczeń), Wardyński i Wspólnicy
Pomaga w sprawach ubezpieczeniowych, transportowych i odszkodowawczych. Jest koordynatorem praktyki ubezpieczeń oraz członkiem zespołu postępowań sądowych i arbitrażowych.
Ma bogate doświadczenie w sporach ubezpieczeniowych oraz w postępowaniach likwidacyjnych i regresowych, w szczególności na tle ubezpieczeń należących do tzw. działu drugiego. Zajmuje się umowami ubezpieczenia, regulacjami prawnymi uczestników sektora ubezpieczeń oraz zagadnieniami InsurTech. Reprezentuje klientów w postępowaniach sądowych, sądowo-administracyjnych oraz administracyjnych. Wielokrotnie sporządzał nadzwyczajne środki zaskarżenia.
14:15
Przerwa
14:30
Praktyczne stosowanie zasad ESG w różnych aspektach działalności ubezpieczeniowej
- Wdrożenie nowych procesów oraz dostosowanie istniejących do wymogów ESG w:
- procesie sprzedażowym
- zarządzaniu produktem
- zarządzaniu ryzykiem
- Przykłady najlepszych praktyk – analiza przypadków firm, które skutecznie wprowadziły zasady ESG do swojej działalności
15:15
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa
Kontakt w sprawach merytorycznych