Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Zapraszamy na warsztaty, które będą doskonałą okazją do zgłębienia kluczowych zagadnień związanych z procesem budowlanym oraz zabezpieczeniem interesów stron. Podczas wydarzenia omówimy wyzwania związane z zawieraniem i realizacją kontraktów budowlanych, odpowiedzialnością za szkody w trakcie i po zakończeniu inwestycji, oraz opóźnieniami realizacji kontraktu. Przyjrzymy się ostatnim i nadchodzącym zmianom w prawie budowlanym, w tym nowym warunkom technicznym, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Poruszymy kwestię solidarnej odpowiedzialności inwestora i wykonawcy, a także relacji na linii inwestor – wykonawca – podwykonawca. Zajmiemy się wyzwaniom firm w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego, analizując założenia zmian miejscowych planów zagospodarowania. Przedstawimy metody rozwiązywania sporów pomiędzy stronami oraz rolę nadzoru autorskiego i inwestorskiego w czasie prac budowlanych. Na zakończenie poruszymy problematykę waloryzacji kontraktów budowlanych. Warsztaty te będą doskonałą okazją do zdobycia praktycznej wiedzy od branżowych ekspertów oraz wymiany doświadczeń.
Główne zagadnienia:
- Problematyka zawierania i realizacji kontraktów budowlanych
- Odpowiedzialność za szkody w trakcie i po zakończeniu inwestycji
- Opóźnienie realizacji kontraktu – możliwe roszczenia finansowe wykonawcy wobec inwestora
- Solidarna odpowiedzialność inwestora i wykonawcy oraz relacje z podwykonawcami
- Wyzwania inwestycyjne firm w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego
- Rozwiązywanie sporów pomiędzy stronami
- Nadzór autorski i inwestorski w czasie prac budowlanych
- Waloryzacja kontraktów budowlanych
Grupa docelowa:
Wydarzenie kierujemy do branży budowlanej i deweloperskiej, przede wszystkim do przedstawicieli Zarządów, a także pracowników takich działów jak:
- Prawny
- Inwestycji
- Umów i kontraktów
- Projektów
- Nadzoru
Zapraszamy również wszystkie osoby zainteresowane tematyką procesu inwestycyjno-budowlanego.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 28.08.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 28.08.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Eliminacja ryzyk w procesie budowlanym, czyli jak skutecznie zabezpieczyć interesy stron „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2195 zł + 23% VAT do 28.08.2024 r.
-
2595 zł + 23% VAT do 26.09.2024 r.
-
2995 zł + 23% VAT po 26.09.2024 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 23.10.2024 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Eliminacja ryzyk w procesie budowlanym, czyli jak skutecznie zabezpieczyć interesy stron (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 28.08.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 28.08.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Zoom.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja Uczestników
9:00
Problematyka zawierania i realizacji kontraktów budowlanych
- Dobre praktyki w ramach zawierania kontraktów a klauzule abuzywne
- Sposoby zabezpieczenia należytego wykonania umowy
- Alternatywne źródła zabezpieczania kontraktów – parent guarantee
- Aneksowanie kontraktów
- Problematyka zakończenia umowy: rozwiązanie vs. wypowiedzenie vs. odstąpienie
- Kary umowne
- Elektroniczne podpisywanie umów-problematyczne aspekty
Magdalena Hajduk
Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Hajduk
Magdalena Hajduk, Radca prawny, Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Hajduk
Specjalista w zakresie prawa nieruchomości i procesów inwestycyjno – budowlanych.
W Kancelarii zajmuje się bieżącą obsługą prawną podmiotów gospodarczych, obejmującą w szczególności sprawy związane z realizacją inwestycji budowlanych. Prowadzi doradztwo korporacyjne na rzecz przedsiębiorców oraz spółek prawa handlowego.
W swojej praktyce zawodowej realizuje między innymi następujący zakres usług:
- reprezentuje klientów w negocjacjach warunków kontraktów handlowych
- prowadzi doradztwo prawne na rzecz uczestników procesu budowlanego
- prowadzi kompleksowe badania due diligence nieruchomości
- opracowuje umowy o roboty budowlane, umowy o prace projektowe oraz umowy deweloperskie
- zajmuje się regulowaniem stanu prawnego nieruchomości
- prowadzi postępowania dotyczące ustanawiania służebności gruntowych
- reprezentuje klientów w postępowaniach sądowych oraz administracyjnych
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Ukończyła aplikację adwokacką, zdając z wyróżnieniem egzamin adwokacki. Swoje zainteresowanie procesem budowlanym zgłębiła podczas studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku: „Podstawy prawno- ekonomiczne procesu inwestycyjnego”. Ukończyła również studia podyplomowe na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach z zakresu „Prawa gospodarczego i handlowego”. Prelegentka licznych szkoleń o zasięgu ogólnopolskim z zakresu prawa budowlanego oraz zagadnień dotyczących procesu inwestycyjno- budowlanego.
10:30
Przerwa
10:45
Odpowiedzialność za szkody w trakcie i po zakończeniu inwestycji - jak uczestnicy procesu budowlanego mogą chronić swoje interesy?
- Zasady odpowiedzialności stron umowy za szkody powstałe podczas inwestycji
- Odpowiedzialność karna i cywilna przedsiębiorstwa i pracowników za powstałe szkody
- Nieprawidłowości wynikające z błędów projektowych i związane z nimi kwestie ubezpieczeniowe
Monika Walewska
Kancelaria Radcy Prawnego Monika Walewska
Monika Walewska, Radca prawny, broker ubezpieczeniowy, Kancelaria Radcy Prawnego Monika Walewska
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Opóźnienie realizacji kontraktu - możliwe roszczenia finansowe wykonawcy wobec inwestora
- Dodatkowe koszty pośrednie a koszty bezpośrednie – sposoby kalkulacji
Iwo Franaszczyk
JDP Drapała & Partners
Iwo Franaszczyk, Adwokat w Zespole Postępowań Sądowych i Arbitrażowych, Zespole Infrastruktury, JDP Drapała & Partners
Specjalizuje się w postępowaniach krajowych i transgranicznych, prowadzonych przed sądami powszechnymi oraz sądami arbitrażowymi.
Ma doświadczenie w doradztwie prawnym dla branży budowlanej i kolejowej, a także w doradztwie z zakresu prawa zamówień publicznych i prawa spółek.
14:00
Przegląd ostatnich i nadchodzących zmian w prawie budowlanym
- Nowe warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
- Rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego – założenia
- Zasady budowy przydomowych schronów i ukryć doraźnych według ustawy schronowe
Paweł Białobok
DWF (Poland)
Paweł Białobok, Radca prawny, DWF (Poland)
15:15
Przerwa
15:30
Solidarna odpowiedzialność inwestora i relacje z podwykonawcami
- Zakres solidarnej odpowiedzialności inwestora za wynagrodzenie podwykonawcy
- Zgłoszenie podwykonawcy
- Sprzeciw inwestora
- Ochrona podwykonawcy na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych
- Dochodzenie przez podwykonawcę roszczeń na drodze sądowej
Michał Siembab
GKR Legal
Michał Siembab, Radca prawny, Partner w, GKR Legal
Specjalizuje się w prawie nieruchomości, obsłudze prawnej procesu inwestycyjnego, postępowaniach administracyjnych i postępowaniach sądowych. Od ponad dziesięciu lat reprezentuje Klientów zarówno przed organami administracji i sądami administracyjnymi, a także przed sądami powszechnymi.
Brał udział w licznych postępowaniach administracyjnych i sądowo-administracyjnych związanych z prowadzeniem procesu inwestycyjnego, w tym w postępowaniach dotyczących decyzji środowiskowych, warunków zabudowy i pozwoleń na budowę. Reprezentuje klientów także w postępowaniach sądowych przed sądami powszechnymi w sprawach związanych z nieruchomościami, w tym również w sprawach dotyczących ustanowienia służebności przesyłu oraz zasiedzenia służebności przesyłu.
Uczestniczy w licznych projektach związanych z badaniem stanu prawnego nieruchomości. Ma bogate doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych związanych z realizacją inwestycji budowlanych, w tym realizowanych w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC.
16:30
Zakończenie I dnia
Dzień 2
9:15
Rejestracja Uczestników
9:30
Wyzwania inwestycyjne firm w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego
- Omówienie najistotniejszych zmian reformy systemowej planowania i zagospodarowania przestrzennego
- Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego i warunki zabudowy – co się zmienia?
- OZE a nowelizacja
- Wyzwania inwestorów na gruncie reformy systemowej
Iga Wojdakowska
Polowiec i Wspólnicy
Iga Wojdakowska, Prawnik, Polowiec i Wspólnicy
Prawnik, członek zespołu kancelarii Polowiec i Wspólnicy sp. j. Zajmuje się w szczególności zagadnieniami szeroko pojmowanego prawa nieruchomości, prawa budowlanego, planowania i zagospodarowania przestrzennego, gospodarowania odpadami, ochrony środowiska, a także prawa energetycznego oraz odnawialnych źródeł energii.
Jej dotychczasowe doświadczenie obejmuje m. in. działalność w zespole inwestora zastępczego w trakcie procesu inwestycyjnego i budowy nowej siedziby Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie, największego tego typu obiektu w Europie Środkowej, jak również bieżące wsparcie inwestora w zakresie uzyskiwania decyzji środowiskowych, pozwoleń na budowę, a następnie budowy m.in. obiektów magazynowych na terenie Polski. Doświadczenie uzyskała również zajmując się różnorodnymi projektami w zakresie realizacji inwestycji, w tym ochrony środowiska, świadcząc usługi dla największych grup kapitałowych w Polsce.
11:00
Przerwa
11:15
Rozwiązywanie sporów pomiędzy stronami - metody, dochodzenie roszczeń
- Dostępne rozwiązania w zakresie prowadzenia sporów – w tym metody alternatywne
- Zasady naliczania kar umownych i ich miarkowanie
- Skuteczne sposoby zabezpieczenia i dochodzenia roszczeń
- Przegląd orzecznictwa
dr Michał Jabłoński
Koźmiński i Wspólnicy
dr Michał Jabłoński, Adwokat, Partner Zarządzający, Koźmiński i Wspólnicy
12:45
Przerwa lunchowa
13:30
Nadzór autorski i inwestorski w czasie prac budowlanych - możliwe wyzwania
- Rola nadzoru w realizacji projektów budowlanych
- Zakres działań i odpowiedzialność osób nadzorujących
- Wpływ nadzoru na przebieg realizacji inwestycji i efektywność współpracy stron
dr inż. Jerzy Dylewski
dr inż. Jerzy Dylewski, ,
dr inż. JERZY DYLEWSKI – ukończył studia na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej, gdzie uzyskał dyplom magistra inżyniera budownictwa o specjalności “Technologia i organizacja budownictwa” a następnie w 1982 roku obronił pracę doktorską. Doświadczenie zawodowe zdobywał w firmie „Beton-Stal”, Biurze Projektów „Elpro” oraz na budowach eksportowych GD Energopol. Były (przez 26 lat) pracownik naukowo –dydaktyczny Politechniki Warszawskiej, obecnie prowadzi w ramach tej uczelni wykłady na studiach podyplomowych, analogiczne wykłady prowadzi też w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, na Uniwersytecie Warmińsko –Mazurskim w Olsztynie i Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Jest członkiem zarządu Fundacji Edukacji Menedżerskiej Budowlanych, pełni nadzory inwestorskie, a także prowadzi, od 1994 roku, własną firmę projektowo -ekspercką Biuro Ekspertyz Budowlanych “Rzeczoznawca”.
14:30
Waloryzacja kontraktów budowlanych
- Skuteczna klauzula waloryzacyjna – to znaczy jaka?
- Wyceny projektów w aktualnym otoczeniu gospodarczym
- Problematyka kontraktów długoterminowych
- Mechanizm kontroli i aktualizacji wynagrodzenia wykonawcy
- Prawidłowy rozkład ryzyk kontraktowych na podstawie urealniania wynagrodzenia
Anna Kałużna
Kancelaria Radców Prawnych Tomasz Czapczyński
Anna Kałużna, Radca prawny, Kancelaria Radców Prawnych Tomasz Czapczyński
W 2015 roku ukończyła aplikację radcowską i została wpisana na listę radców prawnych w Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu.
Ukończyła stacjonarne studia prawa na Uniwersytecie Wrocławskim, a następnie studia podyplomowe LL.M. in International Commercial Law na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jest mediatorem wpisanym na listę mediatorów przy Sądzie Okręgowym we Wrocławiu.
W swojej praktyce zawsze stara się szukać optymalnych i kompromisowych rozwiązań. Tylko aktywne i dynamiczne wsparcie odnosi skutek i daje klientowi poczucie bezpieczeństwa. Nie boi się wyzwań, a każdego zadania podejmuje się z pełnym zaangażowaniem. Obsługuje klientów w języku polskim i angielskim.
Radca prawny Anna Kałużna specjalizuje się w prawie nieruchomości, zamówieniach publicznych oraz umowach na dostawy maszyn i roboty budowlane.
15:45
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa
Kontakt w sprawach merytorycznych
Antonina Wiktorowicz
Junior Project Manager
Workshops Department
+48 534000582 a.wiktorowicz@mmcpolska.pl