Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Podczas warsztatów dowiesz się, jaki jest zakres wprowadzanych zmian pakietem MiFID III i MiFIR II oraz jak te zmiany wpłyną na instytucje finansowe i inwestorów. Nauczysz się, jak prawidłowo raportować transakcje zgodnie z MiFID III i MiFIR II. Omówione zostaną także dozwolone i niedozwolone zachęty Dzięki temu poznasz aktualne zasady i dobre praktyki, które pomogą Ci unikać potencjalnych konfliktów interesów i działać w zgodzie z obowiązującymi przepisami. Poruszymy również temat nadzoru nad instytucjami finansowymi w zakresie przestrzegania regulacji MiFID i MiFIR. Warsztaty pozwolą Ci zrozumieć wymogi zarządzania produktowego, w tym analizę odpowiedniości i adekwatności produktów finansowych. Dzięki temu będziesz w stanie lepiej dopasować oferowane produkty do potrzeb i profilów ryzyka swoich klientów. Ważnym punktem będzie również omówienie roli ESG w świadczeniu usług inwestycyjnych. Na koniec warsztatów poznasz zmiany dotyczące usług inwestycyjnych dla klientów detalicznych w ramach RIS. Warsztaty te to doskonała okazja, aby zdobyć aktualną wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne do skutecznego zarządzania w dynamicznie zmieniającym się środowisku regulacyjnym.
Główne zagadnienia:
- MiFID III i MiFIR II – kluczowe zmiany dla instytucji i inwestorów
- Raportowanie transakcji zgodnie z MiFID III i MiFIR II
- Dozwolone i niedozwolone zachęty w oparciu o MIFID III – aktualne zasady i dobre praktyki
- Nadzór nad instytucjami finansowymi w zakresie przestrzegania regulacji MiFID i MiFIR
- Wymogi zarządzania produktowego – analiza odpowiedniości i adekwatności produktów
- ESG a świadczenie usług inwestycyjnych
- MiFID III / MiFIR II a RIS (Retail Investment Strategy) – zmiany w regulacjach dotyczących usług inwestycyjnych dla klientów detalicznych
Grupa docelowa:
Warsztaty kierujemy do przedstawicieli Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, domów maklerskich i banków. W szczególności zapraszamy kadrę zarządzającą, dyrektorów, kierowników, specjalistów z następujących działów:
- Prawnych
- Compliance
- Finansowych
- Inwestycji
- Funduszy
- Nadzoru
- Ryzyka
- Skarbu
- Produktów inwestycyjnych
- Produktów finansowych
- Zarządzania aktywami
Zapraszamy także wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 05.08.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 05.08.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W MiFID III / MiFIR II – wdrożenie nowych wymogów regulacyjnych na rynku instrumentów finansowych „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2195 zł + 23% VAT do 05.08.2024 r.
-
2595 zł + 23% VAT do 03.09.2024 r.
-
2995 zł + 23% VAT po 03.09.2024 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 02.10.2024 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem MiFID III / MiFIR II – wdrożenie nowych wymogów regulacyjnych na rynku instrumentów finansowych (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 05.08.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 05.08.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- W ustawieniu startowym Twój mikrofon i kamera będą wyłączone. Mikrofon odblokowujemy na życzenie uczestnika, możesz więc komunikować się głosowo z innymi uczestnikami oraz prelegentami, jak również poprzez chat.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Zoom.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja Uczestników
9:00
MiFID III i MiFIR II - kluczowe zmiany dla instytucji i inwestorów
- Harmonogram i cel wprowadzanych zmian
- Zmiany wprowadzane na mocy MiFID III:
- Zmiana zasad klasyfikacji firm inwestycyjnych jako podmiotów systematycznie internalizujących transakcje
- Zmiany w zakresie zasady best execution
- Zmiana wymogów dotyczących reakcji systemów obrotu na znaczące wahania cen instrumentów finansowych
- Zmiany wprowadzane na mocy MiFIR II:
- Wzmocnienie transparentności i dostępności informacji rynkowych
- Obowiązek udostępniania danych przed- i posttransakcyjnych – warunki handlowe
- Zakaz przyjmowania płatności za przepływ zleceń (PFOF Payment for Order Flow)
- Inne planowane zmiany, w tym synchronizacja zegarów biznesowych
Aleksander Śmidowicz
Kancelaria Radcy Prawnego Aleksander Śmidowicz
Aleksander Śmidowicz, Radca Prawny, Kancelaria Radcy Prawnego Aleksander Śmidowicz
Prawnik z ponad 20-letnim doświadczeniem. Od 2016 roku prowadzi własną kancelarię. Wcześniej związany z Bankiem Zachodnim WBK S.A. (obecnie Santander Bank Polska S.A.), w którym pracę rozpoczął w 1996 roku. W latach 2006-2014 pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Prawnego i Compliance Domu Maklerskiego BZ WBK S.A., a w latach 2015-2016 radcy prawnego – koordynatora działalności maklerskiej w Banku Zachodnim WBK S.A. W ramach własnej kancelarii pomagał wielu podmiotom w dostosowaniu działalności do wymogów prawa Unii Europejskiej, w szczególności dyrektywy MiFID II.
W latach 2015-2017 pełnił funkcję konsultanta Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) w Paryżu jako członek Roboczej Grupy Konsultacyjnej Stałego Komitetu Ochrony Inwestora i Pośredników ESMA, który zajmował się m.in. regulacjami Unii Europejskiej dotyczącymi ochrony klientów detalicznych.
Doświadczenie międzynarodowe zdobywał pracując także w Genewie, Dublinie i Madrycie oraz w relacjach z instytucjami amerykańskimi.
Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 2007 roku radca prawny. Arbiter Sądu Polubownego Izby Domów Maklerskich. Współautor „Prawa rynku kapitałowego. Komentarz” Duże Komentarze Becka, Wydawnictwo C. H. BECK. Od 2017 roku wygłosił kilkaset godzin wykładów dla uczestników rynku finansowego i urzędników m.in. z zakresu ochrony inwestorów. Opracował także e-learningowy system szkoleń i weryfikacji wiedzy pracowników firm inwestycyjnych obsługujących klientów, który wykorzystuje Izba Domów Maklerskich w ramach Serwisu Szkoleniowego IDM.
10:30
Przerwa
10:45
Raportowanie transakcji zgodnie z MiFID III i MiFIR II
- Porównanie dotychczasowego i nowego podejścia (MiFID II MiFIR I vs MiFID III/MiFIR II)
- Raportowanie transakcji w oparciu o art. 26 MiFIR II
- Obowiązek dostarczenia danych referencyjnych instrumentu finansowego na podstawie art. 27 MiFIR II
- ARM – zasady raportowania transakcji, zakres zgłaszanych danych i tryb raportowania
- APA – obowiązki zgłaszania danych o zawartych transakcjach
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Dozwolone i niedozwolone zachęty w oparciu o MIFID III - aktualne zasady i dobre praktyki
- Praktyczne przykłady dozwolonych i niedozwolonych zachęt w oparciu o MiFID III i MiFIR II
- Warunki świadczenia doradztwa inwestycyjnego zależnego i niezależnego
- Usługa dystrybucji a zachęty
- Aktualne podejście KNF do kwestii zachęt
- Zachęty a zarządzanie konfliktami interesów
Piotr Żelek
FinLegalTech
Piotr Żelek, FinLegalTech
Radca prawny, specjalizujący się w zagadnieniach regulacyjnych związanych z wdrażaniem i stosowaniem regulacji unijnych w działalności podmiotów rynku kapitałowego oraz podmiotów z sektora usług płatniczych (m. in. AML, CRD/CRR, Rozporządzenie Prospektowe, MAR, MiFID II/MIFIR, ECSP, PRIIP, UCITS V/ZAFI, PSD 2, SEPA), a także w postępowaniach przed Komisją Nadzoru Finansowego. Zajmuje się obsługą prawną oraz doradztwem prawnym m. in. na rzecz domów maklerskich, spółek publicznych, towarzystw funduszy inwestycyjnych, zagranicznych firm inwestycyjnych oraz instytucji płatniczych. Obszar jego praktyki zawodowej obejmuje również kwestie związane z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Posiada praktyczne doświadczenie w stosowaniu powyższych przepisów zdobyte w licznych wdrożeniach regulacyjnych, wdrożeniach produktowych, audytach prawnych oraz procesowych, jak również w ramach bieżącego doradztwa na rzecz firm inwestycyjnych, instytucji płatniczych, dostawców usług finansowania społecznościowego oraz towarzystw funduszy inwestycyjnych. Reprezentuje klientów lub doradza klientom w licznych postępowaniach licencyjnych, notyfikacyjnych oraz paszportowych przed Komisją Nadzoru Finansowego (DBR, DIF, DFF), reprezentuje lub wspiera klientów w postępowaniach kontrolnych (DCO, DIB, DIF, DFF). Ponadto reprezentuje klientów z sektora finansowego w postępowaniach przed GIIF, jak również w postępowaniach sądowych w sprawach związanych z ich działalnością.
Członek i koordynator merytoryczny zespołu uznanego w roku 2020 przez Rzeczpospolitą za lidera w sektorze obsługi prawnej rynku kapitałowego.
Prelegent na licznych konferencjach oraz szkoleniach, w tym organizowanych przez Izbę Domów Maklerskich, czy Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (m. in. usługi maklerskie, compliance, crowdfunding, AML/CFT). Autor licznych wypowiedzi medialnych, w tym artykułów publikowanych na uznanych portalach branżowych takich jak Gazeta Giełdy i Inwestorów Parkiet, Comparic.
14:15
Przerwa
14:30
Nadzór nad instytucjami finansowymi w zakresie przestrzegania regulacji MiFID i MiFIR
- Jak KNF przeprowadza kontrole? Jakie są główne obszary kontroli? Przegląd ostatnich kar KNF
- Jak ESMA współpracuje z KNF w celu zapewnienia poprawnego stosowania regulacji MiFID i MiFIR?
- Jakie są kompetencje UOKiK w zakresie ochrony konsumentów na rynku finansowym? Przykłady interwencji UOKiK
dr Krzysztof Korus
DLK Legal
dr Krzysztof Korus, DLK Legal
15:45
Zakończenie I dnia
Dzień 2
9:00
Rejestracja Uczestników
9:15
Wymogi zarządzania produktowego - analiza odpowiedniości i adekwatności produktów
- Polityka klasyfikacji klientów zgodnie z MiFID III
- Kategorie klientów
- Zakres ochrony dla poszczególnych kategorii klientów
- Obowiązki informacyjne (koszty ex ante i ex-post, KID)
- Wytyczne ESMA dotyczące wymogów w zakresie zarządzania produktami zgodnie z MiFID II
- Praktyczne aspekty przeprowadzania oceny odpowiedniości i adekwatności
- Oczekiwania KNF względem instytucji finansowej podczas kontroli w tym zakresie
Piotr Żelek
FinLegalTech
Piotr Żelek, , FinLegalTech
Radca prawny, specjalizujący się w zagadnieniach regulacyjnych związanych z wdrażaniem i stosowaniem regulacji unijnych w działalności podmiotów rynku kapitałowego oraz podmiotów z sektora usług płatniczych (m. in. AML, CRD/CRR, Rozporządzenie Prospektowe, MAR, MiFID II/MIFIR, ECSP, PRIIP, UCITS V/ZAFI, PSD 2, SEPA), a także w postępowaniach przed Komisją Nadzoru Finansowego. Zajmuje się obsługą prawną oraz doradztwem prawnym m. in. na rzecz domów maklerskich, spółek publicznych, towarzystw funduszy inwestycyjnych, zagranicznych firm inwestycyjnych oraz instytucji płatniczych. Obszar jego praktyki zawodowej obejmuje również kwestie związane z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Posiada praktyczne doświadczenie w stosowaniu powyższych przepisów zdobyte w licznych wdrożeniach regulacyjnych, wdrożeniach produktowych, audytach prawnych oraz procesowych, jak również w ramach bieżącego doradztwa na rzecz firm inwestycyjnych, instytucji płatniczych, dostawców usług finansowania społecznościowego oraz towarzystw funduszy inwestycyjnych. Reprezentuje klientów lub doradza klientom w licznych postępowaniach licencyjnych, notyfikacyjnych oraz paszportowych przed Komisją Nadzoru Finansowego (DBR, DIF, DFF), reprezentuje lub wspiera klientów w postępowaniach kontrolnych (DCO, DIB, DIF, DFF). Ponadto reprezentuje klientów z sektora finansowego w postępowaniach przed GIIF, jak również w postępowaniach sądowych w sprawach związanych z ich działalnością.
Członek i koordynator merytoryczny zespołu uznanego w roku 2020 przez Rzeczpospolitą za lidera w sektorze obsługi prawnej rynku kapitałowego.
Prelegent na licznych konferencjach oraz szkoleniach, w tym organizowanych przez Izbę Domów Maklerskich, czy Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (m. in. usługi maklerskie, compliance, crowdfunding, AML/CFT). Autor licznych wypowiedzi medialnych, w tym artykułów publikowanych na uznanych portalach branżowych takich jak Gazeta Giełdy i Inwestorów Parkiet, Comparic.
10:45
Przerwa
11:00
ESG a świadczenie usług inwestycyjnych
- Wymagania regulacyjne związane z ESG dla instytucji finansowych
- Identyfikacja i unikanie greenwashingu na rynku kapitałowym
- Ryzyka odpowiedzialności cywilnej i karnej za naruszenia regulacji ESG
Szymon Jelonek
Dentons
Szymon Jelonek, Radca Prawny, Dentons
Radca prawny, specjalizuje się w prawie rynku kapitałowego i procedurze cywilnej, reprezentując w sprawach spornych towarzystwa funduszy inwestycyjnych, banki i domy maklerskie jako Senior Associate w Zespole Postępowań Sądowych i Arbitrażu kancelarii Dentons.
Zawodowo i naukowo interesuje się zagadnieniami ESG, w szczególności związanymi z odpowiedzialnością cywilną i karną spółek oraz członków ich organów. W tym zakresie, jak i szerzej – co do odpowiedzialności uczestników rynku kapitałowego oraz greenwashingu – prowadzi zajęcia i warsztaty w Szkole Głównej Handlowej, na Uniwersytecie SWPS oraz w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Współpracuje także z Instytutem Szkoleń Prawa Bankowego, Izbą Domów Maklerskich i Izbą Zarządzających Funduszami i Aktywami. Jest autorem artykułów i publikacji, m.in. w Polskim Procesie Cywilnym, Monitorze Prawa Bankowego, Dzienniku Gazecie Prawnej, Rzeczpospolitej i Parkiecie.
Na co dzień wspiera także działania Centrum Prawnego Stowarzyszenia Sustainable Investment Forum Poland (POLSIF) oraz – jako członek Rady i Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Zawodowego – prace Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.
dr Jarosław Bełdowski
Dentons
dr Jarosław Bełdowski, Radca Prawny, Dentons
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
MiFID III / MiFIR II a RIS (Retail Investment Strategy) – zmiany w regulacjach dotyczących usług inwestycyjnych dla klientów detalicznych
- Zmiany w schematach zachęt dla dystrybutorów
- Wprowadzenie tzw. benchmarków cen produktów finansowych dla danej grupy produktów
- Zmiana sposobu przekazywania inwestorom detalicznym informacji na temat produktów
i usług inwestycyjnych - Zwiększenie kontroli ze strony krajowych i europejskich jednostek nadzoru (KNF, ESMA i EIOPA)
Michał Karwasiński
KSZ Smart Legal
Michał Karwasiński, Radca Prawny, KSZ Smart Legal
Michał Karwasiński jest radcą prawnym posiadającym kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze rynku finansowego, w tym doradztwa regulacyjnego i zarządzania ryzykiem.
Na co dzień pomaga firmom inwestycyjnym, towarzystwom funduszy inwestycyjnych oraz innym instytucjom finansowym w prawidłowym wypełnianiu wymogów prawnych i regulacyjnych, a także reprezentuje je przed Komisją Nadzoru Finansowego. Klienci doceniają współpracę z Michałem za kreatywne rozwiązania, mocno osadzone w realiach rynku finansowego, szczególnie przydatne w branży innowacji finansowej. Michał angażuje się w projekty rozwoju rynku finansowego, m.in. tworzenie środowiska regulacyjnego dla branży Fintech oraz instrumentów finansowych w formie produktów strukturyzowanych. Przed założeniem KSZ Smart Legal Michał zdobywał doświadczenie w kancelarii specjalizującej się w obsłudze instytucji finansowych, gdzie przez przeszło 8 lat budował kompetencje obsługi rynku usług maklerskich, zarządzania aktywami oraz nowych technologii. Ponadto Michał pracował przez ponad 3 lata na stanowisku Risk Managera w jednym z bankowych towarzystw funduszy inwestycyjnych, zdobywając praktyczne umiejętności z zakresu zarządzania ryzykiem. Swoją karierę zawodową rozpoczynał w Komisji Nadzoru Finansowego, gdzie dzielił swój czas pomiędzy czynności analityczne – nadzoru finansowego nad domami maklerskimi – oraz prawnicze, związane ze współtworzeniem regulacji dla rynku kapitałowego i ich stosowaniem. Jeszcze w czasie studiów prawniczych zainicjował powstanie stowarzyszenia ConsuLex Law IT Consulting, pierwszej w Polsce studenckiej organizacji non-for-profit świadczącej nieodpłatną pomoc prawną dla osób niezamożnych oraz biznesowe usługi doradcze, która uzyskała afiliację w ramach European Confederation of Junior Enterprises.
Michał jest absolwentem finansów na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył ponadto studia doktoranckie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz roczny kurs prawa amerykańskiego w Center for American Law Studies, współorganizowany przez University of Florida. Kompetencje menadżerskie miał okazję zdobywać także w Management Centre Innsbruck w Austrii, gdzie studiował jako stypendysta programu Erasmus. Zainteresowania naukowe Michała koncentrują się wokół innowacji na rynku finansowym – w tym innowacyjnych instrumentów finansowych. W czasie wolnym (i niepandemicznym) fan narciarstwa i budżetowych podróży z plecakiem; odwiedził w ten sposób już ponad 80 krajów na wszystkich kontynentach z wyjątkiem Antarktydy.
14:30
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa
Kontakt w sprawach merytorycznych