Udział w warsztatach to okazja, aby zdobyć praktyczną wiedzę i przygotować się na nadchodzące zmiany prawne i środowiskowe. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat reformy EU ETS, dyrektywy IED, konkluzji BAT oraz nowych obowiązków w raportowaniu środowiskowym. Warsztaty pokażą, jak skutecznie mierzyć i redukować emisje, wdrażać strategie „net zero”, wykorzystywać gospodarkę o obiegu zamkniętym i nowoczesne technologie wspierające transformację energetyczną.
Główne zagadnienia:
Reforma EU ETS – konsekwencje regulacyjne dla przedsiębiorstw
Dyrektywa IED i konkluzje BAT – pozwolenia zintegrowane w praktyce
Zmiany legislacyjne w obszarze raportowania środowiskowego
Zarządzanie emisjami i śladem węglowym – od pomiarów po działania redukcyjne
Gospodarka o obiegu zamkniętym – narzędzie redukcji emisji i transformacji przemysłu
Strategie „net zero” i transformacja energetyczna – zgodność z regulacjami i praktyka wdrożeń
Technologie i cyfryzacja w redukcji emisji przemysłowych
Grupa docelowa:
Do udziału w wydarzeniu serdecznie zapraszamy dyrektorów, kierowników i specjalistów, ze wszystkich branż. W szczególności przedstawicieli działów:
Ochrony Środowiska
Energetyczny
Techniczny
Inwestycje
Audyt
Badania i Rozwój (R&D)
Prawny
Zapraszamy także wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
W przypadku rezygnacji do dn. 24.09.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
W przypadku rezygnacji po dn. 24.09.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Zarządzanie emisjami w praktyce – klucz do zgodności regulacyjnych i zrównoważonego rozwoju „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
2195 zł + 23% VAT do 28.08.2025 r.
2595 zł + 23% VAT do 24.09.2025 r.
2995 zł + 23% VAT po 24.09.2025 r.
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział. W przypadku nagrań z prelekcji gwarantowany dostęp to 6 miesięcy od ich udostępnienia.
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 15.10.2025 r.
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
Udział w Wydarzeniu obejmuje:
utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
Organizatorem Zarządzanie emisjami w praktyce – klucz do zgodności regulacyjnych i zrównoważonego rozwoju (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
W przypadku rezygnacji do dn. 24.09.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
W przypadku rezygnacji po dn. 24.09.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania.[W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Reforma EU ETS – konsekwencje regulacyjne dla przedsiębiorstw
Nowe obowiązki raportowe i kluczowe zmiany wynikające z nowelizacji dyrektywy EU ETS
Zmiana zasad alokacji bezpłatnych uprawnień – skutki finansowe dla przedsiębiorstw
Rozszerzenie systemu na transport drogowy i budownictwo – harmonogram i zakres rozszerzenia ETS 2
Stan implementacji przepisów w Polsce– obecna sytuacja i przewidywane terminy
10:30
Przerwa
10:45
Dyrektywa IED i konkluzje BAT – pozwolenia zintegrowane w praktyce
Nowelizacja dyrektywy IED i jej implementacja w krajowym porządku prawnym
Aktualizacja dokumentów BAT (BREF) – nowe wymagania środowiskowe i technologiczne
Procesy uzyskiwania, aktualizacji i utrzymania pozwoleń zintegrowanych
Rola organów kontrolnych i sankcje za niezgodności – analiza prawna i praktyczna
dr Dominik Wałkowski
Kancelaria Wolf Theiss
dr Dominik Wałkowski, Adwokat, Counsel, Kancelaria Wolf Theiss
Od niemal 20 lat zajmuje się polskim, europejskim i międzynarodowym prawem ochrony środowiska, zwłaszcza w zakresie zagadnień transgranicznych oraz związanych z eksploatacją dużych zakładów przemysłowych, odpowiedzialnością za naruszenie wymagań ochrony środowiska i spowodowanie szkody w środowisku. Regularnie reprezentuje klientów w złożonych postępowaniach przed organami ochrony środowiska i sądami administracyjnymi, w szczególności w sprawach dotyczących pozwoleń związanych z korzystaniem ze środowiska oraz wymierzania kar za naruszenie wymagań prawnych. Doradza w procedurach oceny oddziaływania na środowisko, w sprawach gospodarowania i międzynarodowego przemieszczania odpadów, a także wspiera klientów w prawnych aspektach wdrożenia zasad gospodarki o obiegu zamkniętym. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, doktorem nauk prawnych, wykładowcą na kierunkach studiów podyplomowych związanych z ochroną środowiska oraz autorem licznych publikacji w tym zakresie.
Paulina Buczek
Kancelaria Wolf Theiss
Paulina Buczek, Associate, Kancelaria Wolf Theiss
Zajmuje się bieżącą obsługą prawną podmiotów w sprawach związanych z ochroną środowiska, w szczególności w zakresie gospodarowania odpadami oraz wdrażania rozwiązań zgodnych z gospodarką o obiegu zamkniętym. Posiada doświadczenie w kompleksowej obsłudze zagadnień środowiskowych w procesach inwestycyjnych, wspiera klientów w postępowaniach o wydanie lub zmianę pozwoleń związanych z korzystaniem ze środowiska oraz podczas kontroli prowadzonych przez organy ochrony środowiska. Działa również w obszarach związanych z ekoprojektowaniem i rozszerzoną odpowiedzialnością producentów.
Jest absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz studiów podyplomowych z Zarządzania Gospodarką Odpadami w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończyła aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu i w 2025 r. zdała egzamin radcowski.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Zmiany legislacyjne w obszarze raportowania środowiskowego
Obowiązki wynikające z dyrektywy CSRD – ujawnienia klimatyczne i środowiskowe
Europejskie standardy raportowania zrównoważonego rozwoju (ESRS) – zakres i harmonogram
Interakcje między raportowaniem niefinansowym a zgodnością regulacyjną
Pakiet Omnibus i jego wpływ na obowiązki klimatyczne i środowiskowe przedsiębiorstw
Łukasz Ostas
Kancelaria GESSEL
Łukasz Ostas, Radca Prawny, Kancelaria GESSEL
Specjalizuje się w postępowaniach sądowych, ze szczególnym uwzględnieniem sporów na tle prawa konkurencji, z udziałem podmiotów rynków finansowych, a także związanych z ochroną środowiska. Praktykował przy postępowaniach postarbitrażowych dotyczących uznania i stwierdzenia wykonalności wyroków sądów polubownych. Członek zespołu Gessel For Climate, który wytoczył pierwsze w Polsce obywatelskie pozwy klimatyczne związane z odpowiedzialnością za przyczynianie się do kryzysu klimatycznego. Autor publikacji z zakresu prawa ochrony środowiska.
14:30
Przerwa
14:45
Zarządzanie emisjami i śladem węglowym – od pomiarów po działania redukcyjne
Obliczanie śladu węglowego – zakresy 1, 2 i 3 według GHG Protocol
Pomiar emisji pośrednich i zapewnienie wiarygodności danych
Integracja zarządzania emisjami z systemami środowiskowymi i ESG
Realizacja i monitorowanie planów redukcji emisji w przedsiębiorstwach
Ścieżki dekarbonizacji – cele, harmonogramy i kontrola postępów
Michał Sikora
EY Consulting
Michał Sikora, Business Transformation ESG Manager, EY Consulting
Manager EY w zespole Business Transformation,
Odpowiedzialny za koordynację i wykonanie projektów doradczych wspierających ESG, Dekarbonizacją i Zieloną Transformację.
12 – letnie doświadczenie w consultingu, w tym 8 lat doświadczenia jako manager w zakresie ESG, dekarbonizacji, ochrony środowiska i rynku energii,
Doświadczenie w realizacji projektów w zakresie obliczania śladu węglowego Organizcaji (GHG Protocol) oraz produktów (ISO 14067) i dekarbonizacji dla następujących sektorów: 1. klienci biznesowi z branży energetycznej paliwa i biopaliwa, 2. FMCG, 3. Produkcja, 4. Energetyka 5. sektor publiczny,
Absolwent kierunków: Ochrona Środowiska, specjalność: odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami na Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania w Warszawie oraz MBA na Akademii Leona Koźmińskiego
16:15
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Gospodarka o obiegu zamkniętym – narzędzie redukcji emisji i transformacji przemysłu
Rola GOZ w ograniczaniu emisji gazów cieplarnianych i śladu węglowego
Kluczowe wskaźniki GOZ i sposoby ich pomiaru
Projektowanie cyrkularne i budowanie obiegowego łańcucha wartości
Przykłady wdrożeń GOZ w przemyśle (chemicznym, logistycznym, budowlanym)
10:30
Przerwa
10:45
Strategie „net zero” i transformacja energetyczna – zgodność z regulacjami i praktyka wdrożeń