Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Warsztaty „Stabilność sieci, zarządzanie danymi i integracja cyfrowych rozwiązań w energetyce” to praktyczne spojrzenie na kluczowe wyzwania branży. Poznasz najważniejsze aspekty digitalizacji i automatyzacji w energetyce, w tym wykorzystanie IoT, technologii chmurowych oraz AI w zarządzaniu danymi i integracji odnawialnych źródeł energii. Dowiesz się, jak projektować i wdrażać inteligentne systemy pomiarowe, efektywnie korzystać z elastyczności bilansowania w zarządzaniu siecią oraz chronić infrastrukturę zgodnie z regulacjami, takimi jak Cyber Resilience Act czy AI Act. Dzięki case studies odkryjesz gotowe rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo, efektywność i stabilność systemów energetycznych.
Główne zagadnienia:
- Digitalizacja, automatyzacja i zarządzanie danymi w energetyce
- Rola Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE) – wdrażanie i monitorowanie
- Stabilność sieci i integracja OZE
- Stabilizacja sieci energetycznej przy użyciu magazynów energii
- Technologie IoT i nowoczesne systemy pomiarowe
- Elastyczność bilansowania i modelowanie danych
- Cyberbezpieczeństwo w systemach krytycznych
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji i jej wpływ na działalność operatorów systemów przesyłowych
Grupa docelowa:
Do udziału w warsztatach zapraszamy dyrektorów, kierowników i specjalistów z sektora energetycznego odpowiedzialnych za zarządzanie danymi, stabilność sieci, integrację odnawialnych źródeł energii, cyberbezpieczeństwo oraz wdrażanie nowoczesnych technologii, takich jak IoT i AI.
Zapraszamy również wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 19.02.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 19.02.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Stabilność sieci, zarządzanie danymi i integracja cyfrowych rozwiązań w energetyce „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2195 zł + 23% VAT do 28.01.2025 r.
-
2595 zł + 23% VAT do 19.02.2025 r.
- 2995 zł + 23% VAT po 19.02.2025 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 19.03.2025 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Stabilność sieci, zarządzanie danymi i integracja cyfrowych rozwiązań w energetyce (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 19.02.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 19.02.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Digitalizacja, automatyzacja i zarządzanie danymi w energetyce
- Kluczowe wyzwania i korzyści digitalizacji w energetyce
- Rola technologii chmurowych i IoT w automatyzacji procesów energetycznych
- Przykłady wdrożeń inteligentnych liczników i systemów zarządzania danymi
- Optymalne dane wejściowe i wyjściowe – analiza kluczowych danych dla modelowania procesów energetycznych
Jarosław Zarychta
Jarosław Zarychta, AI Enterprise strategy & business consulting,
Informatyk, Menadżer w branży IT, Produkcja i Farmacja. Absolwent Politechniki Wrocławskiej, Uniwersytetu Warszawskiego i Wyższej Szkoły Bankowej. Łączę kierunkowe wykształcenie techniczne, pasję do technologii Sztucznej Inteligencji z doświadczeniem w budowaniu innowacyjnych rozwiązań AI dla biznesu zdobywane podczas licznych projektów transformacyjnych w mojej karierze zawodowej (Sygnity, Microsoft, Google, a obecnie Polpharma).Posiadam solidną praktykę w zarządzaniu projektami IT z zakresu Internetu Rzeczy Przetwarzania, Danych i praktycznego zastosowania Sztucznej Inteligencji w biznesie w segmencie enterprise.
Moje specjalizacje to: Industry IoT, Big Data i Data Governance, orazMachine Learning i AI w biznesowych przypadkach użycia w branżach: przemysł, energetyka, produkcji i life science, w tym farmacja i medycyna. W swym podejściu uwzględniam nie tylko aspekty techniczne, ale także ekonomiczne, a w kontekście Sztucznej Inteligencji, także prawne i etyczne. Nie unikam zagadnień związanych z transhumanizmem w związku z nową rewolucją przemysłową w dziejach naszej cywilizacji i rozwojem technologicznym na niespotykaną dotąd skalę.
Jestem praktykiem w obszarze nowych technologii, wykładowcą i
autorem publikacji branżowych, które przyczyniają się do budowania świadomości polskich biznesmenów, menedżerów i pracowników w zakresie bezpiecznego i efektywnego wykorzystania najnowszych technologii ICT w firmach i organizacjach.
10:30
Przerwa
10:45
Rola Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE) - wdrażanie i monitorowanie
- Kluczowe funkcjonalności CSIRE – od zarządzania danymi po integrację systemów
- Etapy wdrożenia CSIRE z perspektywy małych operatorów
- Narzędzia wspierające monitorowanie i skuteczność operacyjną CSIRE
Maciej Konieczka
Head of Energy Market & Data Science, Numlabs Energy
Maciej Konieczka, Head of Energy Market & Data Science, Numlabs Energy
Z wykształcenia inżynier Energetyki (PW) i magister Inżynierii Obliczeniowej (ICM UW). Od 2016 roku realizuje projekty analityczne w Energetyce w obszarach Handlu Energią, Rynku Mocy czy Analiz Technicznych Elektrowni w firmach energetycznych w Polsce (PGE, Orlen, TRMEW Obrót, Veolia).Łączy wiedzę technologiczną, statystyczną i intuicję analityczną do wdrażania rozwiązań wspomagających strategie Data-Driven. Zarządza zespołami analitycznymi przy pracy nad projektami AI i Data Science.Ekspert w tematach monetyzacji danych i dostosowania poziomy skomplikowania problemu do osiągalnej wartości biznesowej.Wdrożenie rozwiązań optymalizacji strategii kontraktacji, oceny ryzyka klientów końcowych, prognozy odbioru i generacji OZE, obniżenie kosztów bilansowania handlowego.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Stabilność sieci i integracja OZE
- Globalna przyszłość i możliwości operatorów do przyjmowania energii z OZE – wyzwania techniczne i operacyjne
- Dostosowanie infrastruktury – studia przypadków skutecznych wdrożeń
- Rozwiązania zwiększające elastyczność i stabilność sieci
- Wyższe harmoniczne – problematyka i rozwiązania
- Wpływ wyższych harmonicznych na jakość energii i stabilność sieci
Waldemar Pakos
ABB
Waldemar Pakos, Business Development Manager – Digital PAEN CHP (Czechia, Hungary, Poland), ABB
Ma ponad 28 lat doświadczenia w pracy w międzynarodowej korporacji ABB, w tym dwa lata spędzone w ABB Germany w Mannheim. W swojej karierze pełnił kluczowe role w zarządzaniu, inżynierii oraz rozwoju innowacyjnych rozwiązań technologicznych.Przez 16 lat był Dyrektorem Działu Inżynierskiego Systemów Sterowania, gdzie odpowiadał za wdrażanie zaawansowanych technologii i rozwój zespołów inżynierskich. Następnie, przez 4 lata, pełnił funkcję „Gate Assessor” projektów badawczych w Centrum Naukowo-Badawczym ABB w Krakowie, oceniając innowacyjne projekty technologiczne pod kątem ich wykonalności i potencjału rynkowego.
Od 6 lat kieruje działem Digital w Polsce oraz pełni funkcję Dyrektora ds. Rozwoju Biznesu Rozwiązań Cyfrowych w regionie Czechy-Węgry-Polska (CHP). W tej roli jest odpowiedzialny za strategiczny rozwój w obszarach:
Asset Performance Management z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI),
Operational Excellence,
Cyberbezpieczeństwo,
Process Performance Management,
Zrównoważony rozwój (Sustainability).
Od 8 lat jest również certyfikowanym Ekspertem Bezpieczeństwa Funkcjonalnego TÜV Rheinland.
14:30
Przerwa
14:45
Stabilizacja sieci energetycznej przy użyciu magazynów energii
- Technologie wspierające stabilność sieci poprzez magazynowanie energii
- Studia przypadków stabilizowania sieci w praktyce
- Wsparcie regulacyjne dla stabilności elektroenergetycznej
Sebastian Grotek
ANWIM
Sebastian Grotek, ANWIM
16:15
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Technologie IoT i nowoczesne systemy pomiarowe
- Wymagania infrastrukturalne dla wdrożeń IoT – gotowość do obsługi NB-IoT i CAT.M
- Przykłady zastosowania IoT w monitorowaniu i zarządzaniu energią
- Rola inteligentnych liczników w stabilności i efektywności systemów
- Wytyczne dla projektowania systemów smart meteringu
Jarosław Wojtulewicz
Apator
Jarosław Wojtulewicz, , Apator
10:30
Przerwa
10:45
Elastyczność bilansowania i modelowanie danych
- Wykorzystanie usług elastyczności w zarządzaniu siecią energetyczną
- Elastyczność jako klucz do równoważenia popytu i podaży – studia przypadków
- Rola prosumentów i operatorów w rozwijaniu usług elastyczności
Ewa Przybyłek
Tauron Dystrybucja SA
Ewa Przybyłek, Specjalista ds. zarządzania elastycznością, Tauron Dystrybucja SA
W Biurze Zarządzania Elastycznością, w TAURON Dystrybucja S.A. odpowiadam za organizację obsługi usług elastyczności. Posiadam 11-letnie doświadczenie w pracy z klientami w branży energetycznej zarówno w obszarze poboru, jak i wytwarzania energii, co pozwala mi doskonalić proces obsługi tych usług pod katem zawierania umów o świadczenie usług elastyczności. Dbam także o zakres edukacyjno-informacyjny kierowany do klientów wewnętrznych i zewnętrznych Spółki.
Dla lepszego zrozumienia potrzeb, jakie pojawiają się w sektorze energetycznym, w 2024 roku ukończyłam studia podyplomowe z zakresu OZE na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Studia utwierdziły mnie w przekonaniu, że w obliczu aktualnych wyzwań w energetyce, konieczne jest racjonalne zarządzanie oraz mądre inwestycje w dostępne zasoby. Jednym z kluczowych narzędzi, które mogą wspierać efektywne rozwiązywanie występujących dziś problemów, są usługi elastyczności.
W TAURON Dystrybucja dążymy do tego, aby aktywacja usług elastyczności realnie wpływała na poprawę jakości energii elektrycznej w sieci oraz rozwiązywała lokalnie występujące problemy sieciowe, przy jednoczesnym zapewnieniu wymiernych korzyści dla obu stron kontraktu.”
Kamil Dworaczek
Tauron Dystrybucja S.A.
Kamil Dworaczek, Starszy specjalista ds. zarządzania elastycznością, Tauron Dystrybucja S.A.
Pracuję w Departamencie Transformacji w TAURON Dystrybucja S.A., który został powołany w odpowiedzi na wyzwania stojące przed sektorem energetycznym. W ramach Departamentu jestem pracownikiem Biura Zarządzania Elastycznością, w którym określam zapotrzebowanie Spółki na usług elastyczności oraz organizuję proces ich pozyskiwania.
Opracowuję docelowy katalog usług elastyczności i uczestniczę w działaniach mających na celu efektywne wdrażanie usług elastyczności na szeroką skalę na obszarze działalności TAURON Dystrybucja S.A. Poszerzam również swoją wiedzę na studiach podyplomowych na kierunku „Transformacja Energetyczna”, które są pierwszymi takimi studiami w Polsce, realizowanymi na Politechnice Śląskiej.
Usługi elastyczności odgrywają kluczową rolę w nowoczesnym zarządzaniu energią w trwającej transformacji energetycznej, a ich skuteczny rozwój wymaga zintegrowania trzech kluczowych aspektów – technicznych (operacyjne wykorzystanie usług), formalno-prawnych (tworzenie ram regulacyjnych, nieograniczających rozwoju rynku usług elastyczności) i organizacyjnych (sprawne procesy wewnętrzne Spółki wspierane narzędziami informatycznymi).
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Cyberbezpieczeństwo w systemach krytycznych
- Przegląd regulacji: Cyber Resilience Act, dyrektywa NIS 2, KSC
- Strategie ochrony infrastruktury krytycznej i danych przed cyberzagrożeniami
- Case study – skuteczne zarządzanie incydentami cyberbezpieczeństwa
Leszek Mróz
OT/IoT Security Hub, Partner EY Polska
Leszek Mróz, Technology Consulting, OT/IoT Security Hub, Partner EY Polska
Magdalena Wrzosek
OT/ IoT Cybersecurity Hub, Manager EY Polska
Magdalena Wrzosek, Technology Consulting, OT/ IoT Cybersecurity Hub, Manager EY Polska
14:30
Przerwa
14:45
Wykorzystanie sztucznej inteligencji i jej wpływ na działalność operatorów systemów przesyłowych
- Wymagania wynikające z AI Act w zarządzaniu systemami energetycznymi
- Praktyczne podejście do zgodności z wytycznymi
- Przykłady wykorzystania sztucznej inteligencji w zarządzaniu sieciami energetycznymi
16:00
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa
Kontakt w sprawach merytorycznych