Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Rynek Energii podlega nieustającym zmianom. Transformacja trwa, a wraz z nią przybywa nowych regulacji i praktycznych problemów. Zapraszamy na spotkanie, podczas którego kompleksowo omówione zostaną najważniejsze i najbardziej aktualne kwestie w świecie energetyki.
Główne zagadnienia:
- Podsumowanie i pierwsze doświadczenia po zmianach na Rynku Bilansującym
- REMIT, EMIR, MIFID II – tajemny kod compliance w energetyce
- Kształtowanie się cen energii elektrycznej w związku z przedłużeniem cen maksymalnych
- Rekompensaty za nierynkowe ograniczanie pracy źródeł OZE
- Magazyny energii
- Electricity Market Design – wytyczne UE w sprawie OZE
- Podsumowanie reform z zeszłego roku (OZE i pr. energetyczne)
- Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii
- Praktyczna strona umów PPA
- Zarządzanie ryzykiem na rynku energii
Do udziału w wydarzeniu zapraszamy przedstawicieli sektora energetycznego, w szczególności z działów:
- Energetyczny
- Sprzedaży
- Produkcji
- Finansowy
- Ekonomiczny
- Handlowy
- Rozliczeń energii
- Zakupów
- Wytwarzania
- Obrotu energią
- Transakcyjny
- Obsługi rynku
- Analiz rynku energii
- Regulacji
- Taryf
- Dystrybucji
- Operacyjny
- Prawny
- OZE
Zapraszamy także wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 07.08.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 07.08.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Aktualności Rynku Energii „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2495 zł + 23% VAT do 07.08.2024 r.
-
2895 zł + 23% VAT do 10.09.2024 r.
-
3295 zł + 23% VAT po 10.09.2024 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 07.10.2024 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Aktualności Rynku Energii (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 07.08.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 07.08.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- W ustawieniu startowym Twój mikrofon i kamera będą wyłączone. Mikrofon odblokowujemy na życzenie uczestnika, możesz więc komunikować się głosowo z innymi uczestnikami oraz prelegentami, jak również poprzez chat.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Zoom.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja Uczestników
9:00
Podsumowanie i pierwsze doświadczenia po zmianach na Rynku Bilansującym
- Omówienie zasad funkcjonowania Rynku Bilansującego
- Wytyczne Dotyczące Bilansowania
- Pierwsze doświadczenia i spostrzeżenia
Dominik Strzałkowski
SSW Pragmatic Solutions
Dominik Strzałkowski, Partner, Radca Prawny, SSW Pragmatic Solutions
Dominik koncentruje się na świadczeniu kompleksowych usług doradztwa prawnego na rzecz podmiotów z sektora energetycznego i surowców naturalnych.
Jego doświadczenie obejmuje prawo energetyczne, prawo spółek, transakcje fuzji i przejęć, joint venture, finanse, a także inwestycje typu greenfield.
Dominik ma duże doświadczenie w zakresie kontraktów handlowych, w tym umów PPA i umów kupna REC. Koordynował badania due diligence dotyczące wielu polskich celów akwizycyjnych. Jest uznanym ekspertem w dziedzinie energii odnawialnej, co potwierdzają jego prelekcje.
Wybrane projekty
- Doradzał polskiej państwowej spółce zajmującej się poszukiwaniem węglowodorów w planowanym wspólnym przedsięwzięciu z inwestorem zagranicznym, w tym doradzał przy przenoszeniu koncesji poszukiwawczych, niektórych aktywów i informacji geologicznych jako aportu.
- Doradzał wielu liderom branży w zakresie proponowanych zmian legislacyjnych (m.in. w zakresie prawa energetycznego i nowej ustawy o OZE).
- Przeprowadził badanie due diligence w odniesieniu do farm wiatrowych o łącznej mocy całkowitej przekraczającej 5 000 MW.
Doradzał bankowi w zakresie finansowania farmy wiatrowej poprzez formułę project finance.
Paweł Michałek
SSW Pragmatic Solutions
Paweł Michałek, Senior Managing Associate, Radca Prawny, SSW Pragmatic Solutions
Paweł specjalizuje się w prawie energetycznym, z uwzględnieniem odnawialnych źródeł energii, opracowuje, weryfikuje oraz negocjuje umowy sprzedaży energii elektrycznej (PPA, w tym corporate PPA oraz virtual PPA), umowy sprzedaży gwarancji pochodzenia oraz umowy sprzedaży świadectw pochodzenia (CPA), a także umowy dot. świadczenia usług bilansowania handlowego. Doradza klientom z sektora energetycznego w wypełnianiu obowiązków regulacyjnych. Reprezentuje klientów w postępowaniach przed Prezesem Urzędu Regulacji Energetyki w przedmiocie wydania (lub zmiany) koncesji na wytwarzanie energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii. Doradza klientom w zakresie systemów wsparcia w zakresie (i) sprzedaży energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii (aukcje OZE, FIP, FIT) oraz (ii) wytwarzania energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych.
Ma doświadczenie w zakresie uzyskiwania finansowania na realizację projektów odnawialnych źródeł energii w formule Project Finance, w szczególności w kwestii regulacyjnych oraz projektowych. Zajmuje się również prawem handlowym ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z transformacjami spółek prawa handlowego.
10:30
Przerwa
10:40
REMIT, EMIR, MIFID II - tajemny kod compliance w energetyce
- Omówienie kluczowych dla sektora regulacji z zakresu compliance
- Wskazanie ostatnich zmian regulacyjnych i ich wpływu na hurtowy rynek energii (w szczególności REMIT II)
- Mitygowanie ryzyk związanych z brakiem zgodności w energetyce
- Sankcje z tytułu braku zgodności
Aleksandra Czopik-Barecka
RUBICON Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów
Aleksandra Czopik-Barecka, Adwokat, Radca Prawny, RUBICON Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów, RUBICON Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów
Kieruje Zespołem Energetyki i Compliance w RUBICON Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Barabara Wacht sp. komandytowa. Ukończyła z wyróżnieniem studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest wpisana na listę adwokatów Okręgowej Rady Adwokackiej w Katowicach oraz listę radców prawnych Okręgowej Izby Radców Prawnych w Katowicach. W pracy zawodowej specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu compliance i prawa energetycznego w szczególności w krajowych i unijnych regulacjach dotyczących obrotu energią elektryczną i produktami powiązanymi. W toku ponad 10-letniego doświadczenia zdobywanego w ramach świadczenia bieżącego doradztwa prawnego na rzecz przedsiębiorstw z branży energetycznej, prowadziła wiele złożonych projektów w tym dotyczących wdrażania regulacji wspólnotowych: REMIT, EMIR, MAR, MIFID II. Uczestniczka prowadzonych na szczeblu ministerialnym konsultacji w zakresie implementacji kluczowych dla sektora energetycznego aktów prawnych (w tym dyrektywy MIFID II). Autorka i pomysłodawczyni kompleksowych systemów zarządzania zgodnością dla przedsiębiorstw, była także odpowiedzialna (jako Pełnomocnik ds. Zgodności – Chief Compliance Officer) za implementację i przestrzeganie tych systemów w organizacjach. Jest koordynatorem zespołu doradczego z ramienia przedstawicieli rynku w zakresie prawnym i compliance przy projekcie wdrożenia Rynku Instrumentów Finansowych (RIF) prowadzonym przez Towarową Giełdę Energii S.A.
Posiada certyfikaty Approved Compliance Officer (ACO), Certyfikowany Compliance Officer (CCO) oraz certyfikat z zakresu realizacji projektów PRINCE. Włada biegle językiem angielskim posiadając w tym zakresie certyfikaty CAE i TOLES a także językiem francuskim, niemiecki i rosyjskim. Autorka licznych opinii, prelekcji i publikacji naukowych z zakresu kwestii regulacyjnych i compliance związanych z sektorem energetycznym w serwisach tematycznych w szczególności www.cire.pl.
12:00
Przerwa
12:05
Kształtowanie się cen energii elektrycznej w związku z przedłużeniem cen maksymalnych
- Wpływ na przedsiębiorstwa energetyczne
- Wymogi w zakresie przyznawania i wypłacania rekompensat
Milena Kazanowska-Kędzierska
Kochański & Partners
Milena Kazanowska-Kędzierska, Radca prawny / Starszy prawnik, Kochański & Partners
+48 539 908 918 / m.kazanowska@kochanski.pl
Milena specjalizuje się w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów z sektora elektroenergetycznego, gazowego, ciepłowniczego, paliw ciekłych i stałych oraz odnawialnych źródeł energii. Posiada bogate doświadczenie w zakresie zagadnień regulacyjnych oraz obsługi projektów inwestycyjnych, a także w przygotowywaniu, opiniowaniu oraz negocjowaniu umów z obszaru energetyki. Reprezentuje przedsiębiorców w postępowaniach przed Prezesem Urzędu Regulacji Energetyki, m.in. w postępowaniach koncesyjnych, taryfowych, o wyznaczenie operatora systemu dystrybucyjnego oraz w sprawach dotyczących kar pieniężnych.
Aleksandra Pinkas
Kochański & Partners
Aleksandra Pinkas, Junior Associate, Kochański & Partners
+48 608 335 167/ a.pinkas@kochanski.pl
Aleksandra posiada doświadczenie w zakresie realizacji projektów fotowoltaicznych (w tym agroPV) i projektów morskich farm wiatrowych oraz doradztwa podmiotom z branży bateryjnej i odpadowej. Prowadziła badania due diligence projektów OZE. Uczestniczyła w zespole ds. ESG, wspierając przedsiębiorstwa zobowiązane w przygotowaniu do raportowania i prowadząc szkolenia w zakresie dostosowania do standardów zrównoważonego rozwoju. Obecnie przygotowuje pracę doktorską. Współpracuje z Dolnośląskim Instytutem Studiów Energetycznych, thinktank’iem energetycznym. Laureatka Stypendium Rektora dla najlepszych studentów za osiągnięcia naukowe (2020). Współautorka m.in. opracowania diagnostycznego do Strategii Energetycznej Dolnego Śląska, przygotowanego w ramach Zespołu badawczego ds. Transformacji Energetycznej i Zielonego Ładu WPAE UWr (2020)
13:10
Przerwa
13:50
Rekompensaty za nierynkowe ograniczanie pracy źródeł OZE
- Aspekt kontraktowe
- Podmioty uprawnione do otrzymania rekompensaty – kryteria
- Analiza zjawiska i postulaty legislacyjne
Adam Madejski
Kancelaria Raczyński Skalski & Partners
Adam Madejski, Radca Prawny, Senior Associate, Kancelaria Raczyński Skalski & Partners, Kancelaria Raczyński Skalski & Partners
Adam Madejski jest radcą prawnym specjalizującym się w prawie energetycznym, ze szczególnym uwzględnieniem odnawialnych źródeł energii oraz obszaru regulacyjnego. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Senior Associate w kancelarii Raczyński Skalski & Partners Radcowie Prawni Adwokaci sp. p. Posiada bogate doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej dla przedsiębiorstw branży energetycznej, wydobywczej oraz przemysłu ciężkiego. Doradzał m.in. operatorom systemów dystrybucyjnych oraz spółkom obrotu energią elektryczną i cieplną. Uczestniczył w rozwiązywaniu sporów na tle prawa budowlanego dotyczących budowy i eksploatacji elektrowni węglowych. Ponadto, zajmuje się zagadnieniami administracyjnoprawnymi i regulacyjnymi, z uwzględnieniem prawa konkurencji.
14:50
Przerwa
15:00
Magazyny energii
- Modele biznesowe
- Rentowność
- Przyłączenia do sieci
Kamil Talar
NRG Storage
Kamil Talar, Manager ds. magazynów energii, NRG Storage, NRG Storage
Spec. ds. magazynów energii w NRG Project sp. z o.o.. Od 2008 roku aktywnie działa na rzecz rozwoju zielonej energii w Polsce. W 2008 roku aktywnie uczestniczył w organizacji XIV Konferencja stron Ramowej konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (UNFCCC) – COP 14 w Poznaniu. Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, a następnie Nottingham Business School, gdzie obronił w 2013 pracę z dziedziny budowy farm wiatrowych offshore na morzu Bałtyckim przez międzynarodowe podmioty Joint Venture. Po 2013 roku związany z podmiotami produkującymi energię i rozwijającymi projekty OZE. Aktualnie uczestniczy w projektach instalacji hybrydowych, instalacji fotowoltaicznych z magazynami energii i w innowacyjnych projektach wodorowych.
16:30
Zakończenie I dnia
Dzień 2
08:45
Rejestracja Uczestników
9:00
Electricity Market Design - wytyczne UE w sprawie OZE
- Główne cele wytycznych
- Założenia
- Wpływ na polski rynek energii i nowe obowiązki
Paweł Łączkowski
White & Case
Paweł Łączkowski, Radca prawny, Counsel, White & Case, White & Case
Paweł Łączkowski jest doceniany za swoją głęboką wiedzę i doświadczenie w sektorach energetyki i infrastruktury. Paweł, posiadający udokumentowane doświadczenie, specjalizuje się w obsłudze znaczących inwestycji energetycznych, ze szczególnym uwzględnieniem inicjatyw związanych z energią odnawialną oraz negocjowaniem umów zakupu energii (PPA), zarówno fizycznych, jak i wirtualnych. Kierował wieloma zespołami w kompleksowych projektach due diligence i ocenie ryzyka w sektorze energetycznym, specjalizując się w projektach związanych z energetyką jądrową, energią elektryczną, gazem i wodorem. Możliwości doradcze Pawła obejmują sektor odnawialnych źródeł energii, w tym projekty fotowoltaiczne i wiatrowe. Jego zaangażowanie i strategiczne podejście umożliwiają klientom poruszanie się i odnoszenie sukcesów w szybko zmieniającym się i zmieniającym się krajobrazie energetycznym.
Przed dołączeniem do White & Case Paweł zdobywał cenne doświadczenie pracując w renomowanej międzynarodowej kancelarii prawnej oraz jednej z największych firm energetycznych w Polsce, gdzie piastował stanowisko głównego radcy prawnego.
10:20
Przerwa
10:30
Podsumowanie reform z zeszłego roku (OZE i pr. energetyczne)
- Linia bezpośrednia i cable pooling
- Tendencje w przyłączeniach w kontekście informacji i komunikatów URE oraz PSE
Michał Drozdowicz
Kancelaria JDP
Michał Drozdowicz, Radca Prawny, Partner, Kancelaria JDP
Radca prawny, Partner w kancelarii JDP, szef Zespołu Energetyki i Źródeł Odnawialnych z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w doradztwie na rzecz przedsiębiorców polskich i zagranicznych, obejmującym m.in. pomoc prawną przy najistotniejszych w kraju inwestycjach w źródła wytwórcze (konwencjonalne) oraz infrastrukturę energetyczną. Zajmuje się prawem energetycznym, ze szczególnym uwzględnieniem energetyki odnawialnej. Doradzał klientom w przedsięwzięciach dotyczących rozwoju oraz nabywania odnawialnych źródeł energii, w tym w szczególności w analizach due diligence w transakcjach M&A oraz finansowania OZE, przede wszystkim branży PV. Wspierał klientów w sprawach regulacyjnych, w kwestiach kluczowych umów sektora energii, w tym umowach przyłączeniowych, dostaw komponentów, kontraktów budowlanych, O&M, długoterminowych umowach o zakup energii zawieranych między wytwórcą a odbiorcą przemysłowym (PPA, cPPA). Przed dołączeniem do JDP, zbierał doświadczenie w międzynarodowych kancelariach prawnych, w ostatnich latach kierując krajową praktyką energetyki w jednej z nich. Od lat jest rekomendowany przez międzynarodowe rankingi prawnicze (Chambers & Partners, Who’s Who Legal, IFLR 1000, Legal 500). W 2020 roku otrzymał nagrodę Client’s Choice przyznawaną przez Lexology.
11:30
Przerwa
11:40
Centralny Systemu Informacji Rynku Energii
- Cele i przewidywany wpływ na rynek
- Jak poprawnie wdrożyć system? Etapy.
- Zakres przetwarzanych danych i ich dostępność
13:10
Przerwa
13:50
Praktyczna strona umów PPA
- Otoczenie regulacyjne
- Praktyczna strona zawierania kontraktów
- Najlepsze praktyki
Marcin Wysocki
Pad-Res
Marcin Wysocki, PPA Manager, Pad-Res, Pad-Res
Od blisko 8 lat pracuję w energetyce, budując strategie zakupowe energii oraz relacje z klientami końcowymi, a także kontaktując umowy typu Power Purchase Agreement (PPA). Moje doświadczenie obejmuje edukację oraz wsparcie firm w zbliżaniu do standardów ESG, znaczącą redukcję śladu węglowego oraz zapewnienie dostępu do finansowania. Przygotowuje firmy na wyzwania przyszłości w zakresie energii.
15:20
Zarządzanie ryzykiem na rynku energii
- Rodzaje ryzyk
- Identyfikacja
- Pomiar
- Narzędzia
- Rola compliance w zarządzaniu ryzykiem
Maciej Konieczka
Maciej Konieczka, ,
16:40
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa
Aneta Ślepowrońska
Senior Manager
Knowledge Brokers Department
+48 535900812 a.slepowronska@mmcpolska.plKontakt w sprawach merytorycznych
Julianna Bukowska
Team Leader
Senior Project Manager
Workshops Department
+48 531000792 j.bukowska@mmcpolska.pl