Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Udział w dwudniowych warsztatach poświęconych magazynowaniu energii to świetna szansa na zdobycie praktycznej wiedzy i zrozumienie ważnych kwestii związanych z tym tematem. Warsztaty zapewnią kompleksową wiedzę na temat magazynowania energii, od przepisów prawnych i aspektów inwestycyjnych, po technologie, bezpieczeństwo i modele biznesowe. Uczestnicy zdobędą praktyczne wskazówki dotyczące pozyskiwania finansowania, optymalizacji kosztów (CAPEX i OPEX) oraz integracji magazynów energii z siecią elektroenergetyczną. Warsztaty oferują również informacje na temat zarządzania ryzykiem i cyberbezpieczeństwa, co jest kluczowe dla ochrony infrastruktury. Ostatnia sesja warsztatów to spojrzenie w przyszłość – rozwój rynku magazynów energii oraz ich wpływ na elektromobilność.
Główne zagadnienia:
- Proces inwestycyjny i aspekty prawne
- Programy finansowania i dostępne środki wsparcia na poziomie krajowym i unijnym
- Technologie i bezpieczeństwo w magazynowaniu energii
- Modele biznesowe i analiza kosztowa magazynów energii
- Integracja z siecią elektroenergetyczną i cable pooling
- Zarządzanie ryzykiem i cyberbezpieczeństwo
- Przyszłość rynku magazynów energii oraz rozwój elektromobilności
Grupa docelowa:
Warsztaty kierujemy do przedstawicieli różnych branż, szczególnie z sektorów energetycznego, przemysłowego, administracji publicznej, budowlanego, handlowego i transportowego, a przede wszystkim do reprezentantów działów takich jak:
- rozwoju
- OZE
- transformacji
- odnawialnych źródeł energii
- energetyczny
- inwestycji
- strategii
- infrastruktury
- technologii
- badania i rozwój
- techniczny
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 15.01.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 15.01.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W ABC magazynów energii – technologie, inwestycje, regulacje „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2395 zł + 23% VAT do 12.12.2024 r.
-
2795 zł + 23% VAT do 15.01.2025 r.
-
3195 zł + 23% VAT po 15.01.2025 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 24.02.2025 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem ABC magazynów energii – technologie, inwestycje, regulacje (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 15.01.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 15.01.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
magazyny, magazyna
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Proces inwestycyjny i aspekty prawne
- Omówienie regulacji sektora energetycznego związanych z magazynami energii, w tym podsumowanie spodziewanych zmian w przepisach, w szczególności ustawy OZE oraz Prawa Energetycznego, odnoszących się do magazynów energii
- Przegląd regulacji dotyczących lokalizacji magazynów, wymogów przestrzennych
- Podsumowanie kluczowych etapów realizacji magazynów energii
- Możliwości świadczenia usług systemowych przez magazyny energii

Grzegorz Filipowicz
Schoenherr Attorneys at Law
Grzegorz Filipowicz, Partner, Schoenherr Attorneys at Law
Partner w Schoenherr Attorneys at Law odpowiedzialny za rozwój praktyki energetycznej, adwokat z ponad 17-letnim doświadczeniem w doradztwie w zakresie prawa energetycznego, w szczególności projektów związanych z odnawialnymi źródłami energii (farmy wiatrowe i farmy fotowoltaiczne), na rzecz deweloperów, inwestorów i instytucji finansowych w zakresie nabycia, sprzedaży lub finansowania projektów OZE. Ma doświadczenie w przygotowywaniu i negocjowaniu umów dotyczących rozwoju i transferu projektów fotowoltaicznych (umowy o rozwój projektów, umowy o świadczenie usług rozwojowych). Grzegorz jest uznawany w rankingach Legal 500 EMEA na lata 2019, 2020, 2022 i 2023 jako rekomendowany prawnik.
10:30
Przerwa
10:45
Programy finansowania i dostępne środki wsparcia na poziomie krajowym i unijnym
- Przegląd aktualnych programów wsparcia
- Przykłady dofinansowania na poziomie OSD, wsparcie dla operatorów, zmiany w 2024 r. oraz inne mechanizmy finansowania na Rynku Mocy
- Analiza finansowania dla różnych sektorów i technologii, w tym magazynów hybrydowych i systemów współpracujących z pompami ciepła i kotłami

Dominika Legan-Wójciak
PwC Polska
Dominika Legan-Wójciak, Senior Consultant, PwC Polska
Jest Starszą Konsultantką w Zespole Pomocy Publicznej. Absolwentka kierunków Zarządzanie Państwem oraz Stosunki Międzynarodowe na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz stypendystka Uniwersytetu Lublańskiego. Zajmuje się doradztwem w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania ze środków unijnych i krajowych dla podmiotów z sektora prywatnego. Posiada 6-letnie doświadczenie w branży dotacyjnej i brała udział w wielu projektach badawczo-rozwojowych, inwestycyjnych, w zakresie internacjonalizacji oraz design, pomagając jako konsultantka uzyskać dofinansowanie w formie dotacji dla przedsiębiorstw z różnych sektorów i branż, w tym m.in. sektora nowych technologii, branż produkcyjnych (meblarstwo, rolnictwo, poligrafia), branży spożywczej czy IT.

Alicja Szumiec-Jurasińska
PwC Polska
Alicja Szumiec-Jurasińska, Menedżer, PwC Polska
Jest Menedżerem w Zespole Pomocy Publicznej. Alicja jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończyła kierunek Prawo oraz Centrum Studiów Samorządu Terytorialnego i Rozwoju Lokalnego.
Posiada 9-letnie doświadczenie w branży. Jako doradca w obszarze pomocy publicznej brała udział w licznych projektach inwestycyjnych i badawczo-rozwojowych, mających na celu pozyskanie finansowania w formie ulg podatkowych, grantów i dotacji dla wielu innowacyjnych przedsięwzięć z różnych sektorów i branż, m.in. branży IT, telekomunikacyjnej, spożywczej, przemysłowej, motoryzacyjnej oraz ubezpieczeń.
Alicja posiada bogate doświadczenie we współpracy zarówno z przedsiębiorstwami oraz jednostkami naukowymi w zakresie pozyskiwania i rozliczania dotacji.
Alicja jest autorką licznych opracowań i publikacji związanych z pomocą publiczną oraz aktywnie występuje w roli prelegenta na konferencjach i wydarzeniach branżowych.

Michał Kmieciak
PwC Polska
Michał Kmieciak, Senior Consultant - State Aid, PwC Polska
Ekspert z 16-letnim obszernym doświadczeniem w branży dotacji unijnych. W trakcie swojej kariery występował po „wszystkich stronach dotacyjnej barykady”. Przez kilka lat pracował w instytucji przyznającej dotacje oceniając projekty z obszaru IT, internacjonalizacji oraz inwestycji. Po kilku latach zmienił front i postanowił pomóc przedsiębiorcom w procesie pozyskiwania i rozliczania środków unijnych. W tym czasie przygotował, pozyskał oraz rozliczył dla firm z całej Polski kilkadziesiąt projektów o wartości kilkuset milionów złotych, dotyczących prac badawczo-rozwojowych, inwestycji, wsparcia eksportu. Aktualnie jako doświadczony specjalista branżowy doradza firmom w zakresie identyfikacji ich potrzeb rozwojowo-inwestycyjnych i optymalnego doboru źródeł ich finansowania.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Technologie i bezpieczeństwo w magazynowaniu energii
- Przegląd kluczowych technologii magazynowania energii
- Porównanie technologii
- Zastosowania i przypadki użycia magazynów energii w różnych sektorach
- Bezpieczeństwo pożarowe dla magazynów energii

Paweł Grabowski
Grupa STAY-ON
Paweł Grabowski, Prezes zarządu, Grupa STAY-ON
Ukończył studia magisterskie i doktoranckie na wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu spółkami nowych technologii w kraju i za granicą. W przeszłości Dyrektor Zarządzający energoelektronicznego start-up’u AC Sp. z o.o.. Firma w krótkim czasie stała się jedną z wiodących firm technologicznych w swojej dziedzinie na świecie. W 2007 roku z sukcesem sprzedana do niemieckiej firmy co zapewniło dalszy wzrost i sukces przedsięwzięcia. Później jako Prezes TRUMPF Huettinger Inc. z siedzibą w Dolinie Krzemowej w USA z sukcesem wprowadził nowe rozwiązania do wymagającego rynku firm produkujących systemy do produkcji półprzewodników. Kontynuując rozwój produktu i rynku Dyrektor Rynków Przemysłowych odpowiedzialny za rozwój globalnego biznesu w wielu krajach Azji i Ameryki Północnej. Od 2014 roku intensywnie zaangażowany w rozwój rynku magazynowania energii, w szczególności nowych najbardziej perspektywicznych technologii magazynowania. Inwestor i założyciel Grupy STAY-ON. Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Magazynowania Energii.

Krzysztof Rafał
Grupa STAY-ON
Krzysztof Rafał, Head of R&D, Grupa STAY-ON
Dr inż. Krzysztof Rafał Head of R&D, Grupa STAY-ON
Uzyskał stopień naukowy doktora nauk technicznych w 2013 roku na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Specjalizuje się w urządzeniach energoelektronicznych dla energetyki rozproszonej. Doświadczony kierownik zespołów badawczych, prowadzący projekty badawczo rozwojowe w firmach i konsorcjach naukowo-przemysłowych. Od 2017 roku jest pracownikiem Instytutu Maszyn Przepływowych Polskiej Akademii Nauk. Od 2020 współzałożyciel STAY-ON Energy Management Sp. z o.o., dyrektor ds. Rozwoju i udziałowiec odpowiedzialny za strategię technologiczną i rozwój produktu. Z grupą STAY-ON zrealizował m.in. projekty EU Horyzont 2020 ‘SERENE’ i ‘SUSTENANCE’.
14:30
Przerwa
14:40
Modele biznesowe i analiza kosztowa magazynów energii
- Modele biznesowe – jak różne modele mogą generować przychody dla magazynów wolnostojących, przy OZE i u odbiorcy końcowego?
- Analiza CAPEX i OPEX oraz ich optymalizacja
- Wpływ żywotność i innych parametry technicznych magazynów na rentowność inwestycji
- Wpływ profilu odbiorcy i wytwórcy na rentowność inwestycji

Dariusz Stańczak
OptimumEnergii
Dariusz Stańczak, OptimumEnergii
Od 15 lat związany z branżą energetyczną. Promuje ideę optymalnego wykorzystania energii. Optymalnie znaczny efektywnie, zielono i elastycznie. Obecnie koncentruje się na ostatnim aspekcie czyli na elastycznym zużyciu i produkcji energii. Prowadzi bloga www.optimumenergii.pl poświęconego elastyczności i efektywności energetycznej. Specjalizuje się w obszarze magazynowania energii oraz elastyczności strony popytowej. Autor narzędzia symulującego pracę magazynu energii (BESS), a tym samym przychody i rentowność takiej inwestycji.
16:10
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Integracja z siecią elektroenergetyczną i cable pooling
- Wymagania techniczne przyłączenia do sieci
- Korzyści płynące z integracji magazynów z siecią elektroenergetyczną
- Integracja magazynów z OZE przy użyciu technologii hybrydowych
- Wykorzystanie cable poolingu w praktyce
- Przykłady wdrożeń systemów magazynowania w sieciach dystrybucyjnych (testy związane z elastycznością i integracją systemów)

Paweł Balawender
EnerSim Sp. z o.o.
Paweł Balawender, Członek Zarządu, EnerSim Sp. z o.o.
10:30
Przerwa
10:45
Zarządzanie ryzykiem i cyberbezpieczeństwo
- Zabezpieczenia techniczne związane z ochroną magazynów przed cyberzagrożeniami
- Wymagania operatorów sieci i specyficzne środki ochrony w kontekście energetycznym

Jarosław Homa
Jarosław Homa, ,
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Magazyny energii – regulacje, wyzwania i możliwości
- Koncesja na magazynowanie energii i warunki przyłączenia do sieci, umowa o przyłączenie i koszty z tym związane
- Handel energią elektryczną z magazynów energii
- Rola agregatorów, klastrów energii i społeczności energetycznych
- Predykcja przychodów z magazynów energii w perspektywie 15 letniej

Maciej Konieczka
VESS - Virtual Energy Storage System
Maciej Konieczka, , VESS - Virtual Energy Storage System
Z wykształcenia inżynier Energetyki (PW) i magister Inżynierii Obliczeniowej (ICM UW). Od 2016 roku realizuje projekty analityczne w Energetyce w obszarach Handlu Energią, Rynku Mocy czy Analiz Technicznych Elektrowni w firmach energetycznych w Polsce (PGE, Orlen, TRMEW Obrót, Veolia). Łączy wiedzę technologiczną, statystyczną i intuicję analityczną do wdrażania rozwiązań wspomagających strategie Data-Driven. Zarządza zespołami analitycznymi przy pracy nad projektami AI i Data Science.Ekspert w tematach monetyzacji danych i dostosowania poziomy skomplikowania problemu do osiągalnej wartości biznesowej. Wdrożenie rozwiązań optymalizacji strategii kontraktacji, oceny ryzyka klientów końcowych, prognozy odbioru i generacji OZE, obniżenie kosztów bilansowania handlowego. Założyciel firmy VESS – Virtual Energy Storage System, która zajmuje się maksymalizowaniem zysku z magazynów energii. Pomaga spółkom obrotu i sprzedawcom magazynów energii w przygotowaniu długoterminowych prognoz inwestycyjnych, jak i optymalizacji bieżącej pracy magazynów day-to-day.
14:15
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa

Kontakt w sprawach merytorycznych
