Dyrektywa MiFID II i jej wpływ na rynek energii
Grupa tematyczna: Energetyka
Data: 28-29.06.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Wpływ dyrektywy MiFID II na polski rynek energii i gazu
- Funkcjonowanie przedsiębiorcy energetycznego w reżimie przewidzianym dla instytucji finansowych
- Rozszerzenie definicji instrumentu finansowego m.in. na towarowe kontrakty pochodne
- Wpływ definicji instrumentu finansowego na proces obrotu energią
- Nowe produkty objęte MiFID II i zmiany w ich klasyfikacji
- Zwiększone uprawnienia nadzoru KNF nad rynkiem energetycznym
- Zakres współpracy na linii KNF i TGE
Przerwa kawowa
Panel dyskusyjny: Obawy wynikające z wejścia w życie dyrektywy MiFID II z punktu widzenia podmiotu energetycznego
- Zawężenie katalogu zwolnień i wyłączeń z zakresu stosowania dyrektywy
- Wypełnianie obowiązków wynikających z wymogu adekwatności kapitałowej
- Problem zapewnienia finansowania zabezpieczeń płynności rozliczeń
- Ograniczenie dostępu do produktów i miejsc handlu
Przerwa na lunch
Dostosowanie do wymogów nakładanych przez dyrektywę MiFID II
- Zwolnienia z obowiązku stosowania postanowień dyrektywy
- Uzyskanie zezwolenia na prowadzenie zorganizowanej platformy obrotu tzw. OTF
- Poszerzenie oferty produktowej Rynku Instrumentów Finansowych o instrumenty z fizyczną dostawą
- Status prawny do emisji CO2 - nowy instrument finansowy i nowe obowiązki dla przedsiębiorców
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
OTF – nowy rodzaj zorganizowanej platformy obrotu
- Zmiany w zakresie wymogów dla MTF
- Nowe wymogi związane z zakresem obrotu instrumentami pochodnymi
- Zastrzeżenie wymogów dotyczących handlu algorytmicznego i HFT
- Ryzyko związane z przekształceniem RTT w OTF
Przerwa kawowa
Nowe obowiązki raportowania danych transakcyjnych wynikające z dyrektywy MiFID II
- Zwiększenie zakresu raportowania do organów regulacyjnych URE i KNF
- Obowiązek rozliczenia centralnego zgodnie w wytycznymi EMIR
- Limity pozycji wprowadzone przez MiFID II dla towarowych instrumentów pochodnych
- Wzrost znaczenia izb rozrachunkowych wynikający z rozporządzenia EMIR
Przerwa na lunch
Wdrażanie zmian wynikających z dyrektywy MiFID II w strukturze przedsiębiorstw energetycznych
- Ryzyko operacyjne związane z przesyłaniem danych do izb rozliczeniowych
- Konieczność wdrożenia procedur zgodności z nowymi regulacjami
- Zobligowanie przedsiębiorstw do wydzielenia aktywności tradingowej lub delegowanie do licencjonowanych przedsiębiorstw tj. domy maklerskie
Zakończenie warsztatów; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Wpływ dyrektywy MiFID II na polski rynek energii i gazu
- Panel dyskusyjny: Obawy wynikające z wejścia w życie dyrektywy MiFID II z punktu widzenia podmiotu energetycznego
- Dostosowanie do wymogów nakładanych przez dyrektywę MiFID II
- OTF – nowy rodzaj zorganizowanej platformy obrotu
- Nowe obowiązki raportowania danych transakcyjnych wynikające z dyrektywy MiFID II
- Wdrażanie zmian wynikających z dyrektywy MiFID II w strukturze przedsiębiorstw energetycznych
Dlaczego warto wziąć udział:
Wejście w życie w dniu 3 stycznia 2018 r. dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie rynku instrumentów finansowych oraz zmieniającej dyrektywę 2002/92/WE i dyrektywę 2011/61/UE (MIFID II) wymusi szereg zmian w funkcjonowaniu firm inwestycyjnych a także innych podmiotów, które ze względu na rodzaj świadczonych usług lub oferowanych produktów, obejmuje dyrektywa. Pakiet MIFID II zawiera wiele nowych rozwiązań związanych w rynkiem kapitałowym m.in. pojęcie instrumentu finansowego, katalog instrumentów finansowych. Na warsztacie Eksperci opowiedzą jakie zmiany czekają rynek energetyczny i podpowiedzą jak się do nich przygotować, poza tym odpowiedzą na najbardziej problematyczne kwestie w temacie przystosowania swoich przedsiębiorstw do nowych wymogów.
Grupa docelowa:
Na warsztat serdecznie zapraszamy przedstawicieli sektora energetycznego, a w szczególności działy:
- ds. REMITu
- ds. obrotu
- ds. handlu emisjami
- ds. tradingu
- prawne
oraz wszystkie osoby, które chcą się zapoznać z problematyką Dyrektywy MiFID II.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 31.05.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 31.05.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Dyrektywa MiFID II i jej wpływ na rynek energii „Warsztacie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Warsztacie
-
Warunkiem uczestnictwa w Warsztacie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Warsztacie wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 19.05.2017 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 31.05.2017 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 31.05.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Warsztacie obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatu, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 27.06.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Dyrektywa MiFID II i jej wpływ na rynek energii (dalej: „Warsztat”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Warsztat odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Warsztatu i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Warsztacie.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Warsztatu i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Warsztatu, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 31.05.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 31.05.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Warsztacie, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Warsztat odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Warsztacie.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Warsztat, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Warsztacie o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Warsztacie, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Warsztatu.