Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Warsztat dedykujemy dostawcom rozwiązań IT, którzy chcą świadomie i skutecznie rozwijać swoją działalność w obliczu dynamicznych zmian regulacyjnych. Nowe akty prawne takie jak AI Act, Data Act, CRA, NIS2 czy DORA – wprowadzają szereg wymogów, które bezpośrednio wpływają na sposób projektowania, wdrażania i komercjalizacji produktów technologicznych. Dla dostawców oznacza to konieczność nie tylko znajomości przepisów, ale przede wszystkim umiejętności ich praktycznego zastosowania w codziennej pracy.
Podczas warsztatu uczestnicy otrzymają aktualną i praktyczną wiedzę, która pomoże im dostosować procesy, dokumentację oraz rozwiązania technologiczne do obowiązujących regulacji.
Główne zagadnienia:
- AI w regulacjach i praktyce biznesowej – od zgodności z prawem po etyczne wdrożenia
- Data Act i zarządzanie danymi w sektorze IT
- Cyberbezpieczeństwo w świetle regulacji CRA i NIS2
- Zawieranie kontraktów w branży IT – minimalizacja ryzyk i dobre praktyki
- Kontraktowanie usług ICT po DORA – oczekiwania instytucji kontra ryzyka dostawców
- Własność intelektualna i prawo autorskie w IT
- Ekspansja i współpraca międzynarodowa dostawców IT – wyzwania regulacyjne, podatkowe i technologiczne
- Migracja i rozwój rozwiązań chmurowych jako element usprawnienia infrastruktury IT
Grupa docelowa:
Warsztaty dedykujemy przedstawicielom branży IT oraz sektorów wykorzystujących nowoczesne technologie, w szczególności pracownikom z działów:
- IT
- Informatyki
- Technologii
- Outsourcingu
- Wdrożeń
- Prawnych
- Operacyjnych
- Umów
- Cyberbezpieczeństwa
- Ryzyka operacyjnego
- Compliance
Zapraszamy także wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 23.10.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 23.10.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Zintegrowane podejście do ryzyk prawnych, kontraktowych i regulacyjnych w branży IT „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2395 zł + 23% VAT do 02.10.2025 r.
-
2795 zł + 23% VAT do 23.10.2025 r.
-
3195 zł + 23% VAT po 23.10.2025 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział. W przypadku nagrań z prelekcji gwarantowany dostęp to 6 miesięcy od ich udostępnienia.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 26.11.2025 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Zintegrowane podejście do ryzyk prawnych, kontraktowych i regulacyjnych w branży IT (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 23.10.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 23.10.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
AI w regulacjach i praktyce biznesowej - od zgodności z prawem po etyczne wdrożenia
- Zgodność systemów AI z wymogami AI Act – obowiązki transparentności, harmonogram wdrożenia i wpływ na dostawców w branży IT
- AI Act w kontekście kontraktów – zapewnienie zgodności wykorzystywanych narzędzi AI z postanowieniami umownymi
- Optymalizacja działalności przedsiębiorstw z wykorzystaniem AI – dobre praktyki i zgodność z regulacjami prawnymi
- Etyka w technologii – znaczenie odpowiedzialnego rozwoju i wdrażania sztucznej inteligencji w praktyce biznesowej

Piotr Kaniewski
Piotr Kaniewski,
Adwokat mający wieloletnie doświadczenie w zakresie kontraktów IT i własności intelektualnej, ekspert w obszarze zagadnień prawnych dotyczących sztucznej inteligencji (AI) oraz kontraktowania Agile&DevOps.
Piotr jest ekspertem w zakresie transakcji technologicznych. Specjalizuje się w projektowaniu i negocjowaniu umów IT oraz własności intelektualnej. Doradza w budowaniu zwinnych modeli kontraktowania i zakupów. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie przy wdrażaniu rozwiązań chmurowych, w szczególności w sektorze finansowym.
Jego obszarem zainteresowania i prawdziwą osobistą pasją jest sztuczna inteligencja. Piotr był zaangażowany w bardzo wczesne projekty prawne dotyczące wdrażania sztucznej inteligencji, a także w rozwój rozwiązań legal-tech opartych na sztucznej inteligencji.
Piotr doradzał w projektach IT o wartości kilkuset milionów złotych, zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym, dotyczących szeregu rozwiązań IT o strategicznym znaczeniu dla polskich agencji rządowych, instytucji finansowych, dostawców IT, organizacji z sektora healthcare i energetyki.

Aleksandra Gajda
Aleksandra Gajda,
10:30
Przerwa
10:40
Data Act i zarządzanie danymi w sektorze IT
- Nowe obowiązki dostawców IT w zakresie udostępniania danych użytkownikom i partnerom biznesowym wynikające z Data Act
- Wpływ Data Act na warunki i postanowienia kontraktów chmurowych
- Praktyczne działania i przygotowania organizacji do wdrożenia wymogów Data Act
- Ochrona prawna baz danych – obowiązki dostawców IT i ryzyka związane z udostępnianiem zasobów

Jacek Widenka
Zespół Nowych Technologii i Cyberbezpieczeństwa, WKB Lawyers
Jacek Widenka, Adwokat, Zespół Nowych Technologii i Cyberbezpieczeństwa, WKB Lawyers
Specjalizuje się w prawie nowych technologii oraz prawie autorskim i własności przemysłowej. Posiada również doświadczenie w zakresie zwalczania nieuczciwej konkurencji, ochrony dóbr osobistych oraz prawa prywatności. Dotychczas zdobywał doświadczenie w zespołach IP/TMT renomowanych polskich kancelariach oraz warszawskim biurze między-narodowej kancelarii, gdzie doradzał m.in. w negocjacjach oraz w sprawach transakcyjnych, w tym badaniach due diligence, na rzecz podmiotów z branży bankowości, energetycznej, medycznej, nieruchomości, FMCG, game developmentu z zakresu prawa własności intelektualnej, IT, prawa prywatności oraz outsourcingu bankowego.
W pracy kancelarii odpowiedzialny jest w ramach zespołu za wsparcie w zagadnieniach związanych z IT oraz nowymi technologiami, w szczególności w zakresie wdrożeń IT, doradztwa transakcyjnego jak również negocjowaniu kontraktów IT. Ponadto, wspiera klientów kancelarii w kwestiach regulacyjnych, w szczególności w obszarze cyberbezpieczeństwa ICT (m.in. KSCU, dyrektywa NIS, Dyrektywy CER oraz RED). W ramach realizowanych projektów IT, doradzał na rzecz producentów ICT, dostawców usług płatności, podmiotów z sektora automotive, producentów i dystrybutorów OZE oraz globalnego koncernu paliwowego.
Ponadto świadczy usługi bieżącego doradztwa na rzecz podmiotów z branży kreatywnej, technologicznej i ecommerce w sprawach dotyczących ochrony praw własności intelektualnej oraz zwalczania nieuczciwej konkurencji.

Dominika Duda
WKB Lawyers
Dominika Duda, Adwokat, WKB Lawyers
Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, prawie autorskim oraz szeroko rozumianym prawie nowych technologii, w tym w szczególności w kontraktach IT. Uczestniczyła w realizacji transakcji IT dla największych podmiotów polskich i zagranicznych, w tym w ramach negocjacji, tworzenia i opiniowania umów dotyczących m.in. wdrożeń, serwisu, utrzymania oraz rozwoju systemów informatycznych, a także licencyjnych i zakupu sprzętu.
Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w wiodących polskich kancelariach w ramach zespołów IP/TMT prowadząc stałe doradztwo prawne w obszarze IT dla jednych z kluczowych i największych przedsiębiorstw w Polsce – w tym w szczególności z branży energetycznej, paliwowej, telekomunikacyjnej i ubezpieczeniowej. Pracowała także w charakterze prawnika in-house u światowego dostawcy rozwiązań chmurowych i systemów ERP, EAM, FSM i ESM.
Absolwentka kierunku prawo własności intelektualnej i nowych mediów na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. W ramach programu wymiany studentów studiowała także na Freie Universität w Berlinie.
Członek Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie.
12:10
Przerwa lunchowa
12:55
Cyberbezpieczeństwo w świetle regulacji CRA i NIS2
- Wdrożenie wymogów Cyber Resilience Act (CRA) przez dostawców usług IT oraz produktów cyfrowych
- Regulacje dotyczące cyberbezpieczeństwa w sektorze IT – postrzegane przeszkody i adaptacja praktyk bezpieczeństwa do wymogów prawnych NIS2
- Nowe uwarunkowania dla dostawców ICT po podpisaniu ustawy o krajowym systemie certyfikacji cyberbezpieczeństwa – rola krajowej certyfikacji w budowaniu zaufania do usług i technologii cyfrowych

Jakub Barański
Wardyński i Wspólnicy Sp.k.
Jakub Barański, Adwokat, Partner, Wardyński i Wspólnicy Sp.k.
Od blisko 10 lat zajmuje się cyberbezpieczeństwem. Doradza zarówno w aspektach regulacyjnych, jak i transakcyjnych oraz pomaga w kompleksowym zarządzaniu skutkami cyberincydentów. Realizował audyty i badania jednostek z sektora prywatnego i publicznych w zakresie zgodności z wymogami ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeńswa. Reprezentuje klientów w postępowaniach karnych, cywilnych i administracyjnych związanych ze skutkami cyberincydentów takich jak ransomware i leakware, business email compromise, phishing (odpowiedzialność banków za nieautoryzowane transakcje i odpowiedzialność administratorów internetowych giełd kryptowalut za utratę środków), ICO fraud, czy military romance scam. Wyróżniony w rankingu Legal 500 (2022 i 2023) za doświadczenie w sprawach związanych z cyberprzestępczością oraz white-collar crime.
14:25
Przerwa
14:35
Zawieranie kontraktów w branży IT - minimalizacja ryzyk i dobre praktyki
- Kluczowe wyzwania i praktyki w kształtowaniu warunków umów IT – określanie zakresu usług, SLA i kryteriów jakości
- Zakres odpowiedzialności stron – precyzowanie odpowiedzialności za opóźnienia, wady i naruszenia bezpieczeństwa
- Identyfikacja i minimalizacja ryzyk kontraktowych – stosowanie limitów odpowiedzialności, klauzul ochronnych i procedur eskalacji
- Dobre praktyki przy zawieraniu i negocjowaniu umów – budowanie zapisów zapewniających równowagę interesów stron

Mateusz Kozieł
Barta & Partners sp. k.
Mateusz Kozieł, Radca Prawny, Barta & Partners sp. k.
Radca prawny, partner w kancelarii Barta & Partners. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku prawo oraz Szkoły Prawa Ukraińskiego organizowanej przez Uniwersytet Jagielloński we współpracy z Akademią Kijowsko – Mohylańską oraz Lwowskim Uniwersytetem Narodowym im. Iwana Franki.
Specjalizuje się w zagadnieniach kompleksowych umów w krajowym oraz międzynarodowym obrocie gospodarczym (ze szczególnym uwzględnieniem umów w obszarach TMT i IT), prawie własności intelektualnej, prawie podatkowym oraz zagadnieniach związanych z prawem pracy. W swojej dotychczasowej pracy zajmował się przede wszystkim projektami o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczącymi międzynarodowej współpracy podmiotów gospodarczych operujących zarówno w polskiej, jak i zagranicznych jurysdykcjach (UK, USA, ASEAN). Brał udział w projektach związanych z umowami dotyczącymi dostarczenia oprogramowania oraz świadczenia usług programistycznych, w tym w branżach regulowanych w Polsce oraz za granicą (FinTech, branże objęte monopolem państwa, branża hazardowa).
Doradzał w kilkunastu projektach mających za przedmiot wdrożenie i utrzymanie systemów wspierających prowadzenie firmy (systemy ERP), świadczył również wsparcie prawne w licznych projektach dotyczących oprogramowania wykorzystywanego w branży e-commerce.Doświadczenie prawne łączy z szeroką wiedzą podatkową – posiada bogate doświadczenia w świadczeniu usług wsparcia podatkowego, w tym w zakresie międzynarodowych rozliczeń podatkowych oraz rozliczeń dotyczących struktur podmiotów powiązanych. Doradzał kilkunastu podmiotom w zakresie stosowania ulg podatkowych związanych z innowacyjnością (IP Box, ulga badawczo-rozwojowa B+R).
Prowadzący licznych szkoleń dotyczących zagadnień związanych z umowami gospodarczymi, umowami IT, problematyką zatrudniania personelu i prawem pracy a także kwestiami podatkowymi (zwłaszcza tymi dotyczącymi branży IT).
16:00
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Kontraktowanie usług ICT po DORA - oczekiwania instytucji kontra ryzyka dostawców
- Wymogi regulacyjne DORA, które musi spełnić dostawca usług ICT – obowiązki organizacyjne, techniczne i raportowe
- Przegląd kluczowych klauzul umownych w świetle DORA – wymogi formalne a praktyka rynkowa
- Omówienie relacji między zgodnością regulacyjną a rzeczywistymi możliwościami operacyjnymi dostawców
- Identyfikacja oczekiwań instytucji finansowych – jakie zapisy są uznawane za niezbędne przez działy compliance, IT i bezpieczeństwa informacji
- Analiza typowych ryzyk kontraktowych i sposobów ich ograniczania, w tym rekomendacje dotyczące formułowania postanowień umownych
- Wskazówki dotyczące prowadzenia negocjacji z zachowaniem równowagi interesów stron

Katarzyna Ożga
KSZ Smart Legal
Katarzyna Ożga, Radca Prawny, KSZ Smart Legal
Specjalizująca się w prawie nowych technologii, prawie autorskim oraz prawie umów, ze szczególnym uwzględnieniem branży IT i zagadnień związanych z zamówieniami publicznymi w sektorze technologicznym. Prowadziła liczne projekty obejmujące przygotowywanie i negocjowanie umów wdrożeniowych (zarówno w modelu Waterfall, jak i Agile), serwisowo-rozwojowych, licencyjnych oraz reseller’owych. Wspiera organizacje w procesach migracji chmurowych oraz doradza podczas realizacji projektów wdrożeniowych, opartych na modelach SaaS i PaaS.
Szczególnym obszarem jej zainteresowań i praktyki jest sztuczna inteligencja. Doradza w zakresie prawnych aspektów projektowania, wdrażania i wykorzystywania systemów AI, w tym kwestii regulacyjnych, kontraktowych i związanych z odpowiedzialnością prawną. Zajmuje się także problematyką praw autorskich w kontekście AI, zagadnieniami dotyczącymi danych wykorzystywanych do trenowania modeli, a także kontraktami obejmującymi usługi i rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Jej doświadczenie pozwala na sprawne prowadzenie złożonych projektów prawnych i biznesowych, ze szczególnym uwzględnieniem realiów branży IT.
10:30
Przerwa
10:40
Własność intelektualna i prawo autorskie w IT
- Prawne wyzwania związane z prawami autorskimi w produktach i usługach IT oraz sposoby zabezpieczania własności intelektualnej dostawców
- Wyzwania i perspektywy zastosowania sztucznej inteligencji w produktach IT – wpływ na ochronę danych, prawa autorskie do kodu generowanego przez AI oraz aspekty bezpieczeństwa

Marta Wysokińska
DWF
Marta Wysokińska, Local Partner, DWF
Marta Wysokińska jest radcą prawnym w kancelarii DWF Poland. Jest absolwentką studiów prawniczych, filologii angielskiej oraz studiów podyplomowych z prawa własności intelektualnej. Od początku kariery zawodowej związana z dużymi kancelariami międzynarodowymi, gdzie świadczyła pomoc prawną dla wielu podmiotów gospodarczych, w tym wielu międzynarodowych koncernów. Przez ponad cztery lata zajmowała stanowisko radcy prawnego w BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, spółce zależnej koncernu Robert Bosch. Ma bogate doświadczenie w obsłudze klientów z branży mediowej, jak również w przekrojowej codziennej pracy prawnika korporacyjnego dużego zagranicznego przedsiębiorstwa produkcyjnego ze szczególnym naciskiem na digitalizację oraz relacje z konsumentami. Pracowała między innymi nad wdrażaniem systemów compliance oraz zasad ochrony danych osobowych w oparciu o RODO. Ma również istotne doświadczenie w pracy transakcyjnej. Od początku pracy prawniczej ściśle związana z tematyką własności intelektualnej, w tym antypiractwem, ochroną uczciwej konkurencji i tajemnic przedsiębiorstwa, IT oraz produkcją filmową. Doradza również w odniesieniu do prawa konsumenckiego w środowisku cyfrowym. Ma doświadczenie w codziennej obsłudze prawnej związanej z rzeczywistymi relacjami biznesu z konsumentami.
12:10
Przerwa lunchowa
12:55
Umowy handlowe w transakcjach międzynarodowych - praktyczne aspekty konstruowania i negocjowania umów, na przykładzie umów w branży IT
- Strategiczne projektowanie umów w środowisku międzynarodowym – wybór prawa, jurysdykcji, struktura stron i logika kontraktowa w kontekście globalnych regulacji
- Zarządzanie kosztami i ryzykami transgranicznymi – aspekty podatkowe (w tym WHT), ryzyko walutowe, wymogi wizowe, ubezpieczenia i certyfikacje branżowe
- Kluczowe klauzule zabezpieczające interesy stron – odpowiedzialność, kary umowne, wynagrodzenie, ograniczenia konkurencyjne i rekrutacyjne
- Prawo anglosaskie w praktyce IT – interpretacja zapisów, typowe błędy oraz dobre praktyki kontraktowe w systemie common law
- Analiza kontraktu IT – case study – praktyczne omówienie ryzyk, zapisów i rekomendacji na podstawie rzeczywistego scenariusza

Mikołaj Prochownik
KWKR
Mikołaj Prochownik, Senior Associate, KWKR
Radca prawny, absolwent prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Specjalizuje się w prawie umów, w szczególności w branży IT i IT security, prawie własności intelektualnej, prawie gospodarczym, w tym w prowadzeniu sporów sądowych, doradzając klientom, zarówno krajowym jak i zagranicznym, w obrocie międzynarodowym. Zajmuje się również sprawami z zakresu prawa wyborczego, prawa hazardowego, prawa pracy i prawa karnego. W codziennej pracy zawodowej skupia się na zagadnieniu cyberbezpieczeństwa.
14:25
Przerwa
14:35
Migracja i rozwój rozwiązań chmurowych jako element usprawnienia infrastruktury IT
- Wymagania klientów wobec migracji i rozwoju środowisk chmurowych – kluczowe czynniki sukcesu i najczęstsze wyzwania
- Automatyzacja środowiska IT w chmurze – wpływ na efektywność operacyjną, koszty i skalowalność usług

Bartłomiej Śliwiński
NewTechLaw
Bartłomiej Śliwiński, IT Manager/IT Security Expert, NewTechLaw
Ekspert ds. technologii informatycznych, Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Leona Koźmińskiego. Specjalista dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz zarządzania w wirtualnym środowisku. Ex-Manager zespołów e-sportowych na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych.
Posiada szerokie kompetencje techniczne w zakresie rozwiązań chmurowych (Microsoft 365, Google Workspace), systemów operacyjnych (Windows, macOS, Debian, Arch Linux, iOS, Android) oraz rozwiązań zapewniających cyfrowe bezpieczeństwo i prywatność (WireGuard, GnuPG, VeraCrypt, Bitwarden, Tor, Signal). Specjalizuje się w doradztwie
w zakresie konsumenckich i firmowych dedykowanych rozwiązań hardware’owych.
Doświadczony w realizacji projektów wdrożeniowych oraz kompleksowym zarządzaniem zagadnieniami IT w małych i średnich przedsiębiorstwach. Posiada wyjątkowo wysokie kompetencje korzystania z zasobów internetowych oraz ogólnie dostępnych informacji (OSINT).
Ukończył szkolenia w zakresie norm ISO/IEC 27001 (bezpieczeństwo informacji), ISO/IEC 42001 (system zarządzania sztuczną inteligencją).
W wolnym czasie razem z Tomkiem prowadzi kanał na YouTubie, gdzie poruszane są tematy RODO, ochrony prywatności i technologii informatycznych.
16:00
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa

Kontakt w sprawach merytorycznych
