Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Udział w warsztatach to okazja, aby zdobyć praktyczną wiedzę i przygotować się na nadchodzące zmiany prawne i środowiskowe. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat reformy EU ETS, dyrektywy IED, konkluzji BAT oraz nowych obowiązków w raportowaniu środowiskowym. Warsztaty pokażą, jak skutecznie mierzyć i redukować emisje, wdrażać strategie „net zero”, wykorzystywać gospodarkę o obiegu zamkniętym i nowoczesne technologie wspierające transformację energetyczną.
Główne zagadnienia:
- Reforma EU ETS – konsekwencje regulacyjne dla przedsiębiorstw
- Dyrektywa IED i konkluzje BAT – pozwolenia zintegrowane w praktyce
- Zmiany legislacyjne w obszarze raportowania środowiskowego
- Zarządzanie emisjami i śladem węglowym – od pomiarów po działania redukcyjne
- Gospodarka o obiegu zamkniętym – narzędzie redukcji emisji i transformacji przemysłu
- Strategie „net zero” i transformacja energetyczna – zgodność z regulacjami i praktyka wdrożeń
- Technologie i cyfryzacja w redukcji emisji przemysłowych
Grupa docelowa:
Do udziału w wydarzeniu serdecznie zapraszamy dyrektorów, kierowników i specjalistów, ze wszystkich branż. W szczególności przedstawicieli działów:
- Ochrony Środowiska
- Energetyczny
- Techniczny
- Inwestycje
- Audyt
- Badania i Rozwój (R&D)
- Prawny
Zapraszamy także wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 24.09.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 24.09.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Zarządzanie emisjami w praktyce – klucz do zgodności regulacyjnych i zrównoważonego rozwoju „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2195 zł + 23% VAT do 28.08.2025 r.
-
2595 zł + 23% VAT do 24.09.2025 r.
-
2995 zł + 23% VAT po 24.09.2025 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział. W przypadku nagrań z prelekcji gwarantowany dostęp to 6 miesięcy od ich udostępnienia.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 15.10.2025 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Zarządzanie emisjami w praktyce – klucz do zgodności regulacyjnych i zrównoważonego rozwoju (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 24.09.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 24.09.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Reforma EU ETS – konsekwencje regulacyjne dla przedsiębiorstw
- Nowe obowiązki raportowe i kluczowe zmiany wynikające z nowelizacji dyrektywy EU ETS
- Zmiana zasad alokacji bezpłatnych uprawnień – skutki finansowe dla przedsiębiorstw
- Rozszerzenie systemu na transport drogowy i budownictwo – harmonogram i zakres rozszerzenia ETS 2
- Stan implementacji przepisów w Polsce– obecna sytuacja i przewidywane terminy

dr inż. Klaudia Słomczyńska
Energoprojekt-Katowice S.A.
dr inż. Klaudia Słomczyńska, Specjalista ds. transformacji energetycznej, Energoprojekt-Katowice S.A.
Zajmuje się doradztwem w zakresie regulacji klimatycznych oraz opracowywaniem strategii klimatycznych dla przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem obliczania śladu węglowego. Wspiera podmioty z sektora przemysłowego i energetycznego w procesie dostosowania działalności do wymagań polityki klimatycznej oraz transformacji w kierunku niskoemisyjnym.
Absolwentka Politechniki Częstochowskiej, doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka. Ukończyła również studia podyplomowe „Zasady zrównoważonego rozwoju dla biznesu. Transformacja klimatyczna” w Akademii Leona Koźmińskiego.
10:30
Przerwa
10:45
Dyrektywa IED i konkluzje BAT – pozwolenia zintegrowane w praktyce
- Nowelizacja dyrektywy IED i jej implementacja w krajowym porządku prawnym
- Aktualizacja dokumentów BAT (BREF) – nowe wymagania środowiskowe i technologiczne
- Procesy uzyskiwania, aktualizacji i utrzymania pozwoleń zintegrowanych
- Rola organów kontrolnych i sankcje za niezgodności – analiza prawna i praktyczna

dr Dominik Wałkowski
Kancelaria Wolf Theiss
dr Dominik Wałkowski, Adwokat, Counsel, Kancelaria Wolf Theiss
Od niemal 20 lat zajmuje się polskim, europejskim i międzynarodowym prawem ochrony środowiska, zwłaszcza w zakresie zagadnień transgranicznych oraz związanych z eksploatacją dużych zakładów przemysłowych, odpowiedzialnością za naruszenie wymagań ochrony środowiska i spowodowanie szkody w środowisku. Regularnie reprezentuje klientów w złożonych postępowaniach przed organami ochrony środowiska i sądami administracyjnymi, w szczególności w sprawach dotyczących pozwoleń związanych z korzystaniem ze środowiska oraz wymierzania kar za naruszenie wymagań prawnych. Doradza w procedurach oceny oddziaływania na środowisko, w sprawach gospodarowania i międzynarodowego przemieszczania odpadów, a także wspiera klientów w prawnych aspektach wdrożenia zasad gospodarki o obiegu zamkniętym. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, doktorem nauk prawnych, wykładowcą na kierunkach studiów podyplomowych związanych z ochroną środowiska oraz autorem licznych publikacji w tym zakresie.

Paulina Buczek
Kancelaria Wolf Theiss
Paulina Buczek, Associate, Kancelaria Wolf Theiss
Zajmuje się bieżącą obsługą prawną podmiotów w sprawach związanych z ochroną środowiska, w szczególności w zakresie gospodarowania odpadami oraz wdrażania rozwiązań zgodnych z gospodarką o obiegu zamkniętym. Posiada doświadczenie w kompleksowej obsłudze zagadnień środowiskowych w procesach inwestycyjnych, wspiera klientów w postępowaniach o wydanie lub zmianę pozwoleń związanych z korzystaniem ze środowiska oraz podczas kontroli prowadzonych przez organy ochrony środowiska. Działa również w obszarach związanych z ekoprojektowaniem i rozszerzoną odpowiedzialnością producentów.
Jest absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz studiów podyplomowych z Zarządzania Gospodarką Odpadami w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończyła aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu i w 2025 r. zdała egzamin radcowski.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Zmiany legislacyjne w obszarze raportowania środowiskowego
- Obowiązki wynikające z dyrektywy CSRD – ujawnienia klimatyczne i środowiskowe
- Europejskie standardy raportowania zrównoważonego rozwoju (ESRS) – zakres i harmonogram
- Interakcje między raportowaniem niefinansowym a zgodnością regulacyjną
- Pakiet Omnibus i jego wpływ na obowiązki klimatyczne i środowiskowe przedsiębiorstw

Łukasz Ostas
Kancelaria GESSEL
Łukasz Ostas, Radca Prawny, Kancelaria GESSEL
Specjalizuje się w postępowaniach sądowych, ze szczególnym uwzględnieniem sporów na tle prawa konkurencji, z udziałem podmiotów rynków finansowych, a także związanych z ochroną środowiska. Praktykował przy postępowaniach postarbitrażowych dotyczących uznania i stwierdzenia wykonalności wyroków sądów polubownych. Członek zespołu Gessel For Climate, który wytoczył pierwsze w Polsce obywatelskie pozwy klimatyczne związane z odpowiedzialnością za przyczynianie się do kryzysu klimatycznego. Autor publikacji z zakresu prawa ochrony środowiska.
14:30
Przerwa
14:45
Zarządzanie emisjami i śladem węglowym – od pomiarów po działania redukcyjne
- Obliczanie śladu węglowego – zakresy 1, 2 i 3 według GHG Protocol
- Pomiar emisji pośrednich i zapewnienie wiarygodności danych
- Integracja zarządzania emisjami z systemami środowiskowymi i ESG
- Realizacja i monitorowanie planów redukcji emisji w przedsiębiorstwach
- Ścieżki dekarbonizacji – cele, harmonogramy i kontrola postępów

Michał Sikora
EY Consulting
Michał Sikora, Business Transformation ESG Manager, EY Consulting
- Manager EY w zespole Business Transformation,
- Odpowiedzialny za koordynację i wykonanie projektów doradczych wspierających ESG, Dekarbonizacją i Zieloną Transformację.
- 12 – letnie doświadczenie w consultingu, w tym 8 lat doświadczenia jako manager w zakresie ESG, dekarbonizacji, ochrony środowiska i rynku energii,
- Doświadczenie w realizacji projektów w zakresie obliczania śladu węglowego Organizcaji (GHG Protocol) oraz produktów (ISO 14067) i dekarbonizacji dla następujących sektorów: 1. klienci biznesowi z branży energetycznej paliwa i biopaliwa, 2. FMCG, 3. Produkcja, 4. Energetyka 5. sektor publiczny,
- Absolwent kierunków: Ochrona Środowiska, specjalność: odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami na Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania w Warszawie oraz MBA na Akademii Leona Koźmińskiego
16:15
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Gospodarka o obiegu zamkniętym – narzędzie redukcji emisji i transformacji przemysłu
- Rola GOZ w ograniczaniu emisji gazów cieplarnianych i śladu węglowego
- Kluczowe wskaźniki GOZ i sposoby ich pomiaru
- Projektowanie cyrkularne i budowanie obiegowego łańcucha wartości
- Przykłady wdrożeń GOZ w przemyśle (chemicznym, logistycznym, budowlanym)

Dominika Noskiewicz
beADvised initiative
Dominika Noskiewicz, ekspertka biznesowa, Co‑Founder, beADvised initiative
Dominika to ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w obszarze gospodarki o obiegu zamkniętym, rozszerzonej odpowiedzialności producenta i systemów kaucyjnych. Realizowała projekty doradcze i operacyjne zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych, współpracując z globalnymi organizacjami.
Z powodzeniem wdrażała systemy IT, prowadziła audyty środowiskowe, uczestniczyła w przygotowaniu transakcyjnych raportów due diligence oraz rozwijała strategie i modele biznesowe wspierające transformację w kierunku circular economy. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, łączy specjalistyczną wiedzę z praktycznym podejściem, dzięki czemu skutecznie prowadzi projekty przekraczające granice rynków i branż – od analizy po wdrożenie.

mec. Dagmara Czajka
beADvised initiative
mec. Dagmara Czajka, Senior Associate, beADvised initiative
Radczyni prawna, której nazwisko regularnie pojawia się w prasie branżowej, kiedy mowa o prawie ochrony środowiska i gospodarce odpadami. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, od lat doradza przedsiębiorcom i samorządom w najtrudniejszych projektach związanych z uzyskiwaniem decyzji środowiskowych, pozwoleniami na gospodarowanie odpadami oraz w sporach administracyjnych i sądowoadministracyjnych.
Znana z praktycznego podejścia, które łączy dogłębną znajomość prawa z umiejętnością znajdowania skutecznych rozwiązań – niezależnie od skali wyzwania. Reprezentuje klientów w postępowaniach, kontrolach organów ochrony środowiska i w sprawach dotyczących administracyjnych kar pieniężnych. Autorka licznych publikacji. Ekspertka, która potrafi przekuć zawiłe regulacje w konkretne, biznesowe wskazówki.
10:30
Przerwa
10:45
Strategie „net zero” i transformacja energetyczna – zgodność z regulacjami i praktyka wdrożeń
- Tworzenie i wdrażanie strategii neutralności klimatycznej – etapy, KPI, narzędzia zarządcze
- Wymogi dyrektywy RED III – OZE i efektywność energetyczna w firmach
- Emisyjność energii w kalkulacji śladu węglowego i planowaniu dekarbonizacji
- Praktyki redukcji emisji w sektorach energochłonnych – miks energetyczny i optymalizacja

Michał Sikora
EY Consulting
Michał Sikora, Business Transformation ESG Manager, EY Consulting
- Manager EY w zespole Business Transformation,
- Odpowiedzialny za koordynację i wykonanie projektów doradczych wspierających ESG, Dekarbonizacją i Zieloną Transformację.
- 12 – letnie doświadczenie w consultingu, w tym 8 lat doświadczenia jako manager w zakresie ESG, dekarbonizacji, ochrony środowiska i rynku energii,
- Doświadczenie w realizacji projektów w zakresie obliczania śladu węglowego Organizcaji (GHG Protocol) oraz produktów (ISO 14067) i dekarbonizacji dla następujących sektorów: 1. klienci biznesowi z branży energetycznej paliwa i biopaliwa, 2. FMCG, 3. Produkcja, 4. Energetyka 5. sektor publiczny,
- Absolwent kierunków: Ochrona Środowiska, specjalność: odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami na Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania w Warszawie oraz MBA na Akademii Leona Koźmińskiego
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Technologie i cyfryzacja w redukcji emisji przemysłowych
- Ścieżki dekarbonizacji – szanse i wyzwania
- Nowoczesne technologie redukcji emisji
- Technologie CCS i CCUS
- Rola AI i cyfryzacji w redukcji emisji przemysłowych

Magdalena Gąsiorek
Magdalena Gąsiorek, Ekspertka w zakresie dekarbonizacji,
Magdalena jest specjalistką w zakresie obliczania i raportowania emisji oraz entuzjastką nowych technologii. Swoją wiedzę wykorzystuje podczas tworzenia mierzalnych strategii dekarbonizacji z uwzględnieniem danych naukowych oraz wymogów regulacyjnych.
14:30
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa

Kontakt w sprawach merytorycznych
