Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
Zapraszamy do udziału w warsztatach, które oferują kompleksowy przegląd wyzwań i szans wynikających z wdrożenia pakietu CRR 3 / CRD 6. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat nowych wymogów kapitałowych, zarządzania ryzykiem operacyjnym i rynkowym oraz zastosowania innowacyjnych metod automatyzacji raportowania. Warsztaty obejmują również kluczowe zagadnienia związane z procesem ICAAP i zarządzaniem ryzykiem ESG, co pozwala uczestnikom na lepsze przygotowanie do funkcjonowania w zmieniającym się otoczeniu regulacyjnym. To doskonała okazja do wymiany doświadczeń i zdobycia praktycznej wiedzy przydatnej w codziennej pracy.
Główne zagadnienia:
- Wdrożenie pakietu CRR 3/CRD 6 – pierwsze doświadczenia z rynku, największe wyzwania i szanse optymalizacyjne
- Wymogi kapitałowe w świetle CRR 3/CRD 6 – ryzyko operacyjne – nowa metoda standardowa
- Wymogi kapitałowe w świetle CRR 3/CRD 6 – ryzyko rynkowe
- ICAAP – proces oceny adekwatności kapitałowej w dobie CRR 3/CRD 6
- Zarządzanie ryzykiem ESG w świetle wymogów CRR 3/CRD 6
- Innowacyjne podejście do automatyzacji raportowania kapitałowego w kontekście CRR 3/CRD 6
Grupa docelowa:
Wydarzenie kierujemy do przedstawicieli sektora bankowego. Zapraszamy przede wszystkim dyrektorów, kierowników oraz specjalistów z działów:
- Ryzyka
- Prawnych
- Compliance
- Controllingu
- Audytu
- Nadzoru
- Adekwatności kapitałowej
- Kontroli wewnętrznej
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 11.12.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 11.12.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Wyzwania dla banków w ramach pakietu CRR 3/CRD 6 „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2395 zł + 23% VAT do 11.12.2024 r.
-
2795 zł + 23% VAT do 14.01.2025 r.
-
3195 zł + 23% VAT po 14.01.2025 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 19.02.2025 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Wyzwania dla banków w ramach pakietu CRR 3/CRD 6 (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 11.12.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 11.12.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
9:00
Rejestracja uczestników
9:15
Wdrożenie pakietu CRR 3/CRD 6 – pierwsze doświadczenia z rynku, największe wyzwania i szanse optymalizacyjne
- Pierwsze doświadczenia po wdrożeniu – jak banki odnajdują się w nowej rzeczywistości?
- Wyzwania implementacyjne – najczęstsze problemy napotykane przez banki w procesie wdrożeniowym
- Możliwości optymalizacyjne RWA w nowym otoczeniu regulacyjnym
- Dalsze prace legislacyjne nad pakietem CRR 3/CRD 6
Ewa Kaczyńska
Deloitte
Ewa Kaczyńska, Deloitte
Ewa posiada ponad 14-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania ryzykiem, w tym w zakresie ryzyka kredytowego, operacyjnego i rynkowego. Specjalizuje się w ryzyku kredytowym i regulacyjnym, w tym w obszarze adekwatności kapitałowej (wdrażanie wymogów CRD / CRR / Basel), pomiaru utraty wartości aktywów finansowych (IFRS 9 / MSR 39), szacowania parametrów ryzyka kredytowego (PD, LGD, CCF/EAD), wyliczania wymogu kapitałowego i kapitału wewnętrznego, wyceny portfeli kredytowych, systemów ratingowych i scoringowych oraz wdrażania wymogów regulacyjnych (prawo bankowe, uchwały i rekomendacje KNF, dyrektywy i rozporządzenia UE).
Ewa realizowała również projekty w zakresie analiz due diligence instytucji finansowych, wdrażania zaawansowanych metod pomiaru ryzyka operacyjnego oraz analizy środowiska kontrolnego w bankach.
Kinga Chrzanowska
Deloitte
Kinga Chrzanowska, Deloitte
Kinga posiada ponad 14-letnie doświadczenie w sektorze bankowym w obszarze ryzyka kredytowego, operacyjnego i rynkowego. Przed dołączeniem do Deloitte w roku 2018 pracowała dla największego polskiego banku. Specjalizuje się w wdrożeniu i modyfikacji narzędzi informatycznych do obliczania wymogów kapitałowych z tytułu ryzyka kredytowego, kredytowego kontrahenta, rynkowego, CVA oraz raportowania regulacyjnego (sprawozdawczość COREP oraz Filaru 3).
Kinga realizowała również projekty w zakresie analiz due diligence instytucji finansowych, oraz stress testy EBA oraz OIS w zakresie adekwatności kapitałowej.
Monika Dudzińska
Deloitte
Monika Dudzińska, Deloitte
Monika posiada ponad 4-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania ryzykiem, w tym w zakresie ryzyka kredytowego i rynkowego. W trakcie swojego ponad 4-letniego doświadczenia ponad 2 lata pracowała jako specjalistka w banku w obszarze wymogów kapitałowych, raportowania COREP/Filara 3/FRTB/Benchmarkingu modeli AIRB, a pozostałe 2,5 roku w Deloitte w obszarze zarządzania ryzykiem dla sektora instytucji finansowych. Specjalizuje się w ryzyku kredytowym i regulacyjnym, w tym w obszarze adekwatności kapitałowej (wdrażanie wymogów CRD/CRR/Basel), wyliczania wymogu kapitałowego oraz wdrażania wymogów regulacyjnych (prawo bankowe, uchwały i rekomendacje KNF, dyrektywy i rozporządzenia UE).
10:45
Przerwa
11:00
Wymogi kapitałowe w świetle CRR 3/CRD 6 – ryzyko operacyjne – nowa metoda standardowa
- Wdrożenie nowej metody standardowej – praktyka rynkowa
- Możliwe odstępstwa od standardowych podejść w kalkulacji RWA
- Największe wyzwania związane z kalkulacją wymogu kapitałowego
- Nowe wymogi w obszarze gromadzenia danych
Ewa Kaczyńska
Deloitte
Ewa Kaczyńska, Deloitte
Ewa posiada ponad 14-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania ryzykiem, w tym w zakresie ryzyka kredytowego, operacyjnego i rynkowego. Specjalizuje się w ryzyku kredytowym i regulacyjnym, w tym w obszarze adekwatności kapitałowej (wdrażanie wymogów CRD / CRR / Basel), pomiaru utraty wartości aktywów finansowych (IFRS 9 / MSR 39), szacowania parametrów ryzyka kredytowego (PD, LGD, CCF/EAD), wyliczania wymogu kapitałowego i kapitału wewnętrznego, wyceny portfeli kredytowych, systemów ratingowych i scoringowych oraz wdrażania wymogów regulacyjnych (prawo bankowe, uchwały i rekomendacje KNF, dyrektywy i rozporządzenia UE).
Ewa realizowała również projekty w zakresie analiz due diligence instytucji finansowych, wdrażania zaawansowanych metod pomiaru ryzyka operacyjnego oraz analizy środowiska kontrolnego w bankach.
Miłosz Dydio
Deloitte
Miłosz Dydio, Deloitte
Posiada prawie 7-letnie doświadczenie w świadczeniu profesjonalnych usług dla sektora finansowego w zakresie zarządzania ryzykiem finansowym, w szczególności w obszarach ryzyka kredytowego, operacyjnego i rynkowego. Specjalizuje się w ryzyku kredytowym i operacyjnym, w tym w obszarze adekwatności kapitałowej (CRR), pomiaru utraty wartości aktywów finansowych (IFRS 9), szacowania parametrów ryzyka kredytowego (PD, LGD, CCF/EAD), systemów ratingowych i scoringowych oraz wymogów regulacyjnych w tym zakresie. W pracy wykorzystuje języki programowania takie jak MS SQL, R, SAS 4GL oraz VBA.
12:30
Przerwa lunchowa
13:15
Wymogi kapitałowe w świetle CRR 3/CRD 6 – ryzyko rynkowe
- Wdrożenie metody FRTB – wyzwania rynkowe
- Nowy podział na księgę bankową i handlową – jakie działania warto podjąć wcześniej
- Nowe wymogi raportowe – jak przygotować się do zmian
Mateusz Golatowski
Deloitte
Mateusz Golatowski, Deloitte
Mateusz posiada ponad 10-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania ryzykiem finansowym. Specjalizuję się w projektach z zakresu finansów, ryzyka i skarbu, realizowanych dla klientów z sektora usług finansowych. W przeszłości prowadził szereg projektów doradczych i analitycznych z obszaru pomiaru i raportowania ryzyka, strategii zabezpieczających, wycen instrumentów finansowych, sprawozdawczości oraz analizy finansowej.
Jest odpowiedzialny za rozwój usług w zakresie rynka rynkowego, płynności, skarbu i ALM. Kieruje projektem aplikacji do zarządzania ryzykiem stopy procentowej Deloitte IRRBB Tool oraz jest ekspertem Deloitte w zakresie wyceny instrumentów pochodnych, rachunkowości zabezpieczeń i ryzyka rynkowego w regionie CE. Ponadto jestem ekspertem technicznym wspierającym Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych. Mateusz jest absolwentem Politechniki Warszawskiej kierunku Matematyki w Ubezpieczeniach i Finansach oraz posiada tytuł FRM (Financial Risk Manager – nadany przez Global Association of Risk Professionals).
Iga Lebek
Deloitte
Iga Lebek, Deloitte
Iga jest menadżerką z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarze zarządzania ryzykiem finansowym w bankach. Specjalizuje się w zarządzaniu ryzyku stopy procentowej w księdze bankowej, ryzyku płynności, ryzyku rynkowym i adekwatności kapitałowej. Ma bogate doświadczenie we wdrażaniu wymogów regulacyjnych (standardy BCBS, CRR/CRD, wytyczne EBA, rekomendacje KNF), w tym dotyczących planowania naprawy i przymusowej restrukturyzacji.
Iga posiada wiedzę merytoryczną i praktyczne doświadczenie w zakresie obliczania miar IRRBB, płynności i ryzyka rynkowego, wyceny instrumentów finansowych, rachunkowości zabezpieczeń oraz obliczania wymogu kapitałowego i kapitału wewnętrznego. Realizowała projekty w obszarze analizy regulacyjnej względem zmian wprowadzanych przez CRR3 w obszarze księgi handlowej i kalkulacji wymogów kapitałowych z tytułu ryzyka rynkowego oraz oszacowanie wpływu CRR3 na wartość RWA w zakresie ryzyka rynkowego. Przed dołączeniem do Deloitte, Iga pracowała w sektorze bankowym, w działach ryzyka.
15:00
Zakończenie I dnia
Dzień 2
9:00
Rejestracja uczestników
9:15
ICAAP - proces oceny adekwatności kapitałowej w dobie CRR 3/CRD 6
- Kompleksowy proces oceny ICAAP – kluczowe etapy w nowym reżimie regulacyjnym
- Szacowanie kapitału wewnętrznego z tytułu poszczególnych rodzajów ryzyka Filaru 1 i 2
- Testy warunków skrajnych w ICAAP
- Rola procesu ICAAP w zarządzaniu ryzykiem w banku
10:45
Przerwa
11:00
Zarządzanie ryzykiem ESG w świetle wymogów CRR 3/CRD 6
- Wymogi raportowe dotyczące ryzyka ESG
- Uwzględnienie ryzyka ESG w kalkulacji kapitału wewnętrznego banku
- Integracja ESG w strategiach, politykach i systemach monitorowania ryzyka
- Długoterminowa ocena odporności banku na ryzyka ESG pod kątem różnych scenariuszy, w tym stress testy
- Wymogi nadzorcze – oczekiwania regulatorów dotyczące ryzyk ESG
Marta Dzieciuch
Marta Dzieciuch, Attorney-at-law,
Marta koncentruje się na zagadnieniach regulacyjnych dotyczących usług finansowych, w szczególności w zakresie consumer finance, instrumentów finansowych oraz ubezpieczeń. W zakresie jej kompetencji znajdują się również usługi płatnicze oraz stale rozwijający się sektor FinTech. Doradza też zagranicznym i krajowym podmiotom z sektora finansowego w zakresie regulacji usług finansowych oraz zgodności z przepisami, w szczególności w zakresie CRD V, CCD, MiFID II oraz IDD. Marta doradza również kredytodawcom, jak i kredytobiorcom w transakcjach finansowania nieruchomości, w tym transgranicznych. Marta ma duże doświadczenie we wspieraniu instytucji finansowych w zakresie dystrybucji produktów i usług finansowych (np. kredytów ratalnych, umów pożyczki na odległość), sporządzaniu i negocjowaniu umów outsourcingowych, a także strukturyzacji procesów wewnętrznych i uzyskiwaniu wymaganych zgód. Marta jest absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu prawa konkurencji w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk, studia podyplomowe Akademia Spółek w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, a także certyfikowany kurs z zakresu prawa angielskiego i prawa UE współorganizowany przez British Law Centre i Uniwersytet Wrocławski. Marta była prelegentką w trakcie V Kongresu Regulacji Rynku Finansowego, a także w innych ogólnopolskich konferencjach poświęconych regulacjom finansowym. Prowadziła również szkolenia dla podmiotów z sektora finansowego z zakresu rozpatrywania reklamacji, wydawania rekomendacji PSFA oraz zagadnień AML/CFT w dystrybucji produktów inwestycyjnych. Ponadto, jest absolwentką III CEE Capital Market Leaders Forum, organizowanego przez Fundację im. Lesława A. Pagi oraz programu mentoringowego “Mentors4Starters”. Marta jest radcą prawnym oraz członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Posiada też certyfikat Approved Compliance Officer (ACO).
12:30
Przerwa lunchowa
13:15
Innowacyjne podejście do automatyzacji raportowania kapitałowego w kontekście CRR 3/CRD 6
- Dlaczego i jak automatyzować raportowanie CRR 3/CRD 6 ?
- Nowe wymagania dla procesów raportowania ostrożnościowego – COREP i nie tylko
- Filar 3 (P3DH) – nowe podejście do zapewnienia przejrzystości raportów i ich zgodności z regulacjami
- Automatyzacja procesu raportowania w praktyce
Tomasz Kokot
Sygnity
Tomasz Kokot, Dyrektor Obszaru Biznesowego, Sygnity
Tomasz Kokot – dyrektor obszaru biznesowego w firmie Sygnity, posiadający ponad 20-letnie doświadczenie w automatyzacji procesów kalkulacji wymogów kapitałowych i raportowania nadzorczego (finansowego i ostrożnościowego) w sektorze bankowym w Polsce.
Współtworzył system SPID BASEL (z sukcesem wdrożony i rozwijany w kilku bankach w Polsce), który w sposób kompleksowy automatyzuje proces kalkulacji i raportowania (ITS XBRL) wymogów kapitałowych (w zakresie ryzyka kredytowego, kontrahenta, rynkowego w tym AMS, dźwigni finansowej oraz dużych zaangażowań) oraz mierników płynności (LCR, NSFR i ALMM).
Odpowiada za dostosowanie systemu SPID do nowych regulacji CRR3/CRD6 oraz wdrożenie nowego modułu SPID IRRBB/CSRBB służącego automatyzacji pomiaru i raportowania ryzyka stóp procentowych i spreadu kredytowego w księdze bankowej.
Posiada duże doświadczenie w optymalizacji procesów integracji i transformacji danych na potrzeby raportowania nadzorczego i zarządczego.
Grażyna Kurek
Sygnity
Grażyna Kurek, Specjalista, Sygnity
Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w obszarze zarządzania finansami oraz analiz regulacji unijnych i krajowych w zakresie działalności instytucji finansowych, ze szczególnym uwzględnieniem oceny ryzyk działalności i adekwatności kapitałowej banków. Od lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z wdrażaniem rozwiązań informatycznych wspierających działalność instytucji finansowych, zwłaszcza w obszarach związanych z kalkulacjami i raportowaniem wymogów kapitałowych.
Uczestniczyła w wielu projektach związanych z przygotowaniem systemów informatycznych, definiując wymagania między innymi dla obszarów dotyczących Treasury, MSSF9, wdrożeń CRR, CRR2 i CRR3, IRRBB oraz implementacji rozwiązań dotyczących sprawozdawczości obligatoryjnej, z uwzględnieniem standardów technicznych (ITS) – COREP, FINREP, LE, LR.
Absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego na kierunku Cybernetyka Ekonomiczna i Informatyka oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na podyplomowym kierunku Prawo Bankowe i Bankowość.
14:45
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa
Aneta Ślepowrońska
Senior Manager
Knowledge Brokers Department
+48 535900812 a.slepowronska@mmcpolska.plKontakt w sprawach merytorycznych