Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
Zapraszamy do udziału w warsztatach, które oferują kompleksowy przegląd wyzwań i szans wynikających z wdrożenia pakietu CRR 3 / CRD 6. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat nowych wymogów kapitałowych, zarządzania ryzykiem operacyjnym i rynkowym oraz zastosowania innowacyjnych metod automatyzacji raportowania. Warsztaty obejmują również kluczowe zagadnienia związane z procesem ICAAP i zarządzaniem ryzykiem ESG, co pozwala uczestnikom na lepsze przygotowanie do funkcjonowania w zmieniającym się otoczeniu regulacyjnym. To doskonała okazja do wymiany doświadczeń i zdobycia praktycznej wiedzy przydatnej w codziennej pracy.
Główne zagadnienia:
- Wdrożenie pakietu CRR 3/CRD 6 – pierwsze doświadczenia z rynku, największe wyzwania i szanse optymalizacyjne
- Wymogi kapitałowe w świetle CRR 3/CRD 6 – ryzyko operacyjne – nowa metoda standardowa
- Wymogi kapitałowe w świetle CRR 3/CRD 6 – ryzyko rynkowe
- ICAAP – proces oceny adekwatności kapitałowej w dobie CRR 3/CRD 6
- Zarządzanie ryzykiem ESG w świetle wymogów CRR 3/CRD 6
- Innowacyjne podejście do automatyzacji raportowania kapitałowego w kontekście CRR 3/CRD 6
Grupa docelowa:
Wydarzenie kierujemy do przedstawicieli sektora bankowego. Zapraszamy przede wszystkim dyrektorów, kierowników oraz specjalistów z działów:
- Ryzyka
- Prawnych
- Compliance
- Controllingu
- Audytu
- Nadzoru
- Adekwatności kapitałowej
- Kontroli wewnętrznej
PARTNER MERYTORYCZNY

OPIEKUNOWIE MERYTORYCZNI

Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 14.01.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 14.01.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Wyzwania dla banków w ramach pakietu CRR 3/CRD 6 „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2395 zł + 23% VAT do 11.12.2024 r.
-
2795 zł + 23% VAT do 14.01.2025 r.
-
3195 zł + 23% VAT po 14.01.2025 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 19.02.2025 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Wyzwania dla banków w ramach pakietu CRR 3/CRD 6 (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 14.01.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 14.01.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
9:00
Rejestracja uczestników
9:15
Wdrożenie pakietu CRR 3/CRD 6 – pierwsze doświadczenia z rynku, największe wyzwania i szanse optymalizacyjne
- Pierwsze doświadczenia po wdrożeniu – jak banki odnajdują się w nowej rzeczywistości?
- Wyzwania implementacyjne – najczęstsze problemy napotykane przez banki w procesie wdrożeniowym
- Możliwości optymalizacyjne RWA w nowym otoczeniu regulacyjnym
- Dalsze prace legislacyjne nad pakietem CRR 3/CRD 6

Ewa Kaczyńska
Deloitte
Ewa Kaczyńska, Deloitte
Ewa posiada ponad 14-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania ryzykiem, w tym w zakresie ryzyka kredytowego, operacyjnego i rynkowego. Specjalizuje się w ryzyku kredytowym i regulacyjnym, w tym w obszarze adekwatności kapitałowej (wdrażanie wymogów CRD / CRR / Basel), pomiaru utraty wartości aktywów finansowych (IFRS 9 / MSR 39), szacowania parametrów ryzyka kredytowego (PD, LGD, CCF/EAD), wyliczania wymogu kapitałowego i kapitału wewnętrznego, wyceny portfeli kredytowych, systemów ratingowych i scoringowych oraz wdrażania wymogów regulacyjnych (prawo bankowe, uchwały i rekomendacje KNF, dyrektywy i rozporządzenia UE).
Ewa realizowała również projekty w zakresie analiz due diligence instytucji finansowych, wdrażania zaawansowanych metod pomiaru ryzyka operacyjnego oraz analizy środowiska kontrolnego w bankach.

Kinga Chrzanowska
Deloitte
Kinga Chrzanowska, Deloitte
Kinga posiada ponad 14-letnie doświadczenie w sektorze bankowym w obszarze ryzyka kredytowego, operacyjnego i rynkowego. Przed dołączeniem do Deloitte w roku 2018 pracowała dla największego polskiego banku. Specjalizuje się w wdrożeniu i modyfikacji narzędzi informatycznych do obliczania wymogów kapitałowych z tytułu ryzyka kredytowego, kredytowego kontrahenta, rynkowego, CVA oraz raportowania regulacyjnego (sprawozdawczość COREP oraz Filaru 3).
Kinga realizowała również projekty w zakresie analiz due diligence instytucji finansowych, oraz stress testy EBA oraz OIS w zakresie adekwatności kapitałowej.

Monika Dudzińska
Deloitte
Monika Dudzińska, Deloitte
Monika posiada ponad 4-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania ryzykiem, w tym w zakresie ryzyka kredytowego i rynkowego. W trakcie swojego ponad 4-letniego doświadczenia ponad 2 lata pracowała jako specjalistka w banku w obszarze wymogów kapitałowych, raportowania COREP/Filara 3/FRTB/Benchmarkingu modeli AIRB, a pozostałe 2,5 roku w Deloitte w obszarze zarządzania ryzykiem dla sektora instytucji finansowych. Specjalizuje się w ryzyku kredytowym i regulacyjnym, w tym w obszarze adekwatności kapitałowej (wdrażanie wymogów CRD/CRR/Basel), wyliczania wymogu kapitałowego oraz wdrażania wymogów regulacyjnych (prawo bankowe, uchwały i rekomendacje KNF, dyrektywy i rozporządzenia UE).
10:45
Przerwa
11:00
Wymogi kapitałowe w świetle CRR 3/CRD 6 – ryzyko operacyjne – nowa metoda standardowa
- Wdrożenie nowej metody standardowej – praktyka rynkowa
- Możliwe odstępstwa od standardowych podejść w kalkulacji RWA
- Największe wyzwania związane z kalkulacją wymogu kapitałowego
- Nowe wymogi w obszarze gromadzenia danych

Ewa Kaczyńska
Deloitte
Ewa Kaczyńska, Deloitte
Ewa posiada ponad 14-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania ryzykiem, w tym w zakresie ryzyka kredytowego, operacyjnego i rynkowego. Specjalizuje się w ryzyku kredytowym i regulacyjnym, w tym w obszarze adekwatności kapitałowej (wdrażanie wymogów CRD / CRR / Basel), pomiaru utraty wartości aktywów finansowych (IFRS 9 / MSR 39), szacowania parametrów ryzyka kredytowego (PD, LGD, CCF/EAD), wyliczania wymogu kapitałowego i kapitału wewnętrznego, wyceny portfeli kredytowych, systemów ratingowych i scoringowych oraz wdrażania wymogów regulacyjnych (prawo bankowe, uchwały i rekomendacje KNF, dyrektywy i rozporządzenia UE).
Ewa realizowała również projekty w zakresie analiz due diligence instytucji finansowych, wdrażania zaawansowanych metod pomiaru ryzyka operacyjnego oraz analizy środowiska kontrolnego w bankach.

Miłosz Dydio
Deloitte
Miłosz Dydio, Deloitte
Posiada prawie 7-letnie doświadczenie w świadczeniu profesjonalnych usług dla sektora finansowego w zakresie zarządzania ryzykiem finansowym, w szczególności w obszarach ryzyka kredytowego, operacyjnego i rynkowego. Specjalizuje się w ryzyku kredytowym i operacyjnym, w tym w obszarze adekwatności kapitałowej (CRR), pomiaru utraty wartości aktywów finansowych (IFRS 9), szacowania parametrów ryzyka kredytowego (PD, LGD, CCF/EAD), systemów ratingowych i scoringowych oraz wymogów regulacyjnych w tym zakresie. W pracy wykorzystuje języki programowania takie jak MS SQL, R, SAS 4GL oraz VBA.
12:30
Przerwa lunchowa
13:15
Wymogi kapitałowe w świetle CRR 3/CRD 6 – ryzyko rynkowe
- Wdrożenie metody FRTB – wyzwania rynkowe
- Nowy podział na księgę bankową i handlową – jakie działania warto podjąć wcześniej
- Nowe wymogi raportowe – jak przygotować się do zmian

Mateusz Golatowski
Deloitte
Mateusz Golatowski, Deloitte
Mateusz posiada ponad 10-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania ryzykiem finansowym. Specjalizuję się w projektach z zakresu finansów, ryzyka i skarbu, realizowanych dla klientów z sektora usług finansowych. W przeszłości prowadził szereg projektów doradczych i analitycznych z obszaru pomiaru i raportowania ryzyka, strategii zabezpieczających, wycen instrumentów finansowych, sprawozdawczości oraz analizy finansowej.
Jest odpowiedzialny za rozwój usług w zakresie rynka rynkowego, płynności, skarbu i ALM. Kieruje projektem aplikacji do zarządzania ryzykiem stopy procentowej Deloitte IRRBB Tool oraz jest ekspertem Deloitte w zakresie wyceny instrumentów pochodnych, rachunkowości zabezpieczeń i ryzyka rynkowego w regionie CE. Ponadto jestem ekspertem technicznym wspierającym Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych. Mateusz jest absolwentem Politechniki Warszawskiej kierunku Matematyki w Ubezpieczeniach i Finansach oraz posiada tytuł FRM (Financial Risk Manager – nadany przez Global Association of Risk Professionals).

Iga Lebek
Deloitte
Iga Lebek, Deloitte
Iga jest menadżerką z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarze zarządzania ryzykiem finansowym w bankach. Specjalizuje się w zarządzaniu ryzyku stopy procentowej w księdze bankowej, ryzyku płynności, ryzyku rynkowym i adekwatności kapitałowej. Ma bogate doświadczenie we wdrażaniu wymogów regulacyjnych (standardy BCBS, CRR/CRD, wytyczne EBA, rekomendacje KNF), w tym dotyczących planowania naprawy i przymusowej restrukturyzacji.
Iga posiada wiedzę merytoryczną i praktyczne doświadczenie w zakresie obliczania miar IRRBB, płynności i ryzyka rynkowego, wyceny instrumentów finansowych, rachunkowości zabezpieczeń oraz obliczania wymogu kapitałowego i kapitału wewnętrznego. Realizowała projekty w obszarze analizy regulacyjnej względem zmian wprowadzanych przez CRR3 w obszarze księgi handlowej i kalkulacji wymogów kapitałowych z tytułu ryzyka rynkowego oraz oszacowanie wpływu CRR3 na wartość RWA w zakresie ryzyka rynkowego. Przed dołączeniem do Deloitte, Iga pracowała w sektorze bankowym, w działach ryzyka.
15:00
Zakończenie I dnia
Dzień 2
9:00
Rejestracja uczestników
9:15
ICAAP - proces oceny adekwatności kapitałowej w dobie CRR 3/CRD 6
- Kompleksowy proces oceny ICAAP – kluczowe etapy w nowym reżimie regulacyjnym
- Szacowanie kapitału wewnętrznego z tytułu poszczególnych rodzajów ryzyka Filaru 1 i 2
- Testy warunków skrajnych w ICAAP
- Rola procesu ICAAP w zarządzaniu ryzykiem w banku

Magda Jędrzejewska - Sadecka
Nordea
Magda Jędrzejewska - Sadecka, , Nordea
Magda Jędrzejewska – Sadecka – absolwentka Szkoły Głównej Handlowej, prezeska Zen Flow sp. z o.o. oraz doświadczona finansistka z pasją do strategicznego zarządzania kapitałem. Organizatorka TEDxWarsawWomen, gdzie inspiruje do działania poprzez wymianę idei, oraz członkini Instytutu Debory przy Fundacji Moc Kobiet, wspierającej rozwój kobiet w biznesie i życiu codziennym. Ekspertka w obszarze ICAAP, dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, pomagając organizacjom budować solidne podstawy finansowe i strategiczne.
10:45
Przerwa
11:00
Zarządzanie ryzykiem ESG w świetle wymogów CRR 3/CRD 6
- Wymogi raportowe dotyczące ryzyka ESG
- Uwzględnienie ryzyka ESG w kalkulacji kapitału wewnętrznego banku
- Integracja ESG w strategiach, politykach i systemach monitorowania ryzyka
- Długoterminowa ocena odporności banku na ryzyka ESG pod kątem różnych scenariuszy, w tym stress testy
- Wymogi nadzorcze – oczekiwania regulatorów dotyczące ryzyk ESG

Justyna Walas-Ryba
Moore Polska
Justyna Walas-Ryba, Dyrektor ds. ESG, Moore Polska
Jestem prawniczką, Compliance officerem i ekspertką ds. zrównoważonego rozwoju (ESG). Doświadczenie zawodowe zdobywałam podczas aplikacji sądowej i w trakcie wykonywania zawodu adwokata, a szczególnie podczas pełnienia funkcji wewnętrznego Compliance officer oraz konsultanta zewnętrznego.
Od 2015 roku jestem nieprzerwanie związana z obszarem compliance, pracując zarówno w instytucjach finansowych, jak i w spółkach notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych oraz w grupach kapitałowych. Moje kompetencje potwierdzają liczne certyfikaty zawodowe, takie jak CCO 1 (Certyfikowany Compliance Officer poziom 1), CCO 2 (Certyfikowany Compliance Officer poziom 2), Approved Compliance Officer (ACO), Approved Whistleblowing Officer (AWO) oraz Approved Compliance Expert (ACE). Jestem również certyfikowanym Trenerem Biznesu (Grupa SET).
Jako prawniczka oraz ekspertka w zakresie compliance i ESG wspieram przedsiębiorców w efektywnym wdrażaniu rozwiązań prawnych i regulacyjnych w organizacjach. Towarzyszę firmom w procesach wdrożeniowych, edukacyjnych i projektowych. Kluczowe jest dla mnie, aby rekomendowane i implementowane rozwiązania były „szyte na miarę,” dostosowane do struktury, wielkości, branży i specyfiki działalności. W swojej pracy łączę wiedzę prawniczą, znajomość standardów i trendów rynkowych, etykę oraz umiejętność współpracy z działami operacyjnymi.
Mam wieloletnie doświadczenie w budowaniu systemów compliance i zarządzaniu obszarem ESG, zarówno jako ekspert zewnętrzny, jak i wewnętrzny lider projektów. W ostatnich latach, jako Menedżer ds. compliance i ESG w spółce z branży FMCG notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych, budowałam od podstaw systemy wewnętrzne, zarządzałam ryzykiem, w tym systemy przeciwdziałania korupcji i whistleblowing. Przez wiele lat odpowiadałam bezpośrednio za przyjmowanie i rozpatrywanie zgłoszeń od sygnalistów.
Obecnie wspieram Moore Polska w budowaniu kultury organizacyjnej transparentności i otwartości oraz prowadzę szkolenia i warsztaty w zakresie compliance, whistleblowing, zrównoważonego rozwoju oraz przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji. Tworzę celowane rozwiązania i procedury, które uwzględniają specyfikę oraz kulturę organizacyjną podmiotów.
Moim celem jest zwiększanie poziomu wiedzy w zakresie compliance, ochrony praw pracowniczych oraz wdrażania nowoczesnych rozwiązań zrównoważonego rozwoju (ESG), w tym przeciwdziałania korupcji i ochrony sygnalistów w organizacjach. Od początku 2024 roku zrealizowałam już ponad 600 godzin szkoleniowych.
12:30
Przerwa lunchowa
13:15
Innowacyjne podejście do automatyzacji raportowania kapitałowego w kontekście CRR 3/CRD 6
- Dlaczego i jak automatyzować raportowanie CRR 3/CRD 6 ?
- Nowe wymagania dla procesów raportowania ostrożnościowego – COREP i nie tylko
- Filar 3 (P3DH) – nowe podejście do zapewnienia przejrzystości raportów i ich zgodności z regulacjami
- Automatyzacja procesu raportowania w praktyce

Tomasz Kokot
Sygnity
Tomasz Kokot, Dyrektor Obszaru Biznesowego, Sygnity
Tomasz Kokot – dyrektor obszaru biznesowego w firmie Sygnity, posiadający ponad 20-letnie doświadczenie w automatyzacji procesów kalkulacji wymogów kapitałowych i raportowania nadzorczego (finansowego i ostrożnościowego) w sektorze bankowym w Polsce.
Współtworzył system SPID BASEL (z sukcesem wdrożony i rozwijany w kilku bankach w Polsce), który w sposób kompleksowy automatyzuje proces kalkulacji i raportowania (ITS XBRL) wymogów kapitałowych (w zakresie ryzyka kredytowego, kontrahenta, rynkowego w tym AMS, dźwigni finansowej oraz dużych zaangażowań) oraz mierników płynności (LCR, NSFR i ALMM).
Odpowiada za dostosowanie systemu SPID do nowych regulacji CRR3/CRD6 oraz wdrożenie nowego modułu SPID IRRBB/CSRBB służącego automatyzacji pomiaru i raportowania ryzyka stóp procentowych i spreadu kredytowego w księdze bankowej.
Posiada duże doświadczenie w optymalizacji procesów integracji i transformacji danych na potrzeby raportowania nadzorczego i zarządczego.

Grażyna Kurek
Sygnity
Grażyna Kurek, Specjalista, Sygnity
Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w obszarze zarządzania finansami oraz analiz regulacji unijnych i krajowych w zakresie działalności instytucji finansowych, ze szczególnym uwzględnieniem oceny ryzyk działalności i adekwatności kapitałowej banków. Od lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z wdrażaniem rozwiązań informatycznych wspierających działalność instytucji finansowych, zwłaszcza w obszarach związanych z kalkulacjami i raportowaniem wymogów kapitałowych.
Uczestniczyła w wielu projektach związanych z przygotowaniem systemów informatycznych, definiując wymagania między innymi dla obszarów dotyczących Treasury, MSSF9, wdrożeń CRR, CRR2 i CRR3, IRRBB oraz implementacji rozwiązań dotyczących sprawozdawczości obligatoryjnej, z uwzględnieniem standardów technicznych (ITS) – COREP, FINREP, LE, LR.
Absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego na kierunku Cybernetyka Ekonomiczna i Informatyka oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na podyplomowym kierunku Prawo Bankowe i Bankowość.
14:45
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa

Aneta Ślepowrońska
Senior Manager
Knowledge Brokers Department
+48 535900812 a.slepowronska@mmcpolska.plKontakt w sprawach merytorycznych
