Udział w warsztatach to doskonała okazja na zdobycie aktualnej i praktycznej wiedzy z obszarów zarządzania HR i zgodności z przepisami prawa pracy. Podczas spotkania uczestnicy będą mieli okazję zgłębić m.in. tematykę transparentności wynagrodzeń w kontekście unijnej dyrektywy, a także sposoby identyfikacji i eliminowania luki płacowej ze względu na płeć (Gender Pay Gap). Warsztaty pomogą również przygotować się do nadchodzących obowiązków pracodawców związanych z przeciwdziałaniem dyskryminacji i mobbingowi, jak również do planowanych zmian legislacyjnych na lata 2025/2026. Poruszymy także zagadnienia związane z różnorodnością i inkluzywnością w miejscu pracy, wpływem sztucznej inteligencji i cyberbezpieczeństwa na obszar HR, a także z budowaniem silnej marki pracodawcy i kultury organizacyjnej.
Główne zagadnienia:
Transparentność wynagrodzeń w świetle Dyrektywy UE
Nie tylko dyrektywa – aktualne wyzwania pracodawców w obszarze wynagrodzeń i najczęstsze błędy
Różnorodność i inkluzywność – budowanie kultury otwartości i bezpieczeństwa
Projektowane zmiany w prawie pracy 2025/2026 – nowe obowiązki i wyzwania
Nowe obowiązki pracodawców w zakresie przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi
AI i cyberbezpieczeństwo w HR – szanse i zagrożenia cyfrowej transformacji
Employer Branding i kultura organizacyjna
Grupa docelowa:
Do udziału w wydarzeniu serdecznie zapraszamy dyrektorów, kierowników i specjalistów, ze wszystkich branż. W szczególności przedstawicieli działów:
HR
Kadr
Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Prawnych
Zapraszamy także wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
W przypadku rezygnacji do dn. 04.09.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
W przypadku rezygnacji po dn. 04.09.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Współczesne wyzwania i perspektywy rozwoju HR w zmieniającym się otoczeniu prawnym i rynkowym „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
2195 zł + 23% VAT do 23.07.2025 r.
2595 zł + 23% VAT do 04.09.2025 r.
2995 zł + 23% VAT po 04.09.2025 r.
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 02.10.2025 r.
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
Udział w Wydarzeniu obejmuje:
utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
Organizatorem Współczesne wyzwania i perspektywy rozwoju HR w zmieniającym się otoczeniu prawnym i rynkowym (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
W przypadku rezygnacji do dn. 04.09.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
W przypadku rezygnacji po dn. 04.09.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania.[W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Transparentność wynagrodzeń w świetle Dyrektywy UE
Zakres obowiązków wynikających z unijnej Dyrektywy o przejrzystości wynagrodzeń – terminy wdrożenia i potencjalne sankcje
Przygotowanie do publikacji widełek płacowych – dobre praktyki komunikacyjne i wpływ na Employee Value Proposition
Analiza gender pay gap i obowiązki raportowe – narzędzia statystyczne, audyty i zakres danych
Kluczowe wyzwania we wdrażaniu przejrzystości płacowej w organizacjach
Michał Chodkowski
Partner, Łaszczuk i Wspólnicy
Michał Chodkowski, Adwokat, Partner, Łaszczuk i Wspólnicy
Specjalizuje się w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych.
Od prawie 20 lat doradza polskim i międzynarodowym przedsiębiorstwom w zakresie indywidualnego i zbiorowego prawa pracy, w szczególności w zakresie mechanizmów wynagradzania, optymalizacji zatrudnienia, zwolnień grupowych oraz transferów zakładów pracy. Pomaga klientom w opracowywaniu strategii HR i schematów zarządzania pracownikami. Reprezentuje pracodawców w sporach z pracownikami.
Jest prezesem Polskiego Stowarzyszenia HR, członkiem Rady Dyrektorów Personalnych Konfederacji Lewiatan oraz Krajowym Administratorem Kodeksu Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.
Prowadzi szkolenia poświęcone prawnym kwestiom związanym z zatrudnieniem i jest częstym prelegentem na konferencjach poświęconych tej tematyce.
W 2023 r. Ranking Kancelarii Prawnych Rzeczpospolitej rekomendował go w dziedzinie prawa pracy.
10:30
Przerwa
10:45
Nie tylko dyrektywa – aktualne wyzwania pracodawców w obszarze wynagrodzeń i najczęstsze błędy
Premie frekwencyjne, premie uznaniowe, bonusy czy premie regulaminowe – gdzie są granice dla składników dodatkowych, co wolno, a czego lepiej nie stosować
Programy bonusowe, zasady premiowe dla sprzedaży czy dodatkowe regulaminy o dodatkach – jak dążenie do elastyczności spotyka się z przepisami prawa pracy
Zmiana warunków płacowych na niekorzyść – pomijane przez pracodawców przepisy Kodeksu pracy
Przegląd najnowszych orzeczeń dotyczących wynagradzania – jak kształtować zasady płacowe i na co zwrócić uwagę
Anna Kamińska
Szuszczyński Kamińska Kancelaria Prawa Pracy
Anna Kamińska, Radczyni prawna, Szuszczyński Kamińska Kancelaria Prawa Pracy
Pomagam pracodawcom znaleźć praktyczne i optymalne prawnie rozwiązania w tematach z szeroko rozumianego HR-u.
Dbam by osoby odpowiedzialne za HR mogły koncentrować się na tym, co ważne, i nie musiały poświęcać czasu na badanie i rozwiązywanie zagwozdek prawnych. To z chęcią zdejmuję im z głów, poszukując rozwiązań odpowiadających na potrzeby biznesowe.
W kancelarii Szuszczyński Kamińska sp.k. stworzyliśmy zespół pasjonatów prawa HR. Naszą codziennością jest poszukiwanie rozwiązań pokazujących życiowe i biznesowe zastosowanie przepisów. Pomagamy i w bieżącym funkcjonowaniu i przy jednorazowych projektach. Choć nasze serce bije w Poznaniu (co podkreślam nie bez kozery), to obsługujemy Klientów z całej Polski i z zagranicy.
12:15
Przerwa
12:30
Różnorodność i inkluzywność – budowanie kultury otwartości i bezpieczeństwa w miejscu pracy
Wpływ różnorodności i inkluzywności na funkcjonowanie organizacji – korzyści biznesowe i społeczne
Bezpieczeństwo psychologiczne jako fundament inkluzywnej kultury – jak tworzyć środowisko sprzyjające zaangażowaniu
Wsparcie i aktywizacja pracowników 50+ oraz osób z niepełnosprawnościami
Rola liderów w budowaniu kultury prewencji – przeciwdziałanie nadużyciom i wspieranie zespołów
Efektywne wdrażanie polityk antymobbingowych i antydyskryminacyjnych – jak tworzyć realne mechanizmy ochrony
Arkadiusz Kamiński
Grupa LUX MED
Arkadiusz Kamiński, HR Digital Transformation Director, Grupa LUX MED
14:00
Przerwa lunchowa
14:45
Projektowane zmiany w prawie pracy 2025/2026 – nowe obowiązki i wyzwania dla pracodawców i działów HR
Zmiany w obowiązkach pracodawców w zakresie zwolnień lekarskich (L4)
Przekształcanie umów cywilnoprawnych w umowy o pracę – rola Państwowej Inspekcji Pracy i skutki dla organizacji
Nowe zasady ustalania stażu pracy – wpływ na urlopy, odprawy i inne świadczenia pracownicze
Marta Kosakowska-Tomczyk
Raczkowski
Marta Kosakowska-Tomczyk, Radca prawny, Raczkowski
16:15
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Nowe obowiązki pracodawców w zakresie przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi
Nowelizacja Kodeksu pracy – zmiany w przepisach dotyczących mobbingu, molestowania i dyskryminacji
Obowiązki pracodawcy w zakresie przeciwdziałania nadużyciom i zapewnienia bezpiecznego środowiska pracy
Odpowiedzialność prawna – konsekwencje cywilne i karne oraz możliwości dochodzenia roszczeń przez pracowników
Skuteczne polityki antymobbingowe i programy szkoleniowe – jak zwiększyć efektywność prewencji
Marcin Szlasa-Rokicki
PCS Paruch Chruściel Schiffter Stępień Kanclerz
Marcin Szlasa-Rokicki, Radca Prawny, PCS Paruch Chruściel Schiffter Stępień Kanclerz
Zarządzający Zespołem Sporów Sądowych. Specjalizuje się w indywidualnym i zbiorowym prawie pracy, sporach pracowniczych oraz ochronie danych osobowych w zatrudnieniu. Z prawem pracy związany od początku swojej kariery zawodowej. Posiada bogate doświadczenie w zakresie bieżącego doradztwa w różnych obszarach prawa HR.
Reprezentuje klientów w postępowaniach sądowych, w tym sporach o premie, nadgodziny, odszkodowania, przywrócenie do pracy, ustalenie istnienia stosunku pracy, sprawach o podłożu dyskryminacji i mobbingu. Towarzyszy klientom od początku pojawienia się sytuacji spornej, bierze udział w rozmowach ugodowych, mediacjach, negocjacjach, postępowaniach wyjaśniających oraz pracach komisji antymobbingowych. Pomaga klientom w przeprowadzaniu zwolnień pracowników oraz zwolnień grupowych w taki sposób, aby nie powodowały późniejszych sporów. Jego doradztwo obejmuje także ochronę prywatności i danych osobowych z zakresu HR, monitoring pracowników, ochronę sygnalistów, ochronę tajemnicy przedsiębiorstwa, transakcje przejścia zakładu pracy oraz kwestie świadczeń i benefitów pracowniczych.
Prowadzi szkolenia oraz jest autorem wielu publikacji prasowych z zakresu prawa pracy.
Prawnik z rozległym doświadczeniem w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, współpracuje z szeregiem podmiotów krajowych i międzynarodowych, w tym m. in. z bankami i wiodącymi spółkami z branży nowych technologii. Specjalista w zakresie pracowniczych sporów sądowych, ze szczególnym uwzględnieniem spraw związanych z rozwiązaniem stosunku pracy, wynagrodzeniami za godziny nadliczbowe, mobbingiem i dyskryminacją. Zapewnia kompleksowe wsparcie zarówno na etapie sądowym jak i przedsądowym.
Wspiera Klientów w zakresie weryfikacji, projektowania i wdrażania wewnętrznych regulacji, w tym w zakresie compliance i ochrony sygnalistów. Ma doświadczenie w organizacji i prowadzeniu wewnętrznych postępowań wyjaśniających. Zajmuje się także zawieraniem i rozwiązywaniem stosunków pracy, w tym dot. wysokiej kadry managerskiej oraz tzw. pracowników szczególnie chronionych. Prowadzi i zapewnia kompleksową organizację szkoleń z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Prelegent na szeregu konferencji branżowych oraz autor publikacji z zakresu prawa HR. Współpracował z Trybunałem Konstytucyjnym oraz Helsińską Fundacją Praw Człowieka. Absolwent WPiA UW.
10:30
Przerwa
10:45
AI i cyberbezpieczeństwo w HR – szanse i zagrożenia cyfrowej transformacji
Digitalizacja procesów HR – efektywne zarządzanie cyklem życia pracownika
AI w HR – jak wykorzystać potencjał AI w procesach HR
Przeglad narzędzi HRtech – jak dobrać rozwiązania dopasowanie do potrzeb organizacji
Kluczowe wyzwania cybernetyczne w HR – od rekrutacji do archiwizacji dokumentów
Piotr Pszczółkowski
Konsultant HR, ekspert Symfonia HR
Piotr Pszczółkowski, CEO HRtec, Dyrektor ds. Cyfryzacji HR w Symfoni, Konsultant HR, ekspert Symfonia HR
Konsultant merytoryczny specjalizujący się w optymalizacji procesów HR w organizacjach. Od ponad 23 lat rozwija i wdraża systemy informatyczne w obszarze HR m.in. system Symfonia HR.
Doradza i automatyzuje procesy HR w różnych sektorach i branżach. Prowadzi dedykowane szkolenia i warsztaty dla pracowników działów personalnych. Absolwent prawa i politologii na Uniwersytecie Gdańskim. Wykładowca Szkoły Głównej Handlowej na kierunku HRBP. Członek Polskiego Stowarzyszenia HR Biznes Partnerów, Zarządu Human Resources Cluster, Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami. Autor wielu publikacji i artykułów z obszaru zarządzania i HR m.in. książki: „Analityka i wskaźniki efektywności procesów HR”.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Employer Branding i kultura organizacyjna
Kluczowe wyzwania w budowaniu autentycznej marki pracodawcy – wpływ EB na pozyskiwanie i retencję talentów
Employee Value Proposition (EVP) – tworzenie, komunikacja i wdrażanie wartości pracowniczej
Nowe kierunki rozwoju employer brandingu – odpowiedź na oczekiwania nowych pokoleń
Autentyczny employer branding – unikanie greenwashingu i HR-washingu
Rola zespołu w budowaniu marki pracodawcy – praktyczne case studies