Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
Zapraszamy na warsztaty poświęcone wprowadzeniu systemu kaucyjnego w Polsce – kluczowego elementu w budowaniu zrównoważonej gospodarki. Zespół Ekspertów opowie o tym, jak skutecznie wdrażać nowe regulacje. W ciągu dwóch dni omówimy najważniejsze kwestie prawne, techniczne i operacyjne związane z systemem.
Główne zagadnienia:
- Wprowadzenie do systemu kaucyjnego. Jak budować świadomość społeczną?
- Regulacje prawne dotyczące systemu kaucyjnego
- Obowiązki przedsiębiorców objętych systemem kaucyjnym
- Rodzaje opakowań w systemie kaucyjnym i ich oznakowanie
- Poziomy zbierania opakowań i systemy operacyjne w sklepach
-
Obieg kaucji i podatkowe aspekty rozliczeń w systemie kaucyjnym
- Podmiot Reprezentujący i minimalne wymagania systemu
- Obowiązki jednostek handlowych i ewidencja w systemie kaucyjnym
- Opłata produktowa, umowy i termin graniczny sprzedaży napojów
Grupa docelowa
Warsztaty kierujemy głównie do przedstawicieli sklepów, producentów napoi, przedstawicieli administracji oraz organizacji środowiskowych.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 07.10.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 07.10.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Wdrożenie systemu kaucyjnego – regulacje, wytyczne i aktualne wyzwania „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
1995 zł + 23% VAT do 07.10.2024 r.
-
2395 zł + 23% VAT do 06.11.2024 r.
-
2795 zł + 23% VAT po 06.11.2024 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 02.12.2024 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Wdrożenie systemu kaucyjnego – regulacje, wytyczne i aktualne wyzwania (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 07.10.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 07.10.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Zoom.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja Uczestników
9:00
Wprowadzenie do systemu kaucyjnego. Jak budować świadomość społeczną?
- Cel i założenia systemu kaucyjnego
- Korzyści ekologiczne i ekonomiczne
- Strategie informacyjne i kampanie edukacyjne
- Doświadczenia z innych krajów
Dominika Lenkowska - Piechocka
Who Will Save The Planet
Dominika Lenkowska - Piechocka, Who Will Save The Planet
Twórczyni Who Will Save The Planet, agencji PR realizującej wyłącznie projekty wpisujące się w zrównoważony rozwój oraz siostrzanej, 1. w Polsce agencji Mówczyń skupionych wokół tematu Sustainability. Razem z zespołem WWSTP, wspiera organizacje w projektowaniu strategii zrównoważonego rozwoju i kampanii komunikacyjnych, które przynoszą realną wartość interesariuszom. Jest ekspertką w zakresie komunikacji korporacyjnej i komunikacji zmian, facylitatorką, mówczynią TEDx, blogerką i jedną z ekspertek programu Climate Leadership powered by UN Environment. Wskazana przez Forbes Women na liście 25 liderek klimatu i środowiska. Jest także animatorką Mozaiki Klimatycznej i autorką planszówki Who Will Save The Planet. Eko-edukatorka.
10:00
Regulacje prawne dotyczące systemu kaucyjnego
- Wprowadzenie do przepisów krajowych i unijnych
- Wymogi prawne dla przedsiębiorców w Polsce
Kancelaria Maruszkin
Kancelaria Maruszkin,
11:00
Przerwa
11:10
Obowiązki przedsiębiorców objętych systemem kaucyjnym
- Przedsiębiorcy objęci obowiązkami związanymi z systemem kaucyjnym
- Zakres obowiązków producentów, importerów i sprzedawców
- Proces rejestracji i uzyskiwania zezwoleń
- Zakres umów pomiędzy sklepami a operatorami
- Kary za niedopełnienie obowiązków
Kancelaria Maruszkin
Kancelaria Maruszkin,
11:40
Przerwa
11:50
Rodzaje opakowań w systemie kaucyjnym i ich oznakowanie
- Typy opakowań objętych systemem kaucyjnym
- Kryteria włączania nowych opakowań
- Oznakowanie opakowań i wymagania prawne
- Regulacje dotyczące produktów wytworzonych przed przystąpieniem do systemu
13:20
Przerwa
14:00
Poziomy zbierania opakowań i systemy operacyjne w sklepach
- Wymagania dotyczące poziomów zbiórki
- Rozwiązania techniczne na sklepach: alternatywy dla maszyn, koszty i korzyści
- Przykłady rozwiązań operacyjnych z innych krajów
Mateusz Restel
Kancelaria Affre i Wspólnicy
Mateusz Restel, Aplikant adwokacki, Kancelaria Affre i Wspólnicy
Specjalizuje się w tematach związanych ze zrównoważonym rozwojem w prawie konkurencji oraz w prawie zamówień publicznych. Posiada wiedzę w zakresie polskiego, niemieckiego i unijnego prawa ochrony konkurencji i konsumentów oraz doświadczenie w zakresie obsługi przedsiębiorstw. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Ukończył także studia LL.M. na Uniwersytecie w Heidelbergu.
Autor eksperckich artykułów dla Dziennika Gazety Prawnej oraz publikacji naukowych w internetowym Kwartalniku Antymonopolowym i Regulacyjnym.
15:30
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja Uczestników
9:00
Obieg kaucji i podatkowe aspekty rozliczeń w systemie kaucyjnym
-
Zamknięty obieg kaucji
-
Podatek od niezwróconych opakowań
-
Obowiązki ewidencyjne i inne podatkowe aspekty systemu kaucyjnego
Marek Przybylski
MDDP
Marek Przybylski, Manager, Doradca Podatkowy, Radca Prawny, MDDP
10:00
Podmiot Reprezentujący i minimalne wymagania systemu
- Kto może być Podmiotem Reprezentującym
- Wymagania i zakres działania
- Minimalne wymagania techniczne i operacyjne systemu
- Procedury wyboru oraz monitorowania ich działalności
11:00
Przerwa
11:10
Obowiązki jednostek handlowych i ewidencja w systemie kaucyjnym
- Obowiązki sprzedawców detalicznych
- Wymogi dotyczące ewidencji i sprawozdawczości
- Jak dołączyć do grona firm zbierających opakowania
Dominika Kłopotowska
Grant Thornton
Dominika Kłopotowska, Menedżer, Doradca Podatkowy, Grant Thornton
Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze doradztwa podatkowego. Bierze udział w projektach z zakresu bieżącego doradztwa podatkowego. Specjalizuje się w podatku od towarów i usług, podatkach dochodowych oraz opłatach środowiskowych. Ma szerokie doświadczenie we wspomaganiu podmiotów w kontaktach z organami podatkowymi.
Doradca podatkowy. Absolwentka prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Podyplomowego Studium w zakresie Podatków i Skarbowości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Autorka publikacji dotyczących zagadnień podatkowych w prasie fachowej.
12:40
Przerwa
13:10
Opłata produktowa, umowy i termin graniczny sprzedaży napojów
- Mechanizmy opłaty produktowej
- Zakres umów między operatorami
- Termin odsprzedaży napojów bez logo systemu kaucyjnego
Rafał Knap
Kancelaria Graś i Wspólnicy
Rafał Knap, Radcy prawny, Kancelaria Graś i Wspólnicy
Zawodowo zajmuje się prawem administracyjnym i podatkowym. Na co dzień pomaga określić procesy i strategie przedsiębiorstw w sposób przemyślany i bezpieczny. W wolnych chwilach oblicza wpływy budżetowe z opłaty produktowej.
14:10
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa
Julianna Bukowska
Team Leader
Senior Project Manager
Conferences Department
+48 531000791 j.bukowska@mmcpolska.pl