Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Warsztaty stanowią wyjątkową okazję do zdobycia kompleksowej i aktualnej wiedzy na temat najnowszych regulacji oraz trendów technologicznych kształtujących rynek usług płatniczych. Omawiane będą kluczowe zagadnienia związane z przygotowaniem do wdrożenia PSD3/PSR, IPR i FIDA, zapewnieniem zgodności z MiCA, DORA, eIDAS 2.0 i AI Act. Poruszone zostaną również praktyczne aspekty cyberodporności, zarządzania zgodami, ochrony użytkownika, cyfrowej tożsamości oraz dostępności usług zgodnie z wymaganiami EAA. Prelekcje dostarczą konkretnych wskazówek w zakresie wdrożeń i obsługi stablecoinów oraz rozwoju open bankingu.
Główne zagadnienia:
- PSD3/PSR – co zmieni nowy pakiet regulacji dla usług płatniczych
- Rozporządzenie o Natychmiastowych Płatnościach (IPR)
- Open banking – FIDA, dane i przyszłość innowacji finansowych
- MiCA, TFR i stablecoiny – regulacje dla cyfrowych aktywów płatniczych
- Infrastruktura i standardy płatności
- Bezpieczeństwo użytkownika – SCA, eIDAS 2.0, nieautoryzowane transakcje
- Cyberodporność i AI w usługach płatniczych
- Płatności inkluzywne – EAA i UX dostępności w sektorze finansowym
Grupa docelowa:
Warsztaty kierujemy do przedstawicieli instytucji finansowych. W szczególności zapraszamy dyrektorów, kierowników i specjalistów z działów:
- Compliance
- Ryzyka
- Prawnego
- Transakcji
- Bankowości
- Bezpieczeństwa płatności
- Rozliczeń i kart
Zapraszamy także wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 20.08.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 20.08.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Usługi płatnicze – praktyczne podejście do wyzwań regulacyjnych i technologicznych „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2395 zł + 23% VAT do 17.06.2025 r.
-
2795 zł + 23% VAT do 20.08.2025 r.
-
3195 zł + 23% VAT po 20.08.2025 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 16.09.2025 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Usługi płatnicze – praktyczne podejście do wyzwań regulacyjnych i technologicznych (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 20.08.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 20.08.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
PSD3/PSR – co zmieni nowy pakiet regulacji dla usług płatniczych
- Kluczowe założenia PSD3 i PSR – nowe obowiązki, harmonizacja i bezpośrednia stosowalność PSR
- Nowe obowiązki wobec klientów i użytkowników końcowych
- Wdrażanie zgodnych procesów – dobre praktyki organizacyjne i technologiczne
- Zarządzanie zgodami (AIS/PIS) – wymogi i wyzwania operacyjne
- Wpływ PSD3/PSR na FinTechy, banki i dostawców technologii – analiza ryzyk i szans
- Wpływ PSD3/PSR na model współpracy z TPP

dr Michał Synowiec
Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
dr Michał Synowiec, Adwokat, Counsel, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Specjalizuje się w prawie innowacji finansowych (FinTech) oraz regulacyjnych aspektach działalności instytucji finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie prawa nowych technologii, w szczególności ochrony danych osobowych, prawa umów oraz prawa własności intelektualnej. W kancelarii uczestniczy w pracach praktyki Technologie Media Telekomunikacji oraz zespołu Prawa instytucji finansowych i usług płatniczych.
Wspierał instytucje finansowe w postępowaniach przed organami nadzoru (KNF, NBP). Uczestniczył w badaniach due diligence podmiotów działających na rynku finansowym, projektach dostosowania działalności dostawców usług płatniczych do wymogów regulacyjnych dyrektywy PSD2 (banki, krajowe instytucje płatnicze) oraz doradzał przy wdrażaniu procedur wewnętrznych (AML, outsourcing, monitoring incydentów, środki bezpieczeństwa, kontrola wewnętrzna). Brał również udział w przeprowadzaniu audytów zgodności procesów przetwarzania danych pod kątem wymogów ogólnego rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO).
Prelegent na ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach naukowych poświęconych tematyce prawa usług płatniczych, ochrony danych osobowych, prawa własności intelektualnej oraz prawa cywilnego. Autor i współautor pozycji naukowych i popularnonaukowych z zakresu prawa gospodarczego oraz prawa usług płatniczych.
Obecnie doktorant w Katedrze Prawa Gospodarczego Prywatnego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Stypendysta Julius-Maximilians-Universität Würzburg oraz kilkukrotny stypendysta Uniwersytetu Jagiellońskiego. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunkach prawo oraz administracja, Kraków Intellectual Property Law Summer School, organizowanej przez Uniwersytet Jagielloński, Winter School on European Business Law, organizowanej przez Julius-Maximilians-Universität Würzburg (Niemcy), oraz Szkoły Prawa Amerykańskiego organizowanej przez Columbus School of Law przy The Catholic University of America w Waszyngtonie.
10:30
Przerwa
10:45
Rozporządzenie o Natychmiastowych Płatnościach (IPR) – nowe obowiązki i infrastruktura
- Kluczowe założenia i harmonogram wdrożenia IPR w Polsce – podział na instytucje, waluty, obowiązki czasowe
- Implikacje decyzji EBC o dostępie niebankowych PSP do systemów Eurosystemu
- Rola i znaczenie systemu RTGS dla detalicznych systemów płatności
- Verification of Payee (VoP) – nowy wymiar obowiązku integracji w ramach infrastruktury płatniczej
- Przygotowanie infrastruktury do SEPA Instant i Elixir Express – różnice, zgodność i interoperacyjność
- Współpraca z operatorami systemów płatności – modele integracyjne i doświadczenia wdrożeniowe

Kamil Prokopowicz
Osborne Clarke
Kamil Prokopowicz, Associate, Osborne Clarke
Kamil Prokopowicz jest prawnikiem specjalizującym się w doradztwie regulacyjnym dla sektora technologicznego i finansowego. Jego zainteresowania obejmują najnowsze inicjatywy legislacyjne Unii Europejskiej, w tym dotyczące cyberbezpieczeństwa (DORA & NIS2), usług płatniczych (PSR & PSD3), otwartych finansów (FIDAR) oraz aktywów wirtualnych (MiCAR). Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie obronił pracę magisterską dotyczącą przekazywania danych osobowych z Unii Europejskiej do państw trzecich. Jest także absolwentem studiów podyplomowych Zarządzania Ryzykiem w Instytucjach Finansowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
12:15
Przerwa
12:30
Open banking – FIDA, dane i przyszłość innowacji finansowych
- Rozporządzenie FIDA – zakres, cel i różnice względem open banking PSD2
- Nowe kategorie danych finansowych i możliwość dostępu dla podmiotów niefinansowych
- Zarządzanie zgodami w kontekście FIDA – UX, nowe obowiązki informacyjne, relacja z klientem
- Zarządzanie ryzykiem udostępniania danych – techniczne i prawne aspekty
- Potencjał dla FinTechów – nowe modele biznesowe oparte na danych

dr Krzysztof Korus
DLK Legal
dr Krzysztof Korus, Partner, Radca prawny, DLK Legal
dr Krzysztof Korus jest radcą prawnym, doktorem nauk prawnych i ekonomistą. Ekspert w zakresie usług płatniczych, prawa nowych technologii oraz prawa bankowego. Od 2015 co roku rekomendowany przez Chambers Europe w kategorii Banking & Finance („strong experience in banking regulatory matters”, „deep knowledge and long experience”). Pionier doradztwa regulacyjnego dla sektora fintech w Polsce. Doradzał m.in. we wdrożeniach PSD2 i otwartej bankowości, w kilkudziesięciu postępowaniach przed organami nadzoru nad rynkiem finansowym w Polsce i w Europie, w transakcjach M&A na rynku fintech, a także w sporach sądowych i arbitrażowych między instytucjami finansowymi. Uczestniczył w pracach najważniejszych branżowych grup roboczych dla sektora technologii finansowych, m.in. API Evaluation Group przy Komisji Europejskiej, zespołu Polish API, Zespołu roboczego ds. rozwoju innowacji finansowych (FinTech) przy KNF, strumienia „Blockchain i kryptowaluty” przy Ministerstwie Cyfryzacji w ramach programu „Od papierowej do cyfrowej Polski” oraz grupy roboczej przy RRRF ds. implementacji dyrektywy PSD. Współautor raportów „Study Impact of the PSD” oraz „Principles, Definitions and Model Rules of European Private Law” dla Komisji Europejskiej oraz członek rady programowej miesięcznika „Monitor Prawa Bankowego”. Członek European Payments Consulting Association, współpracował również z Polsko-Niemieckim Centrum Prawa Bankowego oraz London Economics. Autor kilkudziesięciu publikacji oraz analiz prawnych i komentarzy oraz prelegent na licznych wydarzeniach branżowych w Polsce, Europie, Ameryce, Azji. Zaangażowany w prace legislacyjne na poziomie polskim oraz unijnym.
14:00
Przerwa lunchowa
14:45
MiCA, TFR i stablecoiny – regulacje dla cyfrowych aktywów płatniczych
- Rozporządzenie MiCA i nowe obowiązki dla CASP-ów (Crypto Asset Service Providers)
- Travel Rule – znaczenie dla przelewów krypto i identyfikacji użytkowników
- Obsługa USDT i stablecoinów w systemach płatniczych – ryzyka AML, zgodność, praktyka wdrożeń
- Rola EBC i Eurosystemu – czy krypto zbliża się do świata regulowanych płatności?

dr Krzysztof Korus
DLK Legal
dr Krzysztof Korus, Partner, Radca prawny, DLK Legal
dr Krzysztof Korus jest radcą prawnym, doktorem nauk prawnych i ekonomistą. Ekspert w zakresie usług płatniczych, prawa nowych technologii oraz prawa bankowego. Od 2015 co roku rekomendowany przez Chambers Europe w kategorii Banking & Finance („strong experience in banking regulatory matters”, „deep knowledge and long experience”). Pionier doradztwa regulacyjnego dla sektora fintech w Polsce. Doradzał m.in. we wdrożeniach PSD2 i otwartej bankowości, w kilkudziesięciu postępowaniach przed organami nadzoru nad rynkiem finansowym w Polsce i w Europie, w transakcjach M&A na rynku fintech, a także w sporach sądowych i arbitrażowych między instytucjami finansowymi. Uczestniczył w pracach najważniejszych branżowych grup roboczych dla sektora technologii finansowych, m.in. API Evaluation Group przy Komisji Europejskiej, zespołu Polish API, Zespołu roboczego ds. rozwoju innowacji finansowych (FinTech) przy KNF, strumienia „Blockchain i kryptowaluty” przy Ministerstwie Cyfryzacji w ramach programu „Od papierowej do cyfrowej Polski” oraz grupy roboczej przy RRRF ds. implementacji dyrektywy PSD. Współautor raportów „Study Impact of the PSD” oraz „Principles, Definitions and Model Rules of European Private Law” dla Komisji Europejskiej oraz członek rady programowej miesięcznika „Monitor Prawa Bankowego”. Członek European Payments Consulting Association, współpracował również z Polsko-Niemieckim Centrum Prawa Bankowego oraz London Economics. Autor kilkudziesięciu publikacji oraz analiz prawnych i komentarzy oraz prelegent na licznych wydarzeniach branżowych w Polsce, Europie, Ameryce, Azji. Zaangażowany w prace legislacyjne na poziomie polskim oraz unijnym.
16:00
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Infrastruktura i standardy płatności
- Przegląd systemów rozliczeniowych, trendy na rynku
- Wpływ SORBNET3 na systemy rozliczeniowe w Polsce
- Dostęp do systemów rozliczeniowych – nie tylko banki
- Zmiany na rynku przelewów w EUR a przelewy PLN

Krzysztof Pycia
Krzysztof Pycia, Ekspert rynku płatności, open banking oraz cyfrowej tożsamości,
Ekspert rynku płatności, open banking oraz cyfrowej tożsamości. Do Autopay (wcześniej Blue Media) dołączył w 2019 roku jako Sales Director Financial Sector. Od 2021 jako Product Director koncentruje się na rozwoju produktów i usług Autopay. Poprzednio przez 10 lat pracował w Krajowej Izbie Rozliczeniowej S.A., w tym jako Dyrektor Departamentu Produktów Mobilnych i Tożsamości Cyfrowej oraz Dyrektor Departamentu Strategii i Projektów. Uczestniczył w licznych zespołach roboczych ZBP, w tym m.in. Polish API. W latach 2000-2009 był konsultantem i menedżerem w dziale doradztwa strategicznego Deloitte. Wcześniej (1999-2000) pracował w Banku Pekao S.A. oraz w latach 1996-2000 roku w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w Katedrze Informatyki Gospodarczej.
10:00
Przerwa
10:15
Bezpieczeństwo użytkownika – SCA, eIDAS 2.0, nieautoryzowane transakcje
- Skuteczne zapobieganie nieautoryzowanym transakcjom – co naprawdę działa – case study
- SCA i VoP jako elementy ochrony klienta – odpowiedzialność PSP i skuteczność zabezpieczeń
- eIDAS 2.0 – cyfrowa tożsamość i nowy wymiar weryfikacji w usługach płatniczych
- Obowiązki PSP przy nieautoryzowanych transakcjach – odpowiedzialność prawna i praktyka rynkowa

Damian Klimas
dotlaw
Damian Klimas, Partner, dotlaw
Partner dotlaw, członek IAPP (Międzynarodowego Stowarzyszenia Profesjonalistów ds.
Prywatności), posiada certyfikaty CIPP/E oraz CIPM, dokumentujące wiedzę i
doświadczenie w obszarze ochrony danych. Przewodniczący podgrupy roboczej
współadministratorów aplikacji do contact tracingu działającej przy sieci eZdrowie na
podstawie Decyzji Wykonawczej Komisji (UE) 2020/1023. Współpracownik naukowy
Centrum Badań Problemów Prawnych i Ekonomicznych Komunikacji Elektronicznej
działającego na Uniwersytecie Wrocławskim.
Specjalizuje się w obszarze ochrony danych osobowych, fintech (głównie usług płatniczych
oraz chmury regulowanej) i medtech. Pełni funkcję IOD m. in. w podmiotach zajmujących się
dostarczaniem usług dla podmiotów nadzorowanych przez UKNF. Członek zespołu
wdrażającego RODO w jednym z największych polskich banków. W przeszłości wykładowca
i pracownik naukowy Uniwersytetu Wrocławskiego zaangażowany w projekty naukowe, a
także liczne prace legislacyjne oraz doradcze w resorcie cyfryzacji (Strumień
Blockchain/DLT i Waluty Cyfrowe, Grupa Robocza ds. Internetu Rzeczy).
11:45
Przerwa
12:00
Cyberodporność i AI w usługach płatniczych
- Pierwsze wnioski po wdrożeniu DORA – realia rynku i poziom gotowości
- Cyberodporność, AI i natychmiastowe płatności – wyzwania technologiczne i regulacyjne
- AI Act – potencjalne skutki regulacyjne dla sektora finansowego
- Jak AI może wspierać cyberbezpieczeństwo i odporność operacyjną

Aleksandra Billewicz
PwC Legal
Aleksandra Billewicz, , PwC Legal
Aleksandra jest Starszą Prawniczką w zespole Regulatory w PwC Legal i posiada ponad 7-letnie doświadczenie w doradztwie regulacyjnym dla podmiotów funkcjonujących na rynku finansowym. Zajmuje się również zagadnieniami związanymi z cyberbezpieczeństwem i sztuczną inteligencją.
Aleksandra posiada doświadczenie w zakresie doradztwa podmiotom rynku finansowego w przejściu na świadczenie usług z wykorzystaniem technologii chmury obliczeniowej, w tym również w zakresie analizy zgodności istniejących procesów i procedur oraz dostosowania ich do zmian prawnych. Doradza również podmiotom finansowym w zakresie wdrożenia rozporządzenia DORA, w szczególności w zakresie relacji z zewnętrznymi dostawcami usług ICT i procedur zakupowych, a także wspiera Polską Izbę Ubezpieczeń w zakresie stworzenia standardu wdrożenia rozporządzenia.
Aleksandra realizowała projekty związane z doradztwem prawnym m.in. w zakresie wdrożenia AML, GDPR, IDD, postępowań licencyjnych dotyczących PSD2, outsourcingu, w tym outsourcingu czynności bankowych, tworzenia i negocjowania kontraktów IT, w tym analizy umów z dostawcami chmurowymi. Prowadzi również szkolenia z zagadnień dotyczących outsourcingu regulowanego, rozporządzenia DORA czy wykorzystywania w biznesie sztucznej inteligencji.

Jakub Derulski
PwC Legal
Jakub Derulski, , PwC Legal
Jakub jest Starszym Prawnikiem w zespole Regulatory w PwC Legal. Posiada ponad 7-letnie doświadczenie w doradztwie regulacyjnym dla podmiotów funkcjonujących na rynku finansowym. Do zespołu PwC Legal dołączył w tym roku, wcześniej doświadczenie zdobywał w renomowanych Warszawskich kancelariach i w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego.
W dotychczasowej praktyce zajmował się zagadnieniami związanymi z przetwarzaniem danych w sektorze finansowym i outsourcingiem, zarówno z perspektywy regulacyjnej, jak i doradztwa prawnego, asystując klientom przy przejściu na działalność w chmurze.
Brał udział w licznych wdrożeniach nowych rozwiązań technologicznych u podmiotów sektora finansowego, jak również asystował klientom w procesach licencyjnych przed KNF. Aktualnie doradza również podmiotom finansowym w zakresie wdrożenia rozporządzenia DORA.
Jakub realizował również projekty związane z doradztwem prawnym m.in. w zakresie wdrożenia AML, GDPR, czy narzędzi opartych o systemy sztucznej inteligencji przez podmioty prowadzące działalność regulowaną w sektorze finansowym. Jest członkiem Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji i twórcą rekomendacji dla sektora finansowego przygotowanymi przez grupę.
13:30
Przerwa lunchowa
14:15
Płatności inkluzywne – EAA i UX dostępności w sektorze finansowym
- Obowiązki instytucji płatniczych wynikające z Europejskiego Aktu o Dostępności (EAA)
- Ustawa o dostępności – integracja UX, compliance i dostępności (terminali, aplikacji, webu)
- Najlepsze praktyki wdrożeń dostępności w UE
15:15
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa

Kontakt w sprawach merytorycznych
