Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Warsztat to wyjątkowa okazja, aby zdobyć kompleksową wiedzę na temat kluczowych aspektów prawnych w kontaktach IT. Uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie zarządzać ryzykiem poprzez dobrze skonstruowane umowy, jakie obowiązki wynikają z najnowszych regulacji oraz jak zabezpieczyć swoje interesy. Warsztat umożliwi lepsze zrozumienie różnic między umowami IT a AI oraz wskaże, jak dostosować kontrakty do nowych regulacji
NIS 2 i DORA. Uczestnicy poznają skuteczne sposoby ochrony praw własności intelektualnej i danych osobowych, a także dowiedzą się, jak ograniczyć ryzyka związane z usługami chmurowymi.
Główne zagadnienia:
- Umowy na rozwiązania IT vs. umowy na rozwiązania AI
- Zarządzanie współpracą z podwykonawcami w projektach IT
- Model zarządzania projektem IT a zabezpieczenie interesów w umowie
- Umowy SLA w projektach IT – zapewnienie jakości usług i konsekwencje biznesowe
- Dostosowanie umów IT do NIS 2 i DORA
- Ochrona praw własności intelektualnej w umowach IT
- Ochrona danych osobowych w umowach IT
- Zawieranie kontraktów IT na usługi chmurowe
Grupa docelowa:
Warsztaty kierujemy do przedstawicieli wszystkich branż i dedykujemy je w szczególności pracownikom działów:
- Prawnych odpowiedzialnych za obszar umów IT
- IT
- Informatyki
- Technologii
- Outsourcingu
- Wdrożeń
- Operacyjnych
- Umów
- Cyberbezpieczeństwa
- Ryzyka operacyjnego
- Bezpieczeństwa informacji
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 14.05.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 14.05.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Umowy IT w praktyce – kluczowe aspekty prawne i biznesowe „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2395 zł + 23% VAT do 15.04.2025 r.
-
2795 zł + 23% VAT do 14.05.2025 r.
-
3195 zł + 23% VAT po 14.05.2025 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 02.06.2025 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Umowy IT w praktyce – kluczowe aspekty prawne i biznesowe (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 14.05.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 14.05.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Umowy na rozwiązania IT vs. umowy na rozwiązania AI - umowa jako narzędzie zarządzania ryzykiem
- AI Act i Data Act – jaki mają wpływ na kontrakty IT i przetwarzanie danych
- Charakterystyka umów IT i AI – podejściu do zarządzania ryzykiem i kluczowe aspekty kontraktowe
- Kluczowe rozbieżności między tradycyjnymi umowami IT a kontraktami dotyczącymi AI
- Odpowiedzialność prawna za decyzje AI

Tomasz Zalewski
Kancelaria Bird & Bird
Tomasz Zalewski, Radca Prawny, Partner, Kancelaria Bird & Bird
Partner kierujący praktyką Commercial kancelarii Bird & Bird.
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w doradztwie prawnym dla biznesu. Doradza klientom w projektach związanych z cyfrową transformacją biznesu. Ma na swoim koncie doradztwo przy licznych projektach informatycznych obejmujących kompleksowe wdrożenia oprogramowania zarówno w modelu tradycyjnym, jak i w modelu SaaS.
Doradza we wszystkich aspektach prawa zamówień publicznych, w tym reprezentuje klientów w sporach zamówieniowych przed KIO oraz przed sądami. Ma szczególne doświadczenie w doradztwie przy projektach infrastrukturalnych oraz informatycznych.
Doradza przede wszystkim na rzecz branży IT i technologicznej, współpracuje również z klientami z branży ochrony zdrowia, energetycznej, automatyki przemysłowej, obrony, a także handlu detalicznego.
Zainteresowania zawodowe Tomasza Zalewskiego obejmują także prawne aspekty zastosowania najnowszych technologii, w tym zagadnienia takie jak blockchain, sztuczna inteligencja (AI), Internet rzeczy (IoT), cyberbezpieczeństwo oraz LegalTech. Posiada także doświadczenie w doradzaniu startupom.
Jest ekspertem w Radzie Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Doradza także jako ekspert w ramach projektu “Europejska pomoc na rzecz innowacji”. Jest arbitrem rekomendowanym ds. rynku kreatywnego i kultury w Sądzie Arbitrażowym Lewiatan.
Tomasz Zalewski jest rekomendowany w dziedzinie prawa zamówień publicznych, własności intelektualnej oraz TMT m.in. przez Chambers & Partners, Legal 500 i Who’s Who Legal.
10:30
Przerwa
10:45
Zarządzanie współpracą z podwykonawcami w projektach IT – ryzyka i odpowiedzialność stron
- Modele współpracy z podwykonawcami (outsourcing, body leasing)
- Jakie są kluczowe ryzyka związane z zaangażowaniem podwykonawców w projekty IT?
- Umowy z podwykonawcami – kluczowe zapisy oraz klauzule umowne minimalizujące ryzyko
- Odpowiedzialność dostawców i podwykonawców – kto odpowiada za błędy?

Mateusz Kozieł
Barta & Partners
Mateusz Kozieł, Radca Prawny, Barta & Partners
Radca prawny, partner w kancelarii Barta & Partners. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku prawo oraz Szkoły Prawa Ukraińskiego organizowanej przez Uniwersytet Jagielloński we współpracy z Akademią Kijowsko – Mohylańską oraz Lwowskim Uniwersytetem Narodowym im. Iwana Franki.
Specjalizuje się w zagadnieniach kompleksowych umów w krajowym oraz międzynarodowym obrocie gospodarczym (ze szczególnym uwzględnieniem umów w obszarach TMT i IT), prawie własności intelektualnej, prawie podatkowym oraz zagadnieniach związanych z prawem pracy. W swojej dotychczasowej pracy zajmował się przede wszystkim projektami o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczącymi międzynarodowej współpracy podmiotów gospodarczych operujących zarówno w polskiej, jak i zagranicznych jurysdykcjach (UK, USA, ASEAN). Brał udział w projektach związanych z umowami dotyczącymi dostarczenia oprogramowania oraz świadczenia usług programistycznych, w tym w branżach regulowanych w Polsce oraz za granicą (FinTech, branże objęte monopolem państwa, branża hazardowa).
Doradzał w kilkunastu projektach mających za przedmiot wdrożenie i utrzymanie systemów wspierających prowadzenie firmy (systemy ERP), świadczył również wsparcie prawne w licznych projektach dotyczących oprogramowania wykorzystywanego w branży e-commerce.Doświadczenie prawne łączy z szeroką wiedzą podatkową – posiada bogate doświadczenia w świadczeniu usług wsparcia podatkowego, w tym w zakresie międzynarodowych rozliczeń podatkowych oraz rozliczeń dotyczących struktur podmiotów powiązanych. Doradzał kilkunastu podmiotom w zakresie stosowania ulg podatkowych związanych z innowacyjnością (IP Box, ulga badawczo-rozwojowa B+R).
Prowadzący licznych szkoleń dotyczących zagadnień związanych z umowami gospodarczymi, umowami IT, problematyką zatrudniania personelu i prawem pracy a także kwestiami podatkowymi (zwłaszcza tymi dotyczącymi branży IT).
12:15
Przerwa
12:30
Model zarządzania projektem IT a zabezpieczenie interesów w umowie
- Wady i zalety metodyk zarządzania projektami IT (Waterfall vs. Agile)
- Agile a umowy IT – jak dostosować kontrakt do zwinnego podejścia?
- Kluczowe wyzwania prawne przy stosowaniu Agile w umowach IT
- Jak negocjować umowy IT w zależności od modelu zarządzania projektem?
- Klauzule umowne zabezpieczające interesy stron w projektach

Maciej Kubiak
Kancelaria SKP
Maciej Kubiak, Adwokat, Partner Zarządzający, Kancelaria SKP
Adwokat, partner zarządzający w kancelarii SKP Ślusarek Kubiak & Pieczyk, współkierujący praktyką IP/TMT. Wykładowca w Centrum Praw Własności Intelektualnych im. H. Grocjusza w Krakowie i na studiach podyplomowych SWPS – Legaltech i innowacje w branży prawniczej. Członek Kolegium Redakcyjnego Kwartalnika Prawa Nowych Technologii (C.H.Beck). Współautor m.in. Komentarza do prawa własności przemysłowej (C.H. Beck, 2016), Komentarza do prawa autorskiego (C.H. Beck, 2019). Twórca i redaktor naczelny „SKP IP Bloga” – portalu dla branży kreatywnej i biznesu (skpipblog.pl) oraz podcastów „Legalne Rozmowy” o prawnych i technologicznych wyzwaniach stojących przed światem w XXI wieku. Członek zarządu Stowarzyszenia Prawa Nowych Technologii oraz koordynator grupy roboczej Internet i Media SPNT. Wielokrotnie rekomendowany przez renomowane międzynarodowe rankingi prawne (m.in. Chambers & Partners, Legal 500, Managing IP, IP Stars, Media Law International). Specjalizuje się w zagadnieniach prawa autorskiego, mediów, filmowego i prasowego, IT i nowych technologii, reklamy i własności przemysłowej oraz ochrony dóbr osobistych i danych osobowych. Reprezentuje klientów w sporach sądowych związanych z ochroną własności intelektualnej, renomy oraz w sprawach gospodarczych. Doradzał wielu producentom filmów, gier oraz oprogramowania komputerowego, wydawnictwom muzycznym i książkowym, organizatorom koncertów, agencjom reklamowym i public relations, firmom technologicznym czy domom mediowym. Konsultuje przedsięwzięcia związane z innowacjami, AI, wdrażaniem automatyki i robotyki, danymi osobowymi, nowymi technologiami i komercjalizacją badań naukowych jak również cyberbezpieczeństwem. Wspiera klientów w sprawach dotyczących zwalczania nieuczciwej konkurencji.

Aleksandra Kubiś
Kancelaria SKP
Aleksandra Kubiś, Radca Prawny, Kancelaria SKP
Radczyni prawna specjalizująca się w prawie nowych technologii, ochronie danych osobowych oraz własności intelektualnej. Doradza startupom, firmom technologicznym i międzynarodowym korporacjom w zakresie zgodności z regulacjami prawnymi dotyczącymi innowacyjnych rozwiązań, umów IT oraz cyberbezpieczeństwa.
Doświadczenie zawodowe zdobywała jako in-house lawyer w firmach z branży IT, gdzie wspierała klientów w obszarze kontraktów technologicznych (ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań chmurowych), regulacji oraz compliance. Przez lata kierowała działem prawnym działającej globalnie firmy oferującej usługi w modelu SaaS, zdobywając doświadczenie w obsłudze międzynarodowych grup kapitałowych działających w różnych jurysdykcjach. Współpracowała również z jednym ze światowych liderów rynku usług cyberbezpieczeństwa, doradzając w zakresie zgodności regulacyjnej oraz zapewniając kompleksową obsługę prawną w zakresie umów, obejmującą negocjacje, przygotowywanie oraz weryfikację kontraktów. Prowadziła także liczne projekty wdrożeniowe systemów informatycznych.
W swojej praktyce skupia się na doradztwie w zakresie danych osobowych, prawnych aspektów nowych technologii oraz e-commerce. Pomaga przedsiębiorcom wdrażać innowacyjne rozwiązania zgodnie z obowiązującymi regulacjami, a także reprezentuje ich w negocjacjach i sporach dotyczących technologii cyfrowych.
Absolwentka studiów prawniczych na Uniwersytecie Gdańskim, Podyplomowego Studium Prawa Nowych Technologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz programu LLM in International Commercial Law, organizowanego przez Akademię Leona Koźmińskiego.
13:30
Przerwa lunchowa
14:15
Umowy SLA w projektach IT – zapewnienie jakości usług i konsekwencje biznesowe
- Jakie są niezbędne elementy umowy SLA?
- Negocjowanie wskaźników i warunków SLA w zależności od specyficznych potrzeb organizacji
- Kary umowne i mechanizmy egzekwowania zapisów umowy SLA
- SLA w kontekście zgodności z regulacjami prawnymi i branżowymi standardami
- Jak umowy SLA różnią się w zależności od modelu dostarczania usług – w kontekście outsourcingu IT
- Przykłady umów SLA z sektora IT
15:45
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Dostosowanie umów IT do NIS 2 i DORA – nowe obowiązki dla zamawiających i dostawców
- Jakie nowe obowiązki nakładają DORA i NIS 2 na zamawiających i dostawców usługi ICT?
- Dobre praktyki w zawieraniu umów IT w nowym otoczeniu legislacyjnym
- Analiza rzeczywistych przypadków i problematycznych zapisów umownych – uwzględniających wymogi NIS 2 i DORA

Agnieszka Wachowska
Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Agnieszka Wachowska, Radca prawny, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Radczyni prawna z kilkunastoletnim doświadczeniem w obsłudze projektów IT. W kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy uczestniczy w pracach praktyki TMT, kierując zespołem prawa IT, Nowych Technologii i Zamówień Publicznych. Specjalizuje się w problematyce prawnej branży IT i nowych technologii. Od początku kariery prawniczej doradza podmiotom z sektora IT, w tym również podmiotom publicznym, w zakresie zagadnień związanych z prawem IT, zamówieniami publicznymi na dostawy i usługi IT, a także w obszarze cyberbezpieczeństwa i prawa autorskiego. Odpowiada też za wsparcie prawne działalności operatorów telekomunikacyjnych oraz doradztwo z zakresu prawa telekomunikacyjnego. Brała udział w ponad stu projektach związanych z przygotowywaniem i negocjowaniem umów dotyczących IT, w tym wdrożeniowych (w modelach Waterfall i Agile), serwisowo-rozwojowych, hostingowych, licencyjnych, SaaS, PaaS i IaaS czy umów dotyczących cloud computing. Posiada doświadczenie w doradztwie prawnym i zarządzaniu sporami dotyczącymi realizacji umowy IT oraz reprezentacji klientów przed sądami w sporach IT. Uczestniczyła w przeprowadzaniu wielu dużych i kompleksowych audytów umów dotyczących IT, w tym badających zakres uprawnień do oprogramowania oraz możliwości przeniesienia oprogramowania do środowiska chmury obliczeniowej. Doradza klientom w projektach związanych z inwestycjami w innowacje oraz infrastrukturę IT i telekomunikacyjną z wykorzystaniem środków unijnych oraz związanych z pomocą publiczną, w tym w strategicznych projektach dotyczących budowy i operowania sieciami szerokopasmowymi. Ekspertka Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (PIIT) w obszarze prawa ICT. Zaangażowana w prace grup roboczych, działających przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych. Brała udział (jako przedstawiciel PIIT) w opracowaniu nowych rekomendacji dotyczących zamówień publicznych na systemy informatyczne. Członek-założyciel Stowarzyszenia Prawa Nowych Technologii, zrzeszającego prawników specjalizujących się w obszarze TMT. Zasiada w prezydium grupy roboczej ds. IT. Przewodnicząca Komisji ds. LegalTech, działającej przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Członkini międzynarodowego stowarzyszenia ITech Law. Wyróżniona indywidualnie w prestiżowych rankingach prawniczych w dziedzinie TMT: Chambers and Partners (Band 4) oraz Legal 500 (jako Next Generation Partner). Zaangażowana w szeroką działalność szkoleniową i edukacyjną. Występowała na uznanych konferencjach branży IT i PZP, m. in. Advanced Threat Summit oraz The H@ck Summit, a także wydarzeniach, organizowanych przez Puls Biznesu. Prowadzi zajęcia z prawa IT i prawa nowych technologii na Aplikacji Radcowskiej przy OIRP w Warszawie oraz na studiach podyplomowych „Prawo Nowych Technologii” oraz „Zamówienia Publiczne” w Instytucie Nauk Prawnych PAN. Jest koordynatorką programu dla studentów i absolwentów studiów prawniczych „TKP Academy – Student Program”. Autorka licznych publikacji branżowych i naukowych. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, stypendystka programu „Law and Technology” na Universiteit van Tilburg (Holandia). Radczyni Prawna przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Biegle posługuje się językiem angielskim.
10:30
Przerwa
10:45
Ochrona praw własności intelektualnej w umowach IT – aktualna praktyka kontraktowa
- Jakie prawa własności intelektualnej powstają w projektach IT i kto jest ich właścicielem?
- Modele własności IP w umowach IT: przeniesienie praw autorskich vs. licencjonowanie
- Kluczowe klauzule umowne dotyczące IP – jak zabezpieczyć interesy stron?
- Spory dotyczące własności intelektualnej w IT – jak unikać ryzyka?
- Praktyczne przykłady rozwiązań kontraktowych w zakresie IP

Marta Wysokińska
DWF Poland
Marta Wysokińska, Radca Prawny, DWF Poland
Marta Wysokińska jest radcą prawnym w warszawskiej OIRP. Jest absolwentką studiów prawniczych, filologii angielskiej oraz studiów podyplomowych z prawa własności intelektualnej.
Od początku kariery zawodowej Marta związana jest z dużymi międzynarodowymi kancelariami prawnymi. Przez ponad cztery lata zajmowała stanowisko radcy prawnego w BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, spółce zależnej koncernu Robert Bosch. W swojej praktyce koncentruje się na zagadnieniach własności intelektualnej, w tym prawa autorskiego, prawa antypirackiego, ochrony uczciwej konkurencji, prawa do znaków towarowych, tajemnicy przedsiębiorstwa, IT oraz produkcji filmowej. Zajmuje się m.in. sprawami spornymi, w tym ochroną praw autorskich oraz aspektami nieuczciwej konkurencji związanymi z bezprawnym używaniem oznaczeń geograficznych. Klientami Marty, od początku jej kariery, są największe międzynarodowe korporacje, które mają znaczący wpływ na światową kulturę i rozrywkę.
W ostatnim czasie Marta doradzała przy kilku wysokiej klasy sporach z podmiotami amerykańskiego przemysłu filmowego. Posiada bogate doświadczenie w obsłudze klientów z branży medialnej, jak również w przekrojowej, codziennej pracy prawnika korporacyjnego dużej zagranicznej firmy produkcyjnej ze szczególnym naciskiem na digitalizację. Pozwala jej to na świadczenie usług doradztwa prawnego skoncentrowanych na biznesie. Praktyka Marty w sprawach IT koncentruje się na licencjonowaniu, jak również tworzeniu rozwiązań “szytych na miarę”. Posiada również bogate doświadczenie w pracy transakcyjnej.
12:15
Przerwa
12:30
Ochrona danych osobowych w umowach IT – kluczowe obowiązki i najlepsze praktyki
- Rodzaje działań w umowach IT, które wymagają uregulowania w zakresie ochrony danych osobowych
- Podejście do korzystania z podwykonawców w kontraktach IT – ile umów podpowierzenia?
- Wpływ nowych regulacji UE na kwestie ochrony danych osobowych w kontraktach IT
- Udział dostawców usług IT w działaniach po naruszeniu ochrony danych – zagadnienia praktyczne

Anna Kobylańska
Kancelaria KLM Law
Anna Kobylańska, Adwokat, Kancelaria KLM Law
Jest adwokatem z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem; wspólnikiem w kancelarii Kobylańska Lewoszewski Mednis sp.j., wyspecjalizowanej w ochronie dóbr niematerialnych przedsiębiorców oraz wspieraniu biznesu opartego na nowych technologiach i danych.
Anna Kobylańska specjalizuje się w doradztwie prawnym w zakresie ochrony danych osobowych, prawa autorskiego, prawa własności przemysłowej, prawa mediów i reklamy, prawa nowych technologii. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów dotyczących ochrony domen internetowych, wykorzystania nowych technologii do gromadzenia i przetwarzania danych osobowych (Internet Rzeczy, analizy Big Data, targetowanie behawioralne) i wdrożeń systemów informatycznych.
Jest autorką jednej z pierwszych publikacji książkowych w Polsce na temat „Ochrony znaków towarowych w Internecie” oraz współautorem książek „Ochrona danych osobowych w praktyce przedsiębiorców” oraz „Protection of Trade Marks: Online Use and Anticybersquatting. A European Perspective” oraz komentarza do aktu o usługach cyfrowych. Przez kilka kadencji uczestniczyła w pracach komitetów INTA (International Trademark Association, międzynarodowego stowarzyszenia skupiającego specjalistów z zakresu ochrony znaków towarowych), w tym w kadencji 2016 – 2017 – w Komitecie ds. Ochrony Danych Osobowych. Była także członkiem European Advisory Board w International Association of Privacy Professionals, międzynarodowego stowarzyszenia łączącego ekspertów w zakresie ochrony danych osobowych. Jest wykładowcą w Centrum Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza, a także w Europejskiej Akademii Prawa w Trewirze (ERA). Jest członkiem Grupy Ekspertów Komisji Europejskiej ds. stosowania RODO, a także panelu ekspertów ds. Kodeksu Postępowania dot. Sztucznej Inteligencji Ogólnego Przeznaczenia.
Nieprzerwanie od 2012 roku otrzymuje corocznie wyróżnienia w rankingu Chambers and Partners Europe w kategorii TMT: Data Protection, od 2022 roku jest klasyfikowana w „Band 1”, jako jeden z najlepszych prawników zajmujących się ochroną danych osobowych w Polsce. Jest także klasyfikowana jako jeden z najlepszych prawników w tym zakresie w rankingach Legal500, a także przez brytyjski ranking prawniczy Who’s Who Legal.
13:30
Przerwa lunchowa
14:15
Zawieranie kontraktów IT na usługi chmurowe – ryzyka i korzyści
- Kluczowe elementy kontraktu na usługi chmurowe – jak zabezpieczyć interesy obu stron w umowach z dostawcami chmurowymi
- Korzyści z chmurowych rozwiązań IT – elastyczność, skalowalność, koszty operacyjne
- Ryzyka związane z usługami chmurowymi – bezpieczeństwo danych, ciągłość działania, zmiany w politykach dostawcy
- Jak rozwiązać umowę na usługi chmurowe? – Exit plan i migracja danych
- Zarządzanie ryzykiem – odpowiedzialność dostawcy za awarie, zgodność z regulacjami
- Vendor lock-in w chmurze – jak go uniknąć?
- Case study – analiza umowy IT na usługi chmurowe w kontekście rozważania ryzyk i korzyści

Piotr Filipowski
WKB Lawyers
Piotr Filipowski, Managing Associate, WKB Lawyers
Managing Associate w zespole prawa nowych technologii kancelarii WKB Lawyers. Specjalizuje się w zagadnieniach w zakresie prawa nowych technologii, ze szczególnym uwzględnieniem wdrożeń technologii chmurowych, kontraktów IT, prawa własności intelektualnej w IT, a także regulacjach sektora finansowego i prawie bankowym. Autor publikacji z zakresu nowych technologii w sektorze bankowym, outsourcingu bankowego oraz DORA.
Doświadczenie zawodowe zdobywał w jednym z największych polskich banków, gdzie odpowiadał za opracowywanie i negocjacje licznych kontraktów z obszaru IT w imieniu banku na rzecz polskich oraz zagranicznych jednostek i spółek z grupy kapitałowej banku. Uczestniczył w projektach wdrożeń unijnych regulacji w ramach dostosowania regulacji wewnętrznych instytucji, jak również w ramach procesów zakupowych prowadzonych w związku z wejściem w życie nowych regulacji.
Przez długi okres pracował także w Zespole Regulacji i Technologii Finansowych jednej z największych polskich kancelarii, gdzie odpowiadał za prowadzenie i nadzorowanie projektów IT dla sektora finansowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał także jako prawnik w Biurze Prawnym ds. Obsługi Umów i Projektów Technologicznych IT banku będącego częścią międzynarodowej grupy kapitałowej. W swojej karierze negocjował kontrakty IT o łącznej wartości przekraczającej kilkaset milionów złotych.
W kancelarii odpowiada za prowadzenie projektów prawnych, obejmujących m. in.: wdrożenia technologii chmury obliczeniowej, opracowywanie i negocjacje kontraktów IT, doradztwo regulacyjne w zakresie wdrożeń usług i produktów opartych o technologie, doradztwo w zakresie zagadnień związanych z cyberbezpieczeństwem, w szczególności w obszarze rynku finansowego (KSCU, dyrektywa NIS i NIS2, DORA), jak również doradztwo regulacyjne dla rynku finansowego i dostawców IT w zakresie innych aspektów wykorzystania nowych technologii.
15:45
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa

Aneta Ślepowrońska
Senior Manager
Knowledge Brokers Department
+48 535900812 a.slepowronska@mmcpolska.plKontakt w sprawach merytorycznych
