Warsztaty „Stabilność sieci, zarządzanie danymi i integracja cyfrowych rozwiązań w energetyce” to praktyczne spojrzenie na kluczowe wyzwania branży. Poznasz najważniejsze aspekty digitalizacji i automatyzacji w energetyce, w tym wykorzystanie IoT, technologii chmurowych oraz AI w zarządzaniu danymi i integracji odnawialnych źródeł energii. Dowiesz się, jak projektować i wdrażać inteligentne systemy pomiarowe, efektywnie korzystać z elastyczności bilansowania w zarządzaniu siecią oraz chronić infrastrukturę zgodnie z regulacjami, takimi jak Cyber Resilience Act czy AI Act. Dzięki case studies odkryjesz gotowe rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo, efektywność i stabilność systemów energetycznych.
Główne zagadnienia:
Digitalizacja, automatyzacja i zarządzanie danymi w energetyce
Rola Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE) – wdrażanie i monitorowanie
Stabilność sieci i integracja OZE
Stabilizacja sieci energetycznej przy użyciu magazynów energii
Technologie IoT i nowoczesne systemy pomiarowe
Elastyczność bilansowania i modelowanie danych
Cyberbezpieczeństwo w systemach krytycznych
Wykorzystanie sztucznej inteligencji i jej wpływ na działalność operatorów systemów przesyłowych
Grupa docelowa:
Do udziału w warsztatach zapraszamy dyrektorów, kierowników i specjalistów z sektora energetycznego odpowiedzialnych za zarządzanie danymi, stabilność sieci, integrację odnawialnych źródeł energii, cyberbezpieczeństwo oraz wdrażanie nowoczesnych technologii, takich jak IoT i AI.
Zapraszamy również wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
W przypadku rezygnacji do dn. 19.02.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
W przypadku rezygnacji po dn. 19.02.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Stabilność sieci, zarządzanie danymi i integracja cyfrowych rozwiązań w energetyce „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
2195 zł + 23% VAT do 28.01.2025 r.
2595 zł + 23% VAT do 19.02.2025 r.
2995 zł + 23% VAT po 19.02.2025 r.
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 19.03.2025 r.
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
Udział w Wydarzeniu obejmuje:
utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
Organizatorem Stabilność sieci, zarządzanie danymi i integracja cyfrowych rozwiązań w energetyce (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
W przypadku rezygnacji do dn. 19.02.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
W przypadku rezygnacji po dn. 19.02.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania.[W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Digitalizacja, automatyzacja i zarządzanie danymi w energetyce
Kluczowe wyzwania i korzyści digitalizacji w energetyce
Rola technologii chmurowych i IoT w automatyzacji procesów energetycznych
Przykłady wdrożeń inteligentnych liczników i systemów zarządzania danymi
Optymalne dane wejściowe i wyjściowe – analiza kluczowych danych dla modelowania procesów energetycznych
Tomasz Kozar
Microsoft Polska
Tomasz Kozar, Cloud Technology Strategist, Microsoft Polska
Strateg Technologiczny w Microsoft Polska. Zajmuje się promocją i wdrażaniem rozwiązań Chmurowych opartych o produkty Microsoft Azure oraz wsparciem największych polskich przedsiębiorstw w Cyfrowej Transformacji. Zaangażowany w innowacyjne projekty i platformy inkubacyjne dla nowych usług – Przemysłowy Internet Rzeczy, Blockchain, Uczenie Maszynowe, Sztuczna Inteligencja, Elektromobilność. Uczestniczy w licznych projektach informatycznych dla branży energetycznej, paliwowej, telekomunikacji i farmaceutycznej. Aktywny członek strumienia „Blockchain i Waluty Cyfrowe” i „Internet Rzeczy” w Ministerstwie Cyfryzacji. Autor wykładów na temat nowoczesnych technologii cyfrowych w SGH, ALK, UW. Wcześniej pracował jako Architekt w firmie Cisco Systems, zarządzając zespołem inżynierów oraz pełnił funkcję Dyrektor d/s Rozwoju Chmury w Asseco Polska. Posiada duże doświadczenie w implementacji i projektowaniu sieci operatorskich, technologii optycznych oraz systemów zarządzania. Prezenter na konferencjach: Microsoft Technology Summit, Forum Architekta Microsoft, BlockchainNext, Blockchain w Energetyce, Cisco Forum, PLNOG, Azure Cloud Community oraz autor publikacji prasowych. Posiadacz certyfikatów branżowych CCIE i Microsoft Azure Certified Architect. Czas wolny spędza biegając maratony, pływajac na kietsurfingu, jeżdząc na nartach ski-tourowych. Instruktor żeglarstwa.
10:30
Przerwa
10:45
Rola Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE) - wdrażanie i monitorowanie
Kluczowe funkcjonalności CSIRE – od zarządzania danymi po integrację systemów
Etapy wdrożenia CSIRE z perspektywy małych operatorów
Narzędzia wspierające monitorowanie i skuteczność operacyjną CSIRE
Maciej Konieczka
VESS - Virtual Energy Storage System
Maciej Konieczka, VESS - Virtual Energy Storage System
Z wykształcenia inżynier Energetyki (PW) i magister Inżynierii Obliczeniowej (ICM UW). Od 2016 roku realizuje projekty analityczne w Energetyce w obszarach Handlu Energią, Rynku Mocy czy Analiz Technicznych Elektrowni w firmach energetycznych w Polsce (PGE, Orlen, TRMEW Obrót, Veolia). Łączy wiedzę technologiczną, statystyczną i intuicję analityczną do wdrażania rozwiązań wspomagających strategie Data-Driven. Zarządza zespołami analitycznymi przy pracy nad projektami AI i Data Science.Ekspert w tematach monetyzacji danych i dostosowania poziomy skomplikowania problemu do osiągalnej wartości biznesowej. Wdrożenie rozwiązań optymalizacji strategii kontraktacji, oceny ryzyka klientów końcowych, prognozy odbioru i generacji OZE, obniżenie kosztów bilansowania handlowego. Założyciel firmy VESS – Virtual Energy Storage System, która zajmuje się maksymalizowaniem zysku z magazynów energii. Pomaga spółkom obrotu i sprzedawcom magazynów energii w przygotowaniu długoterminowych prognoz inwestycyjnych, jak i optymalizacji bieżącej pracy magazynów day-to-day.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Stabilność sieci i integracja OZE
Globalna przyszłość i możliwości operatorów do przyjmowania energii z OZE – wyzwania techniczne i operacyjne
Dostosowanie infrastruktury – studia przypadków skutecznych wdrożeń
Rozwiązania zwiększające elastyczność i stabilność sieci
Wyższe harmoniczne – problematyka i rozwiązania
Wpływ wyższych harmonicznych na jakość energii i stabilność sieci
Prelekcja z tłumaczeniem
Rüdiger Franke
ABB
Rüdiger Franke, Global R&D / Technology Manager Optimization, ABB
Key qualifications:
Project engineering:
Senior Project Engineer, see relevant project experience below
R&D:
Senior Principal Scientist modeling and optimization
OPTIMAX for dynamic optimization, control and monitoring of energy systems
Technology development
Head of International OpenModelica Industrial Consortium
Extract of relevant project experience with energy management applications:
Germany, Wiesbaden: Real-time optimization of power and steam production
Switzerland: CKW virtual power plant
Denmark, Germany: KriegersFlak combined grid solution: Master controller for
interconnected operation; Lead Engineer
Germany: Next Kraftwerke virtual power plant
Germany: Jänschwalde: multi unit optimization of large lignite fired power plant
Germany: Ingolstadt: startup optimization and predictive setpoint optimization
14:30
Przerwa
14:45
Stabilizacja sieci energetycznej przy użyciu magazynów energii
Technologie wspierające stabilność sieci poprzez magazynowanie energii
Studia przypadków stabilizowania sieci w praktyce
Wsparcie regulacyjne dla stabilności elektroenergetycznej
Szymon Piasecki
Apator
Szymon Piasecki, Apator
Szymon Piasecki pracuje na stanowisku adiunkta na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej oraz menedżera produktu ds. OZE w firmie Apator S.A. Swoje zainteresowania zawodowe i naukowe skupia w dziedzinie transformacji systemu energetycznego i zmianach zachodzących w sieci elektroenergetycznej. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z przetwarzaniem energii oraz źródłami rozproszonymi, w szczególności w obszarze magazynowania energii. Dr inż. Szymon Piasecki ukończył studia na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej, z którym jest stale związany w ramach prowadzonej działalności naukowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał podczas pracy w firmach APS Energia S.A., Zakład Energoelektroniki Twerd Sp. z o.o. i obecnie w Grupie Apator.
16:15
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Liczniki inteligentne - aspekty cyber-bezpieczeństwa i suwerenności technologicznej Polski i Europy
Sytuacja i zagrożenia
Nowoczesne liczniki , nowoczesne technologie komunikacyjne (NB-IoT i CAT.M)
Identyfikacja potencjalnych wektorów ataku
“Chip wars” a bezpieczeństwo łańcucha dostaw
Technologia inteligentnych sieci a suwerenność gospodarcza (i militarna)
Prewencja i ochrona sieciowej infrastruktury – koszt i skuteczność
Jarosław Wojtulewicz
Apator
Jarosław Wojtulewicz, , Apator
Doradca Zarządu ds. Strategii – Apator S.A., sekretarz Zarządu Sekcji Inteligentne Sieci Energetyczne w Krajowej Izbie Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji Członek Komisji Rewizyjnej KIGEiT,, Członek grup roboczych w europejskim stowarzyszeniu firm pomiarowych ESMIG/Bruksela, Prezes koła Apator w Stowarzyszeniu Elektryków Polskich. Autor kilkudziesięciu publikacji oraz prezentacji dotyczących urządzeń pomiarowych i aparatury łączeniowej. Uczestniczył w pracach nad pierwszą specyfikacją AMI dla Polski (URE) i drugą specyfikacją liczników smart (opracowaną przez KIGEiT). Współautor analiz dla Ministerstwa Klimatu – Komunikacja Licznik bramka HAN i Koncepcja Taryf dynamicznych dla Polski. Współpraca z AGH i Konsorcjum Smart Power Grids -PWr. Praca zespołach Warsztatów Rynku Energii CSIRE/OIRE (przyszły polski hub danych o rynku energii) pod przewodnictwem PSE.
10:30
Przerwa
10:45
Elastyczność bilansowania i modelowanie danych
Wykorzystanie usług elastyczności w zarządzaniu siecią energetyczną
Elastyczność jako klucz do równoważenia popytu i podaży – studia przypadków
Rola prosumentów i operatorów w rozwijaniu usług elastyczności
Ewa Przybyłek
Tauron Dystrybucja S.A.
Ewa Przybyłek, Specjalista ds. zarządzania elastycznością, Tauron Dystrybucja S.A.
W Biurze Zarządzania Elastycznością, w TAURON Dystrybucja S.A. odpowiadam za organizację obsługi usług elastyczności. Posiadam 11-letnie doświadczenie w pracy z klientami w branży energetycznej zarówno w obszarze poboru, jak i wytwarzania energii, co pozwala mi doskonalić proces obsługi tych usług pod katem zawierania umów o świadczenie usług elastyczności. Dbam także o zakres edukacyjno-informacyjny kierowany do klientów wewnętrznych i zewnętrznych Spółki.
Dla lepszego zrozumienia potrzeb, jakie pojawiają się w sektorze energetycznym, w 2024 roku ukończyłam studia podyplomowe z zakresu OZE na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Studia utwierdziły mnie w przekonaniu, że w obliczu aktualnych wyzwań w energetyce, konieczne jest racjonalne zarządzanie oraz mądre inwestycje w dostępne zasoby. Jednym z kluczowych narzędzi, które mogą wspierać efektywne rozwiązywanie występujących dziś problemów, są usługi elastyczności. W TAURON Dystrybucja dążymy do tego, aby aktywacja usług elastyczności realnie wpływała na poprawę jakości energii elektrycznej w sieci oraz rozwiązywała lokalnie występujące problemy sieciowe, przy jednoczesnym zapewnieniu wymiernych korzyści dla obu stron kontraktu.”
Kamil Dworaczek
Tauron Dystrybucja S.A.
Kamil Dworaczek, Starszy specjalista ds. zarządzania elastycznością, Tauron Dystrybucja S.A.
Pracuję w Departamencie Transformacji w TAURON Dystrybucja S.A., który został powołany w odpowiedzi na wyzwania stojące przed sektorem energetycznym. W ramach Departamentu jestem pracownikiem Biura Zarządzania Elastycznością, w którym określam zapotrzebowanie Spółki na usług elastyczności oraz organizuję proces ich pozyskiwania.
Opracowuję docelowy katalog usług elastyczności i uczestniczę w działaniach mających na celu efektywne wdrażanie usług elastyczności na szeroką skalę na obszarze działalności TAURON Dystrybucja S.A. Poszerzam również swoją wiedzę na studiach podyplomowych na kierunku „Transformacja Energetyczna”, które są pierwszymi takimi studiami w Polsce, realizowanymi na Politechnice Śląskiej.
Usługi elastyczności odgrywają kluczową rolę w nowoczesnym zarządzaniu energią w trwającej transformacji energetycznej, a ich skuteczny rozwój wymaga zintegrowania trzech kluczowych aspektów – technicznych (operacyjne wykorzystanie usług), formalno-prawnych (tworzenie ram regulacyjnych, nieograniczających rozwoju rynku usług elastyczności) i organizacyjnych (sprawne procesy wewnętrzne Spółki wspierane narzędziami informatycznymi).
Dawid Żmuda
Tauron Dystrybucja S.A.
Dawid Żmuda, Starszy spec. ds. Zarządzania Elastycznością, Tauron Dystrybucja S.A.
Dawid Żmuda ukończył w 2008r studia na Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie na kierunku Elektrotechnika: Wytwarzanie Przesył i Rozdział Energii Elektrycznej. Od 2009r zawodowo związany z Enion S.A. Oddział Kraków a dziś TAURON Dystrybucja S.A. Centrala. Na początku zajmował się zagadnieniami związanymi z rozwojem i eksploatacją sieci energetycznych SN i nN potem reklamacjami Klienckimi a ostatnio uczestniczył w opracowywaniu i wdrażaniu narzędzi cyfrowych w obszarze obsługi Klienta. Obecnie pracuje na stanowisku Starszego spec. ds. Zarządzania Elastycznością gdzie zajmuje się zagadnieniami związanymi m.in. z certyfikacją zasobów elastyczności.
Strategie ochrony infrastruktury krytycznej i danych przed cyberzagrożeniami
Case study – skuteczne zarządzanie incydentami cyberbezpieczeństwa
Leszek Mróz
OT/IoT Security Hub, Partner EY Polska
Leszek Mróz, Technology Consulting, OT/IoT Security Hub, Partner EY Polska
Partner odpowiedzialny za centrum kompetencji bezpieczeństwa OT w regionie EMEIA.
Leszek jest Partnerem odpowiedzialnym za usługi bezpieczeństwa teleinformatycznego dla sektorów przemysłowych, w tym: sektora ropy i gazu, energii elektrycznej i zaawansowanej produkcji.
Odpowiadał za merytoryczne aspekty licznych wdrożeń programów bezpieczeństwa dla przemysłowych systemów sterowania realizowanych dla organizacji o globalnym zasięgu. Prelegent specjalistycznych konferencji branżowych, uczestniczący w radach programowych wielu z nich. Posiada certyfikaty SABSA Foundation, GIAC GICSP, ISA 62443 CFS, CSSA.
Absolwent Politechniki Warszawskiej na kierunku Automatyka i Robotyka.
Jak Leszek wciela w życie misję EY „Building a Better Working World”
Nigdy wcześniej zmiany w obszarze technologii i bezpieczeństwa nie postępowały tak gwałtownie. Dla organizacji oznaczają, że muszą być czujne i odporne na coraz bardziej zaawansowane zagrożenia. Zawsze z ogromnym zaangażowaniem włączam się w projekty, których celem jest poprawa bezpieczeństwa infrastruktury krytycznej. Wspieram klientów w budowaniu i wzmacnianiu bezpieczeństwa teleinformatycznego, specjalizując się w realizacji złożonych transformacji dla dużych organizacji z sektorów przemysłowych.
14:30
Przerwa
14:45
Wykorzystanie sztucznej inteligencji i jej wpływ na działalność operatorów systemów przesyłowych
Wymagania wynikające z AI Act w zarządzaniu systemami energetycznymi
Praktyczne podejście do zgodności z wytycznymi
Przykłady wykorzystania sztucznej inteligencji w zarządzaniu sieciami energetycznymi
Maciej Chojnacki
Elitmind
Maciej Chojnacki, Head of Delivery & Technology, Elitmind