Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Udział w warsztatach dotyczących negocjacji ze związkami zawodowymi to wyjątkowa okazja do zdobycia praktycznej wiedzy. Program warsztatów obejmuje szerokie spektrum zagadnień, od prawnych podstaw funkcjonowania związków zawodowych, przez układy zbiorowe pracy, aż po zaawansowane techniki negocjacyjne. Uczestnicy dowiedzą się, jak chronić tajemnice przedsiębiorstwa i dane osobowe, jak radzić sobie z negatywnym PR-em oraz jak budować trwałe, oparte na zaufaniu relacje ze związkami. Warsztaty są również doskonałą okazją do poznania skutecznych strategii obrony w trudnych sytuacjach oraz technik komunikacyjnych, które pomogą w prowadzeniu negocjacji na najwyższym poziomie. Te intensywne, dwudniowe warsztaty, prowadzone przez ekspertów, zapewnią nie tylko teoretyczną wiedzę, ale przede wszystkim praktyczne narzędzia, które można od razu zastosować w codziennej pracy.
Główne zagadnienia:
- Zasady działania związków zawodowych u Pracodawcy
- Negatywny PR ze strony związków zawodowych – prawne konsekwencje i strategie obrony
- Zakres danych udostępnianych związkom zawodowym a ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa i danych osobowych
- Układy i porozumienia zbiorowe pracy
- Zasady negocjacji ze związkami zawodowymi – praktyka
Grupa docelowa:
Do udziału w wydarzeniu zapraszamy kadrę zarządzającą, dyrektorów personalnych, menedżerów, pracowników działu HR, członków zespołów negocjacyjnych oraz pozostałe osoby uczestniczące w rozmowach ze Związkami Zawodowymi.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 17.10.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 17.10.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Relacje i negocjacje na linii Pracodawca – Związek Zawodowy „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2195 zł + 23% VAT do 17.09.2024 r.
-
2595 zł + 23% VAT do 17.10.2024 r.
-
2995 zł + 23% VAT po 17.10.2024 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 21.11.2024 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Relacje i negocjacje na linii Pracodawca – Związek Zawodowy (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 17.10.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 17.10.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja Uczestników
9:00
Zasady działania związków zawodowych u Pracodawcy
- Obowiązki związków zawodowych w stosunku do Pracodawcy
- Uprawnienia związków zawodowych w zakresie indywidualnych i zbiorowych stosunków pracy i wynikające z nich obowiązki dla Pracodawcy
- Prawa i obowiązki działaczy związkowych – jak zapobiegać nadużyciom
Krzysztof Walczak
C&C Chakowski & Ciszek
Krzysztof Walczak, prof. UW, C&C Chakowski & Ciszek
Dr hab. Krzysztof Walczak jest profesorem na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, partnerem w kancelarii C&C Chakowski & Ciszek. Wykłada także na studiach podyplomowych m.in. na Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Łódzkim, Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, Akademii im. Leona Koźmińskiego, Szkole Głównej Handlowej oraz Uniwersytecie SWPS. Jest autorem i współautorem wielu publikacji w tym m.in. Zasady wynagradzania za pracę u pracodawców – przedsiębiorców w świetle autonomicznych źródeł prawa pracy, Komentarz do Kodeksu pracy, Zbiorowe prawo pracy. Komentarz, Prawo pracy (dla sędziów i pełnomocników). Specjalizuje się w zakresie zbiorowego prawa zatrudnienia, restrukturyzacji zatrudnienia oraz problematyki wynagrodzeń. Jest dyrektorem Centrum Outsourcingu Procesowego na Wydziale Zarządzania UW.
10:30
Przerwa
10:45
Negatywny PR ze strony związków zawodowych - prawne konsekwencje i strategie obrony
- Co w przypadku naruszenia prawa? Jak zabezpieczyć roszczenia?
- Strategie obrony przed negatywnym PR
- Budowanie relacji ze związkiem zawodowym
- Komunikacja kryzysowa
- Prewencja jako klucz do minimalizowania ryzyka – dobre praktyki w umowach i porozumieniach ze związkami
Dominika Dörre-Kolasa
Raczkowski
Dominika Dörre-Kolasa, Raczkowski
Doktor nauk prawnych ze specjalnością prawo pracy. Adiunkt w Katedrze Prawa Pracy i Polityki Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Radca prawny, partner w kancelarii Raczkowski. Członek Społecznego Zespołu Ekspertów przy Prezesie Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w którym prowadzi projekt rewizji poradnika dla pracodawców z zakresu ochrony danych osobowych, jak również opracowuje poradnik dla związków zawodowych.
12:00
Przerwa lunchowa
12:45
Zakres danych udostępnianych związkom zawodowym a ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa i danych osobowych
- Ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa przy udostępnianiu danych
- Obowiązki pracodawcy w zakresie ochrony danych osobowych
- Ewentualne procedury w sytuacjach spornych
- Procedury reagowania na naruszenia
- Konsekwencje naruszenia przepisów – odpowiedzialność cywilna i karna
Robert Stępień
PCS | Littler
Robert Stępień, radca prawny, partner, PCS | Littler
Zarządzający biurem w Krakowie. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w praktyce prawa HR, w szczególności w zakresie zatrudniania i zwolnień pracowników (indywidualnych i grupowych), zatrudniania pracowników tymczasowych i outsourcingu usług, kształtowania relacji ze związkami zawodowymi oraz wdrażania i rozwiązywania układów zbiorowych pracy i innych wewnętrznych źródeł prawa pracy. Ceniony za responsywność, biznesowe podejście i skuteczność. Prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu prawa HR.
Julita Kołodziejska
PCS | Littler
Julita Kołodziejska, Aplikantka radcowska, prawniczka, PCS | Littler
W czasie studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim zdobywała doświadczenie w zakresie prawa pracy m.in. w ramach pracy w Studenckiej Poradni Prawnej. W PCS | Littler doradza pracodawcom w zagadnieniach z zakresu indywidualnego oraz zbiorowego prawa pracy, a także szeroko rozumianych spraw związanych z prawem HR. Wspiera pracodawców w sporach sądowych, wdrażaniu pracy zdalnej, również z zagranicy, w ramach kontroli Państwowej Inspekcji Pracy, a także restrukturyzacji zatrudnienia. Autorka publikacji z zakresu prawa HR.
14:15
Przerwa
14:30
Układy i porozumienia zbiorowe pracy
- Obowiązek podjęcia rokowań ws. zawarcia układu zbiorowego czy konieczność zawarcia układu?
- Zakres przedmiotowy układu zbiorowego
- Nowe zasady rejestracji układów i porozumień zbiorowych
- Czas obowiązywania układu zbiorowego pracy
- Instytucja „delegata” związkowego
Piotr Korzuch
Castorama Polska sp. z o.o.
Piotr Korzuch, Castorama Polska sp. z o.o.
Od prawie 20 lat zajmuje się zbiorowymi stosunkami pracy w przedsiębiorstwach. Obecnie pełni rolę Pełnomocnika ds. Związków Zawodowych w Castorama Polska. Jest ekspertem Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”. Członek Zespołu ds. Prawa Pracy w Radzie Dialogu Społecznego oraz mediator w sporach zbiorowych na liście prowadzonej przez ministra właściwego do spraw pracy. Specjalizuje się w procesach przejęcia przedsiębiorstw oraz restrukturyzacji zatrudnienia, a także w negocjacjach wewnątrzzakładowych źródeł prawa pracy.
Absolwent Katedry Prawa Pracy i Polityki Społecznej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył także Podyplomowe Studium BHP na Politechnice Warszawskiej. Autor publikacji z zakresu prawa pracy.
16:15
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00 - 16:15
Zasady negocjacji ze związkami zawodowymi
Tomasz Piotr Sidewicz
sidewicz.com
Tomasz Piotr Sidewicz, , sidewicz.com
Dlaczego ja (w skrócie)?
Ponieważ zawodowo zajmuję się trudnymi negocjacjami i mam praktykę popartą wymiernymi wielosetmilionowymi korzyściami dla klientów, dla których pracowałem.
Ponieważ mam za sobą ponad 30 lat praktyki biznesowej, w tym 11 lat w handlu zagranicznym jako właściciel centrali handlu zagranicznego.
Ponieważ wdrożenie wiedzy ze szkolenia sprzedażowego w branży budowlanej przyniosło klientowi 4.000.000 PLN przychodu więcej.
Ponieważ specjalizuje się w trudnej komunikacji interpersonalnej (ukończyłem studia podyplomowe z analityki behawioralnej i jestem w trakcie doktoratu z zakresu wiarygodności komunikacji menedżerskiej w konflikcie interesów oraz w trakcie studiów podyplomowych z zakresu analizy behawioralnej oraz rozpoznawania kłamania)
Czym się zajmuję?
Jestem zawodowym negocjatorem, który bierze odpowiedzialność za efekt prowadzonych negocjacji. Specjalizuję się w analityce behawioralnej (badanie wiarygodności / kłamanie), trudnej komunikacji interpersonalnej, wpływie społecznym (manipulacje) oraz negocjacjach w konflikcie interesów (B2B, związki zawodowe, zarządy, akcjonariusze, udziałowcy).
Trochę historii
Od 1991 roku zajmuję się sprzedażą i negocjacjami. W latach 1995-2006 prowadziłem centralę handlu zagranicznego i kancelarię windykacyjną.
Od 2011 specjalizuję się w trudnych negocjacjach prowadzonych w konflikcie interesów, głównie ze związkami zawodowymi lub na poziomie skłóconych wspólników / udziałowców. Mam na swoim liczne sukcesy potwierdzone wymiernymi wielomilionowymi korzyściami dla klientów. Doświadczenie trenerskie (udokumentowane ponad 10.000 godzin prowadzonych szkoleń) wzmacniam ciągłą praktyka biznesową, związaną przede wszystkim ze zleceniami trudnych negocjacji od klientów.
Wykształcenie
Pasjonuję się komunikacją interpersonalną, zarówno werbalną, jak i niewerbalną, szczególnie w obszarach wpływu (pragmatyka) i językoznawstwa kryminalistycznego. Ze względu na duże doświadczenie zawodowe (trudne negocjacje i kryzysy) oraz wypracowane know-how rozwijam się również w dziedzinie naukowej, przygotowując doktorat z zakresu „badania wiarygodności komunikacji menedżerskiej w konflikcie interesów”.
Podejście biznesowe
29 lat życia zawodowego, w tym 28 lat pracy na własny rachunek wykształciły we mnie określoną postawę biznesową, opartą o zasadę – W biznesie mam tylko to co sam wynegocjuję. Biznes to dziedzina praktyczna, która wymaga krytycznego myślenia, racjonalnego (logicznego) podejmowania decyzji i strategicznej wizji działania. Weryfikatorem działania w biznesie jest rachunek ekonomiczny.
W obszarze zarządzania kieruję się prostą zasadą: Chcesz dobrze zarządzać ludźmi? Zacznij od siebie! Sztuka zarządzania nie sprowadza się do wydawania rozkazów i grożenia palcem. Sukces w zarządzaniu wymaga znajomości ludzi, ich motywacji, predyspozycji i kompetencji. Bez znajomości ludzkiej natury nie ma mowy o sukcesie w zarządzaniu.
Mam kilka pasji:
Regularnie uprawiam sport (crossfit i full body workout), jestem pasjonatem motoryzacji i ściągania się. Aktywnie zajmuję się fotografią sportową, która jest bardzo wymagająca nie tylko pod względem sprzętowym, ale przede wszystkim warsztatowym. Prowadzę fotobloga, gdzie pokazuję ludzi, którzy mają swoje pasje, najczęściej związanej z odwagą.
Moje doświadczenie bojowe w zakresie prowadzenia trudnych negocjacji:
W 2022 przygotowałem i koordynowałem pracę 7 zespołów negocjacyjnych do negocjacji z organizacjami związkowymi, gdzie wszystkie zespoły porozumiały się zgodnie z przyjętymi celami (firma zatrudnia 8000 osób)
W 2022 przygotowałem strategię oraz prowadziłem negocjacje na linii Polska Agencja Żeglugi Powietrznej a Związkiem Zawodowym Kontrolerów Ruchu Lotniczego, gdzie konflikt interesów mógł doprowadzić do paraliżu transportu lotniczego generującego setki milionów strat miesięcznie.
W 2021 roku przygotowywałem strategie negocjacyjne do prowadzenia trudnych negocjacji z 15 organizacjami związkowymi, gdzie przeprowadziłem dokładną analizę lingwistyczną komunikacji pomiędzy działami HR a organizacjami związkowymi.
W 2021 przygotowałem strategię negocjacyjną oraz zespół negocjatorek do negocjacji z organizacjami związkowymi, w wyniku czego udało się klientowi zaoszczędzić 8.000.000 PLN.
W 2021 dzięki wdrożeniu wiedzy ze szkolenia sprzedażowego w branży budowlanej przełożyło się na zwiększenie sprzedaży o 4.000.000 PLN.
W 2016 byłem współautorem przygotowanej strategii oraz prowadzonych negocjacji ze ZZ, dzięki czemu zaoszczędzono 5.000.000 PLN w rocznym budżecie spółki.
Największa transakcja, przy której brałem udział przekraczała 1.400.000.000 PLN.
Przeprowadziłem z sukcesem negocjacje w imieniu prezesa spółdzielni z członkami, gdzie moje zadanie polegało na przekonaniu 40 członków do dania mandatu zaufania dla obecnego prezesa.
Przeprowadziłem negocjacje z mieszkańcami miejscowości turystycznej, którzy byli wrogo nastawieni do biznesowej działalności firmy na swoim terenie, ale zmienili zdanie.
Prowadziłem negocjacje ze związkami zawodowymi służby zdrowia.
Przeprowadziłem negocjacje ze związkami zawodowymi w spółce skarbu państwa, gdzie ZZ nie zgadzały się z polityką zarządu, którą uważały za zbyt opresyjną względem załogi.
Przeprowadziłem negocjacje ze związkami zawodowymi w firmie prywatnej, gdzie ZZ domagały się podwyżek płac i groziły akcją protestacyjną.
Wielokrotnie byłem wynajmowany wyłącznie do konsultacji dla zarządów firm, gdzie istniała obawa, że ZZ przygotowują się do działań, które przez zarządy tych firm postrzegane są jako niebezpieczne.
Byłem konsultantem dla 50 prezesów spółek Skarbu Państwa i doradzałem im jak prowadzić komunikację ze ZZ oraz załogą w świetle wprowadzanych zmian.
Nigdy po moich konsultacjach ZZ nie podejmowały jakichkolwiek akcji, których to zarządy się obawiały. Wszystkie powyższe negocjacje zawsze kończyły się zgodnie z przyjętymi celami.
9:00
BLOK I
- Czym negocjacje handlowe różnią się od negocjacji ze związkami zawodowymi?
- Twoja siła charakteru, charyzma i wysokie morale w negocjacjach ze związkami
- Perswazja i autorytet w negocjacjach ze związkami zawodowymi – dlaczego to nie działa?
- Natura ludzka i jej wpływ na negocjacje – analiza video case
10:30
Przerwa
10:45
BLOK II
- Profil behawioralny związkowca oraz przewodniczącego
- Dlaczego tak trudno porozumieć się z tymi ludźmi?
- Stres i frustracja – dlaczego rozmowy ze związkowcami są takie trudne?
- Myśl co mówisz a nie mów co myślisz podczas negocjacji!
- Zasady komunikacji w negocjacjach
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
BLOK III
- Praktyczna prezentacja technik oraz zasad prowadzenia negocjacji – analiza video case
- Wywieranie wpływu na innych – czy można unikać manipulacji podczas negocjacji
- Magiczne triki i techniki? Takie rzeczy nie działają i są niebezpieczne dla Zarządu
- Perfidne, ale skuteczne zagrywki wykorzystywane w trakcie negocjacji – analiza video case
- Jak negocjować, kiedy brakuje zaufania?
- Strefa porozumień (ZOPA) – czyli czy mamy o czym rozmawiać ze związkami zawodowymi
- Gardzenie prawdą i faktami – dlaczego to takie frustrujące?
- Psychologia tłumu i wykorzystanie jej w akcjach związkowych
- Czy związkowcy to poważni partnerzy do negocjacji?
- Impas i postawa psa ogrodnika w negocjacjach – jak postępować z trudnymi ludźmi?
- Kto komu dokręci śrubę? W negocjacjach przegrywa ten, komu bardziej zależy
- Blef w negocjacjach, sposoby blefowania oraz wykrywania blefu
14:30
Przerwa
14:45
BLOK IV
- Dlaczego niewykorzystane sytuacje szybko się mszczą?
- Po czyjej stronie jest prawo? – Jak wykorzystać Kodeks Pracy oraz Ustawy w negocjacjach?
- Spór zbiorowy i co dalej? – co mówi ustawa? Jak zarządzić prowadzeniem sporu zbiorowego?
- Pikieta pod oknami – co robić?
- Czarny PR względem zarządu
- Co zawsze trzeba uwzględnić przygotowując strategię negocjacji ze związkami?
- Zamykanie negocjacji o ile strony doszły do porozumienia – co może pójść nie tak?
- Podsumowanie szkolenia – pytania i odpowiedzi
16:15
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa
Kontakt w sprawach merytorycznych