Zapraszamy na dwudniowe warsztaty, które dostarczą praktycznej wiedzy i narzędzi w kluczowych obszarach działalności deweloperskiej. Podczas wydarzenia przybliżymy pierwsze doświadczenia w stosowaniu Nowej Ustawy Deweloperskiej, w tym interpretację przepisów, zarządzanie umowami deweloperskimi i rezerwacyjnymi, a także strategie minimalizacji ryzyk prawnych. Omówimy również zarządzanie kontraktami budowlanymi, wyzwania związane z prawem konsumenckim oraz odpowiedzialnością za wady lokali w relacji deweloper-wykonawca-nabywca. Drugi dzień skupia się na reformie planowania i zagospodarowania przestrzennego, analizie zasad obliczania powierzchni użytkowej lokali, a także nowych warunkach technicznych budynków. Na zakończenie poruszymy temat dostosowania inwestycji do wymogów zero emisyjności, omawiając nowoczesne technologie, integrację z OZE oraz wyzwania związane z nowymi standardami emisyjnymi. Warsztaty to okazja do zdobycia praktycznej wiedzy, poznania najnowszych regulacji i dobrych praktyk, a także wymiany doświadczeń z ekspertami i branżowymi praktykami.
Główne zagadnienia:
Podsumowanie pierwszych doświadczeń w stosowaniu Nowej Ustawy Deweloperskiej
Umowy deweloperskie i rezerwacyjne w świetle aktualnych przepisów –strategie i eliminacji ryzyk prawnych
Zarządzanie kontraktami budowlanymi – kluczowe aspekty i wyzwania
Prawo konsumenckie w działalności dewelopera
Zakres odpowiedzialności za wady lokali w relacji nabywca-wykonawca-inwestor
Zmiany w zakresie reformy planowania i zagospodarowania przestrzennego a proces inwestycyjny
Wyzwania związane z obliczaniem powierzchni użytkowej lokali
Nowe warunki techniczne jakim muszą odpowiadać budynki i ich usytuowanie
Wyzwania związane z dostosowaniem budynków do wymogów zero emisyjności
Grupa docelowa:
Do udziału w warsztatach zapraszamy przedstawicieli branży deweloperskiej, w szczególności pracowników działów:
inwestycje
prawny
techniczny
compliance
nieruchomości
sprzedaży
obsługi klienta
projektów
budownictwa
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
W przypadku rezygnacji do dn. 03.03.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
W przypadku rezygnacji po dn. 03.03.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Prawo i praktyka w działalności deweloperskiej. Jak sprostać nowym wymaganiom? „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
1995 zł + 23% VAT do 03.02.2025 r.
2395 zł + 23% VAT do 03.03.2025 r.
2795 zł + 23% VAT po 03.03.2025 r.
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 26.03.2025 r.
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
Udział w Wydarzeniu obejmuje:
utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
Organizatorem Prawo i praktyka w działalności deweloperskiej. Jak sprostać nowym wymaganiom? (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
W przypadku rezygnacji do dn. 03.03.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
W przypadku rezygnacji po dn. 03.03.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania.[W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Podsumowanie pierwszych doświadczeń w stosowaniu Nowej Ustawy Deweloperskiej
Analiza pierwszych doświadczeń z nową Ustawą Deweloperską
Funkcjonowanie nowych instytucji prawnych i zmian przepisów wprowadzonych nową Ustawa Deweloperską
Działanie Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego
Pojawiające się problemy w stosowaniu nowej ustawy i postulaty zmian
Łukasz Łanoszka
KWKR
Łukasz Łanoszka, Radca Prawny, Partner, KWKR
Radca prawny (od 2014 r. członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie), Partner w Konieczny Wierzbicki Kancelaria Radców Prawnych. Absolwent prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego i American Law Program realizowanego przez Uniwersytet Jagielloński i Columbus School of Law – Catholic University of America.. W Kancelarii kieruje działem nieruchomości, w ramach którego specjalizuje się w kompleksowej obsłudze inwestycji deweloperskich i komercyjnych oraz doradztwie na rynku obrotu nieruchomościami. Pomaga także przedsiębiorcom przy najmie i komercjalizacji powierzchni biurowych i handlowych. Na co dzień doradza wiodącym deweloperom przy realizacji inwestycji mieszkaniowych i komercyjnych, pomagając na wszystkich etapach inwestycji, od ustalenia ram organizacyjnych i finansowych dla wspólników i inwestycji, przez badanie i nabycie nieruchomości, przygotowanie i prowadzenie inwestycji aż po wsparcie procesu komercjalizacji sprzedaż lub wynajem pojedynczych lokali i całych obiektów. Dla swoich klientów negocjował szereg umów dotyczących nabycia i realizacji inwestycji nieruchomościowych w całej Polsce – w tym między innymi (i) proces sprzedaży zespołu nieruchomości w centrum Krakowa, z przeznaczeniem pod zespół biurowy o ponad 80.000 m2 GLA, o łącznej wartości transakcji przekraczającej 100 mln PLN, (ii) nadzorował nabycie centrum handlowego w procedurze przygotowanej upadłości o wartości przekraczającej 100 mln PLN, a następnie nadzorował jego komercjalizacje, (iii) doradzał wiodącym europejskim funduszom inwestycyjnym przy nabywaniu lokali mieszkalnych i całych inwestycji mieszkaniowych na rynku PRS w Polsce, (iv) doradzał klientom przy negocjacji umów najmu kilkudziesięciu tysięcy m2 powierzchni biurowych i komercyjnych w całej Polsce, w tym na rynku warszawskim, krakowskim i wrocławskim.
10:15
Przerwa
10:20
Umowy deweloperskie i rezerwacyjne w świetle aktualnych przepisów –strategie eliminacji ryzyk prawnych
Umowa deweloperska:
Obowiązkowe elementy umowy po nowelizacji
Eliminacja klauzul abuzywnych – analiza najnowszych orzeczeń i postępowań UOKiK
Skutki prawne naruszenia przepisów ustawowych
Umowa rezerwacyjna:
Nowe regulacje prawne, charakter prawny i konsekwencje dla stron
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Doświadczenie zdobywał przy współpracy z największymi spółkami branży IT w Polsce, firmami deweloperskimi oraz w kancelariach prawnych.
Świadczy kompleksowe usługi prawne dla firm deweloperskich, spółdzielni mieszkaniowych, przedsiębiorców oraz podmiotów publicznych. Prowadzi szkolenia z zakresu inwestycji deweloperskich, obrotu nieruchomościami oraz odzyskiwania wierzytelności.
Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu postępowań sądowych, sądowo-administracyjnych, administracyjnych, negocjacji, przejęć oraz o windykacji wierzytelności.
12:10
Przerwa lunchowa
12:50
Zarządzanie kontraktami budowlanymi – kluczowe aspekty i wyzwania
Najlepsze praktyki w zawieraniu kontraktów budowlanych
Skuteczne klauzule waloryzacyjne – jak je tworzyć?
Dochodzenie roszczeń odszkodowawczych na linii deweloper – wykonawca w związku z nienależytym wykonaniem umowy
Studium przypadków najczęstszych sporów
Michał Szumbarski
DWF Poland
Michał Szumbarski, Counsel, DWF Poland
Michał Szumbarski specjalizuje się w sporach gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora finansowego i infrastrukturalnego. Posiada bogate doświadczenie w szerokim zakresie sporów gospodarczych, w tym w wielu sprawach dotyczących: roszczeń ubezpieczeniowych, odpowiedzialności odszkodowawczej, sporów korporacyjnych, zamówień publicznych, roszczeń wynikających z umów o roboty budowlane, postępowań zabezpieczających i egzekucyjnych, postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych.
Michał Szumbarski reprezentuje klientów przed polskimi sądami powszechnymi i Sądem Najwyższym oraz przed sądami polubownymi (arbitrażowymi), uczestniczył w wielu procesach negocjacyjnych dla klientów, w tym w negocjacjach dotyczących wysokowartościowych ugód związanych ze sporami pomiędzy instytucjami finansowymi oraz ze sporami infrastrukturalnymi. Michał Szumbarski regularnie doradza klientom w różnych kwestiach prawnych związanych z kontraktami budowlanymi o dużej wartości, opartymi na Warunkach Kontraktowych FIDIC, dotyczącymi między innymi linii kolejowych, autostrad oraz infrastruktury energetycznej. Ma bardzo duże doświadczenie w zakresie prawnych aspektów bieżącego zarządzania kontraktami budowlanymi, procedur kontraktowych oraz roszczeń kontraktowych, zarówno z perspektywy wykonawcy jak i zamawiającego.
Michał Szumbarski posiada również doświadczenie w zakresie prawa karnego gospodarczego i prawa karnego skarbowego, a także w doradztwie prawnym związanym z działalnością banków, ubezpieczycieli i funduszy inwestycyjnych, umowami handlowymi, transakcjami fuzji i przejęć, obrotem nieruchomościami, ładem korporacyjnym, śledzeniem aktywów oraz podatkowymi i prawnymi aspektami transakcji dotyczących spółek kapitałowych i osobowych.
Paweł Białobok
DWF Poland
Paweł Białobok, Counsel, DWF Poland
Paweł Białobok jest radcą prawnym i członkiem Departamentu Nieruchomości DWF (Poland). Specjalizuje się w doradztwie w zakresie procesu budowlanego, obejmującym umowy o roboty budowlane dotyczące projektów infrastrukturalnych jak również administracyjne aspekty procesu budowlanego.
Doradza również klientom z sektora energetyki odnawialnej w kwestiach związanych z nieruchomościami i procesem budowlanym odnoszących się do realizacji ich inwestycji. Był zaangażowany także w obsługę transakcyjną na różnych etapach w ramach projektów dotyczących zbycia i nabycia centrów handlowych oraz prowadzenie badań due diligence nieruchomości przeznaczonych pod budowę magazynów i centrów danych.
Brał również udział w licznych projektach związanych z finansowaniem nabycia lub zabudowy nieruchomości handlowych, biurowych, magazynowych i mieszkaniowych.
14:10
Przerwa
14:15
Prawo konsumenckie w działalności dewelopera
Najczęstsze naruszenia stwierdzane przez UOKiK
Kary finansowe i ich wysokość – jak ich unikać?
Dobre praktyki w relacjach z konsumentami
Procedura odwoławcza i strategie obrony
Case study – analiza wybranych decyzji UOKiK
Dr Katarzyna Menszig-Wiese
Traple, Konarski, Podrecki i Wspólnicy
Dr Katarzyna Menszig-Wiese, LL.M, Radca Prawny, Managing Associate, Traple, Konarski, Podrecki i Wspólnicy
Posiada przeszło 10-letnie doświadczeniem zawodowe zdobyte w renomowanej Kancelarii. Specjalizuje się w prawie konkurencji i konsumentów. Doradza przedsiębiorcom i reprezentuje ich w postępowaniach przed Prezesem UOKiK. Odbyła staż w Komisji Europejskiej w Brukseli. Aktywnie angażuje się w pracę naukową – jest autorką artykułów, komentarzy, prowadzi też gościnnie wykład dotyczący styku prawa konkurencji i prawa nowych technologii.
15:15
Przerwa
15:20
Zakres odpowiedzialności za wady lokali w relacji nabywca-wykonawca-inwestor
Uprawnienia nabywcy i obowiązki dewelopera
Odpowiedzialność dewelopera za wady lokali mieszkalnych
Rękojmia, gwarancja oraz alternatywne mechanizmy ochrony praw nabywców
Problematyka odpowiedzialności projektanta za wady projektowe
Praktyka rynkowa i orzecznictwo sądów w sprawach spornych
Ewa Ciborowska
Murapol S.A.
Ewa Ciborowska, Dyrektor Pionu prawno-korporacyjnego, Murapol S.A.
Ewa Ciborowska wpisana na listę radców prawnych przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie.
Posiada bogatą wiedzę i wieloletnią praktykę w obszarze nieruchomościowym, deweloperskim oraz procesie inwestycyjno – budowlanym. Uczestniczy aktywnie w procesie zarządzania spółkami w ramach grup kapitałowych, uczestniczy w procesie pozyskiwania finansowania. Ukończyła studia prawnicze na WPiA UW, a także finanse i rachunkowość na WZ UW, jest absolwentem studiów MBA na Wydziale Zarządzania UW oraz doktorantem na Wydziale Zarządzania UW.
16:40
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Zmiany w zakresie reformy planowania i zagospodarowania przestrzennego a proces inwestycyjny
Reforma planistyczna – kluczowe zmiany i ich wpływ na proces inwestycyjny w kontekście zakończenia okresu przejściowego w 2025 roku
Zmiany w procedurze wydawania decyzji o warunkach zabudowy
Rola deweloperów w procesie ustalania planów ogólnych gmin
Zintegrowany Plan Inwestycyjny – definicja, procedura uzyskiwania, korzyści dla inwestorów
Iwona Gielo-Benza
GESSEL
Iwona Gielo-Benza, Senior Consultant, GESSEL
Specjalizuje się w bieżącej obsłudze prawnej przedsiębiorstw, w szczególności zagadnień nieruchomościowych oraz korporacyjnych; przez kilkanaście lat współpracowała z kancelarią radców prawnych w Warszawie oraz z kancelariami adwokatów francuskich.
Iwona posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obsłudze procesów korporacyjnych oraz transakcji w zakresie obrotu nieruchomościami, w tym rolnymi. Zajmuje się problematyką najmu lokali handlowych, przygotowuje i negocjuje umowy najmu. Pracowała przy licznych badaniach prawnych nieruchomości oraz spółek będących właścicielami lub użytkownikami wieczystymi nieruchomości oraz przy restrukturyzacji i likwidacji spółek z ograniczoną odpowiedzialnością (w szczególności z udziałem kapitału zagranicznego).
Iwona przez prawie 10 lat pełniła funkcje członka zarządu w spółkach z o.o.
Maciej Boryczko
GESSEL
Maciej Boryczko, Kieruje praktyką Prawa Nieruchomości, GESSEL
Kieruje praktyką Prawa Nieruchomości. Absolwent prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Specjalizuje się w kompleksowej i dynamicznej obsłudze prawnej wszelkich zagadnień i procesów nieruchomościowych interesariuszy rynku – deweloperów, wynajmujących, najemców, kredytodawców i kredytobiorców, zbywców i nabywców nieruchomości.
Kilkunastoletnie doświadczenia w związku z zaangażowaniem w projekty interdyscyplinarne, na styku praktyki M&A, korporacyjnej oraz podatkowej pozwalają na szersze podejście do analizowanych wyzwań w obszarze nieruchomościowym. Dobre wyczucie biznesu i pragmatyczne podejście – szczególnie w negocjacjach – daje przewagę, a w konsekwencji – większe szanse osiągnięcia celu.
Jest autorem publikacji książkowych i prasowych, prelegentem szkoleń, w tym organizowanych przez OIRP w Warszawie. Współpracuje od lat ze Stowarzyszeniem Wykonawców Dachów Płaskich i Fasad DAFA.
10:30
Przerwa
10:45
Wyzwania związane z obliczaniem powierzchni użytkowej lokali
Analiza podstawowych przepisów prawnych dotyczących powierzchni użytkowej
Zasady obliczania powierzchni użytkowej według norm PN-ISO 9836
Różnice w obliczaniu powierzchni użytkowej na różne potrzeby-projektowe, podatkowe, sprzedażowe
Kwestie praktyczne dotyczące unikania problemów na etapie projektowania i sprzedaży
dr Joanna Barzykowska
Graś i Wspólnicy Kancelaria Prawna
dr Joanna Barzykowska, Adwokat, Partner, Graś i Wspólnicy Kancelaria Prawna
Wspólnik w Kancelarii Prawnej Graś i Wspólnicy sp.k. oraz Lider Działu Nieruchomości. Posiada doświadczenie w świadczeniu doradztwa prawnego na rzecz podmiotów na rynku nieruchomości. Zajmuje się przede wszystkim tematyką związaną z prawem nieruchomości, w szczególności doradztwem w procesach inwestycyjnych, począwszy od zakupu nieruchomości, przez proces budowy po sprzedaż i komercjalizację inwestycji. Wspiera inwestorów przy nabyciu nieruchomości przygotowując i opiniując projekty umów oraz biorąc udział w negocjacjach. Świadczy także pomoc prawną w formie bieżącej obsługi podmiotów działających na rynku nieruchomości.
Posiada dogłębną wiedzę w dziedzinie obsługi inwestycji deweloperskich, w szczególności na rynku mieszkaniowym. W ramach świadczonej pomocy prawnej opiniuje i negocjuje umowy deweloperskie, umowy przedwstępne, umowy ustanawiające odrębną własność lokali.
Bezpośrednio współpracuje z rzeczoznawcami majątkowymi, pośrednikami, geodetami, notariuszami i wykonawcami zapewniając kompleksowe doradztwo prawne na każdym etapie procesu inwestycyjnego.
Pomysłodawczyni i redaktor cyklu „Wtorkowe Poranki dla Budowlanki”. Aktywnie współpracuje z Polskim Związkiem Firm Deweloperskich. Prowadzi szkolenia m.in. z zakresu prawa budowlanego, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego we własność oraz nowej ustawy deweloperskiej, w tym także dla indywidualnych deweloperów.
11:45
Przerwa
12:30
Nowe warunki techniczne jakim muszą odpowiadać budynki i ich usytuowanie
Zmiany w przepisach dotyczących usytuowania budynków na działce
Dostępność budynków dla osób z niepełnosprawnościami
Akustyka
Bezpieczeństwo pożarowe
Efektywność energetyczna budynków i adaptacja do zmian klimatu
Cyfryzacja i inteligentne systemy
Strategie dostosowania projektów i realizacji do nowych wymogów
Wątpliwości interpretacyjne oraz wyzwania praktyczne dla deweloperów
Piotr Łaska
Baker Tilly Legal Poland
Piotr Łaska, Partner, Radca Prawny, Baker Tilly Legal Poland
Piotr posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe na rynku nieruchomości w Polsce. Praktykuje prawo nieruchomości, koncentrując się głównie na doradztwie transakcyjnym i aspektach budowlanych inwestycji. Jego szerokie doświadczenie obejmuje również prawo cywilne i handlowe oraz prawo administracyjne.
Doradza klientom międzynarodowym i krajowym w szerokim zakresie zagadnień prawnych i komercyjnych związanych z ich działalnością, w szczególności w zakresie fuzji i przejęć, zbycia aktywów, projektów joint venture oraz reorganizacji i umów handlowych.
Przeprowadził szereg transakcji związanych z największymi projektami dotyczącymi nieruchomości komercyjnych w Polsce, między innymi przy nabywaniu i zbywaniu nieruchomości, w tym budynków biurowych, centrów handlowych, hoteli i nieruchomości mieszkalnych oraz gruntów przeznaczonych pod przyszłe inwestycje. Uczestniczył przy tym w projektach z udziałem największych inwestorów w Polsce.
Rekomendowany jako wiodący ekspert w dziedzinie nieruchomości przez Legal500.
Posługuje się biegle językiem angielskim.
14:00
Przerwa
14:15
Wyzwania związane z dostosowaniem budynków do wymogów zero emisyjności
Wymogi prawne wynikające z Dyrektywy EPBD – przegląd nowych standardów emisyjnych i certyfikacji energetycznej budynków
Modernizacja istniejących budynków
Integracja z OZE
Wykorzystanie nowoczesnych technologii w realizacji inwestycji – jak innowacyjne rozwiązania wspierają osiąganie celów zero emisyjności?
Dr hab. inż. Arkadiusz Węglarz
Dr hab. inż. Arkadiusz Węglarz, Profesor na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej,
Dr hab. inż. ARKADIUSZ WĘGLARZ – Profesor na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej, Doradca Zarządu ds. Gospodarki Niskoemisyjnej w Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A., Wiceprezes Zarządu Zrzeszenia Audytorów Energetycznych. Współautor około dwustu publikacji naukowych, kilkudziesięciu opracowań technicznych i artykułów prasowych o tematyce budowlanej i efektywności energetycznej w gospodarce. Autor licznych (około 112) ekspertyz dla: Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Środowiska, Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska, Polskich Sieci Energetycznych, Ministerstwa Infrastruktury, Ministerstwa Rozwoju i Technologii, Ministerstwa Klimatu i Środowiska, NFOŚiGW. Kierownik lub główny wykonawca projektów realizowanych w ramach programów: Phare, Save, 5PR, 6PR, IEE, Horyzont, bilateralnych. Członek Komitetu Technicznego 307 w PKN. Członek Grupy Roboczej Krajowej Inteligentnej Specjalizacji nr 5. „Inteligentne i energooszczędne budownictwo”. Członek Komitetu Monitorującego Przedsięwzięcia prowadzone przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w trybie innowacyjnych zamówień publicznych z zakresu Europejskiego Zielonego Ładu. Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta RP za osiągnięcia w dziedzinie efektywności energetycznej w budownictwie.