Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Podczas warsztatów dowiesz się, jak przygotować swoją organizację na zmiany regulacyjne w dystrybucji ubezpieczeń. Zdobędziesz praktyczną wiedzę o wpływie nowych przepisów na sprzedaż, relacje z klientami i obowiązki informacyjne. Nauczysz się skutecznie przeprowadzać Analizę Potrzeb Klienta (APK) zgodnie z nowymi standardami oraz unikać błędów w dokumentacji. Omówimy odpowiedzialność dystrybutorów, banków, pośredników oraz zmiany w nadzorze nad agentami i OFWCA oraz najnowsze orzecznictwo wpływające na branżę. Drugiego dnia skupimy się na roli nowych technologii – AI, blockchain, big data i IoT oraz na wymogach związanych ze sprzedażą elektroniczną. Na zakończenie omówimy wpływ luki ubezpieczeniowej na rynek oraz strategie minimalizujące jej skutki.
Główne zagadnienia:
- Nowe regulacje i rekomendacje KNF w dystrybucji ubezpieczeń – nadchodzące zmiany i wyzwania wdrożeniowe
- Analiza Potrzeb Klienta w sektorze usług finansowych w świetle planowanej rekomendacji KNF
- Praktyczne aspekty przeprowadzania Analizy Potrzeb Klienta
- Wpływ nowych rekomendacji KNF na współpracę zakładów ubezpieczeń z pośrednikami i agentami – zmiany w zakresie nadzoru nad agentami i OFWCA
- Wpływ najnowszego orzecznictwa na interpretację przepisów dotyczących dystrybucji ubezpieczeń
- Elektroniczna sprzedaż ubezpieczeń – dostosowanie do ustawy o dostępności podmiotów gospodarczych
- Nowe technologie w ubezpieczeniach
- Odpowiedzialność firm ubezpieczeniowych w kontekście luki ubezpieczeniowej – działania zmniejszające wpływ luki na rynek
Grupa docelowa:
Do udziału w wydarzeniu zapraszamy przedstawicieli sektora finansowego, w tym osoby z zakładów ubezpieczeniowych, banków, a także agentów i brokerów. W szczególności kierujemy zaproszenie do dyrektorów, kierowników oraz specjalistów z działów:
- Ubezpieczeń
- Bancassurance
- Sprzedaż
- Compliance
- Dystrybucji
- Prawny
- Kontroling
- Operacyjny
- Finansowy
- Obsługa Klienta
- Inwestycje
- Zarządzanie
- Badania & Rozwój
Zapraszamy także wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 17.04.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 17.04.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Praktyczne i regulacyjne wyzwania branży ubezpieczeniowej „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2295 zł + 23% VAT do 20.03.2025 r.
-
2695 zł + 23% VAT do 17.04.2025 r.
-
3095 zł + 23% VAT po 17.04.2025 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 19.05.2025 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Praktyczne i regulacyjne wyzwania branży ubezpieczeniowej (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 17.04.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 17.04.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Nowe regulacje i rekomendacje KNF w dystrybucji ubezpieczeń – nadchodzące zmiany i wyzwania wdrożeniowe
- Aktualny stan prac nad nową rekomendacją KNF dotyczącą dystrybucji ubezpieczeń – planowane zmiany i oczekiwane terminy publikacji
- Wpływ potencjalnych zmian na proces sprzedaży ubezpieczeń w kontekście działalności banków i firm ubezpieczeniowych
- Prognozowane nowe obowiązki dla zakładów ubezpieczeń, pośredników oraz instytucji finansowych oferujących produkty bancassurance
- Europejski Jednolity Punkt Dostępu (ESAP) – kluczowe wyzwania regulacyjne i harmonogram wdrażania
- Dobre Praktyki PIU/ZBP w zakresie bancassurance – kluczowe wytyczne
- Praktyczne wytyczne dla firm ubezpieczeniowych, agentów i banków do nadchodzących zmian regulacyjnych

Mateusz Kosiorowski
Wardyński & Wspólnicy
Mateusz Kosiorowski, Senior associate / Adwokat / Practice Coordinator, Wardyński & Wspólnicy
Pomaga w sprawach ubezpieczeniowych, transportowych i odszkodowawczych. Jest koordynatorem praktyki ubezpieczeń oraz członkiem zespołu postępowań sądowych i arbitrażowych.
Ma bogate doświadczenie w sporach ubezpieczeniowych oraz w postępowaniach likwidacyjnych i regresowych, w szczególności na tle ubezpieczeń należących do tzw. działu drugiego. Zajmuje się umowami ubezpieczenia, regulacjami prawnymi uczestników sektora ubezpieczeń oraz zagadnieniami InsurTech. Reprezentuje klientów w postępowaniach sądowych, sądowo-administracyjnych oraz administracyjnych. Wielokrotnie sporządzał nadzwyczajne środki zaskarżenia.
10:30
Przerwa
10:45
Analiza Potrzeb Klienta w sektorze usług finansowych w świetle planowanej rekomendacji KNF
- Obowiązki związane z APK w ubezpieczeniach i finansach
- Nowe podejście do dokumentowania APK – standardy i obowiązki raportowania dla różnych podmiotów
- Jak nowe regulacje wpływają na relację z klientem?

Jakub Dziedzic
JD Compliance
Jakub Dziedzic, Compliance Officer, JD Compliance
Założyciel projektu JD Compliance, prawnik i certyfikowany Compliance Officer (ACO).
Jakub ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego w 2011 r. Swoje doświadczenie zdobywał pracując w kancelarii prawnej oraz grupie spółek kapitałowych z sektora IT gdzie pełnił funkcję prawnika zarządzającego oraz Compliance Officera.
Podczas prywatnej praktyki zajmował się również obsługą klientów korporacyjnych z zakresu prawa handlowego, bankowego oraz ubezpieczeniowego. Z branżą ubezpieczeniową związany jest bezpośrednio od 2016 r. poprzez nadzorowanie funkcji zgodności z przepisami oraz wykonywanie obowiązków dyrektora ds. zgodności w towarzystwach ubezpieczeń. W latach 2017 – 2019 Jakub aktywnie uczestniczył w pracach Polskiej Izby Ubezpieczeń w zakresie implementacji Dyrektywy o dystrybucji ubezpieczeń do polskiego porządku prawnego.
Jakub posiada również szerokie doświadczenie w prowadzeniu projektów bezpośrednio związanych z nadzorem ubezpieczeniowym, wdrażaniu rekomendacji i wytycznych nadzorczych oraz wspieraniu dystrybutorów ubezpieczeń w trakcie kontroli prowadzonych przez Komisję Nadzoru Finansowego.
W 2020 r. ukończył kurs organizowany przez Europejski Uniwersytet Viadrina we Frankfurcie nad Odrą oraz Instytut Compliance w Polsce, uzyskując certyfikat Approved Compliance Officer.
W 2021 r. Jakub założył projekt JD Compliance – Innowacyjne usługi compliance w obszarze dystrybucji ubezpieczeń, którego celem jest kreowanie wizerunku compliance polegającego, przede wszystkim na działaniu poprzez wspieranie biznesu prowadzącego przez agentów ubezpieczeniowych. Głównym założeniem jest świadczenie usług w zakresie zapewnienia zgodności z przepisami, ale również i przede wszystkim, na analizie podejścia nadzorczego, przy oczywistym uwzględnieniu strategii biznesowej oraz planów dystrybucji agentów ubezpieczeniowych. Opracowując niezbędną dokumentację na rzecz podmiotów działających na rynku ubezpieczeniowym, w JD Compliance bardzo dużą wagę przywiązuje się do opierania się na zasadach „plain language”, tak aby była ona prosta, jasna i przydatna. Jakub stawia również na aktywne prowadzenie szkoleń zawodowych dedykowanych agentom ubezpieczeniowym – zgodnie z zasadą 20% teorii i 80% praktyki. Za swoją działalność Jakub w 2023 r. został wyróżniony przez Instytut Compliance tytułem „Doradca compliance roku”. Prywatnie Jakub jest pasjonatem żeglarstwa oraz freeride snowboardingu.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Praktyczne aspekty przeprowadzania Analizy Potrzeb Klienta
- Prawidłowa metodologia przeprowadzania APK – krok po kroku
- Obowiązki dystrybutorów ubezpieczeń – kto, kiedy i w jaki sposób powinien przeprowadzać analizę potrzeb klienta?
- Odpowiedzialność pośredników i zakładów ubezpieczeń za prawidłową APK – ryzyka związane z błędnym lub niewystarczającym przeprowadzeniem analizy

Jakub Dziedzic
JD Compliance
Jakub Dziedzic, Compliance Officer, JD Compliance
Założyciel projektu JD Compliance, prawnik i certyfikowany Compliance Officer (ACO).
Jakub ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego w 2011 r. Swoje doświadczenie zdobywał pracując w kancelarii prawnej oraz grupie spółek kapitałowych z sektora IT gdzie pełnił funkcję prawnika zarządzającego oraz Compliance Officera.
Podczas prywatnej praktyki zajmował się również obsługą klientów korporacyjnych z zakresu prawa handlowego, bankowego oraz ubezpieczeniowego. Z branżą ubezpieczeniową związany jest bezpośrednio od 2016 r. poprzez nadzorowanie funkcji zgodności z przepisami oraz wykonywanie obowiązków dyrektora ds. zgodności w towarzystwach ubezpieczeń. W latach 2017 – 2019 Jakub aktywnie uczestniczył w pracach Polskiej Izby Ubezpieczeń w zakresie implementacji Dyrektywy o dystrybucji ubezpieczeń do polskiego porządku prawnego.
Jakub posiada również szerokie doświadczenie w prowadzeniu projektów bezpośrednio związanych z nadzorem ubezpieczeniowym, wdrażaniu rekomendacji i wytycznych nadzorczych oraz wspieraniu dystrybutorów ubezpieczeń w trakcie kontroli prowadzonych przez Komisję Nadzoru Finansowego.
W 2020 r. ukończył kurs organizowany przez Europejski Uniwersytet Viadrina we Frankfurcie nad Odrą oraz Instytut Compliance w Polsce, uzyskując certyfikat Approved Compliance Officer.
W 2021 r. Jakub założył projekt JD Compliance – Innowacyjne usługi compliance w obszarze dystrybucji ubezpieczeń, którego celem jest kreowanie wizerunku compliance polegającego, przede wszystkim na działaniu poprzez wspieranie biznesu prowadzącego przez agentów ubezpieczeniowych. Głównym założeniem jest świadczenie usług w zakresie zapewnienia zgodności z przepisami, ale również i przede wszystkim, na analizie podejścia nadzorczego, przy oczywistym uwzględnieniu strategii biznesowej oraz planów dystrybucji agentów ubezpieczeniowych. Opracowując niezbędną dokumentację na rzecz podmiotów działających na rynku ubezpieczeniowym, w JD Compliance bardzo dużą wagę przywiązuje się do opierania się na zasadach „plain language”, tak aby była ona prosta, jasna i przydatna. Jakub stawia również na aktywne prowadzenie szkoleń zawodowych dedykowanych agentom ubezpieczeniowym – zgodnie z zasadą 20% teorii i 80% praktyki. Za swoją działalność Jakub w 2023 r. został wyróżniony przez Instytut Compliance tytułem „Doradca compliance roku”. Prywatnie Jakub jest pasjonatem żeglarstwa oraz freeride snowboardingu.
14:30
Przerwa
14:45
Wpływ nowych rekomendacji KNF na współpracę zakładów ubezpieczeń z pośrednikami i agentami – zmiany w zakresie nadzoru nad agentami i OFWCA
- Charakterystyka zmian w zakresie współpracy zakładów ubezpieczeń z agentami, OFWCA oraz instytucjami finansowymi
- Wymogi dotyczące nadzoru nad pośrednikami
- Zmiany w procesach raportowania i obowiązki informacyjne, w tym dostosowanie procedur bankowych do nowych standardów
- Rola agentów, OFWCA oraz przedstawicieli banków w nowym modelu dystrybucji ubezpieczeń

dr Michał Synowiec
Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
dr Michał Synowiec, Adwokat, Counsel, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Specjalizuje się w prawie innowacji finansowych (FinTech) oraz regulacyjnych aspektach działalności instytucji finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie prawa nowych technologii, w szczególności ochrony danych osobowych, prawa umów oraz prawa własności intelektualnej. W kancelarii uczestniczy w pracach praktyki Technologie Media Telekomunikacji oraz zespołu Prawa instytucji finansowych i usług płatniczych.
Wspierał instytucje finansowe w postępowaniach przed organami nadzoru (KNF, NBP). Uczestniczył w badaniach due diligence podmiotów działających na rynku finansowym, projektach dostosowania działalności dostawców usług płatniczych do wymogów regulacyjnych dyrektywy PSD2 (banki, krajowe instytucje płatnicze) oraz doradzał przy wdrażaniu procedur wewnętrznych (AML, outsourcing, monitoring incydentów, środki bezpieczeństwa, kontrola wewnętrzna). Brał również udział w przeprowadzaniu audytów zgodności procesów przetwarzania danych pod kątem wymogów ogólnego rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO).
Prelegent na ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach naukowych poświęconych tematyce prawa usług płatniczych, ochrony danych osobowych, prawa własności intelektualnej oraz prawa cywilnego. Autor i współautor pozycji naukowych i popularnonaukowych z zakresu prawa gospodarczego oraz prawa usług płatniczych.
Obecnie doktorant w Katedrze Prawa Gospodarczego Prywatnego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Stypendysta Julius-Maximilians-Universität Würzburg oraz kilkukrotny stypendysta Uniwersytetu Jagiellońskiego. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunkach prawo oraz administracja, Kraków Intellectual Property Law Summer School, organizowanej przez Uniwersytet Jagielloński, Winter School on European Business Law, organizowanej przez Julius-Maximilians-Universität Würzburg (Niemcy), oraz Szkoły Prawa Amerykańskiego organizowanej przez Columbus School of Law przy The Catholic University of America w Waszyngtonie.
16:15
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Wpływ najnowszego orzecznictwa na interpretację przepisów dotyczących dystrybucji ubezpieczeń
- Przegląd najnowszych wyroków sądowych dotyczących dystrybucji ubezpieczeń i ich znaczenie dla branży
- Wpływ orzecznictwa na interpretację kluczowych przepisów prawnych oraz regulacji bancassurance
- Zmiana sumy gwarancyjnej i sumy ubezpieczenia po wyroku SN z 15 stycznia 2025 r. – wpływ na odpowiedzialność zakładów ubezpieczeń oraz ich klientów
- Obowiązki informacyjne pośredników i banków w świetle aktualnych wyroków
- Zmiany w procesach sprzedaży wynikające z interpretacji sądowych, w tym konsekwencje dla banków sprzedających polisy
- Nowe regulacje dotyczące ochrony konsumentów w sektorze finansowym – Digital Services Act i aktualizacja IDD

Paweł Stykowski
Studio Prawnicze Paweł Stykowski
Paweł Stykowski, Radca Prawny, Studio Prawnicze Paweł Stykowski
Paweł Stykowski jest radcą prawnym, specjalizuje się w prawie usług finansowych, w szczególności prawie ubezpieczeniowym i instrumentów finansowych. Zajmuje się również prawem ochrony konsumentów i kwestiami compliance. Oprócz doradztwa, reprezentuje klientów w sądach i przed organami nadzoru.
Posiada ponad 18-letnie doświadczenie w doradztwie prawnym dla branży finansowej. Do niedawna kierował departamentem prawa ubezpieczeń międzynarodowej kancelarii. Wcześniej pełnił funkcję dyrektora departamentu prawnego i compliance officera w zakładzie ubezpieczeń. W swojej karierze doradzał instytucjom finansowym zarówno z ramienia kancelarii, jak również jako prawnik wewnętrzny.
Paweł od lat prowadzi szkolenia dla branży finansowej, a także szkolenia wewnętrzne dla instytucji finansowych – z każdego obszaru działalności bankowej i ubezpieczeniowej – od tworzenia produktów, przez dystrybucję po rozpatrywanie reklamacji. Wyniki ankiet uczestników wskazują, że jego szkolenia są oceniane bardzo wysoko.
10:30
Przerwa
10:45
Elektroniczna sprzedaż ubezpieczeń – dostosowanie do ustawy o dostępności podmiotów gospodarczych
- Ustawa o dostępności podmiotów gospodarczych – kluczowe wymagania i cele regulacji
- Jakie obowiązki spoczywają na firmach oferujących ubezpieczenia online?
- Wymogi dostępności w elektronicznej sprzedaży ubezpieczeń
- Strony internetowe i aplikacje mobilne – standardy WCAG 2.1 i ich zastosowanie w sektorze ubezpieczeniowym
- Formularze i dokumentacja online – jak dostosować interfejs użytkownika do osób z niepełnosprawnościami?

Michał Roszczynialski
Saltus TUW
Michał Roszczynialski, Dyrektor Działu Compliance | Adwokat, Saltus TUW
Adwokat wpisany na listę Pomorskiej Izby Adwokackiej. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego. Ukończył Szkołę Prawa Angielskiego i Europejskiego organizowaną przez Uniwersytet Gdański we współpracy z University of Cambridge. Absolwent Podyplomowych Studiów Prawa Konkurencji organizowanych przez Instytut Nauk Prawnych PAN, a także Studiów Podyplomowych „Polityka Compliance w organizacji” oraz „Zarządzanie cyberbezpieczeństwem” na Akademii Leona Koźmińskiego. Posiada certyfikat Audytora Wiodącego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg normy PN-EN ISO/IEC 27001.
Specjalizuje się w szeroko rozumianych regulacjach finansowych branży ubezpieczeniowej z uwzględnieniem ładu korporacyjnego (governance). 7 lat pełnił rolę Compliance Officer’a, a od 2021 roku objął funkcję Dyrektora Działu Compliance w SALTUS. Uczestniczył w opracowywaniu i wdrażaniu procedur oraz mechanizmów związanych z funkcją zgodności z przepisami, w tym dotyczących systemu informowania o nieprawidłowościach (Whistleblowing), przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML), czy też oceny odpowiedniości członków organów statutowych (fit&proper). Posiada bogate doświadczenie w występowaniu przed regulatorami. Aktywnie monitoruje zmiany otoczenia prawnego i bierze udział w procesach legislacyjnych poprzez uczestnictwo w zespołach Polskiej Izby Ubezpieczeń (Compliance oraz DORA).
Prelegent na Kongresie Regulacji Rynków Finansowych FINREG w 2016 i 2019 roku oraz konferencjach organizowanych przez Puls Biznesu (Forum Compliance w 2022 roku i KSH-najważniejsze zmiany w 2022 roku), panelista na I Pomorskim Forum ESG w 2023 roku. Autor publikacji pt. „Funkcja compliance w zakładach ubezpieczeń w świetle Wypłacalność II” w monografii „Uczciwa regulacja rynków finansowych. Nadużycia (misconduct). Legislacja. Nadzór finansowy” pod redakcją W. Rogowskiego.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
AI w ubezpieczeniach
- AI w ubezpieczeniach dziś i w przyszłości – stan rozwoju technologii i zastosowanie rozwiązań AI w ubezpieczeniach w kontekście regulacyjnym
- AI Act: zagadnienia mające znaczenie dla sektora ubezpieczeniowego
- Rekomendacje organów unijnych dot. AI właściwe dla sektora ubezpieczeniowego
- AI compliance w ubezpieczeniach – polityki, procedury i dobre praktyki, czyli o czym powinna wiedzieć branża ubezpieczeń

Aleksandra Czubek
TMT/IP Linklaters
Aleksandra Czubek, LL.M., Adwokatka, Associate w praktyce, TMT/IP Linklaters
Posiada doświadczenie w doradztwie w obszarach ochrony praw IP, nowych technologii (w tym w szczególności LLM, AI i platform cyfrowych) oraz prawa ochrony danych osobowych. Z największym zainteresowaniem prowadzi w tych obszarach projekty regulacyjne i transakcje. Doradza klientom z sektora nowych technologii, w tym w szczególności podmiotom z sektorów: ubezpieczeniowego, rozrywkowego, technologicznego i FinTech.
14:30
Przerwa
14:45
Odpowiedzialność firm ubezpieczeniowych w kontekście luki ubezpieczeniowej – działania zmniejszające wpływ luki na rynek
- Przepisy regulujące lukę ubezpieczeniową – omówienie regulacji krajowych i unijnych, w tym Solvency II oraz rekomendacji KNF
- Analiza wpływu luki ubezpieczeniowej na klientów indywidualnych oraz przedsiębiorstwa
- Strategie minimalizujące lukę ubezpieczeniową – edukacja klientów, rozwój nowych produktów i zmiany w polityce underwritingowej

Piotr Hobler
Nord Partner
Piotr Hobler, Dyrektor Biura Sprzedaży, Nord Partner
16:00
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa

Aneta Ślepowrońska
Senior Manager
Knowledge Brokers Department
+48 535900812 a.slepowronska@mmcpolska.plKontakt w sprawach merytorycznych
