*Warsztaty odbędą się na podstawie aktualnego stanu prawnego na dzień szkolenia
Zapraszamy do udziału w warsztatach, podczas których poznasz najnowsze zmiany w przepisach dotyczących podatku od nieruchomości. Nowelizacja, która wejdzie w życie od nowego roku, przyniesie sektorowi energetycznemu liczne wyzwania. Dowiesz się, jak zmienia się definicja budowli i budynku oraz jakie będą konsekwencje tych zmian. Ponadto, zgłębisz kwestie klasyfikowania majątku związanego z inwestycjami energetycznymi na potrzeby Klasyfikacji Środków Trwałych oraz podatku od nieruchomości, a także poznasz nowe przepisy dotyczące opodatkowania źródeł odnawialnej energii (OZE). Omówimy strategię wdrożenia zmian w podatku od nieruchomości, wypełnianie deklaracji podatkowej od stycznia 2025 r. oraz postępowania podatkowe i kontrole skarbowe. To doskonała okazja, aby przygotować swoją firmę na nadchodzące zmiany i zapewnić zgodność z najnowszymi regulacjami.
Główne zagadnienia:
Nowa definicja budowli w podatku od nieruchomości
Nowa definicja budynku w podatku od nieruchomości
Klasyfikowanie majątku związanego z inwestycjami energetycznymi na potrzeby Klasyfikacji Środków Trwałych oraz podatku od nieruchomości
Problematyka opodatkowania źródeł OZE po zmianach prawnych
Strategia wdrożenia zmian w podatku od nieruchomości
Wypełnianie deklaracji podatkowej od stycznia 2025 r.
Postępowania podatkowe i kontrole skarbowe w zakresie podatku od nieruchomości
Grupa docelowa:
Warsztaty dedykujemy przede wszystkim sektorowi energetycznemu. W szczególności zapraszamy dyrektorów, kierowników i specjalistów z działów:
Finansowych
Podatkowych
Księgowości
Rozliczeniowych
Zarządzania Nieruchomościami
Compliance
Zapraszamy także wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
W przypadku rezygnacji do dn. 13.09.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
W przypadku rezygnacji po dn. 13.09.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Podatek od nieruchomości od 2025 r. – rewolucyjne zmiany i ich wpływ na sektor energetyczny „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
2195 zł + 23% VAT do 13.09.2024 r.
2595 zł + 23% VAT do 18.10.2024 r.
2995 zł + 23% VAT po 18.10.2024 r.
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 14.11.2024 r.
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
Udział w Wydarzeniu obejmuje:
utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
Organizatorem Podatek od nieruchomości od 2025 r. – rewolucyjne zmiany i ich wpływ na sektor energetyczny (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
W przypadku rezygnacji do dn. 13.09.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
W przypadku rezygnacji po dn. 13.09.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
W ustawieniu startowym Twój mikrofon i kamera będą wyłączone. Mikrofon odblokowujemy na życzenie uczestnika, możesz więc komunikować się głosowo z innymi uczestnikami oraz prelegentami, jak również poprzez chat.
Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Zoom.
Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania.[W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja Uczestników
9:00
Nowa definicja budowli w podatku od nieruchomości
Omówienie nowej definicji budowli w oparciu o nowelizację ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku leśnym oraz ustawy o opłacie skarbowej
Analiza załącznika do ustawy z wykazem obiektów stanowiących budowle wraz z omówieniem różnic pomiędzy poszczególnymi budowlami, np:
Sieć przesyłowa a sieć elektroenergetyczna
Rurociąg a rurociąg przesyłowy
Wodociąg a sieć wodociągowa
Linia i trakcja elektroenergetyczna a sieć elektroenergetyczna
Pojęcie całości techniczno-użytkowej – co to znaczy?
Instalacje i urządzenia stanowiące wraz z obiektami wymienionymi w załączniku do ustawy całość techniczno-użytkową – co się pod tym kryje?
Jak prawidłowo określić całość techniczno-użytkową dla celów podatkowych?
Nowe zasady opodatkowania instalacji przemysłowych i urządzeń technicznych
Wojciech Pławiak
LITIGATO
Wojciech Pławiak, LITIGATO
Doświadczony radca prawny (WA-10717) i doradca podatkowy (11640).
Kilkunastoletnie doświadczenie w tematyce sporów podatkowych i podatku od nieruchomości.
Do 2014 r. Manager w Zespole Postępowań Podatkowych i Sądowych EY.
Współtworzył Zespół Podatku od Nieruchomości EY świadczący usługi dla czołowych przedsiębiorstw w Polsce.
Pełnomocnik w postępowaniach przed Trybunałem Konstytucyjnym, Europejskim Trybunałem Praw Człowieka, Naczelnym Sądem Administracyjnym.
Autor szeregu publikacji dotyczących zagadnień podatku od nieruchomości, podatku akcyzowego oraz postępowania podatkowego i sądowego.
Współautor pierwszego komentarza do dyrektyw akcyzowych („Akcyza w prawie Unii Europejskiej”).
Prowadzący liczne szkolenia i warsztaty z zakresu podatku od nieruchomości oraz postępowań podatkowych i sądowych.
Prowadzący zajęcia z tematyki podatku od nieruchomości na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (kierunek doradztwo podatkowe).
Ekspert Zespołu Podatków i Opłat Lokalnych Rady Konsultacyjnej przy Ministrze Finansów.
Wojciech Pławiak został uznany za najlepszego specjalistę w zakresie podatku od nieruchomości w 2015 r. w prestiżowym X ogólnopolskim rankingu firm doradztwa podatkowego, opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita.
10:30
Przerwa
10:45
Nowa definicja budynku w podatku od nieruchomości
Omówienie zakresu zmian wprowadzanych do definicji budynku w oparciu o nowelizację ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku leśnym oraz ustawy o opłacie skarbowej
Nowa definicja trwałego związania z gruntem – jak to wpłynie na opodatkowanie budynków i budowli?
Co w sytuacji, gdy część budowli jest budynkiem? – problematyka opodatkowania obiektów kompleksowych po nowelizacji przepisów
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Klasyfikowanie majątku związanego z inwestycjami energetycznymi na potrzeby Klasyfikacji Środków Trwałych oraz podatku od nieruchomości
Omówienie najnowszych zasad klasyfikacji środków trwałych, uwzględniając zmiany w przepisach podatkowych
Identyfikacja środków trwałych podlegających opodatkowaniu
Metody amortyzacji środków trwałych
Rafał Kran
MDDP
Rafał Kran, Partner, Doradca podatkowy, MDDP
Ekspert w obszarze podatku od nieruchomości, cost segregation oraz podatku dochodowego.
Specjalizuje się w rozliczaniu inwestycji OZE, przemysłowych, biurowych, handlowych, nakładów fit-out w ramach procedury cost segregation – realokacji środków trwałych i przypisywania im optymalnej stawki amortyzacyjnej dla celów podatku dochodowego oraz kwalifikowania wydatków na CapEx i OpEx. Wartość rozliczonych inwestycji pod kierownictwem Rafała to kilkanaście miliardów złotych.
Przewodzi praktyce podatku od nieruchomości, w tym zwłaszcza projektom przeglądów podatkowych. Posiada szerokie doświadczenie w postępowaniach administracyjnych i sądowych (w tym w zakresie postępowań nadpłatowych i o zwrot podatku od przychodów z budynków dla branży real estate).
Uczestniczy w badaniach due diligence spółek projektowych ze szczególnym uwzględnieniem kwestii dotyczących rozliczeń podatku dochodowego.
Trener szkoleniowy, autor licznych publikacji, w tym „Opodatkowanie nieruchomości w działalności gospodarczej”, Wolters Kluwer 2018.
14:30
Przerwa
14:45
Problematyka opodatkowania źródeł OZE po zmianach prawnych
Wpływ nowych przepisów na opodatkowanie farm fotowoltaicznych i wiatrowych
Jak zmiany wpłyną na rentowność farm fotowoltaicznych i wiatrowych?
Opodatkowanie magazynów energii elektrycznej
Czy nowe przepisy będą sprzyjać czy utrudniać rozwój OZE w Polsce?
Filip Kaplita
GJW Gramza i Wspólnicy
Filip Kaplita, GJW Gramza i Wspólnicy
Radca Prawny w Kancelarii Prawnej GJW. Zajmuje się bieżącą obsługą prawną i podatkową podmiotów gospodarczych. W kręgu jego zainteresowań pozostają m.in. prawo nieruchomości, prawo cywilne oraz postępowanie podatkowe, administracyjne i sądowo administracyjne. Reprezentuje klientów przed organami administracji publicznej oraz przed sądami powszechnymi i administracyjnymi.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wpisany na listę radców prawnych Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu. Biegle posługuje się językiem angielskim.
Doświadczenie zawodowe zdobywał od 2016 roku, pracując w kancelariach prawnych w Krakowie oraz w działach prawno-podatkowych w globalnych, wiodących firmach doradczych (BIG4). Zajmował się głównie zagadnieniami związanymi z doradztwem podatkowym ze szczególnym uwzględnieniem nieruchomości oraz prowadzeniem sporów podatkowych w tym zakresie. Prowadził szereg projektów dla największych firm w Polsce m.in. z branży FMCG, sektora logistycznego, automotive oraz nieruchomości komercyjnych. Posiada doświadczenie procesowe i aktywnie występuje przed organami administracji publicznej, sądami powszechnymi oraz sądami administracyjnymi wszystkich instancji.
Jest autorem licznych publikacji z zakresu podatków majątkowych i tematyki amortyzacji środków trwałych.
16:00
Zakończenie I dnia
Dzień 2
9:00
Rejestracja uczestników
9:15
Strategia wdrożenia zmian w podatku od nieruchomości
Nowe zasady rozliczania podatku od nieruchomości – zmiany od 2025 r.
Inwentaryzacja majątku – analiza posiadanego majątku pod kątem zmian podatkowych
Plan wdrożeniowy – krótki czas na wdrożenie zmian – rekomendacje wspierające szybkie i efektywne wdrożenie nowych zasad
Bartłomiej Cogiel
AXELO
Bartłomiej Cogiel, Radca prawny, AXELO
Specjalizuje się w prawie podatkowym, problematyce opodatkowania nieruchomości (podatek od nieruchomości, podatek od przychodów z budynków), środkach trwałych, postępowaniach podatkowych, podatkach międzynarodowych, restrukturyzacjach jak również w bieżącym doradztwie podatkowym na rzecz osób fizycznych oraz przedsiębiorców. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu postępowań podatkowych oraz sądowo-administracyjnych. Zajmuje się bieżącym doradztwem podatkowym, planowaniem podatkowym oraz sporządzaniem opinii prawno-podatkowych. Doradza w tematyce podatków międzynarodowych. Przeprowadza audyty pod kątem wywiązywania się przez Klientów z obowiązków podatkowych (w szczególności w podatkach i opłatach lokalnych).
10:30
Przerwa
10:45
Wypełnianie deklaracji podatkowej od stycznia 2025 r.
Jak prawidłowo wypełnić nową deklarację podatkową? Praktyczne wskazówki i omówienie najczęściej popełnianych błędów
Zwolnienia i ulgi podatkowe – czy zmieniają się warunki przyznawania ulg i zwolnień podatkowych dla sektora energetycznego?
Zasady składania, podpisywania i korygowania deklaracji, w tym elektroniczne metody komunikacji z organami podatkowymi
Aleksander Jarosz
podatekodnieruchomosci.com
Aleksander Jarosz, doradca podatkowy, prawnik, podatekodnieruchomosci.com
Prowadzi kancelarię podatkową podatekodnieruchomosci.com. Doradztwem w zakresie podatku od nieruchomości zajmuje się od ponad 18 lat. W przeszłości pełnił funkcję lidera zespołu PwC specjalizującego się w tej tematyce (ostatnio na stanowisku starszego menedżera). W roku 2020 został wybrany drugim najlepszym w Polsce specjalistą w zakresie podatku od nieruchomości w plebiscytach Rzeczpospolitej i Dziennika Gazety Prawnej. Doradzał największym w Polsce przedsiębiorcom, reprezentując je w kilkuset sporach przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. Autor wielu artykułów prasowych poświęconych tematyce podatku od nieruchomości.
12:00
Przerwa lunchowa
12:45
Postępowania podatkowe i kontrole skarbowe w zakresie podatku od nieruchomości
Odpowiedzialność KKS w zakresie wdrażania nowych przepisów odnośnie PON
Krok po kroku, jak przygotować się do kontroli podatkowej, w tym jak przeprowadzić audyty wewnętrzne?
Czy i kiedy wnioskować o indywidualną interpretację przepisów podatkowych?
Jakie są prawa i obowiązki przedsiębiorstw podczas prowadzenia kontroli?
Filip Kaplita
GJW Gramza i Wspólnicy
Filip Kaplita, , GJW Gramza i Wspólnicy
Radca Prawny w Kancelarii Prawnej GJW. Zajmuje się bieżącą obsługą prawną i podatkową podmiotów gospodarczych. W kręgu jego zainteresowań pozostają m.in. prawo nieruchomości, prawo cywilne oraz postępowanie podatkowe, administracyjne i sądowo administracyjne. Reprezentuje klientów przed organami administracji publicznej oraz przed sądami powszechnymi i administracyjnymi.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wpisany na listę radców prawnych Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu. Biegle posługuje się językiem angielskim.
Doświadczenie zawodowe zdobywał od 2016 roku, pracując w kancelariach prawnych w Krakowie oraz w działach prawno-podatkowych w globalnych, wiodących firmach doradczych (BIG4). Zajmował się głównie zagadnieniami związanymi z doradztwem podatkowym ze szczególnym uwzględnieniem nieruchomości oraz prowadzeniem sporów podatkowych w tym zakresie. Prowadził szereg projektów dla największych firm w Polsce m.in. z branży FMCG, sektora logistycznego, automotive oraz nieruchomości komercyjnych. Posiada doświadczenie procesowe i aktywnie występuje przed organami administracji publicznej, sądami powszechnymi oraz sądami administracyjnymi wszystkich instancji.
Jest autorem licznych publikacji z zakresu podatków majątkowych i tematyki amortyzacji środków trwałych.