Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Udział w warsztatach to doskonała okazja do zdobycia praktycznej wiedzy na temat aktualnych zmian w przepisach dotyczących ochrony konsumentów oraz wymagań prawnych wobec przedsiębiorców. Uczestnicy zapoznają się ze zmianami wynikającymi z nowelizacji prawa, dowiedzą się, jak zgodnie z regulacjami prowadzić działania promocyjne oraz jak przygotować organizację na wzmożoną aktywność UOKiK. Poruszone zostaną również tematy związane z odpowiedzialnością za komunikację środowiskową i społeczną, a także wyzwania wynikające z wykorzystania nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji.
Główne zagadnienia:
- Nowelizacja przepisów z zakresu ochrony konsumentów
- Dyrektywa Omnibus i przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym
- Relacje konkurencyjne i wytyczne wertykalne
- Wykorzystanie technologii AI w handlu elektronicznym
- Jak przygotować organizację na zwiększoną intensyfikację działań nadzorczych UOKiK?
- Niedozwolone postanowienia umowne w relacjach z konsumentami
- Greenwashing a zbiorowe interesy konsumentów
- Social washing – nowe wyzwania regulacyjne i praktyki rynkowe
- Europejski Akt o Dostępności
Grupa docelowa:
Do udziału w wydarzeniu serdecznie zapraszamy dyrektorów, kierowników i specjalistów, ze wszystkich branż. W szczególności przedstawicieli działów:
- Prawnych
- Compliance
- Kontrolingu
- Sprzedaży
- Obsługi klienta
Zapraszamy także wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 10.10.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 10.10.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Ochrona konkurencji i konsumentów – nowe obowiązki, regulacje i praktyki nadzorcze „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2395 zł + 23% VAT do 12.09.2025 r.
-
2795 zł + 23% VAT do 10.10.2025 r.
-
3195 zł + 23% VAT po 10.10.2025 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział. W przypadku nagrań z prelekcji gwarantowany dostęp to 6 miesięcy od ich udostępnienia.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 17.11.2025 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Ochrona konkurencji i konsumentów – nowe obowiązki, regulacje i praktyki nadzorcze (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 10.10.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 10.10.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Nowelizacja przepisów z zakresu ochrony konsumentów – kluczowe zmiany legislacyjne i ich skutki dla przedsiębiorców
- Projekt nowej ustawy o kredycie konsumenckim – rozszerzone obowiązki informacyjne oraz sankcje administracyjne i cywilnoprawne
- Zmiany w ustawie o prawach konsumenta – wzmocnienie pozycji klienta w relacji z przedsiębiorcą
- Wymogi dotyczące jednoznaczności, przejrzystości i zrozumiałości postanowień umownych oraz komunikacji marketingowej
- Kierunki interpretacyjne w świetle najnowszej praktyki Prezesa UOKiK i orzecznictwa sądowego

Damian Chudzik
AXELO Prawo i Podatki
Damian Chudzik, Radca prawny, Partner, AXELO Prawo i Podatki
Lider praktyki procesowej oraz prawa własności intelektualnej, nowych technologii, ochrony danych osobowych i zamówień publicznych. Posiada duże doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów z branży IT i e – commerce. Zajmuje się przygotowaniem, negocjowaniem i opiniowaniem umów z obszaru IT i nowych technologii, w tym wdrożeniowych, serwisowych i licencyjnych. Nadzoruje i koordynuje prace zespołów audytowych ds. ochrony danych osobowych oraz własności intelektualnej w przedsiębiorstwach Klientów.

Ewelina Michalska
AXELO Prawo i Podatki
Ewelina Michalska, Radca Prawny, AXELO Prawo i Podatki
Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, problematyce prawnej z obszaru nowych technologii i handlu elektronicznego, ochrony danych osobowych i prawie konkurencji. Posiada duże doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów z branży IT i e – commerce. Zajmuje się opracowaniem, opiniowaniem i negocjowaniem umów z obszaru IT i nowych technologii. Uczestniczy w pracach zespołów audytowych ds. własności intelektualnej i ochrony danych osobowych w przedsiębiorstwach Klientów.
10:30
Przerwa
10:45
Działania promocyjne zgodne z prawem – dyrektywa Omnibus i przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym
- Obowiązek transparentnego informowania o obniżkach cen – nowe standardy informacyjne wynikające z dyrektywy Omnibus
- „Dark patterns” – granice legalnej perswazji marketingowej w świetle prawa konsumenckiego
- Ocena wzorców rabatowych, mechanizmów promocyjnych oraz forma komunikacji handlowej z punktu widzenia praktyki decyzyjnej UOKiK
- Influencer marketing pod lupą – obowiązujące wymogi prawne i wyzwania praktyczne
- Rekomendacje organów nadzoru w zakresie uczciwości, proporcjonalności i przejrzystości przekazu marketingowego

Jakub Sadurski
Affre & Wspólnicy sp.k.
Jakub Sadurski, Adwokat, Affre & Wspólnicy sp.k.
Specjalizuje się w polskim i unijnym prawie ochrony konkurencji, a także w prawie konsumenckim. Jego zainteresowania zawodowe koncentrują się w szczególności na zagadnieniach dotyczących porozumień wertykalnych. Posiada doświadczenie w zakresie obsługi przedsiębiorstw i sporów korporacyjnych.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył także Szkołę Prawa Niemieckiego przy Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Laureat konkursu Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na najlepszą pracę magisterską dotyczącą ochrony konkurencji.
Autor eksperckich artykułów i licznych komentarzy dla Dziennika Gazety Prawnej oraz Pulsu Biznesu.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Compliance w relacjach między konkurentami – najczęstsze formy kooperacji i zagadnienia compliance
- Formy kooperacji pomiędzy konkurentami oraz przykłady praktyk antykonkurencyjnych
- Zakazy porozumień ograniczających konkurencję – w tym niedozwolone uzgodnienia dotyczące zatrudnienia (no-poaching, wage fixing)
- Działalność konkurencyjna w relacjach wertykalnych
- Granice dopuszczalnej wymiany wrażliwych informacji handlowych pomiędzy konkurentami
- Podstawy odpowiedzialności konkurentów oraz odpowiedzialność podmiotu dominującego za działania spółek zależnych

Marcin Alberski
Kancelaria Bird&Bird
Marcin Alberski, Senior Associate, Kancelaria Bird&Bird
Specjalizuje się w prawie konkurencji i prawie telekomunikacyjnym. Pracuje on dla klientów z wielu innowacyjnych sektorów gospodarki, w tym dla branży internetowej, telekomunikacyjnej, FMCG, IT oraz dla sektora motoryzacyjnego i energetycznego. Doradza przy wielu projektach, włączając w to ocenę zgodności praktyk z prawem konkurencji i prawem ochrony konsumentów, kontrole koncentracji (w tym koordynowanie wielo-jurysdykcyjnych zgłoszeń zamiaru koncentracji), oraz różne postępowania przed Prezesem UOKiK i Komisją Europejską (w tym w sprawie wniosków leniency oraz w sprawie postępowań dotyczących zmów przetargowych czy skarg konkurentów, a także w sprawach z zakresu ochrony zbiorowych interesów konsumentów). Jego doświadczenie obejmuje także doradztwo przedsiębiorcom w kwestiach z zakresu regulacji telekomunikacyjnych, np. prowadzenia działalności operatora wirtualnego w Polsce, oferowania nowych rodzajów usług telekomunikacyjnych (usługi VoIP, usługi e-SIM, usług ingerujące w neutralność sieci, usługi geolokalizacyjne oparte na technologii GPS).Przed dołączeniem do Bird & Bird Marcin odbył praktykę w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz zdobywał doświadczenie w międzynarodowych kancelariach prawnych. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia podyplomowe – Ekonomia w prawie konkurencji na Uniwersytecie King’s College w Londynie.
14:30
Przerwa
14:45
Wykorzystanie technologii AI w handlu elektronicznym – konsekwencje regulacyjne i perspektywa organów nadzorczych
- Zastosowanie sztucznej inteligencji w relacjach z konsumentami – obowiązki informacyjne i zasady transparentności
- Odpowiedzialność przedsiębiorców za działania zautomatyzowanych narzędzi (np. chatbotów)
- Rola AI w podejmowaniu decyzji handlowych i ich zgodność z przepisami konsumenckimi
- Stanowiska i wytyczne Prezesa UOKiK oraz Komisji Europejskiej w zakresie nowych technologii cyfrowych

Monika Hughes
Kancelaria Bird&Bird
Monika Hughes, Radca prawny, Kancelaria Bird&Bird
Doradza przedsiębiorcom od 2011 roku. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie analizy, oceny i przygotowywania umów z zakresu prawa własności intelektualnej, przeprowadzania i koordynacji procesów due diligence oraz negocjacji umów licencji, sublicencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich. Wspiera klientów w sporach sądowych, w tym posiada szczególne doświadczenie w zakresie postępowań polubownych o naruszenie praw do domeny internetowej. Jej doświadczenie obejmuje także analizę, ocenę i przygotowywanie umów o dostawę oprogramowania, w tym umów tworzonych w modelu agile dla dostawców systemów IT. Doradzała wiodącym dostawcom platform internetowych oraz przedsiębiorcom z sektora sprzedaży detalicznej online w zakresie zgodności modeli biznesowych z przepisami prawa. Posiada szczególne doświadczenie w projektowaniu regulaminów sprzedaży online (zarówno B2B, jak i B2C) oraz regulaminów kart podarunkowych dla sieci sprzedażowych o zasięgu ogólnopolskim. Posiada bogate doświadczenie w zakresie negocjacji umów o dostawę usług świadczonych w chmurze, w tym m.in. dla podmiotów objętych nadzorem KNF. Przed dołączeniem do Bird & Bird doświadczenie zawodowe zdobywała w renomowanych kancelariach prawnych. Jest autorką publikacji z zakresu prawa własności intelektualnej, nowych technologii i e-commerce oraz prelegentką podczas szkoleń i warsztatów z tej tematyki. Jest absolwentką prawa oraz europeistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Uczestniczyła również w Szkole Prawa Brytyjskiego prowadzonej we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim. Jest wpisana na listę adwokatów Izby Adwokackiej w Warszawie.
16:15
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Działania kontrolne i nadzorcze UOKiK – jak przygotować organizację na zwiększoną intensyfikację działań nadzorczych UOKiK?
- Zakres kompetencji kontrolnych Prezesa UOKiK i wzrost intensywności działań nadzorczych
- Odpowiedzialność regulacyjna kadry zarządzającej – rola zarządu i menedżerów w zakresie zapewnienia zgodności oraz minimalizacji ryzyk prawnych
- Przykłady działań nadzorczych UOKiK
- Rekomendacje dot. przygotowania do kontroli – audyt, dokumentacja, postępowanie przed i w trakcie czynności organu

Katarzyna Racka
BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy sp.k.
Katarzyna Racka, Radca Prawny, Partner, BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy sp.k.
Radca Prawny, Wspólnik w BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy, były zastępca dyrektora Departamentu Ochrony Konkurencji w UOKIK
Radca prawny, wspólnik w BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy. W latach 2006-2018 związana z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK), gdzie ostatnio pełniła funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu Ochrony Konkurencji. Specjalizuje się w polskim i unijnym prawie konkurencji, zagadnieniach związanych z e-commerce, rynkami regulowanymi, w szczególności telekomunikacyjnym, FMCG, umowami dystrybucyjnymi, przewagą kontraktową w sektorze rolno-spożywczym, a także procedurą administracyjną i sądowo-administracyjną. Doświadczenie zdobywała prowadząc administracyjne postępowania wyjaśniające i antymonopolowe oraz sądowe, m.in. w sprawach z odwołań od decyzji Prezesa UOKIK, organizując i biorąc udział w przeszukaniach i kontrolach przedsiębiorców prowadzonych przez UOKIK oraz Komisję Europejską, działając w grupach roboczych Europejskiej Sieci Konkurencji (European Competition Network), w tym pracując m.in. nad zmianami Modelowego Programu Leniency (programu łagodzenia kar).Brała również udział w pracach dotyczących krajowych i unijnych aktów legislacyjnych, np. ustawy o roszczeniach o naprawienie szkody wyrządzonej przez naruszenie prawa konkurencji czy Rozporządzenia PE i Rady UE w sprawie nieuzasadnionego blokowania geograficznego.
10:30
Przerwa
10:45
Niedozwolone postanowienia umowne w relacjach z konsumentami – aktualne ryzyka prawne, orzecznictwo i praktyka UOKiK
- Klauzule modyfikacyjne a niedozwolone postanowienia umowne – analiza w świetle orzecznictwa TSUE i sądów krajowych
- Wpływ nieprzejrzystych postanowień na zbiorowe interesy konsumentów
- Rola wzorców umownych oraz odpowiedzialność przedsiębiorcy za ich treść i stosowanie

Agnieszka Jelska
Wardyński i Wspólnicy
Agnieszka Jelska, Radca prawny, Wardyński i Wspólnicy
Agnieszka Jelska, LL.M. specjalizuje się w prawie konkurencji, prawie konsumenckim oraz zagadnieniach związanych z przewagą kontraktową i zatorami płatniczymi. W szczególności doradza klientom z branży e-commerce i nowych technologii, z branży żywnościowej, finansowej oraz zarządzania odpadami.
Ma wieloletnie doświadczenie w reprezentowaniu przedsiębiorców w postępowaniach przed UOKiK oraz przed sądami.
Doświadczenie zdobywała podczas staży w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej, Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także w kancelarii wyspecjalizowanej w prawie ochrony konkurencji i konsumentów.
W 2024 r. uzyskała tytuł LL.M. na Brussels School of Competition.

dr Antoni Bolecki
Wardyński i Wspólnicy
dr Antoni Bolecki, Radca prawny, Wspólnik, Wardyński i Wspólnicy
Jest odpowiedzialny za praktykę prawa ochrony konkurencji i konsumentów.
Specjalizuje się w sprawach z zakresu prawa ochrony konkurencji i konsumentów, prawa nieuczciwej konkurencji oraz w postępowaniach sądowych i administracyjnych.
Uczestniczył w szeregu największych transakcji w Polsce oraz wiodących postępowaniach sądowych i antymonopolowych.
Reprezentując na co dzień swoich klientów, wykorzystuje silne podstawy teoretyczne ugruntowane pracą naukową.
Jest radcą prawnym oraz doktorem nauk ekonomicznych w dziedzinie zarządzania. Ukończył studia doktoranckie na Wydziale Zarządzania UW, aplikację sądową w Warszawie, Wydział Historyczny UW, Wydział Prawa i Administracji UW oraz Szkołę Prawa Niemieckiego na UW.
W 2016 r. znalazł się w gronie laureatów konkursu Prezesa UOKiK na najlepszą pracę doktorską z zakresu prawa konkurencji. Praca ta uzyskała także wyróżnienie komisji doktorskiej Wydziału Zarządzania UW.
Specjalista z dziedziny prawa konkurencji wyróżniony w rankingach Legal 500 oraz Who’s Who in Competition law. Autor kilkudziesięciu publikacji z zakresu prawa konkurencji i konsumentów.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Greenwashing a zbiorowe interesy konsumentów – komunikacja środowiskowa w świetle obowiązków informacyjnych i praktyk UOKiK
- Greenwashing – identyfikacja ryzyk związanych z nieuzasadnionymi twierdzeniami środowiskowymi
- Rekomendacje dotyczące stosowania komunikatów ekologicznych w świetle wytycznych Komisji Europejskiej i UOKiK
- Cyfrowy Paszport Produktu (Digital Product Passport) – nowe obowiązki informacyjne od 2026 r.

Karol Dygdoń
Kancelaria FTL
Karol Dygdoń, Radca prawny, Senior Associate, Kancelaria FTL
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie ukończył również studia podyplomowe pod nazwą „Prawo własności intelektualnej”. Specjalizuje się m.in. w prawie własności intelektualnej, nowych technologii, e-commerce oraz prawie sportowym. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie przygotowywania i weryfikowania umów w obrocie konsumenckim i profesjonalnym, kontraktów IT, kontraktów sportowych oraz związanych z ochroną wizerunku. Jego doświadczenie zawodowe obejmuje również prowadzenie postępowań sądowych i administracyjnych, w tym dotyczących ochrony dóbr osobistych oraz naruszeń przepisów o ochronie danych osobowych.
14:30
Przerwa
14:40
Social washing – nowe wyzwania regulacyjne i praktyki rynkowe w zakresie odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw
- Mechanizmy social washingu – nieuczciwe wykorzystywanie deklaracji społecznej odpowiedzialności w komunikacji marketingowej
- Obowiązki informacyjne przedsiębiorców w kontekście etycznej i zgodnej z prawem komunikacji społecznej
- Social washing jako nieuczciwa praktyka rynkowa – przykłady komunikatów i działań ocenianych przez organy nadzorcze

Krzysztof Witek
Kancelaria Schoenherr
Krzysztof Witek, Adwokat, Kancelaria Schoenherr
Specjalizuje się w prawie ochrony konkurencji, zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, prawie karnym gospodarczym i rozwiązywaniu sporów. Doradza czołowym polskim przedsiębiorcom m.in. z branży FMCG, energetycznej i bankowej w sprawach ochrony konkurencji i konsumentów. Reprezentuje klientów w postępowaniach przed Prezesem UOKiK. Prowadzi sprawy karne gospodarcze dotyczące tzw. white-collar crimes, reprezentując zarówno oskarżonych, jak i pokrzywdzonych przedsiębiorców.
Ma doświadczenie w prowadzeniu postępowań z zakresu ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa przed organami ścigania i sądami powszechnymi. Reprezentował klientów w sprawach dotyczących m.in. przestępstw niegospodarności menedżerskiej, przekroczenia uprawnień funkcjonariuszy publicznych, zarzutów korupcyjnych i pokrzywdzenia wierzycieli. Prowadził też sprawy o ochronę dobrego imienia przedsiębiorców (w tym na drodze karnej). Doradzał w sporach dotyczących oznaczeń produktów wprowadzających klientów w błąd, utrudniania dostępu do rynku i nieuczciwej reklamy. Wspierał przedsiębiorców w postępowaniach przed Prezesem UOKiK z zakresu naruszeń zbiorowych interesów konsumentów, nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej, porozumień ograniczających konkurencję i nadużywania pozycji dominującej.
Doświadczenie zawodowe zdobywał w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz w kancelariach zajmujących się prawem konkurencji i prawem karnym gospodarczym.
Autor artykułów naukowych oraz komentarzy do mediów dotyczących bieżących wydarzeń z dziedziny prawa ochrony konkurencji i konsumentów.
15:40
Przerwa
15:50
Europejski Akt o Dostępności – obowiązki, wyzwania wdrożeniowe i konsekwencje prawne dla przedsiębiorców
- Zakres obowiązków wynikających z Europejskiego Aktu o Dostępności wobec konsumentów ze szczególnymi potrzebami
- Wyzwania wdrożeniowe w zakresie dostępności cyfrowej oraz technicznej
- Sankcje i odpowiedzialność przedsiębiorców za niedostosowanie się do wymogów dostępności
- Odpowiedzialność przedsiębiorców wobec dzieci i seniorów – regulacyjne obowiązki i standardy etyczne

Bartłomiej Łącki
Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Bartłomiej Łącki, Adwokat, Senior Associate, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
W Kancelarii uczestniczy w pracach praktyki TMT w ramach zespołu Media Communication & Entertainment., gdzie doradza podmiotom z sektora cyfrowego i technologicznego – zarówno dynamicznie rozwijającym się start-upom, jak i globalnym liderom rynku usług internetowych.
Specjalizuje się w prawie Internetu, e-commerce oraz mediach i nowych technologiach, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji dotyczących usług cyfrowych i ochrony konsumentów w środowisku online.
Posiada szerokie doświadczenie we wdrażaniu i opiniowaniu rozwiązań technologicznych, w tym modeli biznesowych stosowanych przez dostawców platform internetowych, VOD i OTT. Wspiera przedsiębiorców w analizie zgodności modeli działania z przepisami prawa, w tym w zakresie przeciwdziałania dark patterns, przejrzystości komunikacji z użytkownikiem oraz zasad projektowania usług cyfrowych.
Doradza także w projektach z zakresu prawa reklamy i promocji, współpracując z organizatorami kampanii marketingowych oraz podmiotami specjalizującymi się w usługach motywacyjnych i programach lojalnościowych.
Posiada doświadczenie w obsłudze projektów o zasięgu międzynarodowym, na co dzień uczestnicząc w projektach prowadzonych w 19 jurysdykcjach Europy Środkowo-Wschodniej (CEE).
16:50
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa

Kontakt w sprawach merytorycznych
