Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Udział w dwudniowych warsztatach online to wyjątkowa okazja, aby zdobyć kompleksową wiedzę prawną, inwestycyjną i techniczną dotyczącą magazynów energii w Polsce. Program obejmuje aktualne regulacje i planowane zmiany w prawie, mechanizmy wsparcia krajowego i unijnego, finansowanie projektów oraz pełną ścieżkę inwestora – od przyłączeń i sprzedaży energii po kontraktację (PPA, cPPA) i rozliczenia na rynku bilansującym. Uczestnicy poznają praktyczne modele integracji BESS z OZE, wyzwania hybrydyzacji i cable poolingu, a także różne technologie magazynowania wraz z ich kosztami, zaletami, ograniczeniami i wymaganiami bezpieczeństwa. Drugi dzień warsztatów to analiza ekonomiki projektów (CAPEX/OPEX, modele przychodów, forecastowanie), nowe modele biznesowe oraz perspektywy rozwoju rynku i technologii, w tym magazynów ciepła i rozwiązań wodorowych.
Główne zagadnienia:
- Aktualny stan prawny i koncesjonowanie magazynów energii w Polsce
- Finansowanie magazynów energii – jak korzystać z programów wsparcia?
- Inwestycje, przyłączenia i sprzedaż energii
- Integracja z siecią i praktyczne zastosowania magazynów
- Modele przychodów i analiza ekonomiczna projektów BESS
- Bezpieczeństwo pożarowe i eksploatacja magazynów energii
- Magazyny ciepła – potencjał, ograniczenia, zastosowania w Polsce
- Perspektywy rozwoju rynku magazynów
Grupa docelowa:
Warsztaty kierujemy głównie do przedstawicieli sektora energetycznego, przemysłowego, transportowego, budowlanego, handlowego i administracji publicznej, a przede wszystkim reprezentantów takich działów jak:
- Rozwoju
- OZE
- Energetyczny
- Inwestycji
- Strategii
- Badania i rozwój
- Techniczny
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 07.11.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 07.11.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Magazyny energii – między prawem a praktyką rynkową „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2395 zł + 23% VAT do 09.10.2025 r.
-
2795 zł + 23% VAT do 07.11.2025 r.
-
3195 zł + 23% VAT po 07.11.2025 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział. W przypadku nagrań z prelekcji gwarantowany dostęp to 6 miesięcy od ich udostępnienia.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 08.12.2025 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Magazyny energii – między prawem a praktyką rynkową (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 07.11.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 07.11.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Aktualny stan prawny i koncesjonowanie magazynów energii w Polsce
- Kryteria koncesji i wpisy do rejestrów OSD
- Obowiązki raportowe wobec URE
- Planowane zmiany w Prawie energetycznym (UC84)
- Kierunki zmian legislacyjnych w Polsce i UE (Fit for 55, REMIT, Net-Zero Industry Act)

Dorota Derlicka
Kancelaria Bird&Bird
Dorota Derlicka, Partner, Kancelaria Bird&Bird
Jestem partnerem w praktyce Energy & Utilities w warszawskim biurze Bird & Bird.
Specjalizuję się w prawie energetycznym, ze szczególnym uwzględnieniem projektów z zakresu odnawialnych źródeł energii i energetyki jądrowej. Doradzam zarówno podmiotom z sektora publicznego jak i prywatnego na każdym etapie procesu inwestycyjnego, począwszy od planowania inwestycji, procesu uzyskiwania pozwoleń, po budowę i eksploatację. Moje doświadczenie obejmuje projekty z zakresu energii odnawialnej, w tym lądowe farmy wiatrowe, instalacje fotowoltaiczne, systemy magazynowania energii (BESS) i projekty biogazowe. Reprezentuję także klientów w postępowaniach przed Urzędem Regulacji Energetyki.
Mam bogate doświadczenie w obsłudze prawnej projektów infrastrukturalnych w sektorze energetycznym i przemysłowym. W mojej pracy często łączę zagadnienia związane z prawem energetycznym, środowiskowym i budowlanym, co pozwala mi wspierać klientów w realizacji złożonych inwestycji. Uczestniczę w opracowywaniu struktur projektów oraz w identyfikacji i ograniczaniu ryzyka regulacyjnego i kontraktowego na każdym etapie procesu inwestycyjnego.
Regularnie doradzam międzynarodowym inwestorom i zagranicznym deweloperom wchodzącym na rynek polski, pomagając im dostosować globalne modele biznesowe do polskich wymogów regulacyjnych i praktyki branżowej. Moje doświadczenie obejmuje również zapewnienie zgodności projektów energetycznych z wymogami prawnymi, co sprzyja osiąganiu sukcesu biznesowego na dynamicznym i stale rozwijającym się polskim rynku energetycznym.
Oprócz pracy przy projektach związanych z odnawialnymi źródłami energii, brałam udział rozwoju energetyki jądrowej w Polsce. Pełniłam funkcję prawnika wewnętrznego na wstępnym etapie budowy pierwszej elektrowni jądrowej, doradzając w kwestiach regulacyjnych, kontraktowych i związanych z zarządzaniem projektem. Rola ta wymagała sprawnego poruszania się wśród złożonych uwarunkowań prawnych i operacyjnych związanych z realizacją dużego, strategicznego projektu energetycznego.
10:30
Przerwa
10:45
Finansowanie magazynów energii - jak korzystać z programów wsparcia?
- Programy krajowe i unijne (FEnIKS, Fundusz Modernizacyjny, IPCEI, CEF) – dostępne mechanizmy wsparcia
- Praktyczne kryteria oceny wniosków
- Instrumenty bankowe i prywatne: project finance, leasing, zielone obligacje
- Rola banków i ubezpieczycieli w finansowaniu projektów BESS
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Inwestycje, przyłączenia i sprzedaż energii
- Kompleksowa ścieżka inwestora: od wniosku o warunki przyłączenia w OSD/PSE/TGE do podpisania umowy i certyfikacji na rynku bilansującym
- Procedury przyłączeniowe dla wolnostojących, hybrydowych i przemysłowych magazynów energii
- Wymogi ZIWWE – analizy przyłączeniowe, zasady sumowania mocy
- Kontraktacja energii w praktyce – rynek bilansujący, TGE, kontrakty długoterminowe (PPA, cPPA)
- Rozliczenia i uczestnictwo w rynku – prognozowanie, rozliczanie arbitrażu, umowy z agregatorami

Małgorzata Wiatrowska
Biuro Akwizycji i Rozwoju, Velobank
Małgorzata Wiatrowska, Expert, Biuro Akwizycji i Rozwoju, Velobank
Małgorzata Wiatrowska posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie w branży energetycznej i finansowej. Zajmowała się przede wszystkim dużymi instalacjami OZE, komercyjnymi przyłączeniami, audytami energetycznymi, kontraktami na obrót zieloną energią oraz finansowaniem inwestycji OZE. Absolwentka Wydziału Mechanicznego Politechniki Krakowskiej. Pasjonuje się energetyką oraz psychologią, dzięki czemu jej praca może być również pasją. Aktualnie zajmuje się głównie zielonym finansowaniem, a VeloBank najbardziej lubi za indywidualne spojrzenie na klienta, otwartość, zwinność i elastyczność, które są podstawą dobrego finansowania firm w okresie transformacji energetycznej.
15:00
Przerwa
15:15
Integracja z siecią i praktyczne zastosowania magazynów
- Hybrydyzacja OZE z BESS – modele integracji
- Cable pooling – bariery techniczne i prawne, możliwe ścieżki ich znoszenia
- Dobór magazynu energii do źródeł OZE i zakładów przemysłowych
- Przejmowanie energii traconej przy redysponowaniach
16:30
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Modele przychodów i analiza ekonomiczna projektów BESS
- Realne strumienie przychodów: rynek mocy, usługi systemowe, arbitraż energii
- CAPEX/OPEX – ekonomika projektów, ryzyka kosztowe
- Forecastowanie spreadów cenowych i scenariusze finansowe
- Nowoczesne modele biznesowe: EaaS, agregacja, V2G, second-life, power-to-X
- Studium przypadku: walidacja ekonomiki projektu

Paweł Grabowski
Grupa STAY-ON
Paweł Grabowski, Prezes zarządu, Grupa STAY-ON
Dr inż. Paweł Grabowski – Prezes Zarządu Spółek STAY-ON
Ukończył studia magisterskie i doktoranckie na wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu spółkami nowych technologii w kraju i za granicą. W przeszłości Dyrektor Zarządzający energoelektronicznego start-up’u AC Sp. z o.o.. Firma w krótkim czasie stała się jedną z wiodących firm technologicznych w swojej dziedzinie na świecie. W 2007 roku z sukcesem sprzedana do niemieckiej firmy co zapewniło dalszy wzrost i sukces przedsięwzięcia. Później jako Prezes TRUMPF Huettinger Inc. z siedzibą w Dolinie Krzemowej w USA z sukcesem wprowadził nowe rozwiązania do wymagającego rynku firm produkujących systemy do produkcji półprzewodników. Kontynuując rozwój produktu i rynku Dyrektor Rynków Przemysłowych odpowiedzialny za rozwój globalnego biznesu w wielu krajach Azji i Ameryki Północnej. Od 2014 roku intensywnie zaangażowany w rozwój rynku magazynowania energii, w szczególności nowych najbardziej perspektywicznych technologii magazynowania. Inwestor i założyciel Grupy STAY-ON. Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Magazynowania Energii.
10:30
Przerwa
10:45
Bezpieczeństwo pożarowe i eksploatacja magazynów energii
- Wymagania ppoż. w świetle nowych przepisów
- Technologie bateryjne (Li-ion, LFP, Na-ion, flow) oraz technologie wodorowe
- Koszty, wady i zalety dostępnych technologii na rynk
- Wybór technologii i architektury (AC/DC, BMS/EMS)
- Zagrożenia: thermal runaway i ryzyka eksploatacyjne

dr inż. Krzysztof Rafał
Grupa STAY-ON
dr inż. Krzysztof Rafał, Head of R&D, Grupa STAY-ON
Uzyskał stopień naukowy doktora nauk technicznych w 2013 roku na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Specjalizuje się w urządzeniach energoelektronicznych dla energetyki rozproszonej. Doświadczony kierownik zespołów badawczych, prowadzący projekty badawczo rozwojowe w firmach i konsorcjach naukowo-przemysłowych. Od 2017 roku jest pracownikiem Instytutu Maszyn Przepływowych Polskiej Akademii Nauk. Od 2020 współzałożyciel STAY-ON Energy Management Sp. z o.o., dyrektor ds. Rozwoju i udziałowiec odpowiedzialny za strategię technologiczną i rozwój produktu. Z grupą STAY-ON zrealizował m.in. projekty EU Horyzont 2020 ‘SERENE’ i ‘SUSTENANCE’.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Magazyny ciepła – potencjał, ograniczenia, zastosowania w Polsce
- Wymogi formalno-prawne i techniczne – warunki przyłączenia do sieci ciepłowniczej ( na wybranym przykładzie )
- Rodzaje technologii i ich charakterystyka na wybranych przykładach
- Kluczowe kryteria techniczne i eksploatacyjne – pojemność cieplna, sprawność ładowania/rozładowania, straty cieplne, bezpieczeństwo

dr hab. inż Rafał Andrzejczyk
Profesor Politechniki Gdańskiej
dr hab. inż Rafał Andrzejczyk, , Profesor Politechniki Gdańskiej
Specjalista w zakresie magazynów ciepła i chłodu oraz systemów HVAC. Profesor Politechniki Gdańskiej, gdzie od wielu lat prowadzi działalność naukową i badawczo rozwojową w zakresie wykorzystania magazynów ciepła i chłodu wypełnionych substancjami zmiennofazowymi PCM w instalacjach energetycznych. W szczególności prace te ukierunkowane są na znajdowaniu rozwiązań dla układów odzysku energii oraz układów pogodo zależnych (OZE), w tym pomp ciepła. Współpracuje z licznymi ośrodkami naukowymi w kraju i za granicą. Posiada praktyczne doświadczenie inżynierskie. Kierował oraz pracował w projektach naukowych oraz przemysłowych obejmujących modelowanie układów ORC, projektowanie i rozwój układów trigeneracyjnych, magazynów ciepła dla zastosowań elektromobilnych , decentralnych układów rekuperacyjnych czy systemów osuszaczy powietrza. Jego prace wdrożeniowe poparte są uzyskanymi patentami. Chętnie współpracuje z otoczeniem społecznym i gospodarczym.
14:15
Przerwa
14:30
Perspektywy rozwoju rynku magazynów
- Rozwój rynku magazynów energii w perspektywie 5–10 lat
- Ograniczenia wobec technologii chińskich – ryzyka strategiczne i łańcuch dostaw
- Alternatywne ścieżki rozwoju – technologie wodorowe w magazynowaniu energii

Piotr Ostaszewski
Ekovoltis
Piotr Ostaszewski, Prezes, Ekovoltis
Piotr Ostaszewski od ponad 12 lat działa w branży energetycznej, zdobywając bogate doświadczenie w zarządzaniu prywatnymi spółkami obrotu energią. Wcześniej, jako CEO Energii dla Firm, rozwinął bazę klientów oraz zbudował wydajny zespół sprzedażowy. W Respect Energy S.A. pełnił funkcję członka zarządu, wspierając ekspansję działalności w sektorze energii odnawialnej.
Obecnie jako Prezes Zarządu Ekovoltis odgrywa kluczową rolę w dynamicznym rozwoju spółki, która w ciągu ostatnich dwóch lat stała się jednym z wiodących ekspertów w dziedzinie zielonej energii. Pod jego kierownictwem firma konsekwentnie realizuje strategię digitalizacji i wdrażania technologii opartych na sztucznej inteligencji, zwiększających efektywność operacyjną i optymalizujących procesy. Dzięki jego zaangażowaniu Ekovoltis skutecznie odpowiada na rosnące potrzeby rynku, oferując innowacyjne i ekologiczne rozwiązania.
15:15
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa

Aneta Ślepowrońska
Senior Manager
Knowledge Brokers Department
+48 535900812 a.slepowronska@mmcpolska.plKontakt w sprawach merytorycznych
