Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Warsztaty stanowią kompleksowe omówienie najnowszych zmian w obszarze ochrony konsumenta na rynku finansowym, uwzględniając zarówno regulacje krajowe, jak i unijne. Uczestnicy uzyskają praktyczne informacje o wpływie nowych przepisów oraz orzecznictwa TSUE na działalność instytucji finansowych i standardy ochrony klientów. Omówione zostaną aktualne kierunki nadzoru UOKiK i KNF, wymogi dotyczące transparentności informacji i reklamy, a także dobre praktyki w zakresie komunikacji z klientem i procedur reklamacyjnych. Ważnym elementem będzie analiza wpływu nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji i regulacji płatniczych, na bezpieczeństwo konsumenta oraz rozwój usług finansowych.
Główne zagadnienia:
- Nowe regulacje ochrony konsumenta – wpływ na rynek i praktykę instytucji
- Wpływ orzecznictwa TSUE na praktykę instytucji finansowych oraz ochronę konsumenta
- Praktyka nadzorcza UOKiK i KNF w ochronie konsumenta
- Transparentność informacji i reklama w usługach finansowych
- Customer Experience i dostępność usług finansowych
- Nowe technologie w usługach finansowych
- Reklamacje i ochrona konsumenta w instytucjach finansowych
Grupa docelowa:
Wydarzenie kierujemy do przedstawicieli instytucji finansowych, w szczególności do działów:
- Prawnych
- Obsługi Klienta
- Sprzedaży
- Bankowości
- Compliance
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 12.01.2026 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 12.01.2026 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Konsument w świecie finansów – regulacje, perspektywy ochrony i nowe technologie „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2395 zł + 23% VAT do 14.11.2025 r.
-
2795 zł + 23% VAT do 12.01.2026 r.
-
3195 zł + 23% VAT po 12.01.2026 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział. W przypadku nagrań z prelekcji gwarantowany dostęp to 6 miesięcy od ich udostępnienia.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 4.02.2026 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Konsument w świecie finansów – regulacje, perspektywy ochrony i nowe technologie (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 12.01.2026 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 12.01.2026 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Nowe regulacje ochrony konsumenta – wpływ na rynek i praktykę instytucji
- Nowa ustawa o kredycie konsumenckim – kluczowe zmiany i ich wpływ na rynek finansowy
- Prawa i obowiązki kredytobiorcy oraz kredytodawcy – aktualne wymogi informacyjne i obowiązki sprawozdawcze
- Regulacje dotyczące sprzedaży usług finansowych na odległość
- Procedury zawierania umów na odległość – wymogi dotyczące zgody i prawa do odstąpienia
dr Bartosz Wyżykowski
DLK Legal
dr Bartosz Wyżykowski, Radca prawny, Partner, DLK Legal
Bartosz Wyżykowski jest radcą prawnym, członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Ukończył Prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył Szkołę Prawa Niemieckiego przy WPiA Uniwersytetu Warszawskiego. Współpracował z jedną z największych organizacji pracodawców w Polsce. W latach 2016-2018 pełnił funkcję zastępcy dyrektora Wydziału Klienta Rynku Bankowo-Kapitałowego w Biurze Rzecznika Finansowego.
Specjalizuje się w zakresie regulacji dotyczących rynku finansowego, usług płatniczych i prawa konsumenckiego, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji dotyczących kredytu konsumenckiego i kredytu hipotecznego. Prelegent na konferencjach naukowych oraz branżowych poświęconych tym zagadnieniom, a także autor publikacji w tym zakresie. Angażował się w prace legislacyjne dotyczące prawa rynku finansowego na poziomie polskim oraz unijnym.
Obsługę prawną świadczy w języku polskim, angielskim i niemieckim.
10:30
Przerwa
10:45
Wpływ orzecznictwa TSUE na praktykę instytucji finansowych i ochronę ich klientów
- Konsument a inwestor – bo nie każdy klient instytucji finansowej jest konsumentem
- Praktyka sporu między klientem instytucji finansowej a instytucją
- Najważniejsze orzeczenia TSUE w zakresie kredytów walutowych, w tym co do przedawnienia
- Projekt ustawy dotyczącej rozpoznawania spraw frankowych – skutki dla konsumentów i praktyki sądowej
- Implementacja orzecznictwa TSUE do prawa krajowego – wyzwania legislacyjne i wpływ na stabilność rynku finansowego
Szymon Jelonek
Dentons
Szymon Jelonek, Radca Prawny, Dentons
Szymon Jelonek – radca prawny, Senior Associate w Zespole Postępowań Sądowych warszawskiego biura kancelarii Dentons Europe Dąbrowski i Wspólnicy sp.k. Specjalizuje się w obsłudze banków-depozytariuszy, towarzystw funduszy inwestycyjnych i domów maklerskich przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym oraz Komisją Nadzoru Finansowego.
Wykładowca w Szkole Głównej Handlowej oraz na Uniwersytecie SWPS. Prowadzi szkolenia z zakresu Financial Litigation i odpowiedzialności cywilnej instytucji finansowych we współpracy z Izbą Zarządzających Funduszami i Aktywami, Izbą Domów Maklerskich oraz Instytutem Szkoleń Prawa Bankowego. Autor publikacji i opracowań z zakresu postępowania cywilnego i rynku kapitałowego, które ukazały się m.in. w Polskim Procesie Cywilnym, Monitorze Prawa Bankowego, Parkiecie oraz Dzienniku Gazecie Prawnej.
Członek Rady oraz Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Zawodowego Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, członek Komisji Wspierania Rozwoju Zawodowego oraz Komitetu ds. Promocji i Komunikacji Krajowej Rady Radców Prawnych, a także współkoordynator Centrum Prawnego Stowarzyszenia Sustainable Investment Forum Poland (POLSIF).
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Praktyka nadzorcza UOKiK i KNF w ochronie konsumenta
- Kompetencje i współdziałanie UOKiK i KNF w sektorze finansowym
- Analiza najnowszych decyzji i interwencji Prezesa UOKiK wobec instytucji finansowych
- Najczęstsze nieprawidłowości – błędne informowanie o kosztach, reklamy wprowadzające w błąd, misselling
- Identyfikacja klauzul abuzywnych – kryteria, przykłady i konsekwencje prawne
- Postępowanie instytucji finansowych po wykryciu niedozwolonych postanowień w umowach
- Dobre praktyki w projektowaniu wzorców umownych i regulaminów zgodnych z przepisami
Wojciech Janik
Norton Rose Fulbright Dyczkowski and Partners, Limited Partnership
Wojciech Janik, Counsel, Norton Rose Fulbright Dyczkowski and Partners, Limited Partnership
14:30
Przerwa
14:45
Transparentność informacji i reklama w usługach finansowych – regulacje i dobre praktyki
- Obowiązkowe informacje i ostrzeżenia w ofertach produktów finansowych
- Zasada przejrzystości i zrozumiałości przekazu – wymogi językowe, wizualne, UX-owe
- Ochrona konsumenta w kontekście reklamy finansowej – regulacje i rekomendacje UOKiK/KNF
- Granice dopuszczalnej perswazji i odpowiedzialne praktyki marketingowe
- Mechanizmy nadzoru i samoregulacji branżowej
Jakub Latała
Markiewicz Sroczyński Mioduszewski Kancelaria Radców Prawnych sp. j.
Jakub Latała, Markiewicz Sroczyński Mioduszewski Kancelaria Radców Prawnych sp. j.
16:15
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Customer Experience i dostępność usług finansowych
- Standardy obsługi klienta w instytucjach finansowych a wymogi ochrony konsumenta
- Polski Akt o Dostępności – obowiązki instytucji finansowych wobec osób ze szczególnymi potrzebami
- Równowaga między personalizacją a prywatnością danych
10:30
Przerwa
10:45
Nowe technologie w usługach finansowych – AI, regulacje płatnicze i bezpieczeństwo konsumenta
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesach kredytowych – ryzyka, odpowiedzialność i transparentność algorytmów
- Ochrona konsumenta w kontekście PSD2 oraz regulacji PSD3/PSR
- Przepisy dotyczące przelewów natychmiastowych (Instant Payment Regulation – IPR)
- Nieautoryzowane transakcje płatnicze – prawa konsumentów i odpowiedzialność dostawców usług płatniczych
Katarzyna Szczudlik
Schönherr
Katarzyna Szczudlik, Radca prawny, Partner, Schönherr
Katarzyna Szczudlik jest partnerem w kancelarii Schoenherr. Główne obszary praktyki Katarzyny to ochrona danych, własność intelektualna, IT i technologia, regulacje finansowe (FinTech). Katarzyna specjalizuje się w doradztwie innowacyjnym spółkom FinTech, szczególnie z branży blockchain i płatniczej, przy wejściu i ekspansji na terenie Unii Europejskiej. Ma doświadczenie w doradztwie w zakresie wdrażania zgodności z RODO i naruszeń danych dla międzynarodowych firm, opracowywania umów IT, ich negocjacji i wdrożeń, cloud computing, sporów dotyczących własności intelektualnej i tworzenia strategii dotyczącej własności intelektualnej. Posiada również szerokie doświadczenie w tematyce związanej z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy, w tym audytach i reprezentacji klientów przed organami nadzorczymi. Często występuje jako pełnomocnik w postępowaniach przed Komisją Nadzoru Finansowego. Katarzyna regularnie znajduje się w czołówce czołowych polskich praktyków FinTech według Chambers oraz prawników z dziedziny ochrony danych i TMT według Legal 500.. Katarzyna jest aktywnym członkiem AIJA i ITech, regularnie występuje jako prelegent na krajowych i międzynarodowych konferencjach i seminariach. Opublikowała także ponad 100 artykułów na tematy związane z prawem nowych technologii. Pracuje w języku polskim, angielskim i francuskim.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Reklamacje i ochrona konsumenta w instytucjach finansowych - regulacje, procedury i dobre praktyki
- Obowiązki instytucji finansowych w zakresie przyjmowania i rozpatrywania reklamacji – wymogi prawne i standardy proceduralne
- Prawidłowa organizacja procesu reklamacyjnego w instytucjach finansowych – terminy, forma i procedury
- Konsekwencje niedochowania obowiązków reklamacyjnych – odpowiedzialność instytucji, konsekwencje prawne i reputacyjne
- Alternatywne metody rozwiązywania sporów konsumenckich
- Dobre praktyki w procesie reklamacyjnym –procedury minimalizujące ryzyko prawne i budowanie zaufania klienta
Kamil Sypek
EQUES Investment TFI S.A
Kamil Sypek, Dyrektor Departamentu Prawnego, EQUES Investment TFI S.A
14:30
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online

Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa
Kontakt w sprawach merytorycznych

