Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Warsztat dla inwestorów i specjalistów zaangażowanych w procesy inwestycyjne, szczególnie w sektorze infrastrukturalnym, energetycznym i przemysłowym. Dynamiczne zmiany regulacyjne w obszarze ocen oddziaływania na środowisko i wymogów środowiskowych sprawiają, że skuteczne inwestowanie wymaga nie tylko znajomości przepisów, ale też praktycznych umiejętności wdrażania nowych procedur i dokumentacji. Dwudniowe warsztaty dostarczą wiedzy o uzyskiwaniu decyzji środowiskowych, przygotowaniu dokumentacji oraz minimalizacji ryzyk administracyjnych i prawnych na każdym etapie. Eksperci omówią najlepsze praktyki w sporządzaniu raportów, relacje decyzji środowiskowych do pozwoleń wodnoprawnych i odpadowych oraz wyzwania związane z udziałem społeczeństwa w procedurach. Uczestnicy dowiedzą się, jak przygotować proces inwestycyjny do zmieniających się przepisów i zapewnić zgodność z regulacjami, chroniąc inwestycje przed opóźnieniami i wstrzymaniem prac. To okazja, by zdobyć praktyczną wiedzę i narzędzia wspierające zgodność regulacyjną, eliminację ryzyk i rozwój projektów w nowym otoczeniu prawnym.
Główne zagadnienia:
- Nowelizacja ustawy o ocenach oddziaływania na środowisko i przepisy przejściowe
- Przygotowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej
- Procedura odwoławcza po odmowie wydania decyzji środowiskowej
- Trwałość i obrót decyzjami środowiskowymi w praktyce inwestycyjnej
- Rola udziału społeczeństwa w procedurach środowiskowych
- Decyzje środowiskowe w inwestycjach OZE
- Decyzje odpadowe i procedury związane z gospodarowaniem odpadami
- Weryfikacja i ocena zagrożeń środowiskowych w planowanych inwestycjach
- Pozwolenia wodnoprawne w praktyce inwestycyjnej
Grupa docelowa:
Warsztaty dedykowane są przedstawicielom branży infrastrukturalnej, energetycznej, przemysłowej oraz sektora nieruchomości, w szczególności pracowników działu:
- Prawnego
- Ochrony środowiska
- Regulacji
- Nieruchomości
- Projektów
- Infrastruktury
- Inwestycji
- Gospodarki odpadami
- Budownictwa
Zapraszamy także wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 13.11.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 13.11.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Decyzje środowiskowe w nowej perspektywie prawnej „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2195 zł + 23% VAT do 16.10.2025 r.
-
2595 zł + 23% VAT do 13.11.2025 r.
-
2995 zł + 23% VAT po 13.11.2025 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział. W przypadku nagrań z prelekcji gwarantowany dostęp to 6 miesięcy od ich udostępnienia.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 11.12.2025 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Decyzje środowiskowe w nowej perspektywie prawnej (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 13.11.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 13.11.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Nowelizacja ustawy o ocenach oddziaływania na środowisko i przepisy przejściowe - konsekwencje dla inwestorów oraz organów administracji
- Zmiana właściwości organów – przeniesienie kompetencji z gmin do starostw i jego wpływ na czas oraz przebieg procedur
- Procedury specustawowe i włączenie decyzji środowiskowych do zintegrowanych procesów lokalizacyjnych
- Omówienie pozostałych planowanych zmian w nowelizacji i ich praktycznych konsekwencji
10:30
Przerwa
10:40
Przygotowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej
- Wytyczne dotyczące przygotowania raportów środowiskowych oraz kart informacyjnych przedsięwzięcia (KIP)
- Relacja decyzji środowiskowej do innych decyzji administracyjnych dylematy wokół pozwoleń zintegrowanych
- Mechanizmy przyspieszania procedur i skracania ścieżki uzyskiwania decyzji środowiskowych w kontekście barier planistycznych
- Zakres przedsięwzięcia w procedurze środowiskowej – rozbieżności interpretacyjne dotyczące infrastruktury towarzyszącej
- Pozyskiwanie decyzji środowiskowych dla inwestycji liniowych w świetle ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie

Małgorzata Woźniak
BBS Legal
Małgorzata Woźniak, Adwokat, BBS Legal
Małgorzata jest czynnym adwokatem, specjalizującym się w doradztwie regulacyjnym obejmującym prawo środowiskowe, w tym tzw. Zieloną Transformację, finansowanie publiczne oraz procedury przetargowe. Doświadczenie zawodowe zdobywała w renomowanych kancelariach prawnych, a jako samodzielny prawnik w jednej z wiodących spółek zajmujących się doradztwem w zakresie pozyskiwania finansowania ze środków publicznych i funduszy unijnych, współpracowała bezpośrednio z zarządem w zakresie bieżących spraw korporacyjnych oraz negocjacji handlowych, wprowadzała procedury compliance oraz RODO, a także wspierała zespół merytoryczny w procesach ubiegania się o dofinansowanie.
W Kancelarii BBS Małgorzata zdobywała doświadczenie w szczególności w ramach praktyki środków unijnych i pomocy publicznej oraz transformacji energetycznej. Aktywnie uczestniczyła w projektach związanych w szczególności z prawem środowiskowym, energetycznym oraz pomocą publiczną na szczeblu krajowym oraz unijnym. Zajmowała się również obsługą klientów z sektora przemysłowego zarówno w ramach prowadzonych postępowań, jak również wsparciem w ramach postępowań administracyjnych i sądowych, jak również doradztwem w ramach procesów z zakresu inwestycji współfinansowanych ze środków publicznych.
12:10
Przerwa
12:20
Procedura odwoławcza po odmowie wydania decyzji środowiskowej - odwołania i skargi w praktyce
- Postępowanie w przypadku naruszenia warunków decyzji środowiskowej na etapie realizacji i eksploatacji inwestycji
- Wstrzymanie prac inwestycyjnych jako konsekwencja działań organów – ryzyka i skutki dla inwestorów
- Procedura ponownej oceny decyzji środowiskowej – kiedy możliwa, kiedy nie

Łukasz Ostas
Kancelaria GESSEL
Łukasz Ostas, Radca Prawny, Kancelaria GESSEL
Specjalizuje się w postępowaniach sądowych, ze szczególnym uwzględnieniem sporów na tle prawa konkurencji, z udziałem podmiotów rynków finansowych, a także związanych z ochroną środowiska. Praktykował przy postępowaniach postarbitrażowych dotyczących uznania i stwierdzenia wykonalności wyroków sądów polubownych. Członek zespołu Gessel For Climate, który wytoczył pierwsze w Polsce obywatelskie pozwy klimatyczne związane z odpowiedzialnością za przyczynianie się do kryzysu klimatycznego. Autor publikacji z zakresu prawa ochrony środowiska.
13:30
Przerwa lunchowa
14:15
Trwałość i obrót decyzjami środowiskowymi w praktyce inwestycyjnej
- Przedłużanie ważności decyzji – kiedy możliwe, a kiedy nie
- Rozszerzony zakres obowiązywania decyzji – problematyka tego, kogo wiąże wydana decyzja (inwestor, nabywca, wykonawca)
- Problemy praktyczne związane z przenoszeniem decyzji środowiskowych przy sprzedaży projektów
- Decyzje środowiskowe a modernizacja istniejących zakładów – kiedy przebudowa lub rozbudowa obiektów produkcyjnych wymaga nowej decyzji środowiskowej?

dr Sergiusz Urban
Kancelaria WKB Wierciński Kwieciński Baehr
dr Sergiusz Urban, Counsel, Radca Prawny, Kancelaria WKB Wierciński Kwieciński Baehr
Kieruje zespołem ochrony środowiska w kancelarii WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr. Jest specjalistą w zakresie prawa i polityki ochrony środowiska Unii Europejskiej i Polski z wieloletnim doświadczeniem w świadczeniu pomocy prawnej dla wielu sektorów gospodarki, w tym energetycznego, chemicznego, budowlanego, wytwórczego, spożywczego, nieruchomości oraz samorządowego. Doradza w zakresie: gospodarki odpadami, decyzji środowiskowych, OOŚ, emisji przemysłowych oraz pozwoleń zintegrowanych (IPPC/IED, konkluzje BAT), gospodarki wodno-ściekowej, szkód w środowisku, historycznych zanieczyszczeń, remediacji. Wspiera w uzyskiwaniu, zmianach i przenoszeniu zezwoleń z zakresu ochrony środowiska, w trakcie postępowań administracyjnych, reprezentuje przed organami i sądami administracyjnymi. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, pracę doktorską obronił w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk. Stypendysta Europejskiej Agencji Ochrony Środowiska, American University Washington College of Law oraz University of Insubria Faculty of Law, odbył również półroczny staż w Dyrekcji Generalnej ds. Środowiska Komisji Europejskiej. Rekomendowany w dziedzinie ochrony środowiska przez uznane przewodniki po rynku usług prawniczych (Chambers Europe 2021, Who’s Who Legal, Ranking kancelarii prawniczych Rzeczpospolita 2021).
15:25
Rola udziału społeczeństwa w procedurach środowiskowych
- Wyzwania związane z opiniami, ekspertyzami i rozprawami administracyjnymi
- Rola NGO’s – kto, w jakim momencie i co może w postępowaniu

Sandra Sekuła
Sandra Sekuła,
16:30
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Decyzje środowiskowe w inwestycjach OZE - aspekty prawne i praktyczne
- Aktualne wyzwania i praktyczne problemy w projektach fotowoltaicznych, wiatrowych i magazynach energii
- Regulacje dotyczących energetyki wiatrowej, w tym zagadnienia odległościowe i ich konsekwencje dla istniejących oraz planowanych inwestycji

Joanna Perzyna
SSW Pragmatic Solutions
Joanna Perzyna, Senior Associate, SSW Pragmatic Solutions
Doświadczenie w projektach łączących w sobie regulacje z zakresu prawa ochrony środowiska, prawa energetycznego, nieruchomości oraz procesu inwestycyjnego. Doradza podmiotom z sektora energetycznego oraz przemysłowego w zakresie gospodarowania odpadami, handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych, realizacji inwestycji w źródła wytwórcze, w tym przy budowie instalacji OZE oraz instalacji typu „Waste to Energy”, a także we wdrażaniu gospodarki o obiegu zamkniętym.
Brała udział w licznych badaniach prawnych due diligence oraz doradzała przy transakcjach dotyczących farm wiatrowych oraz fotowoltaicznych. Przeprowadzała również audyty prawne zakładów przemysłowych, energetycznych oraz spółek z sektora oil and gas, w zakresie prawa ochrony środowiska oraz nieruchomości. Doradzała także liderom z branży energetycznej oraz sektora upstream przy procesach reorganizacyjnych oraz transakcjach M&A.
10:00
Przerwa
10:10
Decyzje odpadowe i procedury związane z gospodarowaniem odpadami w świetle zmian prawnych
- Zmiany dotyczące magazynowania odpadów – wymogi bezpieczeństwa i monitoring (w tym monitoring wizyjny)
- Relacja decyzji odpadowych do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – kolejność i zależności między postępowaniami
- Odpowiedzialność administracyjna i karna za naruszenia decyzji odpadowych – przykłady z praktyki organów ochrony środowiska
- Decyzje na zbieranie, przetwarzanie i transport odpadów – różnice i praktyczne problemy interpretacyjne
11:40
Przerwa
11:50
Weryfikacja i ocena zagrożeń środowiskowych w planowanych inwestycjach
- Audyt środowiskowy przedsięwzięcia – etapy przygotowania i kluczowe wnioski na podstawie praktycznych przykładów
- Ocena oddziaływania na środowisko – typy inwestycji wymagających przeprowadzenia pełnej procedury i kryteria kwalifikacji
- Bioróżnorodność jako element oceny – jakie aspekty ekologiczne mają największe znaczenie w procesie inwestycyjnym
- Jak przygotować rzetelną i kompletną ocenę oddziaływania na środowisko – praktyczne wskazówki i dobre praktyki
- Analiza porealizacyjna – zakres, cele i moment, w którym staje się obowiązkowa
13:20
Przerwa lunchowa
14:05
Pozwolenia wodnoprawne w praktyce inwestycyjnej - ścieki przemysłowe i korzystanie z zasobów wodnych
- Procedura uzyskiwania pozwoleń wodnoprawnych – najczęstsze problemy w praktyce inwestycyjnej
- Odprowadzanie ścieków przemysłowych – wymagania prawne i techniczne, ryzyka dla inwestorów
- Eksploatacja zasobów wodnych – ograniczenia, opłaty i konsekwencje dla projektów przemysłowych
- Relacja pozwoleń wodnoprawnych do decyzji środowiskowych i pozwoleń zintegrowanych
15:35
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa

Kontakt w sprawach merytorycznych
