
Zarządzanie produktami inwestycyjnymi z uwzględnieniem ryzyk regulacyjnych, oczekiwaniami organów nadzoru i wymogami ESG
Grupa tematyczna: Banki, Domy maklerskie, Towarzystwa funduszy inwestycyjnych, Instytucje Finansowe
Tagi: KNF | AML | MiFID II | ESG | ESMA | SFDR | CSRD | MiFIR | FIO/SFIO | FIZ
Data: 24-25.05.2023r.
Program
Rejestracja uczestników
Planowane zmiany prawne i regulacyjne dla podmiotów rynku finansowego
- Projekt ustawy w związku z zapewnieniem rozwoju rynku finansowego oraz ochrony inwestorów na tym rynku z listopada 2022 r. - omówienie najważniejszych założeń
- Nowe zasady dystrybucji jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych, w tym „usługa dystrybucji”
- Zasady łączenia Funduszy Inwestycyjnych Zamkniętych (FIZ)
- Plan przekształcenia FIZ w FIO/SFIO
- Zmiany dotyczące rozliczeń TFI z dystrybutorami jednostek uczestnictwa FIO/SFIO

Piotr Klamka
Klamka Legal
Przerwa
Zarządzanie produktami inwestycyjnymi z uwzględnieniem ryzyka zrównoważonego rozwoju - implementacja wymogów ESG w MiFID II
- Obowiązki instytucji finansowych w zakresie ESG zgodnie z europejskimi wytycznymi: Taksonomia UE, SFDR, zmiany w MIFID II
- Zmiany w Rozporządzeniu TFI z 2022 r.: prawidłowy system nadzoru zgodności, regulaminy compliance uwzględniające ryzyka ESG, raportowanie ryzyka ESG
- Dyrektywa CSRD i Rozporządzenie SFDR – sprawozdawczość dotycząca zrównoważonego rozwoju i ujawnianie informacji o zrównoważonym finansowaniu
- Prawidłowe konstruowanie kwestionariusza odpowiedniości MIFID - badanie preferencji klienta w zakresie zrównoważonego rozwoju

Piotr Żyłka
Prawnik
Przerwa
Produkty MIFiD II, a wymogi dyrektywy AML VI
- Obowiązki instytucji finansowych w ramach identyfikacji i weryfikacji tożsamości klienta
- Wideoweryfikacja - nowe możliwości weryfikacji klientów z wykorzystaniem AI
- Zachowanie środków bezpieczeństwa, ocena ryzyk AML
- Zgłaszanie nieprawidłowości, raportowanie do GIIF

DLK Legal
Przerwa
Zasady rozliczeń TFI z dystrybutorami w reżimie zachęt - aktualny model i planowane zmiany
- Modyfikacja modelu zgodnie z projektem zmian w pakiecie MiFIDII/MiFIR
- Zaostrzenie wymogów dla usług zarządzania portfelem i całego doradztwa inwestycyjnego
- Planowane zmiany w rozliczeniach dot. funduszy FIO/SFIO
- Konflikty interesów w zakresie zachęt
Zakończenie I dnia
Rejestracja uczestników
Wymogi zarządzania produktowego - analiza odpowiedniości i adekwatności, kanały dotarcia do klienta
- Prawidłowe określanie grup docelowych i kategorii klientów zgodnie z MiFID II
- Badanie adekwatności i odpowiedniości produktów dla klientów
- Zarządzanie produktowe zgodnie z nowymi wytycznymi ESMA z 2022 r.
- Możliwości dotarcia do nowych klientów, wybór kanałów dystrybucji, jakość obsługi oraz dobre praktyki dla utrzymania obecnych
Przerwa
Projektowane zmiany w zakresie rozszerzenia i wzmocnienia kompetencji nadzorczych KNF - zgodnie z projektem ustawy w związku z zapewnieniem rozwoju rynku finansowego oraz ochrony inwestorów na tym rynku
- Nowe uprawnienia w zakresie nakładania kar i prowadzenia czynności kontrolnych
- Kontrole oraz przegląd ostatnich kar KNF
- Cyfryzacja w działaniach KNF: doręczenia elektroniczne, czynności kontrolne i nadzorcze

Witold Oszczanowski
Associate, SSW Pragmatic Solutions
Przerwa
Obowiązki i odpowiedzialność komórki compliance, Zarządu i Rady Nadzorczej za zarządzanie produktowe w instytucji finansowej
- Zadania organu zarządzającego i jednostki compliance w ramach eliminacji ryzyk związanych z wymogami AML
- Funkcjonowanie komórki compliance zgodnie z wymogami wytycznych ESMA
- Odpowiedzialność compliance, Zarządu i Rady Nadzorczej w zakresie zarządzania produktowego, zgodnie ze zmieniającymi się oczekiwaniami klientów i organów nadzorczych, w tym ryzyk ESG

Justyna Postępska (Czekaj)
Just Comply
Zakończenie II dnia
Opis wydarzenia
Pod koniec 2022 r. ukazała się nowa wersja projektu ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem rozwoju rynku finansowego oraz ochrony inwestorów na tym rynku. Projekt zawiera proponowane nowelizacje 28 ustaw, a należą do nich m.in.: akty prawne o nadzorze nad rynkiem finansowym, ustawa o funduszach inwestycyjnych oraz propozycje rozwiązania problemu tzw. ,,zachęt,, w działalności dystrybutorów jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych. Na wydarzeniu Eksperci omówią planowane zmiany prawne i regulacyjne dla podmiotów rynku finansowego, obowiązki instytucji w ramach produktów inwestycyjnych w obszarze ESG zgodnie z europejskimi wytycznymi oraz praktyczne aspekty zarządzania produktowego według MiFID II. Dodatkowo przedstawione zostaną kwestię wymogów dyrektywy AML VI, zasady rozliczeń TFI z dystrybutorami funduszy oraz analiza adekwatności i odpowiedniości.
Główne zagadnienia
- Zarządzanie produktami inwestycyjnymi z uwzględnieniem ryzyka zrównoważonego rozwoju - implementacja wymogów ESG w MiFID II
- Produkty MIFiD II a wymogi dyrektywy AML VI
- Zasady rozliczeń TFI z dystrybutorami w reżimie zachęt - aktualny model i planowane zmiany
- Wymogi zarządzania produktowego - analiza odpowiedniości i adekwatności, kanały dotarcia do klienta
- Projektowane zmiany w zakresie rozszerzenia i wzmocnienia kompetencji nadzorczych KNF
- Obowiązki i odpowiedzialność komórki compliance, Zarządu i Rady Nadzorczej za zarządzanie produktowe w instytucji finansowej
Grupa docelowa:
Do udziału w wydarzeniu serdecznie zapraszamy przedstawicieli Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, domów maklerskich i banków, a w szczególności:
- Prezesów, Członków Zarządu, Dyrektorów Zarządzających
- Działy Prawne
- Działy Compliance
- Działy Nadzoru
- Działy Ryzyka
- Działy Inwestycji
- Działy Funduszy
- Działy Produktów detalicznych i inwestycyjnych
- Działy Zarządzania aktywami
Kontakt w sprawie uczestnictwa:

Aneta Ślepowrońska
Manager
Knowledge Brokers Department
M: +48 535 900 812
e-mail: a.slepowronska@mmcpolska.pl
Kontakt w sprawach merytorycznych:
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 12.04.2023 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 12.04.2023 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Zarządzanie produktami inwestycyjnymi z uwzględnieniem ryzyk regulacyjnych, oczekiwaniami organów nadzoru i wymogami ESG „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
2395 zł + 23% VAT do 12.04.2023 r.
-
2795 zł + 23% VAT do 9.05.2023 r.
-
3195 zł + 23% VAT po 9.05.2023 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 24.05.2023 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Zarządzanie produktami inwestycyjnymi z uwzględnieniem ryzyk regulacyjnych, oczekiwaniami organów nadzoru i wymogami ESG (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 12.04.2023 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 12.04.2023 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Prowadzący

Justyna Postępska (Czekaj)
Radca Prawny, Just Comply

Piotr Żyłka
Prawnik

Piotr Klamka
Partner, Radca prawny, Klamka Legal

Witold Oszczanowski
Associate, SSW Pragmatic Solutions
ZAUFALI NAM
























