Świadomy handlowiec i marketingowiec - efektywne zarządzanie rentownością i polityką cenową w firmie
Grupa tematyczna: Marketing i sprzedaż, Sprzedaż i obsługa Klienta
Tagi: efektywna sprzedaż | zarządzanie rentownością | polityka cenowa
Data: 18.02.2022r.
Program
Rejestracja
CZĘŚĆ 1: Podstawowe elementy rentowności
- Rabaty wspierające rentowność i realizację strategii biznesowej
- Narzut, marża, zysk, kontrybucja – czym się różnią i jak rozmawiać o nich z klientem?
- Procent czy masa marży – co jest ważniejsze?
- Analiza portfolio/oferty pod kątem rentowności
- Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora
Przerwa
CZĘŚĆ 2: Podstawowe elementy finansowe w relacjach handlowych
- Na czym zarabia klient, co będzie negocjował i dlaczego?
- Rola kosztów stałych i zmiennych i ich wpływ na rentowność w sytuacji zmian rynkowych
- Podstawowe elementy rachunku zysków i strat (P&L)
- Podstawowe argumenty finansowe w rozmowach klientem
- Czym jest kapitał pracujący i jak wpływa na działania firmy?
- Termin płatności – jak obliczyć jego wartość dla celów negocjacyjnych?
- Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora
Przerwa
CZĘŚĆ 3: Jakie rodzaje rabatów wspierają realizację strategii sprzedaży?
- Rodzaje cen – detaliczna, cennikowa, hurtowa, promocyjna, net
- Od ceny wyjściowej do ceny 4 x net
- Rodzaje rabatów i sposoby ich wyliczania – procentowe, wartościowe, progowe, liniowe, od nadwyżki i inne
- Kaskadowo czy sumarycznie, frontowo czy potransakcyjnie czyli sposoby naliczania rabatów i ich wpływ na zyskowność współpracy
- Rodzaje bonusów i inwestycji – zależne lub niezależne od obrotu
- Inwestycje pozakontraktowe i ich wpływ na rentowność współpracy
- Typ biznesu klienta a struktura warunków handlowych
- Warunki liczone „od dołu” i „od góry” – gdzie jest pułapka?
- Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora
Przerwa
Informacje uzupełniające, podsumowanie szkolenia + panel konsultacyjny
Zakończenie szkolenia
Małgorzata Warda
Warda & Partners
Opis wydarzenia
Szkolenie łączy praktyczną wiedzę opartą na przykładach z biznesu i zadaniach z interaktywną formą uczestnictwa, które powinien znać każdy świadomy pracownik działu sprzedaży i marketingu. Znajomość matematyki biznesowej pozwoli uczestnikom warsztatów efektywniej zarządzać rentownością prowadzonych działań handlowych, świadomie planować portfolio produktów i promocje cenowe, a także zrozumieć jaki jest koszt finansowania każdego biznesu.
Pozyskana wiedza pomoże uczestnikom:
- prowadzić działania handlowe i marketingowe w oparciu o świadome decyzje biznesowe w miejsce negocjacji opartych na intuicji
- zrozumieć w jaki sposób ustalać warunki handlowe, aby wspierały realizację targetów i obranej strategii sprzedaży
- zrozumieć, w jaki sposób udzielane rabaty handlowe i promocyjne przekładają się na rentowność
- efektywnie planować portfolio produktów i promocje cenowe
- zrozumieć, co należy brać pod uwagę przy obliczaniu rentowności współpracy
- prawidłowo obliczać rentowność, w tym marże i narzuty
- zrozumieć różnicę między pojęciem marży i narzutu
- wyliczać, o ile więcej trzeba sprzedać, aby odrobić udzielony rabat w masie marży
- obliczyć, ile kosztuje sprzedającego termin płatności
- zrozumieć, na czym polega finansowanie prowadzonego biznesu i czym jest kapitał pracujący
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o praktyczne przykłady i autorskie zadania trenera, które są wspólnie rozwiązywane po krótkim wprowadzeniu teoretycznym do omawianych zagadnień. Zadania są rozwiązywane przez uczestników z wykorzystaniem kalkulatora co pozwala utrwalić wiedzę i wykorzystać ją później na spotkaniu z klientem.
PRZYGOTOWANIE DO SZKOLENIA: Uczestnicy powinni posiadać kalkulator, czyste kartki i przybory do pisania. Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają podstawowy zestaw wzorów – wskazane jest wydrukowanie ich, aby móc z mieć do nich dostęp podczas rozwiązywania zadań. Uzupełnieniem szkolenia jest dodatkowa sesja Q&A z prowadzącym, bezpośrednio po zakończeniu szkolenia!
Na szkolenie zapraszamy:
- Menadżerów i kierowników działów sprzedaży i marketingu
- Key Account Managerów
- Handlowców negocjujących warunki sprzedaży lub kontrakty
- Product managerów i pracowników działów marketingu
- Pracowników działów operacyjnych wspierających pracę działów handlowych
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Alicja Zadroga
Sales Director
Knowledge Brokers Department
M: +48 791 989 883
e-mail: a.zadroga@mmcpolska.pl
Kontakt w sprawach merytorycznych:
Weronika Marusińska
Coordination Specialist
Coordination Department
M: +48 535 900 926
e-mail: w.marusinska@mmcpolska.pl
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 20.12.2021 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 20.12.2021 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Świadomy handlowiec i marketingowiec - efektywne zarządzanie rentownością i polityką cenową w firmie „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
995 zł + 23% VAT do 20.12.2021 r.
-
1 195 zł + 23% VAT po 20.12.2021 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 18.02.2022 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Prawne i praktyczne ryzyka realizacji przedsięwzięć inwestycyjno-budowlanych (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 20.12.2021 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 20.12.2021 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.