Świadomy handlowiec i marketingowiec - efektywne zarządzanie rentownością i polityką cenową w firmie

Grupa tematyczna: Marketing i sprzedaż, Sprzedaż i obsługa Klienta

Tagi: efektywna sprzedaż | zarządzanie rentownością | polityka cenowa

Data: 18.02.2022r.

Cena:
995 zł/os. > 25.11-20.12.2021
1195 zł/os. > 21.12-18.02.2022

Program

Szkolenie online
10:00

Rejestracja

10:15

CZĘŚĆ 1: Podstawowe elementy rentowności

  • Rabaty wspierające rentowność i realizację strategii biznesowej
  • Narzut, marża, zysk, kontrybucja – czym się różnią i jak rozmawiać o nich z klientem?
  • Procent czy masa marży – co jest ważniejsze?
  • Analiza portfolio/oferty pod kątem rentowności
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora
11:30

Przerwa

11:45

CZĘŚĆ 2: Podstawowe elementy finansowe w relacjach handlowych

  • Na czym zarabia klient, co będzie negocjował i dlaczego?
  • Rola kosztów stałych i zmiennych i ich wpływ na rentowność w sytuacji zmian rynkowych
  • Podstawowe elementy rachunku zysków i strat (P&L)
  • Podstawowe argumenty finansowe w rozmowach klientem
  • Czym jest kapitał pracujący i jak wpływa na działania firmy?
  • Termin płatności – jak obliczyć jego wartość dla celów negocjacyjnych?
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora
12:15

Przerwa

12:30

CZĘŚĆ 3: Jakie rodzaje rabatów wspierają realizację strategii sprzedaży?

  • Rodzaje cen – detaliczna, cennikowa, hurtowa, promocyjna, net
  • Od ceny wyjściowej do ceny 4 x net
  • Rodzaje rabatów i sposoby ich wyliczania – procentowe, wartościowe, progowe, liniowe, od nadwyżki i inne
  • Kaskadowo czy sumarycznie, frontowo czy potransakcyjnie czyli sposoby naliczania rabatów i ich wpływ na zyskowność współpracy
  • Rodzaje bonusów i inwestycji – zależne lub niezależne od obrotu
  • Inwestycje pozakontraktowe i ich wpływ na rentowność współpracy
  • Typ biznesu klienta a struktura warunków handlowych
  • Warunki liczone „od dołu” i „od góry” – gdzie jest pułapka?
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora
14:30

Przerwa

14:45

Informacje uzupełniające, podsumowanie szkolenia + panel konsultacyjny

15:30

Zakończenie szkolenia

Małgorzata Warda
Warda & Partners

Rozwiń Zwiń

Opis wydarzenia


Szkolenie łączy praktyczną wiedzę opartą na przykładach z biznesu i zadaniach z interaktywną formą uczestnictwa, które powinien znać każdy świadomy pracownik działu sprzedaży i marketingu. Znajomość matematyki biznesowej pozwoli uczestnikom warsztatów efektywniej zarządzać rentownością prowadzonych działań handlowych, świadomie planować portfolio produktów i promocje cenowe, a także zrozumieć jaki jest koszt finansowania każdego biznesu.

Pozyskana wiedza pomoże uczestnikom:

  • prowadzić działania handlowe i marketingowe w oparciu o świadome decyzje biznesowe w miejsce negocjacji opartych na intuicji
  • zrozumieć w jaki sposób ustalać warunki handlowe, aby wspierały realizację targetów i obranej strategii sprzedaży
  • zrozumieć, w jaki sposób udzielane rabaty handlowe i promocyjne przekładają się na rentowność
  • efektywnie planować portfolio produktów i promocje cenowe
  • zrozumieć, co należy brać pod uwagę przy obliczaniu rentowności współpracy
  • prawidłowo obliczać rentowność, w tym marże i narzuty
  • zrozumieć różnicę między pojęciem marży i narzutu
  • wyliczać, o ile więcej trzeba sprzedać, aby odrobić udzielony rabat w masie marży
  • obliczyć, ile kosztuje sprzedającego termin płatności
  • zrozumieć, na czym polega finansowanie prowadzonego biznesu i czym jest kapitał pracujący

Szkolenie prowadzone jest w oparciu o praktyczne przykłady i autorskie zadania trenera, które są wspólnie rozwiązywane po krótkim wprowadzeniu teoretycznym do omawianych zagadnień. Zadania są rozwiązywane przez uczestników z wykorzystaniem kalkulatora co pozwala utrwalić wiedzę i wykorzystać ją później na spotkaniu z klientem.

PRZYGOTOWANIE DO SZKOLENIA: Uczestnicy powinni posiadać kalkulator, czyste kartki i przybory do pisania. Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają podstawowy zestaw wzorów – wskazane jest wydrukowanie ich, aby móc z mieć do nich dostęp podczas rozwiązywania zadań. Uzupełnieniem szkolenia jest dodatkowa sesja Q&A z prowadzącym, bezpośrednio po zakończeniu szkolenia!

Na szkolenie zapraszamy:

  • Menadżerów i kierowników działów sprzedaży i marketingu
  • Key Account Managerów
  • Handlowców negocjujących warunki sprzedaży lub kontrakty
  • Product managerów i pracowników działów marketingu
  • Pracowników działów operacyjnych wspierających pracę działów handlowych

Kontakt w sprawie uczestnictwa:

Alicja Zadroga

Sales Director
Knowledge Brokers Department
M: +48 791 989 883
e-mail: a.zadroga@mmcpolska.pl

Kontakt w sprawach merytorycznych:

Weronika Marusińska

Coordination Specialist
Coordination Department
M: +48 535 900 926
e-mail: w.marusinska@mmcpolska.pl

JESTEŚMY ONLINE

Regulamin

Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:

  1. W przypadku rezygnacji do dn. 20.12.2021 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.

  2. W przypadku rezygnacji po dn. 20.12.2021 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.

REGULAMIN UCZESTNICTWA W Świadomy handlowiec i marketingowiec - efektywne zarządzanie rentownością i polityką cenową w firmie „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem

§1

Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu

  1. Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.

  2. Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:

    1. 995 zł + 23% VAT do 20.12.2021 r.

    2. 1 195 zł + 23% VAT po 20.12.2021 r.

  3. Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.

  4. Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 18.02.2022 r.

  5. Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.

  6. Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.

  7. Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.

  8. Udział w Wydarzeniu obejmuje:
    1. utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
    2. przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.

 

§2

Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem Prawne i praktyczne ryzyka realizacji przedsięwzięć inwestycyjno-budowlanych (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).

  2. Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.

  3. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.

  4. Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.

  5. Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.

  6. Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.

  7. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.

 

§3

Płatność i rezygnacja

  1. Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.

  2. Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.

  3. Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.

  4. Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.

  5. W przypadku rezygnacji do dn. 20.12.2021 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.

  6. W przypadku rezygnacji po dn. 20.12.2021 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.

  7. W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.

  8. W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.

  9. Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.

  10. Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.

  11. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.

  12. Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.

 

Prowadzący

Małgorzata Warda

Małgorzata Warda

Business Development Consultant / Certified Business Mentor & Executive Coach, Warda & Partners

Partnerzy

ZAUFALI NAM

ciasteczko
Cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.

Zamknij