Rynek OZE – trendy, regulacje i praktyczne problemy
Grupa tematyczna: Energetyka, Prawo
Tagi: OZE | PV | fotowoltaika | FW | energia odnawialna
Data: 16-17.02.2022r.
Program
Rejestracja Uczestników
Przegląd najnowszych i planowanych zmian prawnych na rynku odnawialnych źródeł
- Co zmieniło się w 2021 roku i co przyniesie nam rok 2022?
- Dostosowanie prawodawstwa polskiego do wymogów UE - perspektywy
Mateusz Górniaczyk,
Kancelaria JLSW Janaszczyk Lis i Wspólnicy
Przerwa
Regulacje prawne i rozliczenia prosumentów po nowelizacji Ustawy o OZE oraz Prawa energetycznego z 29 października 2021 r.
- Nowe podmioty na rynku energii - prosument wirtualny i prosument zbiorowy
- Rozliczenia prosumentów z magazynem energii i bez magazynu energii
- Zasady łączenia statusu prosumenta wirtualnego i zbiorowego Rozliczenie prosumentów po 2022 r.
- Zasady kwalifikacji do "dotychczasowego systemu wsparcia"
- Zasady przejścia ze "starego" do "nowego" systemu rozliczeń
- Zasady handlu energią dla właścicieli instalacji fotowoltaicznych - system net-billing
Krzysztof Szczęśniak,
CWW S. Cetera, M. Węgrzyn-Wysocka i Wspólnicy
Przerwa
Uwarunkowania prawne procesu inwestycyjnego OZE
- Proces inwestycyjny i wpływ najnowszych zmian legislacyjnych na jego przebieg
Tomasz Pietrzyk,
SSW Pragmatic Solutions
Przerwa
Systemy wsparcia dla wytwórców energii OZE
- Magazyny energii - jak zwiększyć ich udział na rynku zielonej energii
- Wsparcie zielonej transformacji w ramach Funduszu Modernizacyjnego
- Mechanizmy Rynku Mocy jako element rozwoju OZE
Dominik Strzałkowski,
SSW Pragmatic Solutions
Maximilian Piekut,
SSW Pragmatic Solutions
Zakończenie I dni
Rejestracja Uczestników
Energetyka wiatrowa w Polsce
- Perspektywy rozwoju, regulacje
- Liberalizacja zasady 10H
- Planowana nowelizacja ustawy o zmianie ustawy o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych oraz niektórych innych ustaw
Piotr Kolasa,
Kancelaria Polowiec i Wspólnicy
Przerwa
Umowy cPPA - praktyczne wykorzystanie
- Strategie aukcyjne vs cPPA vs finansowanie
- Linia bezpośrednia sprzedaży energii elektrycznej – przeszkody regulacyjne i możliwe rozwiązania
Maciej Małachowski,
PwC Polska
Przerwa
Możliwe technologie pozyskiwania energii z OZE
- Porównanie kosztowe, opłacalność
- Wykorzystanie źródeł energii odnawialnej a efektywność energetyczna
- Perspektywy wprowadzenia rozwiązania ,,cable pooling”
Daniel Raczkiewicz,
Kancelaria Doradztwa Rynku Energii
Przerwa
Rozwój technologii wodorowych
- Polska strategia wodorowa do roku 2030 z perspektywą do 2040 r.
- Zielony wodór. Jakie są możliwości produkcji, wykorzystania i magazynowania
Dariusz Pachniewski,
Hynfra Sp. zo.o.
Power-To-Gas - cele i zadania projektów typu P2G
Marek Foltynowicz,
Klaster Technologii Wodorowych
Współpraca farm OZE z siecią elektroenergetyczną
- Potrzebne inwestycje
Damian Różycki
Columbus Obrót
Zakończenie II dnia
Opis wydarzenia
Podczas warsztatu omówione zostaną wszystkie najnowsze i planowane zmiany prawne. Poruszymy także zagadnienia techniczne oraz biznesowe, a także obecne trendy OZE.
Główne zagadnienia:
- Przegląd najnowszych i planowanych zmian prawnych
- Regulacje i rozliczenia dotyczące prosumentów
- Uwarunkowania prawne procesu inwestycyjnego OZE
- Możliwe technologie pozyskiwania energii z OZE - porównanie kosztowe, opłacalność
- Systemy wsparcia dla wytwórców energii OZE
- Magazyny energii - jak zwiększyć ich udział na rynku zielonej energii
- Umowy cPPA - praktyczne wykorzystanie
- Rozwój technologii wodorowych
Grupa docelowa: Wydarzenie skierowane jest do przedstawicieli branży energetycznej, firm wytwarzających energię elektryczną i podmiotów planujących inwestycje w OZE, a także wszystkich innych osób zainteresowanych tą tematyką.
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Alicja Zadroga
Sales Director
Knowledge Brokers Department
M: +48 791 989 883
e-mail: a.zadroga@mmcpolska.pl
Kontakt w sprawach merytorycznych:
Julianna Bukowska
Senior Project Manager
Conferences Department
M: +48 534320075
e-mail: j.bukowska@mmcpolska.pl
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 27.01.2022 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 27.01.2022 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Identyfikacja i zarządzanie ryzykiem AML w instytucjach obowiązanych „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
2 195 zł + 23% VAT do 20.12.2021 r.
-
2 595 zł + 23% VAT do 27.01.2022 r.
-
2 995 zł + 23% VAT po 27.01.2022 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 18.02.2022 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Identyfikacja i zarządzanie ryzykiem AML w instytucjach obowiązanych (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 27.01.2022 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 27.01.2022 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.