Restrukturyzacja struktur HR w organizacji – plan i proces, relacje ze związkami zawodowymi
Grupa tematyczna:
Data: 20.10.2020r.
Program
Logowanie na platformę
Rozpoczęcie webinaru
BLOK I
Instrumenty restrukturyzacji zatrudnienia
- Zawieszenie stosowania zakładowych przepisów prawa pracy
- Wypowiedzenie umów o pracę lub złożenie wypowiedzeń zmieniających
- Procedury zwolnień grupowych
- Programy dobrowolnych odejść
- Redukcje zatrudnienia w obliczu programów pomocowych i postępowań restrukturyzacyjnych
- Wydłużenie okresu rozliczeniowego
- Zmiany w zakresie systemów i rozkładów czasu pracy
- Przegrupowanie lub przekwalifikowanie pracowników
- Zewnętrzne formy zatrudnienia
- Niepracownicze formy zatrudnienia
- Likwidacja ZFŚS lub obniżenie wysokości odpisu na ZFŚS
Przerwa
BLOK II
Proces restrukturyzacji
- Plan restrukturyzacji
- Typowanie i kryteria doboru pracowników objętych redukcją – minimalizowanie ryzyk procesów sądowych
- Procedura składania porozumień/wypowiedzeń zmieniających
- Restrukturyzacja zatrudnienia związana z przejściem zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę
- Budowanie strategii w relacjach ze związkami zawodowymi
- Kalendarz wprowadzenia zmian w zbiorowym prawie pracy – zmiany w układach zbiorowych, regulaminów wynagradzania i pracy
- Przeszkody przeprowadzenia restrukturyzacji, w tym szczególne ochrony trwałości stosunku pracy
Zakończenie webinaru
Prowadzący:
Piotr Wielgosz
Adwokat, Starszy Prawnik, Kancelaria Ślązak, Zapiór i Wspólnicy
W Kancelarii kieruje zespołem prawa pracy, a także jest wieloletnim członkiem zespołu transakcyjnego Kancelarii. Doradca i koordynator prawny w kompleksowych procesach restrukturyzacji spółek i grup kapitałowych, w szczególności w obszarze korporacyjnym i HR. Autor i koordynator kilkunastu audytów oceniających stan prawny spółek prawa handlowego (due diligence), w tym stan zatrudnienia, w tym audytów dokonywanych pod kątem restrukturyzacji, przejść zakładów pracy, czy transakcji kapitałowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze prawnej spółek, w tym grup kapitałowych między innymi jako: koordynator prawny w zakresie stałej, kompleksowej obsługi prawnej jednego z kluczowych producentów branży automotive; spółek z udziałem Skarbu Państwa z branży paliwowej, a także członków organów przy zawieraniu umów związanych z zatrudnieniem, w szczególności kontraktów menedżerskich, umów o zarządzanie. Autor kilkudziesięciu aktów zbiorowego prawa pracy, porozumień zbiorowych, regulaminów i procedur związanych z zatrudnieniem; opracowań modeli wprowadzenia zmian do zbiorowego prawa pracy, a także modeli konsultacji, negocjacji i reprezentacji organizacji związkowych i międzyzakładowych organizacji związkowych przy zawieraniu porozumień zbiorowych i negocjacji układu zbiorowego pracy; Koordynator prawny przemodelowania i transferu benefitów pracowniczych, w tym produktów pożyczkowych i ubezpieczeniowych; Doradzał przy ujednoliceniu zasad wypłaty świadczeń pracowniczych i optymalizacji czasu pracy pracowników; zapewniał doradztwo prawne w procesie rekrutacji i zatrudnienia wewnętrznego. Pełnomocnik procesowy spółek i przedsiębiorców w sprawach gospodarczych i sprawach z zakresu prawa pracy. Doradza spółkom z udziałem Skarbu Państwa, w szczególności w obszarze HR, ładu korporacyjnego i zarządzania mieniem państwowym. Doświadczony trener oraz prelegent na licznych konferencjach i szkoleniach o zasięgu ogólnopolskim.
Agata Majewska
Radca prawny, Ślązak, Zapiór i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych
Zajmuje się doradztwem dla przedsiębiorców, w szczególności w sprawach z zakresu prawa pracy oraz ochrony danych osobowych w zatrudnieniu. Reprezentuje pracodawców (w tym spółki SP) w sporach sądowych w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych m.in.: w przedmiocie nierównego traktowania, dyskryminacji, roszczeń związanych z rozwiązaniem umów o pracę. Zajmuje się doradztwem w zakresie zbiorowego i indywidualnego prawa pracy, w szczególności współdziałania z przedstawicielami pracowników, restrukturyzacji zatrudnienia, w tym zwolnień grupowych, zatrudniania pracowników tymczasowych i outsourcingu usług. Zajmuje się opracowaniem i wdrażaniem wewnątrzzakładowych źródeł prawa pracy, m.in.: regulaminów pracy, wynagradzania, procedur antymobbingowych. Zapewniała kompleksowe wsparcie w procesie wdrażania i funkcjonowania Pracowniczych Planów Kapitałowych. Prowadzi audyty zgodności z zakresu prawa zatrudnienia oraz ochrony danych osobowych. Doradzała w procesach stosowania regulacji z zakresu ochrony danych osobowych w stosunkach pracy i w relacjach ze związkami zawodowymi, w tym w zakresie stosowania monitoringu w miejscu pracy, udostępniania danych osobowych pracowników podmiotom trzecim oraz innych form przetwarzania danych osobowych pracowników. Prowadzi liczne szkolenia i webinary z zakresu prawa pracy i ochrony danych osobowych.
Opis wydarzenia
Dostarczymy do Twojego domu lub biura w czasie rzeczywistym wystąpienia naszych Ekspertów. Otrzymasz certyfikat ukończenia warsztatu, a także wszystkie materiały przygotowane przez Prelegentów w formie elektronicznej. Nasz cel to zadowolenie wszystkich wraz z utrzymaniem standardów merytorycznych i organizacyjnych z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Wystarczy, że będziesz miał komputer i dostęp do sieci, a podczas webinaru będziesz mógł na bieżąco śledzić jego przebieg i zadawać pytania Prelegentom na czacie.
Ślązak, Zapiór i Wspólnicy - Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych sp.k. to jedna z największych kancelarii działających na rynku południowej Polski. Świadczy kompleksowe usługi doradcze we wszystkich dziedzinach prawa związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Swoją działalność kancelaria rozpoczęła w 2002 roku w Katowicach.
Dziś tworzy ją prawie 50 doświadczonych specjalistów: adwokatów, radców prawnych, aplikantów i prawników.
18 lat na rynku to 3 500 Klientów, dla których kancelaria prowadziła i prowadzi nadal stałą obsługę prawną oraz doradztwo przy wybranych projektach.
Od początku swego istnienia Kancelaria Ślązak, Zapiór i Wspólnicy pomaga przedsiębiorcom odnaleźć się w szybko zmieniającym się otoczeniu gospodarczym i prawnym. Wysoka jakość świadczonych usług to suma doświadczenia, potencjału intelektualnego, zaangażowania i kreatywności całego zespołu. To także efekt dbałości o jakość relacji oraz zrozumienie istoty działalności biznesowej Klientów. Znajomość współczesnych potrzeb biznesu wraz z doskonałą orientacją w obowiązujących trendach, pozwalają tworzyć rozwiązania prawne dopasowane do konkretnych sektorów rynku i wymagań Klientów.
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Alicja Zadroga
Sales Director
Knowledge Brokers Department
M: +48 791 989 883
e-mail: a.zadroga@mmcpolska.pl
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 29.09.2020 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 29.09.2020 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Restrukturyzacja struktur HR w organizacji – plan i proces, relacje ze związkami zawodowymi „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
495 zł + 23% VAT do 29.09.2020 r.
-
695 zł + 23% VAT po 29.09.2020 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Wydarzeniu obejmuje prelekcje oraz materiały.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 19.10.2020 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Restrukturyzacja struktur HR w organizacji – plan i proces, relacje ze związkami zawodowymi (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 29.09.2020 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 29.09.2020 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.