
Relacje z konsumentem - najnowsze i planowane zmiany prawne, kierunki rozwoju
Grupa tematyczna: Grupy kapitałowe, Prawo
Tagi: UOKiK | konsument | Omnibus | dyrektywa cyfrowa | dyrektywa towarowa
Data: 12-13.10.2022r.
Program
Rejestracja Uczestników
Aktualne priorytety UOKiK w zakresie ochrony konsumenta
- Uprawnienia Urzędu w sprawach konsumenckich

Bernadeta Kasztelan-Świetlik,
Kancelaria GESSEL

Karolina Olszewska,
Kancelaria GESSEL
Przerwa
Ochrona konsumenta na gruncie prawa polskiego i unijnego: stan obecny i proponowane zmiany
- Unijny program ochrony konsumentów
- Planowane zmiany w Ustawie o prawach konsumenta
- Wpływ przyjęcia dyrektywy w sprawie powództw przedstawicielskich wytaczanych w celu ochrony zbiorowych interesów konsumentów

Krzysztof Witek
Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Przerwa
Ochrona konsumenta a nowe technologie
- Najświeższe orzecznictwo w odniesieniu do ochrony konsumenta w środowisku cyfrowym
- Personalizowanie klienta
- Działalność influencerów oraz blogerów,
- Opinie konsumenckie pod lupą

Marta Wysokińska
Kancelaria DWF Poland
Przerwa na lunch
Nowe zasady ochrony konsumentów wprowadzone przez dyrektywę UE 2019/770 w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych
- Definicja umowy o dostarczanie treści cyfrowych lub usługi cyfrowej i chwili dostarczenia
- Wymogi co do treści cyfrowych i usług cyfrowych
- Zasady odpowiedzialności za niezgodność treści cyfrowych i usług cyfrowych z umową
- Tryb zmiany treści cyfrowych lub usługi cyfrowej

Mateusz Franke
Kancelaria FinTaxLegal
Dane osobowe konsumenta w obrocie
- „Sprzedaż” danych osobowych
- Mechanizmy służące do tworzeniu grup docelowych na przykładzie e-mail marketingu
- Dane osobowe jako zapłata za usługę

Piotr Łochowski
Kancelaria Barta & Kaliński
Zakończenie I dnia
Rejestracja Uczestników
Najważniejsze zmiany wprowadzone przez Dyrektywę UE 2019/771 w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów
- Zasady oceny zgodności towaru z umową
- Wpływ na dochodzenie roszczeń w przypadku niezgodności towaru z umową
- Określanie zasad rękojmi i gwarancji

Anna Gulińska
Kancelaria Dentos
Przerwa
Rewolucja w relacjach z konsumentami - implementacja przepisów dyrektywy Omnibus i zmiany z niej wynikające
- Wprowadzenie - dlaczego uchwalono dyrektywę i jakie obowiązki nakłada ona na przedsiębiorców?
- Konieczność informowania o obniżkach cen - zmiana zasad organizowania promocji
- Jak informować o cenach i promocjach oraz jakie informacje dostarczać konsumentom?

Dagmara Cieniawska
Kancelaria Affre i Wspólnicy
Przerwa na lunch
Klauzule modyfikacyjne i jednostronna zmiana umowy
- Elementy „modelowej” klauzuli modyfikacyjnej
- Czy możliwe jest wypracowanie uniwersalnej klauzuli modyfikacyjnej dla wszystkich sektorów?
- Przyszłość klauzul modyfikacyjnych
- Jednostronna zmiana umowy - czy to możliwe?

Szymon Gołębiowski
Kancelaria Bird & Bird
Przerwa
Najnowsze decyzje Prezesa UOKiK w zakresie ochrony konsumentów
- Przegląd ostatnich decyzji Prezesa UOKiK dotyczących naruszeń zbiorowych interesów konsumentów oraz niedozwolonych klauzul umownych
- Zasady karania oraz ponoszenia odpowiedzialności przez członków zarządów za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów

Marcin Alberski
Kancelaria Bird & Bird
Zakończenie II dnia
Opis wydarzenia
Podczas dwudniowych warsztatów zgłębimy tematykę ochrony praw konsumentów, której to zarówno polski jak i unijny prawodawca poświęca ostatnio sporo uwagi. Wyzwaniem dla przedsiębiorców, na najbliższy czas, będzie implementacja dyrektywy Omnibus oraz dyrektywy cyfrowej i towarowej. W dalszym ciągu trwają też prace nad nowelizacją Ustawy o prawach konsumenta. Opowiemy o praktykach naruszających zbiorowe interesy konsumentów, klauzulach modyfikacyjnych, o konsumencie w świecie nowoczesnych technologii, o uprawnieniach i postępowaniach UOKIK. Zachęcamy do zapoznania się z programem, gdzie znajdą Państwo jeszcze wiele innych, ciekawych wątków!
Główne zagadnienia
- Aktualne priorytety UOKiK w zakresie ochrony konsumenta
- Ochrona konsumenta na gruncie prawa polskiego i unijnego: stan obecny i proponowane zmiany
- Ochrona konsumenta a nowe technologie
- Implementacja dyrektywy cyfrowej i towarowej
- Implementacja dyrektywy Omnibus
- Klauzule modyfikacyjne i jednostronna zmiana umowy
- Praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów
- Dane osobowe konsumenta w obrocie
Grupa docelowa:
Do uczestnictwa zapraszamy przede wszystkim dyrektorów, kierowników oraz specjalistów z takich działów jak:
- Obsługi Klienta
- Sprzedaży
- Obsługi Rynku Masowego
- Umów
- Prawny
- Compliance
- Bezpieczeństwa
- Zarząd
- Kontroling
Kontakt w sprawie uczestnictwa:

Aneta Ślepowrońska
Manager
Knowledge Brokers Department
M: +48 535 900 812
e-mail: a.slepowronska@mmcpolska.pl
Kontakt w sprawach merytorycznych:

Julianna Bukowska
Senior Project Manager
Conferences Department
M: +48 534320075
e-mail: j.bukowska@mmcpolska.pl
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 12.09.2022 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 12.09.2022 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Relacje z konsumentem - najnowsze i planowane zmiany prawne, kierunki rozwoju „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
2 395 zł + 23% VAT do 23.08.2022 r.
-
2 795 zł + 23% VAT do 19.09.2022 r.
-
3 195 zł + 23% VAT po 19.09.2022 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 12.10.2022 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Relacje z konsumentem - najnowsze i planowane zmiany prawne, kierunki rozwoju (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 12.09.2022 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 12.09.2022 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Prowadzący

Marcin Alberski
Senior Associate w praktyce prawa konkurencji oraz Tech & Comms, Kancelaria Bird & Bird

Anna Gulińska
Counsel, Radca Prawny, Kancelaria Dentos

Mateusz Franke
Counsel, Radca Prawny, Kancelaria FinTaxLegal

Marta Wysokińska
Counsel, Kancelaria DWF Poland

Krzysztof Witek
Adwokat, Counsel, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Dagmara Cieniawska
Radca Prawny, Kancelaria Affre i Wspólnicy

Piotr Łochowski
Adwokat, Kancelaria Barta & Kaliński, Inspektor Ochrony Danych w Grupie Interia.pl.

Szymon Gołębiowski
Senior Associate, Kancelaria Bird & Bird

Bernadeta Kasztelan-Świetlik
Partner, Radca Prawny, Kancelaria GESSEL

Karolina Olszewska
Prawnik, Kancelaria GESSEL
ZAUFALI NAM
























