Praktyczne aspekty wdrożenia Wytycznych EBA dot. udzielania i monitorowania kredytów oraz wymogów znowelizowanej Rekomendacji S
Grupa tematyczna: Banki, Instytucje Finansowe
Tagi: ryzyko kredytowe | Wytyczne EBA dot. kredytów | Rekomendacja S | reforma IBOR | sztuczna inteligencja w finansach
Data: 19.05.2021r.
Program
Rejestracja Uczestników
Wdrożenie Wytycznych EBA dot. udzielania i monitorowania kredytów - zmiany w praktyce
- Podsumowanie dotychczasowych doświadczeń
- Nowe procedury w obszarze ryzyka kredytowego i kontroli wewnętrznej
- Zmiany w procesie udzielania kredytów w kontekście procedur AML i stosowania nowych
technologii - Problemy w zakresie ryzyk ESG i ich konsekwencje; wpływ rozporządzenia SFDR na
procedury dot. ryzyka kredytowego - Monitorowanie ryzyka kredytowego od 2022 r. - jak należy się przygotować?
Ilona Garanty,
mBank S.A.
Przerwa
Wpływ wymogów znowelizowanej Rekomendacji S dot. dobrych praktyk w zakresie ekspozycji kredytowych zabezpieczonych hipotecznie na rynek finansowy
- Zmiany w dokumentacji i procedurach produktowych
- Weryfikacja zdolności kredytowej oraz wiarygodności klienta
- Nowe obowiązki informacyjne wobec klientów
Marta Dzieciuch,
Kancelaria Wolf Theiss
Przerwa
Reforma wskaźników referencyjnych IBOR i jej konsekwencje dla rynku kredytowego
- Przyczyny reformy wskaźników - manipulacje wskaźnikami
- Rozporządzenie BMR - definicje i wymagania BMR względem wskaźników
- Ustawa o kredycie hipotecznym - wymagania i ryzyka związane ze wskaźnikami w kredytach hipotecznych
- Wskaźniki w PLN (WKF, WIBOR) i inne waluty
- Ryzyka prawne i ryzyka ekonomiczne reformy wskaźników
Tomasz Mironczuk,
Instytut Rynku Finansowego
Przerwa
Sztuczna inteligencja w procesie oceny ryzyka kredytowego
Michał Forystek,
Brainhint
Zakończenie warsztatów
Opis wydarzenia
W związku ze zbliżającym się terminem wdrożenia niezwykle istotnych regulacji dla sektora bankowego: Wytycznych EBA dot. udzielania i monitorowania kredytów oraz wymogów znowelizowanej Rekomendacji S, chcielibyśmy zaprosić Państwa do uczestnictwa w warsztatach online, wskazujących na potencjalne problemy, na jakie są narażone instytucje finansowe w ramach dostosowania wewnętrznych procedur oraz jakie mogą być ich konsekwencje dla działalności banków w nadchodzących miesiącach.
W trakcie wydarzenia poruszone zostaną kwestie takie jak: dostosowanie się do nowych wymogów w obszarze monitorowania ryzyka kredytowego w 2022 r., problemy w zakresie ryzyk ESG i ich następstwa, wpływ rozporządzenia SFDR, zmiany w procesie udzielania kredytów w kontekście procedur AML i stosowania nowych technologii, wpływ nowej Rekomendacji S na rynek finansowy, konsekwencje reformy wskaźników IBOR a także możliwości jakie daje sztuczna inteligencja w procesie oceny ryzyka kredytowego.
Główne zagadnienia:
- Wdrożenie Wytycznych EBA dot. udzielania i monitorowania kredytów - zmiany w praktyce
- Problemy w zakresie ryzyk ESG i ich konsekwencje; wpływ rozporządzenia SFDR na procedury dot. ryzyka kredytowego
- Zmiany w procesie udzielania kredytów w kontekście procedur AML i stosowania nowych technologii
- Monitorowanie ryzyka kredytowego od 2022 r. - jak należy się przygotować?
- Wpływ wymogów znowelizowanej Rekomendacji S dot. dobrych praktyk w zakresie ekspozycji kredytowych zabezpieczonych hipotecznie na rynek finansowy
- Reforma wskaźników referencyjnych IBOR i jej konsekwencje dla rynku kredytowego
- Rozporządzenie BMR - definicje i wymagania BMR względem wskaźników
- Sztuczna inteligencja w procesie oceny ryzyka kredytowego
Grupa docelowa:
Do uczestnictwa w warsztatach zapraszamy wszystkich przedstawicieli instytucji finansowych, odpowiedzialnych za zarządzanie i ocenę ryzyka, politykę kredytową, kontrole, audyt wewnętrzny a także wszystkie osoby zainteresowane wpływem wymienionych regulacji na rynek finansowy, przede wszystkim przedstawicieli działów:
- Zarządzania Ryzykiem
- Kontrolingu
- Finansowego
- Audytu
- Compliance
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Patrycja Nowak
Knowledge Broker
Knowledge Brokers Department
M: +48 535 200 890
e-mail: p.nowak@mmcpolska.pl
Kontakt w sprawach merytorycznych:
Adam Nakielski
Project Manager
Conferences & Trainings Department
M: +48 694 047 145
e-mail: a.nakielski@mmcpolska.pl
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 22.04.2021 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 22.04.2021 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Praktyczne aspekty wdrożenia Wytycznych EBA dot. udzielania i monitorowania kredytów oraz wymogów znowelizowanej Rekomendacji S „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
995 zł + 23% VAT do 22.04.2021 r.
-
1395 zł + 23% VAT po 22.04.2021 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 19.05.2021 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Praktyczne aspekty wdrożenia Wytycznych EBA dot. udzielania i monitorowania kredytów oraz wymogów znowelizowanej Rekomendacji S (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 22.04.2021 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 22.04.2021 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.