Oszczędności w procesie zakupowym – prawne oraz praktyczne aspekty efektywnego procesu zakupowego
Grupa tematyczna: Energetyka, Przemysł, FMCG i RETAIL, Branża budowlana, Grupy kapitałowe, Produkcja, Sprzedaż i obsługa Klienta
Tagi: oszczędności | proces zakupowy | strategie zakupowe | kary umowne | odszkodowanie
Data: 19.04.2021r.
Program
Rejestracja
Blok I
Odpowiedzialność za brak wykonania umowy – kary umowne i odszkodowania
- Przesłanki ustawowe odpowiedzialności odszkodowawczej.
- Umowne ograniczenie odpowiedzialności.
- Kara umowna.
Zmiany w prawie konsumenckim od 1 stycznia 2021 r.
- Kiedy jednoosobowy przedsiębiorca (JDG) ma prawa konsumenckie?
- Nowe uprawnienia: rękojmia, klauzule abuzywne oraz prawo do odstąpienia od umowy.
- Czy można ograniczyć nowe prawa JDG?
- Wpływ zmian na funkcjonowanie procesów sprzedażowych i reklamacyjnych.
Podstawowe obowiązki przedsiębiorcy wynikające z ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
- Maksymalne terminy zapłaty wynikające z ustawy.
- Odsetki za opóźnienie w transakcjach handlowych.
- Rekompensata za koszty odzyskiwania należności.
- Obowiązki sprawozdawcze.
- Nowy czyn nieuczciwej konkurencji.
Katarzyna Piechocka
Kancelaria Bird & Bird
Izabela Staniszewska-Brzózek
Kancelaria Bird & Bird
Przerwa
Blok II
Budowanie strategii zakupowych w firmie
- Strategie formalne i nieformalne
- Misja działu zakupów a strategia firmy
- Spójność strategii zakupowych ze strategią firmy
- Narzędzia do budowania strategii zakupowych
Współpraca działów firmy przy definiowaniu strategii
- Organizacja zakupowa w przedsiębiorstwie – podział ról
- Zasady współpracy działów firmy w procesach zakupowych
- Zarządzanie dostawcami a strategie zakupowe
Rola działu zakupów w wypracowywaniu strategii
- Usytuowanie działu zakupów w przedsiębiorstwie
- Znaczenie procedur zakupowych
- Budowanie świadomości organizacji zakupowej
Zarządzanie ryzykiem w zakupach
- Mapowanie ryzyk przy tworzeniu strategii
- Mechanizmy kontrolne
- Mitygacja ryzyk w umowach zakupowych
Danuta Biskupska-Piekarowicz
Secution
Marek Piekarowicz
Loss Prevention Experts
Zakończenie
Opis wydarzenia
Udział w szkoleniu ma za zadanie przybliżyć regulacje prawne i obowiązki stron w procesie skutecznego i bezpiecznego zawierania umów handlowych oraz poznania najlepszych praktyk w generowaniu oszczędności w procesie zakupowym.
Główne zagadnienia:
- Przesłanki ustawowe odpowiedzialności odszkodowawczej, kary umowne
- Wpływ zmian w prawie konsumenckim na funkcjonowanie procesów sprzedażowych i reklamacyjnych.
- Podstawowe obowiązki przedsiębiorcy wynikające z ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych
- Budowanie strategii zakupowych w firmie
- Współpraca działów firmy przy definiowaniu strategii
- Zarządzanie dostawcami a strategie zakupowe
- Zarządzanie ryzykiem w zakupach
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do dyrektorów, kierowników oraz specjalistów z działów:
- Zakupów
- Zaopatrzenia
- Logistyki
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Alicja Zadroga
Sales Director
Knowledge Brokers Department
M: +48 791 989 883
e-mail: a.zadroga@mmcpolska.pl
Kontakt w sprawach merytorycznych:
Katarzyna Pleban
Director
Conferences & Trainings Department
M: +48 883 992 662
e-mail: k.pleban@mmcpolska.pl
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 25.03.2021 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 25.03.2021 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Oszczędności w procesie zakupowym – prawne oraz praktyczne aspekty efektywnego procesu zakupowego „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
445 zł + 23% VAT do 25.03.2021 r.
-
545 zł + 23% VAT po 25.03.2021 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 19.04.2021 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Oszczędności w procesie zakupowym – prawne oraz praktyczne aspekty efektywnego procesu zakupowego (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 25.03.2021 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 25.03.2021 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.