![Ochrona konsumenta w nowej rzeczywistości prawnej i cyfrowej](/cache/img/warsztat1806-d86aa5.png)
Ochrona konsumenta w nowej rzeczywistości prawnej i cyfrowej
Grupa tematyczna: Prawo
Tagi: UOKiK | konsument | ochrona konsumenta | DSA | greenwashing | dark patterns | dyrektywa Omnibus
Data: 25-26.09.2024r.
Program
Rejestracja Uczestników
Grupowe powództwa przeciwko firmom oraz nowe kompetencje UOKiK - wymogi dyrektywy UE i założenia ustawy o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym
- Jak będą wyglądać powództwa przedstawicielskie wytaczane w celu ochrony zbiorowych interesów konsumentów zgodnie z nowymi regulacjami
- Praktyczne aspekty prowadzenia powództw zbiorowych - przykłady potencjalnych scenariuszy
- Nowe kompetencje UOKiK w ramach nowelizacji ustawy o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym
![](https://mmcpolska.pl/upload/2024-06-21/menzig.png)
dr Katarzyna Menszig-Wiese
Kancelaria Traple, Konarski, Podrecki i Wspólnicy
Przerwa
Relacja na linii przedsiębiorstwo - konsument. Odpowiedzialność organizacji i jej przedstawicieli za naruszenia praw konsumentów
- Reklamacje i ryzyko dochodzenia roszczeń odszkodowawczych przez konsumentów
- Odpowiedzialność przedsiębiorstw za nieprawidłowe praktyki naruszające prawa konsumentów
- Odpowiedzialność Zarządów i menedżerów za naruszania - strategie minimalizowania ryzyka prawnego
![](https://mmcpolska.pl/upload/2024-06-21/sadurski110x110.png)
Jakub Sadurski
Kancelaria Affre i Wspólnicy sp.k.
Przerwa lunchowa
Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom handlowym - Omnibus, ryzyko greenwashingu, dark patterns
- Jak tworzyć informacje o produkcie i go reklamować, aby z green claims nie przejść do greenwashingu?
- Jakie działania i narzędzia stosowane przez przedsiębiorców mogą być uznane za dark patterns – jakie są konsekwencje stosowania manipulacyjnych technik?
- Postępowania i kary finansowe za stosowanie nieuczciwych praktyk
- Omnibus – obowiązki informacyjne, polityka cenowa i recenzje w praktyce. Jak uniknąć postępowania i sankcji ze strony UOKiK?
![](https://mmcpolska.pl/upload/2024-06-21/alberski110x110.png)
Marcin Alberski
Kancelaria Bird&Bird
![](https://mmcpolska.pl/upload/2024-06-21/hughes.png)
Monika Hughes
Kancelaria Bird & Bird
Przerwa
Ostatnie postępowania i decyzje Prezesa UOKiK - omówienie trendów i tendencji w perspektywie biznesowej
- Ostatnie decyzje Prezesa UOKiK
- Kierunki i tendencje w orzecznictwie dotyczącym ochrony konsumentów - w tym wyroki TSUE
- Klauzule modyfikacyjne - zmiana trwającej umowy w świetle orzecznictwa i ostatnich działań UOKiK
![](https://mmcpolska.pl/upload/2024-06-21/jurkowska110x110.png)
dr hab. Agata Jurkowska-Gomułka
Kancelaria Modzelewska&Paśnik
Zakończenie I dnia
Rejestracja Uczestników
Bezpieczeństwo cyfrowe konsumenta przy korzystaniu z nowych technologii
- Obowiązki firm i wymogi dotyczące zgłaszania incydentów zgodnie z dyrektywą NIS2
- Niezbędne działania firm w przypadku wykrycia naruszenia danych konsumentów
- Odpowiedzialność i koszty przedsiębiorstwa za nieprawidłowe systemy bezpieczeństwa
![](https://mmcpolska.pl/upload/2024-06-21/smiechowski110x110.png)
Michał Śmiechowski
Kancelaria Bird & Bird
![](https://mmcpolska.pl/upload/2024-06-26/martakwiatkowskacylke.png)
Marta Kwiatkowska-Cylke
Kancelaria Bird & Bird
Przerwa
Ryzyka związane z wykorzystaniem AI z perspektywy możliwości wywołania interwencji UOKiK
- Strategie minimalizowania ryzyka prawnego dla przedsiębiorców
- Wykorzystywanie botów przez przedsiębiorstwa - problematyczne aspekty komunikacji z klientami
- Postępowania UOKiK
![](https://mmcpolska.pl/upload/2024-06-21/witek110x110.png)
Krzysztof Witek
Kancelaria Schoenherr
Przerwa luchnowa
Podsumowanie stosowania Aktu o usługach cyfrowych (DSA) w UE
- Zwiększenie przejrzystości w algorytmach i działaniach moderacyjnych
- Zasady procedur zgłaszania i reakcji na nielegalne treści
- Wdrożenie wewnętrznych mechanizmów reagowania na skargi użytkowników
- Kary i postępowania za nieprzestrzeganie przepisów zawartych w DSA
![](https://mmcpolska.pl/upload/2024-06-21/hughes.png)
Monika Hughes
Kancelaria Bird & Bird
Zakończenie II dnia
Opis wydarzenia
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Zapraszamy na warsztaty, podczas których omówimy założenia dyrektywy ws. powództw przedstawicielskich, jej implementację do polskiego porządku prawnego oraz przykłady potencjalnych scenariuszy sporów. Przeanalizujemy odpowiedzialność organizacji i jej przedstawicieli za naruszenia praw konsumentów, co pomoże uniknąć błędów i opracować strategie minimalizacji ryzyka. Skupimy się na przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom wobec konsumentów, o których mówi dyrektywa Omnibus, greenwashing i dark patterns. Pokażemy, jak działać, aby na organizację nie zostały nałożone kary, a także aby utrzymać pozytywny wizerunek firmy. Przyjrzymy się ostatnim postępowaniom i decyzjom Prezesa UOKiK, aby zrozumieć aktualne trendy i tendencje. Dowiesz się także niezbędnych informacji o bezpieczeństwie cyfrowym konsumenta i ryzykach związanych z wykorzystaniem nowych technologii, które mogą wywołać interwencję UOKiK. Ponadto, przedstawimy najważniejsze aspekty stosowania Aktu o usługach cyfrowych (DSA) w UE, w tym zwiększenie przejrzystości w algorytmach oraz zasady zgłaszania i reagowania na nielegalne treści. Pokażemy, jak dbać o relację na linii przedsiębiorstwo - konsument, a także jak sprostać wszelkim wyzwaniom regulacyjnym.
Główne zagadnienia:
- Grupowe powództwa przeciwko firmom oraz nowe kompetencje UOKiK
- Odpowiedzialność organizacji i jej przedstawicieli za naruszenia praw konsumentów
- Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom handlowym - Omnibus, ryzyko greenwashingu, dark patterns
- Ostatnie postępowania i decyzje Prezesa UOKiK - omówienie trendów i tendencji
- Bezpieczeństwo cyfrowe konsumenta
- Ryzyka związane z wykorzystaniem nowych technologii z perspektywy możliwości wywołania interwencji UOKiK
Grupa docelowa:
Wydarzenie skierowane jest do wszystkich branż, przede wszystkim pracowników takich działów jak:
- prawny
- compliance
- regulacji
- zgodności
- obsługa klienta
Zapraszamy także przedstawicieli kancelarii prawnych oraz wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Kontakt w sprawach merytorycznych:
![](https://mmcpolska.pl/upload/2024-06-12/antonina110x110.png)
Antonina Wiktorowicz
Junior Project Manager
Workshops Department
M: +48 534 000 582
e-mail: a.wiktorowicz@mmcpolska.pl
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 22.07.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 22.07.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Ochrona konsumenta w nowej rzeczywistości prawnej i cyfrowej „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2395 zł + 23% VAT do 22.07.2024 r.
-
2795 zł + 23% VAT do 27.08.2024 r.
-
3195 zł + 23% VAT po 27.08.2024 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 25.09.2024 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Ochrona konsumenta w nowej rzeczywistości prawnej i cyfrowej (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 22.07.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 22.07.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
ZAUFALI NAM
![](/cache/img/pqgris_filec5c1933597503374356c28f54e941219.jpg-5eed86.jpg)
![](/cache/img/pqgre9_filea5f7231760569440bc213f6fa2639cb9.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgre9_file89cd0027758700930e0e0f875f87e572.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgre9_file34d5f9eac6cd420f1d8d32710dc45168.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgre9_file3e6145c48f94c7e6a3676e42e34ada0c.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgrea_filed85653efeb2919474082aaebc342d045.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgrea_file6022dabc6f922ba0cd8c49dfb7bb1b81.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgrc1_filecf007d3206a875dfa492f176ccec1ed5.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgrc1_file3a1916268cab0586a9a4986bcf2f09a1.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgrc2_file8ff1856c41c0b97cdb7d1a916abb25c0.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgrc1_fileb5ed5071664b6dec45d2a10c9ad6a0ff.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgrc2_filef58ae8ab02fb7baa3c7843cca43736b7.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgrc2_file843ab76fd054a457a20c404aac64ebf1.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgrc2_file75a66ebd7600630621b77dc60a09e166.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgrc2_filec56cfe4e3058d53ce0710e4730de8b32.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgrc3_file369c6913c3621a7f66620e5749edf99e.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgrc3_filec814ae48783ab09e7ce4a6c2ca413165.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgrc4_file79a2870667215c71eb76e3be2602ed5f.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgrc3_fileead9a817f4fee3055dc6351067eb282b.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgrc3_file11985284dda2cb2c6bfe049b619df1c4.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgrc3_file3c3bb6926d72a2b4b3704d3d713c3a50.png-5eed86.png)
![](/cache/img/evershedssutherlandn-5eed86.jpg)
![](/cache/img/pqgrc4_fileb0c97f51d6450bcfe5bc9cb3695e413a.png-5eed86.png)
![](/cache/img/pqgrc4_filefcee31e8f6ca95047389927e857de02e.png-5eed86.png)