
Nieautoryzowane transakcje płatnicze - odpowiedzialność, reklamacje, postępowania UOKiK
Grupa tematyczna: Banki
Tagi: PSD2 | UOKiK | transakcje płatnicze
Data: 12.12.2022r.
Program
Rejestracja uczestników
Odpowiedzialność za transakcje nieautoryzowane
- Odpowiedzialność na gruncie aktualnych przepisów UUP i PSD2 oraz w projekcie nowelizacji UUP
- Relacja uwierzytelnienia do autoryzacji z perspektywy przepisów i regulaminów bankowych (przykłady, najlepsze praktyki, niezbędne zmiany wynikające z przyszłej nowelizacji UUP)
- Ciężar dowodu
Zwrot kwoty transakcji nieautoryzowanej w terminie D+1
- Obowiązek zwrotu i wyjątki w przepisach UUP i PSD2
- Podejście UOKiK
- Strategie postępowania
Rozpatrywanie reklamacji i odpowiedź
- Terminy
- Treść odpowiedzi
- Błędy i wzorcowe podejście
Postępowanie UOKiK
- Postępowanie wyjaśniające
- Postępowanie w sprawie PNZIK
- Decyzja zobowiązaniowa i sankcje
Zakończenie

dr Krzysztof Korus
DLK Legal

dr Bartosz Wyżykowski
DLK Legal
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Odpowiedzialność na gruncie aktualnych przepisów UUP i PSD2 oraz w projekcie nowelizacji UUP
- Relacja uwierzytelnienia do autoryzacji z perspektywy przepisów i regulaminów bankowych
- Obowiązek zwrotu i wyjątki w przepisach UUP i PSD2
- Rozpatrywanie reklamacji i odpowiedź - błędy i wzorcowe podejście
- Postępowanie UOKiK - postępowanie wyjaśniające
- Decyzja zobowiązaniowa i sankcje
Grupa docelowa:
Webinar kierujemy do przedstawicieli sektora bankowego, w szczególności do dyrektorów, kierowników, specjalistów z następujących działów:
- Prawnego
- Reklamacji
- Obsługi klienta
- Compliance
Partner Merytoryczny
Kontakt w sprawie uczestnictwa:

Alicja Zadroga
Sales Director
Knowledge Brokers Department
M: +48 791 989 883
e-mail: a.zadroga@mmcpolska.pl
Kontakt w sprawach merytorycznych:

Paulina Jaworska
Senior Project Manager, Team Leader
Conferences Department
M: +48 535 300 442
e-mail: p.jaworska@mmcpolska.pl
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 12.11.2022 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 12.11.2022 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Nieautoryzowane transakcje płatnicze - odpowiedzialność, reklamacje, postępowania UOKiK „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
345 zł + 23% VAT do 16.11.2022 r.
-
445 zł + 23% VAT po 16.11.2022 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 12.12.2022 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Nieautoryzowane transakcje płatnicze - odpowiedzialność, reklamacje, postępowania UOKiK (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 12.11.2022 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 12.11.2022 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Prowadzący

dr Krzysztof Korus
Partner, Radca prawny, DLK Legal Korus

dr Bartosz Wyżykowski
Radca prawny, Starszy prawnik, DLK Legal Korus
ZAUFALI NAM























