Minimalizacja ryzyka dewelopera w relacji z klientem w oparciu o nowelizację ustawy deweloperskiej
Grupa tematyczna:
Tagi: umowa deweloperska | ustawa deweloperska | UOKiK | Deweloperski Fundusz Gwarancyjny
Data: 09-10.12.2020r.
Program
Logowanie na platformę
Zmiany określające wymogi dotyczące umowy rezerwacyjnej
- Zmiany w zakresie procedur odbiorowych
Nowe możliwości klienta w zakresie odstąpienia od umowy
- Postanowienia umów deweloperskich, budzące wątpliwości wśród klientów – jakie zapisy sprawdzają się najczęściej?
- Obowiązki informacyjne wobec nabywcy – jak uniknąć najczęstszych problemów?
Przerwa kawowa
Rejestr klauzul niedozwolonych w umowach deweloperskich
- Klauzule w umowach deweloperskich, kwestionowane przez UOKiK; najnowsze
orzecznictwo
Przerwa na lunch
Postępowania prowadzone przez UOKiK - na co należy zwrócić uwagę
- Kontrole i przeszukania UOKiK - jak się do nich przygotować
- Konsekwencje kontroli UOKiK - możliwości nałożenia kar i ich wysokość
Zakończenie pierwszego dnia konferencji
Logowanie na platformę
Nowelizacja Prawa budowlanego i jej konsekwencje dla inwestorów – zmiany w projektach budowlanych
- Zmiany związane z wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego
Przerwa kawowa
Roszczenia ze strony właścicieli i wspólnot – najnowsze orzecznictwo
Przerwa na lunch
Deweloperski Fundusz Gwarancyjny – jak dostosować się do nadchodzących zmian?
- Zwiększenie uprawnień banków w zakresie wstrzymania wypłat z rachunków powierniczych
- Rozszerzenie minimalnego zakresu kontroli przeprowadzanych przez banki
Zakończenie konferencji; wręczenie Uczestnikom certyfikatów
Opis wydarzenia
W trakcie warsztatów, doświadczeni Eksperci przedstawią uczestnikom główne problemy i ryzyka, związane z relacjami z klientem na jakie aktualnie narażone są firmy deweloperskie. Omówią również jak należy się przygotować do nadchodzących zmian, związanych z wejściem w życie nowelizacji ustawy deweloperskiej. Główne zagadnienia, jakie zostaną poruszone w trakcie wydarzenia to m.in.: zmiany określające wymogi dotyczące umowy rezerwacyjnej oraz zakres procedur odbiorowych, nowe możliwości klienta w zakresie odstąpienia od umowy, Deweloperski Fundusz Gwarancyjny, klauzule w umowach deweloperskich, kwestionowane przez UOKiK a także wpływ nowelizacji prawa budowlanego na przebieg procesu inwestycyjnego.
Główne zagadnienia:
- Zmiany określające wymogi dotyczące umowy rezerwacyjnej
- Zmiany w zakresie procedur odbiorowych
- Nowe możliwości klienta w zakresie odstąpienia od umowy
- Deweloperski Fundusz Gwarancyjny – jak dostosować się do nadchodzących zmian?
- Klauzule w umowach deweloperskich, kwestionowane przez UOKiK; najnowsze orzecznictwo
- Rejestr klauzul niedozwolonych w umowach deweloperskich
- Najważniejsze zmiany w ustawie Prawo budowlane i konsekwencje dla Inwestorów – zmiany w projektach budowlanych
Grupa docelowa:
Do udziału w warsztatach serdecznie zapraszamy osoby odpowiedzialne za relacje z klientem, konstrukcję umów i relacje z UOKiK, przede wszystkim przedstawicieli działów:
- Prawnych
- Compliance
- Inwestycji
- Sprzedaży
- Kontrolingu
- Nieruchomości
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Aneta Ślepowrońska
Project Advisor
Business Advisory Department
M: +48 535 900 812
e-mail: a.slepowronska@mmcpolska.pl
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 18.11.2020 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 18.11.2020 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Minimalizacja ryzyka dewelopera w relacji z klientem w oparciu o nowelizację ustawy deweloperskiej „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 28.10.2020 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 18.11.2020 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 18.11.2020 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Wydarzeniu obejmuje prelekcje oraz materiały.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 9.12.2020 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Minimalizacja ryzyka dewelopera w relacji z klientem w oparciu o nowelizację ustawy deweloperskiej (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 18.11.2020 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 18.11.2020 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.