Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Udział w warsztatach to doskonała okazja, aby w uporządkowany i praktyczny sposób zapoznać się z najważniejszymi zmianami regulacyjnymi dotyczącymi sektora finansowego w Polsce i Unii Europejskiej. Program obejmuje m.in. pakiet CRR III/CRD VI, BION i nadzór KNF, zarządzanie ryzykiem, regulacje ESG oraz obowiązki raportowe, w tym COREP. Omówiona zostanie także rola rad nadzorczych oraz wyzwania związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w finansach.
Główne zagadnienia:
- Ramy regulacyjne i nadzorcze instytucji finansowych w Polsce i UE
- Pakiet CRR III/CRD VI – nowe standardy ostrożnościowe i ich wpływ na instytucje finansowe
- BION i nadzór KNF – metodologia oceny i wdrażanie praktycznych rekomendacji
- Zarządzanie ryzykiem w instytucjach finansowych
- ESG w sektorze finansowym – regulacje, zarządzanie ryzykiem i raportowanie nadzorcze
- Raportowanie nadzorcze i współpraca z organami – COREP i inne obowiązki raportowe
- Rola rady nadzorczej w instytucjach finansowych
- Sztuczna inteligencja w finansach – regulacje, ryzyka i implementacja
Grupa docelowa:
Wydarzenie kierujemy do przedstawicieli instytucji finansowych, w szczególności do Członków Zarządów i Rad Nadzorczych oraz pracowników takich działów jak:
- Compliance/ Zgodności
- Audyt
- Ryzyko
- Prawny
- Kontroling
- Nadzoru Właścicielskiego
- Nadzoru Korporacyjnego
Zapraszamy także wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 03.11.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 03.11.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Nadzór w instytucjach finansowych – ramy regulacyjne i wyzwania praktyczne „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2395 zł + 23% VAT do 08.10.2025 r.
-
2795 zł + 23% VAT do 03.11.2025 r.
-
3195 zł + 23% VAT po 03.11.2025 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział. W przypadku nagrań z prelekcji gwarantowany dostęp to 6 miesięcy od ich udostępnienia.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 01.12.2025 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Nadzór w instytucjach finansowych – ramy regulacyjne i wyzwania praktyczne (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 03.11.2025 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 03.11.2025 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Ramy regulacyjne i nadzorcze instytucji finansowych w Polsce i UE
- Struktura nadzoru w Polsce i w Unii Europejskiej: KNF, EBA i NBP – kompetencje poszczególnych organów i obszary nadzoru
- Najważniejsze akty regulacyjne ostatnich lat – wpływ na funkcjonowanie banków i instytucji finansowych
- Kontrole zewnętrzne – procedury, typowe nieprawidłowości, konsekwencje dla zarządów, działów ryzyka i compliance

Kacper Czyżewski
Karwasiński Szpringer i Wspólnicy sp.j.
Kacper Czyżewski, Radca Prawny, Karwasiński Szpringer i Wspólnicy sp.j.
Kacper Czyżewski jest radcą prawnym posiadającym wieloletnie doświadczenie w obszarze regulacji rynku kapitałowego, w szczególności doradztwa dotyczącego prawnych i regulacyjnych aspektów działalności instytucji finansowych – firm inwestycyjnych, banków, funduszy inwestycyjnych oraz emitentów papierów wartościowych – a także w zakresie zarządzania ryzykiem.
Uczestniczy w licznych postępowaniach licencyjnych prowadzonych przed Komisją Nadzoru Finansowego dotyczących działalności firm inwestycyjnych, banków, TFI, zarządzających ASI czy platform crowdfundingowych. Doradza również spółkom przy procesach emisji papierów wartościowych i pozyskiwania finansowania w ramach oferty publicznej.
Wspiera podmioty z branży FinTech w zakresie crowdfundingu, wdrożenia usług wykorzystujących chmurę obliczeniową, tokenizacji aktywów oraz w projektach obejmujących wykorzystanie sztucznej inteligencji w działalności inwestycyjnej.
10:30
Przerwa
10:45
Pakiet CRR III/CRD VI – nowe standardy ostrożnościowe i ich wpływ na instytucje finansowe
- Zmiany w wymogach kapitałowych i płynnościowych – praktyczne implikacje dla instytucji
- Nowe podejście do ryzyka kredytowego, rynkowego i operacyjnego – wpływ na procesy zarządzania ryzykiem
- Wpływ CRR III/CRD VI na ocenę osób pełniących kluczowe funkcje – konsekwencje dla zarządu, rad nadzorczych i działów compliance
- Pierwsze doświadczenia z wdrożenia regulacji CRR III/CRD VI – wyzwania, dobre praktyki i wnioski dla instytucji
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
BION i nadzór KNF – metodologia oceny i wdrażanie praktycznych rekomendacji
- Metodyka BION – obszary oceny, wskaźniki i interpretacja wyników
- Wpływ wyników BION na planowanie strategii instytucji oraz politykę ryzyka
- Przygotowanie instytucji do oceny nadzorczej – praktyczne działania compliance, risk i audytu
- Najczęściej identyfikowane nieprawidłowości i sposoby ich minimalizacji – case study
14:30
Przerwa
14:45
Raportowanie nadzorcze i współpraca z organami – COREP i inne obowiązki raportowe
- Obowiązki raportowe wobec KNF, NBP i EBA – procesy, terminy, odpowiedzialność
- COREP – praktyczne wymagania, najczęstsze błędy i dobre praktyki
- Organizacja współpracy z organami nadzoru – koordynacja działów raportujących
16:15
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
ESG w sektorze finansowym – regulacje, zarządzanie ryzykiem i raportowanie nadzorcze
- Ramy regulacyjne ESG: CSRD, Taksonomia UE, wytyczne EBA – praktyczne obowiązki dla instytucji finansowych
- Oczekiwania nadzorcze wobec raportowania ESG – sprawozdawczość, wskaźniki i procesy w instytucji
- Wdrażanie polityki ESG w instytucjach finansowych – rola compliance, kontroli wewnętrznej i zarządu

Justyna Walas - Ryba
Ecoris ESG
Justyna Walas - Ryba, Prezeska, Ecoris ESG
Jestem prawniczką, Compliance officerem i ekspertką ds. zrównoważonego rozwoju (ESG). Doświadczenie zawodowe zdobywałam podczas aplikacji sądowej i w trakcie wykonywania zawodu adwokata, a szczególnie podczas pełnienia funkcji wewnętrznego Compliance officer oraz konsultanta zewnętrznego.
Od 2015 roku jestem nieprzerwanie związana z obszarem compliance, pracując zarówno w instytucjach finansowych, jak i w spółkach notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych oraz w grupach kapitałowych. Moje kompetencje potwierdzają liczne certyfikaty zawodowe, takie jak CCO 1 (Certyfikowany Compliance Officer poziom 1), CCO 2 (Certyfikowany Compliance Officer poziom 2), Approved Compliance Officer (ACO), Approved Whistleblowing Officer (AWO) oraz Approved Compliance Expert (ACE). Jestem również certyfikowanym Trenerem Biznesu (Grupa SET).
Jako prawniczka oraz ekspertka w zakresie compliance i ESG wspieram przedsiębiorców w efektywnym wdrażaniu rozwiązań prawnych i regulacyjnych w organizacjach. Towarzyszę firmom w procesach wdrożeniowych, edukacyjnych i projektowych. Kluczowe jest dla mnie, aby rekomendowane i implementowane rozwiązania były „szyte na miarę,” dostosowane do struktury, wielkości, branży i specyfiki działalności. W swojej pracy łączę wiedzę prawniczą, znajomość standardów i trendów rynkowych, etykę oraz umiejętność współpracy z działami operacyjnymi.
Mam wieloletnie doświadczenie w budowaniu systemów compliance i zarządzaniu obszarem ESG, zarówno jako ekspert zewnętrzny, jak i wewnętrzny lider projektów. W ostatnich latach, jako Menedżer ds. compliance i ESG w spółce z branży FMCG notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych, budowałam od podstaw systemy wewnętrzne, zarządzałam ryzykiem, w tym systemy przeciwdziałania korupcji i whistleblowing. Przez wiele lat odpowiadałam bezpośrednio za przyjmowanie i rozpatrywanie zgłoszeń od sygnalistów.
Moim celem jest zwiększanie poziomu wiedzy w zakresie compliance, ochrony praw pracowniczych oraz wdrażania nowoczesnych rozwiązań zrównoważonego rozwoju (ESG), w tym przeciwdziałania korupcji i ochrony sygnalistów w organizacjach. Od początku 2024 roku zrealizowałam już ponad 600 godzin szkoleniowych.
10:30
Przerwa
10:45
Zarządzanie ryzykiem w instytucjach finansowych
- Identyfikacja i klasyfikacja ryzyk finansowych, operacyjnych i reputacyjnych
- Pomiar, monitoring i raportowanie ryzyk – dobre praktyki i wyzwania w implementacji
- Integracja zarządzania ryzykiem z procesami decyzyjnymi i strategicznymi instytucji

Marta Dzieciuch
Kancelaria Radcy Prawnego Marta Dzieciuch
Marta Dzieciuch, Radca Prawny, Kancelaria Radcy Prawnego Marta Dzieciuch
Marta koncentruje się na zagadnieniach regulacyjnych dotyczących usług finansowych, w szczególności w zakresie consumer finance, instrumentów finansowych oraz ubezpieczeń. W zakresie jej kompetencji znajdują się również usługi płatnicze oraz stale rozwijający się sektor FinTech. Doradza też zagranicznym i krajowym podmiotom z sektora finansowego w zakresie regulacji usług finansowych oraz zgodności z przepisami, w szczególności w zakresie CRD V, CCD, MiFID II oraz IDD. Marta doradza również kredytodawcom, jak i kredytobiorcom w transakcjach finansowania nieruchomości, w tym transgranicznych. Marta ma duże doświadczenie we wspieraniu instytucji finansowych w zakresie dystrybucji produktów i usług finansowych (np. kredytów ratalnych, umów pożyczki na odległość), sporządzaniu i negocjowaniu umów outsourcingowych, a także strukturyzacji procesów wewnętrznych i uzyskiwaniu wymaganych zgód. Marta jest absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu prawa konkurencji w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk, studia podyplomowe Akademia Spółek w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, a także certyfikowany kurs z zakresu prawa angielskiego i prawa UE współorganizowany przez British Law Centre i Uniwersytet Wrocławski. Marta była prelegentką w trakcie V Kongresu Regulacji Rynku Finansowego, a także w innych ogólnopolskich konferencjach poświęconych regulacjom finansowym. Prowadziła również szkolenia dla podmiotów z sektora finansowego z zakresu rozpatrywania reklamacji, wydawania rekomendacji PSFA oraz zagadnień AML/CFT w dystrybucji produktów inwestycyjnych. Ponadto, jest absolwentką III CEE Capital Market Leaders Forum, organizowanego przez Fundację im. Lesława A. Pagi oraz programu mentoringowego “Mentors4Starters”. Marta jest radcą prawnym oraz członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Posiada też certyfikat Approved Compliance Officer (ACO).
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Rola rady nadzorczej w instytucjach finansowych – odpowiedzialność, nadzór i wyzwania praktyczne
- Ewolucja roli rady pod wpływem prawa krajowego i UE
- Zakres odpowiedzialności rady w obszarze strategii, zarządzania ryzykiem i ładu korporacyjnego
- Odpowiedzialność indywidualna członków rady i zarządu – przykłady praktyczne
14:30
Przerwa
14:40
Sztuczna inteligencja w finansach - regulacje, ryzyka i implementacja
- AI Act – obowiązki instytucji finansowych w zakresie stosowania AI
- Zastosowanie AI w zarządzaniu ryzykiem operacyjnym i compliance
- Ryzyka modeli AI, przejrzystość algorytmów, audytowalność i dokumentacja

Jakub Szpringer
Karwasiński Szpringer i Wspólnicy sp.j.
Jakub Szpringer, Radca Prawny, Karwasiński Szpringer i Wspólnicy sp.j.
Jakub Szpringer to doświadczony radca prawny, którego praktyka obejmuje doradztwo w zakresie regulacji rynku finansowego, transakcji kapitałowych oraz projektów IT.
Wszystkie lata kiedy dostarczał wsparcie prawne dla szerokiej gamy przedsięwzięć technologicznych, finansowych i przemysłowych uczyniły go cennym partnerem dla innowacyjnej branży finansowej. W trakcie swojej dotychczasowej kariery doradzał przede wszystkim klientów z grona inwestorów instytucjonalnych, podmiotów rynku kapitałowego oraz startupów finansowych, reprezentując je także w postępowaniach przed Komisją Nadzoru Finansowego.
Przed założeniem KSZ Smart Legal Jakub doskonalił swoje umiejętności między innymi jako wspólnik w kancelarii specjalizującej się w obsłudze instytucji finansowych oraz transakcji na rynku publicznym i niepublicznym oraz jako dyrektor działu prawnego w towarzystwie funduszy inwestycyjnych. Wspierał także niezależną ekspertyzą prawną pro bono Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych w zakresie związanym z ochroną praw inwestorów, promocją edukacji finansowej oraz kształtowaniem procesu legislacyjnego w tym obszarze.
W trakcie swojej dotychczasowej kariery doradzał przede wszystkim klientom z grona instytucji finansowych, ze szczególnym uwzględnieniem funduszy inwestycyjnych, świadcząc doradztwo regulacyjne w zakresie prawa rynku kapitałowego oraz reprezentując je w postępowaniach przed Komisją Nadzoru Finansowego. Doradzał inwestorom instytucjonalnym przy procesach emisji akcji oraz obligacji, restrukturyzacjach oraz transakcjach typu venture capital. Pomaga także start-upom tworząc dla nich zaplecza prawne w obszarze innowacyjnych przedsięwzięć na rynku finansowym oraz technologicznym.
Kuba jest absolwentem ekonomii w Szkole Głównej Handlowej oraz prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Posiada także licencję doradcy restrukturyzacyjnego.
W czasie wolnym Kuba lubi zmierzyć się z wolnymi ciężarami, przeczytać dobry komiks i posłuchać cięższego brzmienia. Jego najnowszy konik to boks.
16:00
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa

Kontakt w sprawach merytorycznych
