Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Zapraszamy na dwudniowe warsztaty, które przybliżą kluczowe zmiany regulacyjne i wyzwania dla branży energetycznej i przemysłowej. Pierwszego dnia omówimy wpływ Dyrektywy IED 2 na działalność firm, dostosowanie organizacji do nowych wymogów, uzyskiwanie pozwoleń zintegrowanych, standardy BAT oraz zaostrzenie limitów emisji. Poruszymy także kwestie zarządzania emisjami w nowym okresie ETS 2026-2030 oraz rozliczania i raportowania w ramach CBAM, w tym współpracę między dostawcami i importerami. Drugiego dnia skupimy się na dekarbonizacji przemysłu, omawiając nowoczesne technologie redukcji emisji, takie jak CCS i CCUS, standardy BAT i BREF, oraz obliczanie śladu węglowego Zakresu 3. Na zakończenie omówimy niskoemisyjność zgodnie z Dyrektywą RED III, nowe cele OZE, przyspieszone procedury pozwoleń i rolę biomasy w miksie energetycznym. Warsztaty to okazja do zdobycia wszechstronnej wiedzy, praktycznych wskazówek i wymiany doświadczeń z uznanymi ekspertami w branży.
Główne zagadnienia:
- Dyrektywa IED 2 – zakres i cele zmian dla branży energetycznej i przemysłowej
- Pozwolenia zintegrowane i standardy BAT zgodnie z Dyrektywą IED 2
- Zarządzanie emisjami w kontekście nowego okresu rozliczeniowego ETS 2026-2030
- Kluczowe elementy rozliczania i raportowania emisji w ramach CBAM przy zachowaniu należytej staranności
- Dekarbonizacja przemysłu i plany transformacji biznesu
- Obliczanie śladu węglowego – praktyczne podejście do emisji Zakresu 3
- Droga do niskoemisyjności zgodnie z Dyrektywą RED III
Grupa docelowa:
Do udziału w wydarzeniu szczególnie zapraszamy przedstawicieli branży przemysłowej oraz energetycznej, a przede wszystkim dyrektorów, kierowników i specjalistów z działów:
-
- Ochrony Środowiska
- Monitorowania i Pomiaru Emisji
- Handlu Emisjami
- Kontroli i Eksploatacji
- Energetycznych
- Technicznych
- Badań i Rozwoju
- Analiz i rozwoju
- Laboratorium
- Zrównoważonego rozwoju
- Inwestycji
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 13.12.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 13.12.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Wyzwania i rozwiązania w obszarze zarządzania oraz ograniczania emisji przemysłowych „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2195 zł + 23% VAT do 13.12.2024 r.
-
2595 zł + 23% VAT po 16.01.2025 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 26.02.2025 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Wyzwania i rozwiązania w obszarze zarządzania oraz ograniczania emisji przemysłowych (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 13.12.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 13.12.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- Podczas warsztatów mikrofon i kamera będą do Państwa dyspozycji. Można je włączyć klikając w ikonkę przy swoim imieniu i nazwisku oraz wyrażając zgodę w przeglądarce. Zachęcamy do korzystania z mikrofonu, a w razie potrzeby prosimy o użycie funkcji „podniesienia ręki” w celu zabrania głosu. Dla osób preferujących inną formę komunikacji dostępny będzie chat znajdujący się po prawej stronie ekranu. W przypadku problemów technicznych prosimy o zgłoszenie ich na czacie lub poprzez opcję „mam problem”.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Microsoft Teams.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
9:15
Rejestracja Uczestników
9:30
Dyrektywa IED 2 – zakres i cele zmian dla branży energetycznej i przemysłowej
- Wpływ Dyrektywy IED 2 na działalność firm – dostosowanie organizacji do nowych wymogów
- Możliwość dochodzenia odszkodowań przez osoby poszkodowane – czego mogą się spodziewać przedsiębiorcy?
Krzysztof Szyszko
PwC Legal
Krzysztof Szyszko, PwC Legal
Krzysztof Szyszko jest radcą prawnym specjalizującym się w prawie ochrony środowiska, prawie energetycznym, prawie zamówień publicznych oraz zagadnieniach związanych z procesem inwestycyjnym. Ukończył studia podyplomowe z zakresu Prawa Ochrony Środowiska na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Krzysztof doradzał zarówno podmiotom prywatnym, jak i zamawiającym publicznym i sektorowym, między innymi z branży energetycznej, ciepłowniczej, stalowej, chemicznej i motoryzacyjnej. Z powodzeniem uczestniczył w pracach projektowych przy inwestycjach o wielomilionowej wartości.
10:30
Przerwa
10:45
Pozwolenia zintegrowane i standardy BAT zgodnie z Dyrektywą IED 2
- Nowe wymogi uzyskiwania pozwoleń zintegrowanych
- Surowsze limity emisji zgodnie z nowymi standardami BAT
- Kryteria odstępstw od BAT
- Kary za nieprzestrzeganie standardów BAT
Łukasz Wyszomirski
SK&S Legal
Łukasz Wyszomirski, SK&S Legal
Wspiera klientów w przygotowaniu i realizacji złożonych projektów infrastrukturalnych, przede wszystkim z branży energetycznej, ze szczególnym uwzględnieniem morskiej energetyki wiatrowej, oraz przy transakcjach przejęcia takich projektów. Doradza na wszystkich etapach procesu inwestycyjnego: pozyskiwania nieruchomości, uzyskiwania pozwoleń i zawierania umów (EPC, dostawy technologii, O&M). Doradza również w sprawach z zakresu ochrony środowiska i gospodarki odpadami. Reprezentuje klientów w sporach w tym zakresie przed organami administracji i sądami administracyjnymi. Autor publikacji z zakresu prawa administracyjnego, współautor wiodącego komentarza do Kodeksu postępowania administracyjnego.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Zarządzanie emisjami w kontekście nowego okresu rozliczeniowego ETS 2026-2030
- Nowe wskaźniki rozliczeniowe – kluczowe zmiany dla przedsiębiorstw
- ETS1 vs ETS2 – korzyści i wyzwania
- Jakie rozwiązania mogą pomóc w optymalizacji kosztów emisji?
Maria Szczurek
DZP
Maria Szczurek, DZP
Maria pracuje w zespole prawa ochrony środowiska, zajmując się,
w szczególności, tematyką gospodarowania odpadami, prawa wodnego oraz badań prawnych spółek pod kątem spełnienia wymogów prawno-środowiskowych. Maria, między innymi, doradza klientom
w kwestiach związanych z wdrożeniem przepisów EUDR.
Ma doświadczenie w przygotowaniu opinii prawnych oraz pism procesowych w ramach postępowań prowadzonych przed organami ochrony środowiska oraz sądami administracyjnymi.
Maria jest absolwentką kierunku Prawo na Uniwersytecie Warszawskim, studiowała także na Tsinghua University w Pekinie i National Chengchi University w Taipei. We wrześniu 2024 zdała egzamin wstępny na aplikację adwokacką.
Mateusz Glinka
DZP
Mateusz Glinka, DZP
Prawnik w Praktyce Infrastruktury i Energetyki w kancelarii Domański Zakrzewski Palinka, pracujący w zespole prawa ochrony środowiska. Zajmuje się między innymi zagadnieniami emisji przemysłowych, gospodarowania odpadami oraz prawa wodnego. Doradza klientom w postępowaniach administracyjnych oraz sądowo-administracyjnych, a także w badaniach prawnych spółek pod kątem spełnienia wymogów prawno-środowiskowych.
Ma doświadczenie w przygotowaniu opinii prawnych oraz pism procesowych w ramach postępowań prowadzonych przed organami administracji, w tym organami ochrony środowiska, oraz przed
sądami administracyjnymi. Część z tych działań podejmował także
we współpracy z organizacją społeczną dążącą do poprawy jakości przestrzeni publicznej, która działa w jednej z warszawskich dzielnic.
Absolwent z wyróżnieniem studiów prawniczych na Uniwersytecie Warszawskim. W ramach programu Erasmus+ studiował także
na Uniwersytecie w Oslo. Od stycznia 2025 r. aplikant radcowski
w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie.
14:15
Kluczowe elementy rozliczania i raportowania emisji w ramach CBAM przy zachowaniu należytej staranności
- Pierwsze doświadczenia w okresie przejściowym CBAM
- Efektywna współpraca i wymiana informacji między dostawcami a importerami
- Mechanizm obowiązkowego zakupu certyfikatów CBAM od 2026 roku
Agata Matysiak
Dentons
Agata Matysiak, Dentons
Agata Matysiak wspiera podmioty z branży m.in. odpadowej, produkcyjnej, energetycznej, chemicznej oraz budowlanej. Zajmuje się kwestiami emisyjnymi oraz odpowiedzialnością za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska i spowodowaniem szkody w środowisku. Doradza również w sprawach związanych z gospodarką odpadami i wdrażaniem obiegu zamkniętego, w szczególności takimi jak: kwalifikacja jako produkt uboczny, utrata statusu odpadu, międzynarodowe przemieszczanie odpadów, rozszerzona odpowiedzialność producenta i system kaucyjny. Działa także w kwestiach związanych ze zrównoważonym rozwojem oraz ESG. Uczestniczy w transakcjach i badaniach prawnych due dilligence spółek. Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
15:45
Zakończenie I dnia
Dzień 2
9:15
Rejestracja Uczestników
9:30
Dekarbonizacja przemysłu i plany transformacji biznesu
- Szanse i wyzwania oraz praktyczne porady od czego zacząć
- Nowoczesne technologie redukcji emisji gazów i pyłów
- Technologie CCS i CCUS – wdrażanie technologii wychwytywania i składowania CO2
- Opracowanie standardów i wytycznych w dokumentach BAT i BREF dla nowoczesnych technologii
Magdalena Gąsiorek
Trido
Magdalena Gąsiorek, Specjalistka w zakresie dekarbonizacji, Trido
Magdalena jest specjalistką w zakresie obliczania i raportowania GHG (w tym również finansowanych emisji). Swoją wiedzę wykorzystuje podczas tworzenia mierzalnych strategii dekarbonizacji z uwzględnieniem danych naukowych oraz wymogów regulacyjnych.
11:00
Przerwa
11:15
Obliczanie śladu węglowego – praktyczne podejście do emisji Zakresu 3
- Regulacje oraz założenia obliczania śladu węglowego
- Mapowanie łańcucha wartości
- Identyfikacja głównych źródeł emisji w organizacji
- Wybór odpowiednich narzędzi i metodologii pomiaru emisji
- Praktyczne wyzwania i najlepsze praktyki w pomiarze Zakresu 3
dr Jacek Zatoński
dr Jacek Zatoński, Trener i konsultant z zakresu ochrony środowiska, śladu węglowego i BHP,
Trener i konsultant ochrony środowiska z ponad 10-cio letnim stażem. Absolwent Kształtowania i Ochrony Środowiska na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza, na którym uzyskał również tytuł doktora nauk o Ziemi. Wykładowca m. in. na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu. Absolwent rocznej szkoły trenerów Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych.
Ekspert w zakresie:
obliczanie śladu węglowego, zmiany klimatu, gospodarka odpadami, ekoinnowacje, geograficzne systemy informacyjne (mapy, analizy przestrzenne), systemy zarządzania środowiskowego, ekologiczna społeczna odpowiedzialność biznesu, BHP
Kariera i rozwój:
Absolwent Kształtowania Środowiska Przyrodniczego na Wydziale Nauk Geograficznych i Geologicznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Na tym samym wydziale uzyskał również tytuł doktora nauk o ziemi w zakresie geografii.
Od 2006 roku aktywny zawodowo w branży ochrony środowiska. Obejmował stanowiska związane z pracami laboratoryjnymi, geologicznymi, opracowaniami dokumentacji przyrodniczej i dokumentów strategicznych dla gmin, analizami GIS, obsługą firm, wolontariatem pracowniczym itp. Dzięki pracy na różnych stanowiskach oraz współpracy zarówno z biznesem, administracją jak i organizacjami pozarządowymi posiada szeroką wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju.
Od 2008 roku zajmuje się profesjonalnie prowadzeniem szkoleń z zakresu ochrony środowiska, przeprowadził ich już ponad 4000 godzin Przeszedł roczne szkolenie trenerskie. Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych (160 h). W pracy szkoleniowej wykorzystuje metody szkoleniowe nastawione na interakcje uczestników, specjalizuje się w grach symulacyjnych, które sam tworzy.
W karierze zawodowej odpowiadał za sprawy związane z ochroną środowiska, BHP i CSR w m.in. w firmach Eurocash S.A., grupa kapitałowa VOX, O-I Produkcja Polska S.A.(Huta Szkła Antoninek), CCL Label sp. z o.o. czy Netguru S.A. Obecnie pracuje na stanowisku eksperta ds. dekarbonizacji w Żabka Polska Sp. z o. o.
Pracował jako trener m.in. dla: SEKA, Krajowej Izby Podatkowej, ABRYS Sp. z o. o., Izby Rzemieślniczej MŚP w Katowicach, Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, Terra Projekt, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Fundacji Sendzimira, Aeris Futuro, Instytutu na rzecz Ekorozwoju, Fundacji „Pro terra”, Kancelaria Ochrony Wiedzy i Wizerunku
Szkolił i doradzał m.in. w firmach: PGNiG, MAN Accounting Center, Wrigley, Imperial Tobacco, GlaxoSmithKline, McKinsey & Company, CCL Label, Hochland, Franklin Templeton Investments Poland.
Strona: www.zatonski.eu
Linkedin: pl.linkedin.com/in/jzatonski/
12:45
Przerwa lunchowa
13:30
Droga do niskoemisyjności zgodnie z Dyrektywą RED III
- Nowe cele w zakresie energii odnawialnej do 2030
- Przyspieszone procedury uzyskiwania pozwoleń na budowę instalacji
- Innowacje i wykorzystanie biomasy jako część miksu energetycznego OZE związane z adaptacją do RED III
Adam Madejski
Raczyński Skalski & Partners
Adam Madejski, Radca Prawny, Raczyński Skalski & Partners
Adam Madejski jest radcą prawnym specjalizującym się w prawie energetycznym, ze szczególnym uwzględnieniem odnawialnych źródeł energii oraz obszaru regulacyjnego. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Senior Associate w kancelarii Raczyński Skalski & Partners Radcowie Prawni Adwokaci sp. p. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie na rzecz przedsiębiorstw z branży energetycznej, wydobywczej oraz przemysłu ciężkiego. Doradzał m.in. operatorom systemów dystrybucyjnych oraz spółkom obrotu energią elektryczną i cieplną. Uczestniczył w rozwiązywaniu sporów na tle prawa budowlanego dotyczących budowy i eksploatacji elektrowni węglowych. Ponadto, zajmuje się zagadnieniami administracyjnoprawnymi i regulacyjnymi, z uwzględnieniem prawa konkurencji.
15:00
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa
Aneta Ślepowrońska
Senior Manager
Knowledge Brokers Department
+48 535900812 a.slepowronska@mmcpolska.plKontakt w sprawach merytorycznych
Antonina Wiktorowicz
Junior Project Manager
Workshops Department
+48 534000582 a.wiktorowicz@mmcpolska.pl