Zapraszamy na warsztaty, podczas których omówimy założenia dyrektywy ws. powództw przedstawicielskich, jej implementację do polskiego porządku prawnego oraz przykłady potencjalnych scenariuszy sporów. Przeanalizujemy odpowiedzialność organizacji i jej przedstawicieli za naruszenia praw konsumentów, co pomoże uniknąć błędów i opracować strategie minimalizacji ryzyka. Skupimy się na przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom wobec konsumentów, o których mówi dyrektywa Omnibus, greenwashing i dark patterns. Pokażemy, jak działać, aby na organizację nie zostały nałożone kary, a także aby utrzymać pozytywny wizerunek firmy. Przyjrzymy się ostatnim postępowaniom i decyzjom Prezesa UOKiK, aby zrozumieć aktualne trendy i tendencje. Dowiesz się także niezbędnych informacji o bezpieczeństwie cyfrowym konsumenta i ryzykach związanych z wykorzystaniem nowych technologii, które mogą wywołać interwencję UOKiK. Ponadto, przedstawimy najważniejsze aspekty stosowania Aktu o usługach cyfrowych (DSA) w UE, w tym zwiększenie przejrzystości w algorytmach oraz zasady zgłaszania i reagowania na nielegalne treści. Pokażemy, jak dbać o relację na linii przedsiębiorstwo – konsument, a także jak sprostać wszelkim wyzwaniom regulacyjnym.
Główne zagadnienia:
Grupowe powództwa przeciwko firmom oraz nowe kompetencje UOKiK
Odpowiedzialność organizacji i jej przedstawicieli za naruszenia praw konsumentów
Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom handlowym – Omnibus, ryzyko greenwashingu, dark patterns
Ostatnie postępowania i decyzje Prezesa UOKiK – omówienie trendów i tendencji
Bezpieczeństwo cyfrowe konsumenta
Ryzyka związane z wykorzystaniem nowych technologii z perspektywy możliwości wywołania interwencji UOKiK
Grupa docelowa:
Wydarzenie skierowane jest do wszystkich branż, przede wszystkim pracowników takich działów jak:
prawny
compliance
regulacji
zgodności
obsługa klienta
Zapraszamy także przedstawicieli kancelarii prawnych oraz wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
W przypadku rezygnacji do dn. 22.07.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
W przypadku rezygnacji po dn. 22.07.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Ochrona konsumenta w nowej rzeczywistości prawnej i cyfrowej „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
2395 zł + 23% VAT do 22.07.2024 r.
2795 zł + 23% VAT do 27.08.2024 r.
3195 zł + 23% VAT po 27.08.2024 r.
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 25.09.2024 r.
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
Udział w Wydarzeniu obejmuje:
utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
Organizatorem Ochrona konsumenta w nowej rzeczywistości prawnej i cyfrowej (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
W przypadku rezygnacji do dn. 22.07.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
W przypadku rezygnacji po dn. 22.07.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
W ustawieniu startowym Twój mikrofon i kamera będą wyłączone. Mikrofon odblokowujemy na życzenie uczestnika, możesz więc komunikować się głosowo z innymi uczestnikami oraz prelegentami, jak również poprzez chat.
Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeeting lub Zoom.
Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania.[W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Grupowe powództwa przeciwko firmom oraz nowe kompetencje UOKiK - wymogi dyrektywy UE i założenia ustawy o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym
Jak będą wyglądać powództwa przedstawicielskie wytaczane w celu ochrony zbiorowych interesów konsumentów zgodnie z nowymi regulacjami
Praktyczne aspekty prowadzenia powództw zbiorowych – przykłady potencjalnych scenariuszy
Nowe kompetencje UOKiK w ramach nowelizacji ustawy o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym
dr Katarzyna Menszig-Wiese
Kancelaria Traple, Konarski, Podrecki i Wspólnicy
dr Katarzyna Menszig-Wiese, dr Katarzyna Menszig-Wiese, Radca prawny, Managing Associate, Kancelaria Traple,, Kancelaria Traple, Konarski, Podrecki i Wspólnicy
Katarzyna jest członkiem zespołu prawa konkurencji. W kancelarii zajmuje się m.in. identyfikacją ryzyka antymonopolowego, opiniowaniem i korektą umów B2B, także pod względem zgodności z wymaganiami przepisów o zatorach płatniczych, wzorców umów konsumenckich i regulaminów, przygotowywaniem pism w postępowaniach prowadzonych przed Prezesem UOKiK, prowadzeniem szkoleń, a także oceną wykorzystywania nowych technologii w biznesie pod kątem zgodności z prawem konkurencji. Katarzyna wspiera nadto swoją wiedzą przedsiębiorców uczestniczących w konsultacjach społecznych projektów aktów prawnych i opracowuje analizy ich wpływu na sytuację uczestników obrotu. Obsługuje klientów m.in. z branży FMCG, paliwowej, e-commerce i modowej. Z kancelarią współpracuje od roku 2013, od czerwca 2019 jako radca prawny. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. podczas stażu w Komisji Europejskiej w Brukseli w roku 2015.
10:30
Przerwa
10:45
Relacja na linii przedsiębiorstwo - konsument. Odpowiedzialność organizacji i jej przedstawicieli za naruszenia praw konsumentów
Reklamacje i ryzyko dochodzenia roszczeń odszkodowawczych przez konsumentów
Odpowiedzialność przedsiębiorstw za nieprawidłowe praktyki naruszające prawa konsumentów
Odpowiedzialność Zarządów i menedżerów za naruszania – strategie minimalizowania ryzyka prawnego
Jakub Sadurski
Kancelaria Affre i Wspólnicy sp.k.
Jakub Sadurski, Adwokat, Kancelaria Affre i Wspólnicy sp.k.
Specjalizuje się w polskim i unijnym prawie ochrony konkurencji, a także w prawie konsumenckim. Jego zainteresowania zawodowe koncentrują się w szczególności na zagadnieniach dotyczących porozumień wertykalnych. Posiada doświadczenie w zakresie obsługi przedsiębiorstw i sporów korporacyjnych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył także Szkołę Prawa Niemieckiego przy Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Laureat konkursu Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na najlepszą pracę magisterską dotyczącą ochrony konkurencji.
Autor eksperckich artykułów i licznych komentarzy dla Dziennika Gazety Prawnej oraz Pulsu Biznesu.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom handlowym - Omnibus, ryzyko greenwashingu, dark patterns
Jak tworzyć informacje o produkcie i go reklamować, aby z green claims nie przejść do greenwashingu?
Jakie działania i narzędzia stosowane przez przedsiębiorców mogą być uznane za dark patterns – jakie są konsekwencje stosowania manipulacyjnych technik?
Postępowania i kary finansowe za stosowanie nieuczciwych praktyk
Omnibus – obowiązki informacyjne, polityka cenowa i recenzje w praktyce. Jak uniknąć postępowania i sankcji ze strony UOKiK?
Marcin Alberski
Kancelaria Bird & Bird
Marcin Alberski, Counsel w praktykach prawa unijnego i prawa ochrony konkurencji oraz technologii i komunikacji, Kancelaria Bird & Bird
Specjalizuje się w prawie konkurencji i prawie telekomunikacyjnym. Pracuje on dla klientów z wielu innowacyjnych sektorów gospodarki, w tym dla branży internetowej, telekomunikacyjnej, FMCG, IT oraz dla sektora motoryzacyjnego i energetycznego. Doradza przy wielu projektach, włączając w to ocenę zgodności praktyk z prawem konkurencji i prawem ochrony konsumentów, kontrole koncentracji (w tym koordynowanie wielo-jurysdykcyjnych zgłoszeń zamiaru koncentracji), oraz różne postępowania przed Prezesem UOKiK i Komisją Europejską (w tym w sprawie wniosków leniency oraz w sprawie postępowań dotyczących zmów przetargowych czy skarg konkurentów, a także w sprawach z zakresu ochrony zbiorowych interesów konsumentów). Jego doświadczenie obejmuje także doradztwo przedsiębiorcom w kwestiach z zakresu regulacji telekomunikacyjnych, np. prowadzenia działalności operatora wirtualnego w Polsce, oferowania nowych rodzajów usług telekomunikacyjnych (usługi VoIP, usługi e-SIM, usług ingerujące w neutralność sieci, usługi geolokalizacyjne oparte na technologii GPS).Przed dołączeniem do Bird & Bird Marcin odbył praktykę w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz zdobywał doświadczenie w międzynarodowych kancelariach prawnych. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia podyplomowe – Ekonomia w prawie konkurencji na Uniwersytecie King’s College w Londynie.
Monika Hughes
Kancelaria Bird & Bird
Monika Hughes, Counsel w praktyce własności intelektualnej, Kancelaria Bird & Bird
Doradza przedsiębiorcom od 2011 roku. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie analizy, oceny i przygotowywania umów z zakresu prawa własności intelektualnej, przeprowadzania i koordynacji procesów due diligence oraz negocjacji umów licencji, sublicencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich. Wspiera klientów w sporach sądowych, w tym posiada szczególne doświadczenie w zakresie postępowań polubownych o naruszenie praw do domeny internetowej. Jej doświadczenie obejmuje także analizę, ocenę i przygotowywanie umów o dostawę oprogramowania, w tym umów tworzonych w modelu agile dla dostawców systemów IT. Doradzała wiodącym dostawcom platform internetowych oraz przedsiębiorcom z sektora sprzedaży detalicznej online w zakresie zgodności modeli biznesowych z przepisami prawa. Posiada szczególne doświadczenie w projektowaniu regulaminów sprzedaży online (zarówno B2B, jak i B2C) oraz regulaminów kart podarunkowych dla sieci sprzedażowych o zasięgu ogólnopolskim. Posiada bogate doświadczenie w zakresie negocjacji umów o dostawę usług świadczonych w chmurze, w tym m.in. dla podmiotów objętych nadzorem KNF. Przed dołączeniem do Bird & Bird doświadczenie zawodowe zdobywała w renomowanych kancelariach prawnych. Jest autorką publikacji z zakresu prawa własności intelektualnej, nowych technologii i e-commerce oraz prelegentką podczas szkoleń i warsztatów z tej tematyki. Jest absolwentką prawa oraz europeistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Uczestniczyła również w Szkole Prawa Brytyjskiego prowadzonej we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim. Jest wpisana na listę adwokatów Izby Adwokackiej w Warszawie.
14:30
Przerwa
14:45
Ostatnie postępowania i decyzje Prezesa UOKiK - omówienie trendów i tendencji w perspektywie biznesowej
Ostatnie decyzje Prezesa UOKiK
Kierunki i tendencje w orzecznictwie dotyczącym ochrony konsumentów – w tym wyroki TSUE
Klauzule modyfikacyjne – zmiana trwającej umowy w świetle orzecznictwa i ostatnich działań UOKiK
Mec. dr hab. Agata Jurkowska-Gomułka
Kancelaria Modzelewska&Paśnik
Mec. dr hab. Agata Jurkowska-Gomułka, Radczyni prawna, Kancelaria Modzelewska&Paśnik
Radczyni prawna związana z Kancelarią Modzelewska&Paśnik w Warszawie. Wykładowczyni akademicka, autorka licznych publikacji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów oraz prawa europejskiej. Współautorka i współredaktorka trzech wydań komentarza do ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.
16:00
Zakończenie I dnia
Dzień 2
9:15
Rejestracja Uczestników
9:30
Bezpieczeństwo cyfrowe konsumenta przy korzystaniu z nowych technologii
Obowiązki firm i wymogi dotyczące zgłaszania incydentów zgodnie z dyrektywą NIS2
Niezbędne działania firm w przypadku wykrycia naruszenia danych konsumentów
Odpowiedzialność i koszty przedsiębiorstwa za nieprawidłowe systemy bezpieczeństwa
Mec. Michał Śmiechowski
Kancelaria Bird & Bird
Mec. Michał Śmiechowski, Associate, Kancelaria Bird & Bird
Associate w praktyce Commercial kancelarii Bird & Bird. Doradza klientom w kwestiach prawnych związanych z technologią. Zajmuje się obsługą prawną polskich i międzynarodowych przedsiębiorców m.in. w zakresie umów IT oraz wdrażania polskich i unijnych regulacji technologicznych, w szczególności w zakresie cyberbezpieczeństwa i sztucznej inteligencji.
Marta Kwiatkowska-Cylke
Kancelaria Bird & Bird
Marta Kwiatkowska-Cylke, Counsel w praktyce ochrony danych osobowych i prywatności, Kancelaria Bird & Bird
Counsel w praktyce ochrony danych osobowych i prywatności kancelarii Bird & Bird. Od 2007 roku, doradza klientom w zakresie polskich i międzynarodowych projektów związanych z ochroną danych osobowych i prywatności. Wspiera we wdrażaniu globalnych strategii zarządzania danymi, międzynarodowych transferów danych i kwestii zgodności z przepisami dotyczącymi danych. Ma doświadczenie w obsłudze firm z różnych sektorów technologicznych, zarządzających dużą ilością danych. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu globalnymi projektami weryfikacji umów oraz we wspieraniu firm w sporządzaniu i negocjowaniu umów o ochronie danych osobowych oraz postanowień dotyczących transferu danych, szczególnie przy użyciu narzędzi Legal Tech. Pomaga również firmom, które chcą osadzić technologie AI w swoich produktach i usługach. Doradza klientom w sytuacjach kryzysowych, zarówno w zakresie ochrony danych osobowych, jak i obowiązków wynikających z innych regulacji, w szczególności dotyczących cyberbezpieczeństwa. Przeprowadza globalne oceny i zgłoszenia naruszeń danych, a także wspiera firmy lokalnie, reprezentując je podczas audytów oraz w postępowaniach przed Urzędem Ochrony Danych Osobowych i sądami. Oprócz pasji do ochrony danych, interesuje się także tematyką dronów. Doradza klientom w kwestiach regulacyjnych i prywatności w tym sektorze. Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych z Prawa Własności Intelektualnej UW. Ukończyła kurs prawa niemieckiego i europejskiego na Uniwersytecie Warszawskim we współpracy z Uniwersytetem w Bonn oraz kurs prawa amerykańskiego na Uniwersytecie Warszawskim we współpracy z Uniwersytetem na Florydzie. Jest autorką lub współautorką publikacji na tematy związane z prawem ochrony danych osobowych, a także wykładowcą i prelegentką na szkoleniach i konferencjach branżowych. Klienci doceniają jej zaangażowanie w prowadzone projekty, co znalazło swoje odzwierciedlenie w rankingach (tytuł Rising Star w Legal 500 EMEA). Pracuje w języku polskim, angielskim, mówi po niemiecku.
11:00
Przerwa
11:15
Ryzyka związane z wykorzystaniem AI z perspektywy możliwości wywołania interwencji UOKiK
Strategie minimalizowania ryzyka prawnego dla przedsiębiorców
Wykorzystywanie botów przez przedsiębiorstwa – problematyczne aspekty komunikacji z klientami
Postępowania UOKiK
Krzysztof Witek
Kancelaria Schoenherr
Krzysztof Witek, Adwokat, Kancelaria Schoenherr
Specjalizuje się w prawie ochrony konkurencji, zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, prawie karnym gospodarczym i rozwiązywaniu sporów. Doradza czołowym polskim przedsiębiorcom m.in. z branży FMCG, energetycznej i bankowej w sprawach ochrony konkurencji i konsumentów. Reprezentuje klientów w postępowaniach przed Prezesem UOKiK. Prowadzi sprawy karne gospodarcze dotyczące tzw. white-collar crimes, reprezentując zarówno oskarżonych, jak i pokrzywdzonych przedsiębiorców. Ma doświadczenie w prowadzeniu postępowań z zakresu ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa przed organami ścigania i sądami powszechnymi. Reprezentował klientów w sprawach dotyczących m.in. przestępstw niegospodarności menedżerskiej, przekroczenia uprawnień funkcjonariuszy publicznych, zarzutów korupcyjnych i pokrzywdzenia wierzycieli. Prowadził też sprawy o ochronę dobrego imienia przedsiębiorców (w tym na drodze karnej). Doradzał w sporach dotyczących oznaczeń produktów wprowadzających klientów w błąd, utrudniania dostępu do rynku i nieuczciwej reklamy. Wspierał przedsiębiorców w postępowaniach przed Prezesem UOKiK z zakresu naruszeń zbiorowych interesów konsumentów, nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej, porozumień ograniczających konkurencję i nadużywania pozycji dominującej. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz w kancelariach zajmujących się prawem konkurencji i prawem karnym gospodarczym. Autor artykułów naukowych oraz komentarzy do mediów dotyczących bieżących wydarzeń z dziedziny prawa ochrony konkurencji i konsumentów.
12:45
Przerwa luchnowa
13:30
Podsumowanie stosowania Aktu o usługach cyfrowych (DSA) w UE
Zwiększenie przejrzystości w algorytmach i działaniach moderacyjnych
Zasady procedur zgłaszania i reakcji na nielegalne treści
Wdrożenie wewnętrznych mechanizmów reagowania na skargi użytkowników
Kary i postępowania za nieprzestrzeganie przepisów zawartych w DSA
Monika Hughes
Kancelaria Bird & Bird
Monika Hughes, Counsel w praktyce własności intelektualnej, Kancelaria Bird & Bird
Doradza przedsiębiorcom od 2011 roku. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie analizy, oceny i przygotowywania umów z zakresu prawa własności intelektualnej, przeprowadzania i koordynacji procesów due diligence oraz negocjacji umów licencji, sublicencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich. Wspiera klientów w sporach sądowych, w tym posiada szczególne doświadczenie w zakresie postępowań polubownych o naruszenie praw do domeny internetowej. Jej doświadczenie obejmuje także analizę, ocenę i przygotowywanie umów o dostawę oprogramowania, w tym umów tworzonych w modelu agile dla dostawców systemów IT. Doradzała wiodącym dostawcom platform internetowych oraz przedsiębiorcom z sektora sprzedaży detalicznej online w zakresie zgodności modeli biznesowych z przepisami prawa. Posiada szczególne doświadczenie w projektowaniu regulaminów sprzedaży online (zarówno B2B, jak i B2C) oraz regulaminów kart podarunkowych dla sieci sprzedażowych o zasięgu ogólnopolskim. Posiada bogate doświadczenie w zakresie negocjacji umów o dostawę usług świadczonych w chmurze, w tym m.in. dla podmiotów objętych nadzorem KNF. Przed dołączeniem do Bird & Bird doświadczenie zawodowe zdobywała w renomowanych kancelariach prawnych. Jest autorką publikacji z zakresu prawa własności intelektualnej, nowych technologii i e-commerce oraz prelegentką podczas szkoleń i warsztatów z tej tematyki. Jest absolwentką prawa oraz europeistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Uczestniczyła również w Szkole Prawa Brytyjskiego prowadzonej we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim. Jest wpisana na listę adwokatów Izby Adwokackiej w Warszawie.