Wpływ zmian prawnych na zarządzanie ryzykiem nadużyć w Grupie Kapitałowej
Grupa tematyczna: Grupy kapitałowe
Data: 07-08.10.2019r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Ustawa o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych i jej wpływ na zakres odpowiedzialności w Grupie Kapitałowej
- Struktura podziału kompetencji i odpowiedzialności w organizacji
- Warunki odpowiedzialności i zachowanie należytej staranności
- Zniesienie konieczności ustalenia sprawcy przestępstwa i koncepcja winy anonimowej
- Monitoring działalności podmiotu i określenie zasad postępowania w przypadku zagrożenia popełnienia czynu zabronionego
- Procedury postępowania służące zapobieganiu nadużyciom
- Nowy system kar i sankcji
Przerwa kawowa
Transakcje w ramach grupy kapitałowej – ryzyka w kontekście przestępstwa nadużycia zaufania oraz projektu ustawy o szczególnej odpowiedzialności odszkodowawczej podmiotu dominującego
- Planowane regulacje dotyczące odpowiedzialności podmiotu dominującego
- Przestępstwo nadużycia zaufania jako jedno z kluczowych ryzyk w obrocie gospodarczym – case study
- Rola uchwał organów nadzorczych i właścicielskich dla odpowiedzialności z Art. 296 kk
- Granice działania w ramach tzw. dobrowolnego ryzyka oraz pojęcie szkody w ramach grupy kapitałowej
Przerwa na lunch
Nowelizacja prawa karnego - najważniejsze zmiany
- Zaostrzenie kar za korupcję gospodarczą
- Rozszerzenie katalogu zachowań, które stanowią przestępstwo płatnej protekcji
- Karanie działań przestępczych związanych z przetargami prywatnymi oraz aukcjami
- Rozszerzenie definicji osoby pełniącej funkcję publiczną
Ochrona sygnalistów - nadchodzące zmiany prawne
- Nowe procedury zgłaszania nieprawidłowości
- Zaostrzenie sankcji nakładanych na podmiot zbiorowy w razie nieprzeprowadzenia postępowania wyjaśniającego lub nieusunięcia zgłoszonych naruszeń
- Zobowiązanie władz i firm do informacji zwrotnej na zgłoszenie nieprawidłowości
- Wykaz środków chroniących osobę zgłaszającą nieprawidłowości
Zakończenie pierwszego dnia
Copyright © MM Conferences S.A. 2019 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Rejestracja i poranna kawa
Jak stworzyć skuteczny system zarządzania ryzykiem nadużyć w Grupie Kapitałowej
- Kluczowe elementy zarządzania ryzykiem nadużyć
- Rozwiązania regulacyjne i najlepsze praktyki w Polsce i za granicą
- Tworzenie i realizacja skutecznego programu Compliance
- Wdrażanie kultury zgodności
- Przykłady ostatnich głośnych nadużyć finansowych, ich konsekwencje oraz wnioski dla firm
Przerwa kawowa
Trudności związane z zarządzaniem danymi w Grupie Kapitałowej, podział kompetencji a odpowiedzialność
- Hierarchia spółkowo-korporacyjna vs. hierarchia matrixowa w koncernie
- Wiążące polecenia z centrali
- Raportowanie, przekazywanie informacji
- Odpowiedzialność zarządu a podział kompetencji oraz przekazywanie funkcji w koncernie
Przerwa na lunch
Problematyka umów między spółkami w Grupie Kapitałowej
- Ryzyka związane z zawieraniem umów o współpracę między spółkami w ramach tej samej Grupy Kapitałowej
- Specyfika umowy o współpracę między spółką dominującą i spółką zależną
- Zapisy w umowach ułatwiające współpracę między spółkami
- Kwestia zgodności w obszarze HR
Zakończenie konferencji; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Copyright © MM Conferences S.A. 2019 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Opis wydarzenia
Ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych oraz o szczególnej odpowiedzialności podmiotu dominującego wraz z niedawną nowelizacją kodeksu karnego będą miały kluczowe znaczenie dla działalności wszystkich przedsiębiorców, zwłaszcza działów związanych z zarządzaniem ryzykiem nadużyć, działających w ramach Grupy Kapitałowej. Obecnie największe problemy, jakie ze sobą niosą to: rozszerzenie zakresu odpowiedzialności, zniesienie konieczności ustalenia sprawcy przestępstwa, zaostrzenie kar za korupcję gospodarczą oraz nowe procedury zgłaszania nieprawidłowości. Grono wybitnych ekspertów podejmie się wyjaśnienia od strony praktycznej wszystkich wątpliwości z tym związanych, a także przedstawią praktyczne aspekty budowania systemu zarządzania ryzykiem nadużyć, trudności z jakimi stykają się pracownicy w związku z wymianą danych między spółkami jak też problematykę umów, zawieranych między podmiotami w ramach Grupy Kapitałowej.
Główne zagadnienia:
- Ustawa o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych i jej wpływ na zakres odpowiedzialności w Grupie Kapitałowej
- Projekt ustawy o szczególnej odpowiedzialności odszkodowawczej podmiotu dominującego i konsekwencje związane z jego wdrożeniem
- Nowelizacja prawa karnego - najważniejsze zmiany
- Ochrona sygnalistów - nadchodzące zmiany prawne
- Jak zbudować skuteczny system zarządzania ryzykiem nadużyć w Grupie Kapitałowej
Grupa docelowa:
Do udziału w konferencji zapraszamy osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie systemów kontroli wewnętrznej, zarządzanie zgodnością i ryzykiem nadużyć:
- Specjalistów i Kierowników Działu Compliance
- Specjalistów i Kierowników Działu Kontrolingu
- Specjalistów i Kierowników Działu Prawnego
- Specjalistów i Kierowników Działu Nadzoru
- Pracowników Departamentów Zarządzania Ryzykiem
Copyright © MM Conferences S.A. 2019 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 13.09.2019 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 13.09.2019 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Wpływ zmian prawnych na zarządzanie ryzykiem nadużyć w Grupie Kapitałowej „Konferencji” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Konferencji
-
Warunkiem uczestnictwa w Konferencji jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Konferencji wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 30.08.2019 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 13.09.2019 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 13.09.2019 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Konferencji obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Konferencji, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 06.10.2019 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Konferencji obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Konferencji;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Wpływ zmian prawnych na zarządzanie ryzykiem nadużyć w Grupie Kapitałowej (dalej: „Konferencja”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Konferencja odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Konferencji i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Konferencji.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Konferencji i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Konferencji, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 13.09.2019 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 13.09.2019 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Konferencji, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Konferencja odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Konferencji.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Konferencja, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Konferencji o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Konferencji, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Konferencji.