Visual content marketing i copywriting – jak skutecznie projektować layouty i pisać online?
Grupa tematyczna: Marketing i PR
Data: 12-13.06.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Content Marketing bez tajemnic
- Punkt wyjścia – jak zmienia się zestaw potrzeb i sposób przetwarzania informacji przez konsumentów?
- Inboud versus Outbound marketing – wady i zalety
- Jak zbudować skuteczną strategię content marketingu? Budowanie strategii i taktyk krok po kroku:
- Identyfikacja celów dla B2B i B2C
- TOP20 formatów i ich dobór w ramach działań content marketingowych – przegląd możliwości i ich rola
- Typy contentu – jak „wtłoczyć” wartościową zawartość w ramy formatów content marketingu?
- Typy contentu w zależności od celu – od brandingu i lojalności do sprzedaży i pozyskiwania leadów
- Cykl publikacji – jak często publikować by osiągać zamierzone cele?
Ćwiczenie praktyczne – budowanie strategii content marketingowej dopasowanej do celów i potrzeb użytkowników
Przerwa kawowa
Wizualna strona Content Marketingu
- WWW i Landing Pages jako oś działań contentowych – trendy w projektowaniu (wideo, grafiki, microUX. Long-form, animacje)
- Przegląd narzędzi content marketingu od postów i newsletterów, przez infografiki i artykuły eksperckie po raporty i ebooki
- Formaty a typy treści od A do Z – cechy i specyfika tworzenia
- Neuromarketing w praktyce – 7 złotych zasad oddziaływania na odbiorcę
Jak psychologia przekłada się na projektowanie i optymalizację stron www?
- 20 zasad, które każdy projektant musi znać – psychologia projektowania layoutów i grafik
- Kolory w marketingu - jak wpływ kształtu i barwy wpływa na kliknięcia?
- W jaki sposób przetwarzamy grafikę w projektach online – co przyciąga wzrok? Testy i badania eyetrackingowe e-mail marketing, social media i www
- Jak tworzyć angażujące wideo? – czas, format, obraz krok po kroku
- Różnice płci - co działa na mężczyzn, a jak argumentować ofertę do kobiet?
- Straszyć czy śmieszyć? –które komunikaty lepiej działają na odbiorcę?
- Płeć przedmiotu a płeć człowieka - które reklamy produktów kierować do kobiet, a które do mężczyzn?
- Bohater reklamy a kategoria produktu
- Czy seks sprzedaje? – czy warto i w jaki sposób wprowadzać podteksty do komunikatów promocyjno-reklamowych?
- Jak rytuały i przesądy wpływają na konsumentów - jak to wykorzystać w reklamie, czego unikać?
- W jaki sposób wizualizować liczby, by zwiększać sprzedaż i minimalizować \"ból\" klienta?
- Jak neurony lustrzane wpływają na zachowania sprzedażowe?
- Jak wizualny przekaz wpływa na mózg klienta - praktyczne case study neuromarketingu
- Co powoduje, że klienci zapamiętują nasze reklamy i jak nastrój wpływa na decyzje konsumenckie?
- Ewolucja form graficznych w internecie na przestrzeni dwóch dekad – w jaki sposób obraz zdominował sposób komunikacji w kanale online?
Psychologia online jako oręż Content Managera
- Efekt złudzenia
- Sposoby postrzegania i selektywna uwaga
- Afordancje, zapamiętywanie i zapominanie
- Strategia postępującego ujawniania
- Storytelling
- Motywacje odbiorcy
Narzędzia Content Managera – projektowanie layoutów i wizualnej strony contentu - Bazy zdjęć – płatne i bezpłatne – przegląd i kryteria wyboru
- Case studies – przykłady aktywności Content Marketingowych – Polska i Świat
Ćwiczenie praktyczne – projektowanie wizualnej strony contentu
Przerwa na lunch
Promocja i dystrybucja treści w ramach content marketingu
- Jak promować własne treści i pozyskiwać odbiorców? - 10 kluczowych kanałów dystrybucji contentu
- Sposoby dystrybucji treści w ramach content marketingu – płatne i bezpłatne formy promocji
- Jak optymalizować i kalkulować koszt dystrybucji contentu?
- Content automation – czy i w jaki sposób automatyzować proces dystrybucji treści?
- Reklama natywna jako przykład aktywności CM
Zakończenie pierwszego dnia
Praktyka redagowania treści
- Dekalog redaktora i model „odwróconej piramidy” – 10 zasad, które każdy redaktor powinien znać na pamięć!
- Nazewnictwo kategorii i metoda „sortowania kart”
- Dekalog redaktora – jak pisać by przykuć uwagę odbiorcy?
- Ton publikacji – ekspert, doradca czy żartowniś ?
- Od nano przez mikro po makro, czyli rodzaje treści w sieci
- Style komunikacji i redagowania treści – złote zasady budowania przekazu w internecie
- Formatowanie treści (tytuły, nagłówki, podsumowania, kontekst) – jak „wybić się” z tekstem by był zauważony i przeczytany?
- Jak dobrać rozmiar czcionki do projektu?
- Checklista - 45 elementów, które musisz wziąć pod uwagę redagując tekst
- Kluczowy aspekt contentu – dobry i klikalny tytuł! 10 zasad, które trzeba uwzględnić opracowując tytuły, tematy i nagłówki!
Ćwiczenie praktyczne – web-writing i copywriting w oparciu o teksty i nagłówki
Przerwa kawowa
Perswazja i copywriting – jak pisać skuteczne teksty?
- Jak redagować treści zachęcające do kupna w Internecie? – magia słów, fraz i konstrukcji wpływających na wyobraźnię odbiorcy
- Czy i w jaki sposób można „manipulować” informacją w sieci celem nakłonienia do pożądanej akcji? – o prostych i teoretycznie słowach bez znaczeniach, które wpływają na efekt sprzedażowy
5 zasad tekstu sprzedażowego – jak wykorzystać potencjał słowa by skłonić ludzki mózg do podjęcia TEJ akcji - Kupon na 20 zł teraz czy 30 zł do wykorzystania za miesiąc - co w praktyce oznacza awersja do ryzyka?
- Efekt infożercy Biedermana - dlaczego jesteśmy uzależnienie od informacji i jak je wykorzystujemy na zakupach?
- Kotwiczenie - jak tworzyć punkt odniesienia do ceny czy innych cech oferty?
- Social proof – co to jest, kiedy działa a kiedy przeszkadza?
- W jaki sposób argumentować i prezentować zalety oferty? – tworzenie i ustalenie liczby argumentów oraz korzyści na LP/WWW
- Ile opcji do wyboru? - w jaki sposób przestawiać oferty pakietowe, by skłaniać do zakupu?
- Jak obniżać cenę produktów - kwotowo czy procentowo?
- Siła \"9-tki\" i limitowanie oferty na klienta - jak tricki psychologiczne wpływają na mózg klienta?
- \"Za darmo\" czy \"za 1 zł/gr\"? - skuteczne techniki kalkulacji bonsusów
- Jak pozyskiwać prospekty i leady sprzeadażowe w zamian za treść?
- Content marketing a lead nurturing (pielęgnowanie leadów)
- Dobre praktyki – analiza przypadków I przykłady
Przerwa na lunch
Pomiar skuteczności contentu online
- Jak dobierać mierniki do celów w ramach działań content marketingu?
- Audyt treści – jak zweryfikować skuteczność contentu?
- Podstawowe mierniki efektywności działań w ramach content marketingu
- Badania online i monitoring internetu – jak weryfikować ilość i jakość publikacji?
- Estymacja efektywności działań – od CPV do ROI
Zakończenie szkolenia; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
„Content = Marketing. Coraz częściej marketerzy stawiają znak równości między tymi terminami. Z jednej strony adblocki, chaos informacji i niechęć do natarczywej reklamy, z drugiej zalew treści i fake news. W jaki sposób stworzyć spójną strategię content marketingu dobierając optymalne formaty i kanały dystrybucji treści? Jak zaprojektować wizualną stronę contentu, by chwytała za serce? Jak tworzyć treści, które skłaniają do akcji? O dobrych praktykach i wzorcach nie tylko rozmawiamy, ale także praktycznie ćwiczymy.”
Zapraszam na 2-dniowe warsztaty, Artur Maciorowski
Główne zagadnienia
- Definiowanie taktyk i sposobów na projektowanie skutecznych i angażujących grafik i layoutów
- Praktyczne zasady formatowania i redagowania informacji tekstowo-wizualnej pod kątem segmentów odbiorców (persony)
- Najlepsze praktyki i antywzorce publikacji contentu
- Sprawdzone techniki perswazji i psychologii, które przekładają się na sprzedaż
- Gotowe narzędzia i aplikacje rozpowszechniania informacji
- Mechanizmy i systemy monitorujące skuteczność oraz popularność contentu w sieci
Podczas szkolenia:
- Dowiesz się w jaki sposób internauci przeglądają content w Internecie - teksty, grafiki, wideo
- Poznasz praktyczne porady dotyczące redagowania tekstowego i wizualnego contentu w Internecie
- Zdobędziesz wiedzę o tym jak zacząć wdrażać strategię content marketingową
- Rozwiniesz umiejętności pisania, aby użytkownicy chętnie czytali twoje informacje
- Dowiesz się czy i w jaki sposób promować content zwiększając audytorium czytelników
- Nauczysz się jak mierzyć skuteczność publikowanej treści i poinformować o trendach
Szkolenie jest przeznaczone dla wszystkich osób zajmujących się content marketingiem, a zwłaszcza działów: Digital marketingu, Public Relations, Marketingu. Zapraszamy Dyrektorów, Managerów i specjalistów związanych zawodowo z e-marketingiem, jak również pracowników agencji odpowiedzialnych za aktualizację projektów internetowych swoich klientów.
Metodologia
Forma warsztatowa z dużą liczbą ćwiczeń praktycznych
Prezentacja wielu case’ów branżowych mających na celu przybliżenie dobrych i złych przykładów
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 22.05.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 22.05.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Visual content marketing i copywriting – jak skutecznie projektować layouty i pisać online? „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 395 zł + 23% VAT do 22.05.2017 r.
-
1 695 zł + 23% VAT po 22.05.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 08.06.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Visual content marketing i copywriting – jak skutecznie projektować layouty i pisać online? (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 22.05.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 22.05.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.