Program
Rejestracja Uczestników
Wdrożenie usług TPP – konstrukcja regulacyjne vs. potrzeby biznesowe
- Praktyczny model wdrożenia usługi TPP przez banki i dostawców niebankowych
- Nietypowe warianty AIS: model czterostronny, usługi premium, etc.
- Inicjowanie płatności – wdrożenie usługi przez acquirera
Przerwa kawowa
PSD3 i inne nadchodzące regulacje: spodziewane zmiany 2020-2023
- Kierunki zmian PSD2
- Open Finance, SEPA API Access Scheme, SEPA Request - To - Pay, inne inicjatywy
- Digital Financial Identity
- Digital Assets (crypto)
Przerwa lunchowa
Problemy praktyczne stosowania PSD2 w świetle przepisów RODO
- Wykorzystywanie danych klienta - jakie dane, w jakim zakresie i na jakiej podstawie może przetwarzać TPP?
- Obowiązki TPP i ASPSP wynikające z RODO
- Projekt wytycznych Europejskiej Rady Ochrony Danych Osobowych
Reklamacje i odpowiedzialność za transakcje płatnicze
- Odpowiedzialność za nieautoryzowane transakcje i włamania na rachunki klientów
- Zasady zwrotu środków klientowi - D+1 w praktyce
- Granica pomiędzy odpowiedzialnością ASPSP a TPP
- Typowe przypadki odpowiedzialności dostawcy
Zakończenie I dnia
Rejestracja Uczestników
Wpływ pandemii Covid-19 na rynek usług płatniczych
- Wzrost rynku ecommerce jako wyzwanie dla dostawców usług płatniczych
- Potencjał TPP w zarządzaniu firmowymi finansami
- Zdalny onboarding klienta
- Bezpieczeństwo rachunku bankowego klienta w czasach pandemii
Przerwa kawowa
Nowi gracze na rynku płatności - jak funkcjonowanie fintechów wpływa na bankowość?
- Banki kontra Revolut - jak poradzić sobie z fintechowym konkurentem?
- Jak funkcjonowanie firm świadczących usługi sprzedaży kart wpływa na bankowość?
- Rozporządzenie w sprawie pośredników internetowych (Amazon, e-Bay, Google Play) i praktyczna strona ich relacji z klientem
Przerwa lunchowa
Interfejsy ASPSP na rynku polskim i w UE
- Problemy praktyczne związane z udostępnieniem interfejsu TPP
- Zwolnienia z fallback – aspekty praktyczne
- Standaryzacja standardów – czy powstanie europejski hub PSD2?
- Opinia EBA w zakresie wątpliwości dotyczących stosowania zapisów dyrektywy PSD2 w zakresie interfejsów
Obowiązek silnego uwierzytelniania klienta przez dostawców a UX użytkownika
- Rozdzielenie elementów SCA
- Biometria w SCA - szanse rozwoju, bezpieczeństwo
- Stosowanie wymogów SCA i wyłączeń w praktyce
Zakończenie warsztatu; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Wprowadzenie PSD2 przyniosło rewolucję w płatnościach. Wzmożona weryfikacja transakcji, liczne przywileje klienta względem banków, rosnąca konkurencja ze strony TPP to tylko nieliczne echa PSD2, z którymi przyszło się mierzyć bankom. PSD2 w wielu obszarach budzi nadal szereg praktycznych wątpliwości. W czerwcu br. Europejski Urząd Nadzoru Bankowego próbował odpowiedzieć na najbardziej problemowe pytania związane z pakietem PSD2. W lipcu br. Europejska Rada Ochrony Danych opublikowała dokument, który odnosi się do wielu zależności lub ich braku pomiędzy regulacją PSD2 a RODO. Na horyzoncie niebawem pojawi się propozycja nowej wersji unijnej regulacji płatnościowej, a dla rynku będzie to oznaczało kolejne ogromne wyzwanie wdrożeniowe. Udział w naszym wydarzeniu przyniesie wiedzę na temat tego, jak płynnie przejść proces zmian, by sprostać dostosowaniu do obecnych, jak i planowanych regulacji, uchronić się od uchybień w znajomości przepisów, a oprócz tego powie o praktycznej stronie ich egzekucji. Nasi doświadczeni eksperci omówią też nowoczesne metody weryfikacji tożsamości i podpowiedzą jak wdrożyć procedury pozwalające sprostać wyzwaniom, jakie stawia przed nami wymagający klient nowoczesnej bankowości.
Główne zagadnienia:
- Opinie EBA w zakresie wątpliwości dotyczących stosowania dyrektywy PSD2
- PSD3 - jakich zmian na rynku płatności możemy się spodziewać i kiedy?
- Odpowiedzialność za nieautoryzowane transakcje płatnicze i włamania na rachunki klientów
- Bezpieczeństwo rachunku bankowego klienta w czasach pandemii
- Obowiązek silnego uwierzytelniania klienta przez dostawców a UX użytkownika
- RODO vs PSD2 - projekt wytycznych Europejskiej Rady Ochrony Danych Osobowych
Warsztaty kierujemy do przedstawicieli sektora bankowego, w szczególności do kadry zarządzającej, dyrektorów, kierowników, specjalistów z następujących działów:
- Bankowości elektronicznej
- Bezpieczeństwa
- Bankowości Detalicznej i Transakcyjnej
- Zarządzania produktami
- Kart Płatniczych
- Centrum usług płatniczych
- Prawnego oraz Compliance
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Aneta Ślepowrońska
Project Advisor
Business Advisory Department
M: +48 535 900 812
e-mail: a.slepowronska@mmcpolska.pl
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 19.10.2020 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 19.10.2020 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Rynek usług płatniczych w świetle obowiązujących i planowanych regulacji prawnych oraz problemów praktycznych „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 25.09.2020 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 19.10.2020 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 19.10.2020 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Wydarzeniu obejmuje prelekcje oraz materiały.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 17.11.2020 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Rynek usług płatniczych w świetle obowiązujących i planowanych regulacji prawnych oraz problemów praktycznych (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 19.10.2020 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 19.10.2020 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.