Remediacja – problematyka realizacji inwestycji i transakcji na rynku nieruchomości
Grupa tematyczna: Energetyka, Przemysł, Branża budowlana, Branża deweloperska
Data: 29.06.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Zasady odpowiedzialności za zanieczyszczenie środowiska gruntowo-wodnego w obrębie nieruchomości
- Dwa reżimy odpowiedzialności: zanieczyszczenie jako szkoda w powierzchni ziemi i problematyka historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi
- Kto ponosi odpowiedzialność za zanieczyszczenie?
- Ustalenie planu remediacji i zakres jej przeprowadzenia
- Możliwość uwolnienia się od obowiązku przeprowadzenia remediacji
Przerwa kawowa
Identyfikacja zanieczyszczenia powierzchni ziemi
- Zmiany dotyczące identyfikacji zanieczyszczenia wynikające z rozporządzenia Ministra Środowiska z 1 września 2016 r. w sprawie zanieczyszczenia powierzchni ziemi
- Czy organy administracji mogą nałożyć obowiązek badania stanu środowiska gruntowo-wodnego?
- Jakie są skutki wykrycia zanieczyszczenia po rozpoczęciu procesu inwestycyjnego na nieruchomości?
- Wpływ nowego rozporządzenia na toczące się postępowania dotyczące identyfikacji zanieczyszczeń oraz na już wydane decyzje ustalające plan remediacji
- Publicznie dostępne rejestry i bazy danych informacji o zanieczyszczeniu powierzchni ziemi
Przerwa na lunch
Uzyskiwanie pozwolenia zintegrowanego a badania zanieczyszczenia gleby
- Kiedy konieczne jest sporządzenie raportu początkowego
- Zawartość raportu początkowego
- Postanowienia pozwolenia zintegrowanego dotyczące badań zanieczyszczenia gleby oraz odpowiedzialność za ich naruszenie
- Raport końcowy i odpowiedzialność za zanieczyszczenie nieruchomości wskutek eksploatacji instalacji wymagającej pozwolenia zintegrowanego
Kształtowanie postanowień umownych w transakcjach dotyczących nieruchomości
- Zabezpieczenie interesów kupującego i sprzedawcy w umowach dotyczących nieruchomości: oświadczenia, kary umowne, rękojmia, odstąpienie od umowy
- Czy badanie zanieczyszczenia nieruchomości przed transakcją ma sens?
- Formułowanie oświadczeń i zapewnień dotyczących zanieczyszczenia nieruchomości
- Roszczenia kupującego wobec sprzedawcy w związku z zanieczyszczeniem ujawnionym po transakcji
- Roszczenia odszkodowawcze właściciela nieruchomości wobec jej najemcy (dzierżawcy, użytkownika) za zanieczyszczenie nieruchomości
- Czy najemca lub dzierżawca odpowiadają za zanieczyszczenie?
Zakończenie szkolenia; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Podstawowe zasady odpowiedzialności za zanieczyszczenie środowiska gruntowo-wodnego w obrębie nieruchomości
- Identyfikacja zanieczyszczenia powierzchni ziemi
- Uzyskiwanie pozwolenia zintegrowanego a badania zanieczyszczenia gleby
- Kształtowanie postanowień umownych w transakcjach dotyczących nieruchomości
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
Na początku września 2016 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie sposobu prowadzenia oceny zanieczyszczenia powierzchni ziemi. Reguluje ono kwestie dotyczące sposobu wykonywania badań zanieczyszczenia gleby i ziemi, określa dopuszczalne zawartości substancji powodujących ryzyko zanieczyszczenia oraz zawiera ich poszerzoną listę. Rozporządzenie to stanowi dopełnienie zmian wprowadzonych nowelizacją ustawy Prawo ochrony środowiska z 2014 r.
Podczas warsztatu nasi Eksperci poruszą praktyczne problemy związane z odpowiedzialnością za zanieczyszczenie nieruchomości oraz dotyczące realizacji i transakcji na rynku nieruchomości. Eksperci zwrócą uwagę na istotne postanowienia umów, w tym te które stanowią skuteczne zabezpieczenie na wypadek nabycia zanieczyszczonej nieruchomości. Poruszone zostaną również kwestie dotyczące uzyskiwania pozwolenia zintegrowanego.
Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa!
Grupa docelowa:
Do udziału w warsztacie zapraszamy Deweloperów oraz Przedstawicieli podmiotów prowadzących działalność przemysłową, zwłaszcza w sektorach: metalurgicznym, mineralnym, cementowym, hutniczym, wapienniczym, chemicznym i koksowniczym, a także tych zajmujących się gospodarką odpadami.
W szczególności zapraszamy Specjalistów, Kierowników i Dyrektorów z działów:
- inwestycji
- realizacji inwestycji
- ochrony środowiska
- prawnych
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 21.04.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 21.04.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Remediacja – problematyka realizacji inwestycji i transakcji na rynku nieruchomości „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 095 zł + 23% VAT do 21.04.2017 r.
-
1 295 zł + 23% VAT po 21.04.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 28.06.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Remediacja – problematyka realizacji inwestycji i transakcji na rynku nieruchomości (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 21.04.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 21.04.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.