Procedury i wymogi organizacyjne pod reżimem MiFID II

Grupa tematyczna: Banki, Domy maklerskie, Towarzystwa funduszy inwestycyjnych

Data: 15-16.05.2017r.

Cena:
2795 zł/os. > 14.04-31.05.2017

Program

DZIEŃ 1
9:00

Rejestracja i poranna kawa

9:30

Zarządzanie produktem pod rygorem MiFID II

  • wytyczne ESMA dotyczące zarządzania produktem finansowym i pozafinansowym
  • product governence oraz target market – zarządzanie produktem wraz z definiowaniem rynku docelowego
  • kontrola, weryfikacja oraz zmiany w ramach oferowanego portfela produktów
  • nadzór i rola komórki compliance, w tym prowadzenie regularnych przeglądów
Aneta Geller-Żołądkowska

Aneta Geller-Żołądkowska

Jacek Zdziarstek

Jacek Zdziarstek

11:00

Przerwa kawowa

11:30

Budowanie relacji dystrybutor produktów - sprzedawca

  • koncepcja relacji TFI vs. Dystrybutor a dystrybutor vs. Klient
  • strategie i praktyki w zakresie kształtowania wynagrodzeń doradców finansowych oraz sprzedawców – stanowisko KNF i opinie branży
  • nowe obowiązki banku w zakresie dystrybucji produktów
Wojciech Maryański

Wojciech Maryański

13:00

Przerwa na lunch

14:00

Nowe obowiązki informacyjne dotyczące standardów doradztwa inwestycyjnego

  • wytyczne ESMA – nowe wymagania związane z produktami finansowymi: rozumienie konsekwencji podatkowych, pełnych kosztów, ich złożoności i powiązanego ryzyka
  • rola Rozporządzenia PRIIPs w obszarze informowania Klienta o ewentualnych ryzykach związanych z użytkowaniem produktu
  • jakość obsługi Klienta – zastosowanie przejrzystości przed i post-transakcyjnej
  • zasady prowadzenia rejestru kontaktów – nagrywanie rozmów oraz monitorowanie rejestru i wprowadzanie zmian
15:30

Zakończenie pierwszego dnia

Rozwiń Zwiń
DZIEŃ 2
9:00

Rejestracja i poranna kawa

9:30

Zarządzanie ryzykiem operacyjnym – badanie adekwatności oraz ocena skuteczności strategii w ramach MiFID II

  • gap analysis oraz ocena ryzyka wykrytych niezgodności między organizacją, wewnętrznymi procedurami a regulacjami prawnymi
  • due diligence organizacji – w tym dokumentów korporacyjnych i portfela świadczonych usług
  • rola audytu wewnętrznego - monitorowania adekwatności i skuteczności stosowanych przez przedsiębiorstwo inwestycyjne zasad i procedur zarządzania ryzykiem
  • wydawanie zaleceń opartych na wynikach przeprowadzonych audytów wewnętrznych oraz weryfikacja wykonywania zleceń
Dominik Thier

Dominik Thier

Waldemar Indrzejczak

Waldemar Indrzejczak

11:15

Przerwa kawowa

11:45

Budowanie relacji z Klientem – tworzenie ram polityki wykonywania zleceń oraz zapobieganie konfliktom interesów

  • wytyczne ESMA dotyczące określania klientów końcowych
  • obsługa zleceń klientów – procedury ich przyjmowania i przekazywania, łączenie i alokacja
  • oferowane produkty finansowe – informacje o kosztach i opłatach powiązanych
  • sprawozdawczość wobec Klientów – wykonywanie zleceń, w tym innych, niż do celów zarządzania portfelem
  • stosowanie zachęt jako uzasadnienie poprawy jakości świadczonych usług
13:15

Przerwa na lunch

14:00

Obowiązki kierownictwa wyższego szczebla - podział obowiązków na poszczególne komórki instytucji w świetle wytycznych EBA i ESMA

  • regulacja obowiązków członków organu zarządzającego oraz członków komórek organizacyjnych na poziomie dyrektyw oraz ustaw i potrzeba ich uszczegółowienia przez
  • wytyczne EBA oraz ESMA
  • wytyczne EBA oraz wytyczne ESMA (ukończone i w fazie projektu) dotyczące:
    • obowiązków organu zarządzającego
    • obowiązków wyspecjalizowanych komitetów organu zarządzającego
    • obowiązków komórek wykonujących kontrolę wewnętrzną
    • obowiązków komórek kontroli ryzyka
    • obowiązków komórek compliance
  • komórki audytu wewnętrznego
  • konflikty interesów, wewnętrzne procedury alarmowe i przejrzystość zarządzania
Dr hab. Witold Srokosz

Dr hab. Witold Srokosz

15:30

Zakończenie warsztatów; wręczenie certyfikatów Uczestnikom

Rozwiń Zwiń

Opis wydarzenia

Główne zagadnienia:

  • Zarządzanie produktem pod rygorem MiFID II
  • Budowanie relacji dystrybutor produktów - sprzedawca
  • Nowe obowiązki informacyjne dotyczące standardów doradztwa inwestycyjnego
  • Zarządzanie ryzykiem operacyjnym – badanie adekwatności oraz ocena skuteczności strategii w ramach MiFID II
  • Budowanie relacji z Klientem – tworzenie ram polityki wykonywania zleceń oraz zapobieganie konfliktom interesów
  • Obowiązki kierownictwa wyższego szczebla – rozdział odpowiedzialności na poszczególne komórki instytucji finansowej

Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:

Wprowadzona w 2007 roku Dyrektywa MiFID w niezwykle istotny sposób wpłynęła na organizację rynków instrumentów finansowych oraz zasady oferowania tych instrumentów klientom. Dynamiczne zmiany na tych rynkach, nowe technologie oraz nowe regulacje wymusiły konieczność nowelizacji funkcjonujących wymogów. Prowadzone obecnie w ramach organów unijnych prace zmierzają do istotnej modyfikacji zasad MiFID, co w znaczący sposób wpłynie również na funkcjonowanie polskiego systemu finansowego. Zmianie ulegnie również tryb wdrażania: istotna część wymogów będzie wprowadzana nie dyrektywą (MiFID II), ale rozporządzeniem unijnym (MiFIR), co oznacza, że wymogi te będą obowiązywały bezpośrednio, bez konieczności zmiany ustawy o obrocie instrumentami finansowymi.

Wydarzenie odbędzie się po przyjęciu przez Komisję Europejską, aktów wykonawczych RTS, szczegółowo określających nowe wymogi oraz ukazaniu się długo oczekiwanego projektu ustawy wdrażającej pakiet przepisów w Polsce. W trakcie spotkania skoncentrujemy się na wymogach organizacyjnych i proceduralnych, które są niezbędne do kompleksowej implementacji regulacji. Szczegółowo omówimy proces tworzenia produktu w oparciu o wytyczne ESMA, budowania relacji na linii dystrybutor produktów – sprzedawca czy też tworzenia relacji z Klientem w oparciu o politykę wykonywania zleceń.
Zaproszeni prelegenci – w tym przedstawiciele instytucji finansowych – omówią najbardziej problematyczne zagadnienia związane z odpowiedniością produktową klienta, nowe obowiązki kierownictwa wyższego szczebla,I, jak również wyzwania stojące przed działami compliance.

Grupa docelowa:

Warsztaty kierujemy do przedstawicieli sektora finansowego - banków, towarzystw funduszy inwestycyjnych, domów maklerskich.
W szczególności zapraszamy kadrę zarządzającą, dyrektorów, kierowników, specjalistów z następujących działów:

  • Prawnych
  • Compliance
  • Finansowych
  • Produktów Detalicznych, Inwestycyjnych
  • Nadzoru
  • Badania i Rozwoju
  • Strukturyzowanych Produktów Inwestycyjnych

Regulamin

Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:

  1. W przypadku rezygnacji do dn. 13.04.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.

  2. W przypadku rezygnacji po dn. 13.04.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.

REGULAMIN UCZESTNICTWA W Procedury i wymogi organizacyjne pod reżimem MiFID II „Warsztacie” zwany dalej „Regulaminem

§1

Zasady uczestnictwa w Warsztacie

  1. Warunkiem uczestnictwa w Warsztacie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.

  2. Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Warsztacie wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:

    1. 1 995 zł + 23% VAT do 03.04.2017 r.

    2. 2 395 zł + 23% VAT do 13.04.2017 r.

    3. 2 795 zł + 23% VAT po 13.04.2017 r.

  3. Cena uczestnictwa w Warsztacie obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatu, przerwy kawowe oraz lunch.

  4. Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 14.05.2017 r.

  5. Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.

  6. Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.

  7. Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.

 

§2

Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem Procedury i wymogi organizacyjne pod reżimem MiFID II (dalej: „Warsztat”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).

  2. Warsztat odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.

  3. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.

  4. Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Warsztatu i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.

  5. Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Warsztacie.

  6. Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.

  7. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Warsztatu i/albo prowadzących.

 

§3

Płatność i rezygnacja

  1. Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Warsztatu, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.

  2. Rezygnacji z uczestnictw w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.

  3. Rezygnację z uczestnictwa w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.

  4. Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.

  5. W przypadku rezygnacji do dn. 13.04.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.

  6. W przypadku rezygnacji po dn. 13.04.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.

  7. W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Warsztacie, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Warsztat odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Warsztacie.

  8. W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.

  9. Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Warsztat, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.

  10. Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Warsztacie o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.

  11. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.

  12. Zamiast Uczestnika w Warsztacie, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Warsztatu.

 

Prowadzący

Aneta Geller-Żołądkowska

Aneta Geller-Żołądkowska

Menedżer Zespołu Zarządzania Ryzykiem Braku Zgodności, Departament Zgodności Raiffeisen Bank Polska S.A.

Dominik Thier

Dominik Thier

Radca prawny, Dyrektor Departamentu Zgodności w DNB Bank Polska S.A.

Dr hab. Witold Srokosz

Dr hab. Witold Srokosz

prof. nadzw. Katedry Prawa Finansowego Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego

Jacek Zdziarstek

Jacek Zdziarstek

Dyrektor, Departament Zgodności ze Standardami i Bezpieczeństwa, Raiffeisen Bank Polska S.A.

Waldemar Indrzejczak

Waldemar Indrzejczak

Kierownik Zespołu. Zespół Zarządzania Ryzykiem Operacyjnym i Bezpieczeństwem Informacji, DNB Bank Polska SA

Wojciech Maryański

Wojciech Maryański

Prezes Zarządu, Opera Dom Maklerski Sp. z o.o.

Partnerzy

ZAUFALI NAM

ciasteczko
Cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.

Zamknij