Główne zagadnienia:
- Najważniejsze regulacje dotyczące prawa konsumenckiego
- Procedury związane z pozasądowym rozstrzyganiem sporów konsumenckich
- Obowiązki przedsiębiorców związane z pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich
- Rodzaje ADR- omówienie postępowań – podstawowe i „hybrydowe”
Dlaczego warto wziąć udział?
Od 10 stycznia zacznie obowiązywać Ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. W związku z zupełnie nową regulacją w tym zakresie pojawia się szereg wątpliwości odnośnie jej prawidłowej interpretacji i stosowania jej przepisów. Nowa Ustawa implementuje do polskiego porządku prawnego dyrektywę ADR w sprawie alternatywnych metod rozstrzygania sporów konsumenckich. Ustawa wprowadza nowy system rozstrzygania sporów między przedsiębiorcą a konsumentem, który będzie taki sam w całej Unii Europejskiej. Obejmie wszelkie zaistniałe na rynku spory wynikające z umów sprzedaży rzeczy, świadczenia usług, w tym także umów zawartych przez Internet czy z przedsiębiorcą z innego kraju. Na warsztacie przedstawione zostaną aspekty prawne pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Prelegenci przedstawią zakres obowiązków nałożonych na przedsiębiorców przez nową Ustawę oraz zasady prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Szkolenie ma nauczyć uczestników rozpatrywania reklamacji oraz polubownego rozwiązywania sporu z konsumentem w sposób szybki, pewny i bez ryzyka ponoszenia dodatkowych kosztów przez przedsiębiorców oraz konsumenta. Dzięki udziałowi w szkoleniu uzyskają Państwo wiedzę praktyczną i teoretyczną pozwalającą na podniesienie własnych kwalifikacji i zwiększenie efektywnej pracy z klientem.
Grupa docelowa:
Szkolenie jest adresowane do przedsiębiorców, którzy swoje usługi świadczą w dużej mierze na rzecz konsumentów, między innymi: sklepy internetowe, zakłady ubezpieczeń, banki, towarzystwa emerytalnych, agenci ubezpieczeniowi, brokerzy ubezpieczeniowi, UFG, PBUK oraz pozostałe instytucje rynku finansowego. Zapraszamy również konsumentów korzystających z usług tych instytucji.