Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich – aspekty prawne i praktyczne

Grupa tematyczna: Energetyka, FMCG i RETAIL, Banki, Grupy kapitałowe, Finanse

Data: 01.02.2017r.

Cena:
1195 zł/os. > 13.01-01.02.2017

Program

DZIEŃ 1
9:00

Rejestracja i poranna kawa

9:30

Najważniejsze regulacje dotyczące prawa konsumenckiego

  • regulacje o rozwiązywaniu sporów konsumenckich przed wprowadzeniem przepisów ustawy o polubownym rozwiązywaniu sporów konsumenckich
  • kogo dotyczą przepisy nowej ustawy?
  • motywy regulacji nowej ustawy, motywy uzasadnienia ustawy, cele nowej ustawy, konsekwencje dla przedsiębiorców
  • relacja między przepisami nowej ustawy obowiązującymi już regulacjami – wyłączność czy alternatywa?
Michał Tomasiak

Michał Tomasiak

11:00

Przerwa kawowa

11:30

Procedury związane z pozasądowym rozstrzyganiem sporów konsumenckich

  • Ogólne wprowadzenie do zagadnienia rozwiązywania sporów konsumenckich
  • Omówienie procedury w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich:
    • wszczęcie postępowania, wymogi wniosku
    • przyczyny odmowy rozpatrzenia sporu
    • przebieg postępowania, zakończenie postępowania
  • Analiza zmian obowiązujących przepisów prawa wprowadzanych przez ustawę, przepisy przejściowe
Paweł Kowalski

Paweł Kowalski

12:30

Przerwa na lunch

13:30

Obowiązki przedsiębiorców związane z pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich

  • Warunki, jakie muszą spełniać podmioty uprawnione do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, i ich obowiązki:
    • obowiązki podmiotów uprawnionych (informacyjne oraz techniczne) oraz zadania im stawiane – nadzór nad podmiotami uprawnionymi
    • obowiązki osób prowadzących postępowanie
  • Obowiązki przedsiębiorców związane z pozasądowym rozwiązywanie sporów – jak je wypełniać, skutki ich zaniedbania
  • Obowiązki przedsiębiorców związane z pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich;
    • co zawiera Rejestr?
    • kto go prowadzi Rejestr?
    • zasady dokonywania wpisów do rejestru
Piotr Kister

Piotr Kister

14:30

Rodzaje ADR- omówienie postępowań – podstawowe i „hybrydowe”

  • dlaczego ADR?
  • skuteczność ADR – warunki?
  • przyszłość ADR?
  • case study – przykłady
Dr Przemysław Adamus

Dr Przemysław Adamus

16:00

Zakończenie szkolenia, wręczenie certyfikatów Uczestnikom

Rozwiń Zwiń

Opis wydarzenia

Główne zagadnienia:

  • Najważniejsze regulacje dotyczące prawa konsumenckiego
  • Procedury związane z pozasądowym rozstrzyganiem sporów konsumenckich
  • Obowiązki przedsiębiorców związane z pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich
  • Rodzaje ADR- omówienie postępowań – podstawowe i „hybrydowe”

Dlaczego warto wziąć udział?

Od 10 stycznia zacznie obowiązywać Ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. W związku z zupełnie nową regulacją w tym zakresie pojawia się szereg wątpliwości odnośnie jej prawidłowej interpretacji i stosowania jej przepisów.  Nowa Ustawa implementuje do polskiego porządku prawnego dyrektywę ADR w sprawie alternatywnych metod rozstrzygania sporów konsumenckich. Ustawa wprowadza nowy system rozstrzygania sporów między przedsiębiorcą a konsumentem, który będzie taki sam w całej Unii Europejskiej. Obejmie wszelkie zaistniałe na rynku spory wynikające z umów sprzedaży rzeczy, świadczenia usług, w tym także umów zawartych przez Internet czy z przedsiębiorcą z innego kraju. Na warsztacie przedstawione zostaną aspekty prawne pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Prelegenci przedstawią zakres obowiązków nałożonych na przedsiębiorców przez nową Ustawę oraz zasady prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Szkolenie ma nauczyć uczestników rozpatrywania reklamacji oraz polubownego rozwiązywania sporu z konsumentem w sposób szybki, pewny i bez ryzyka ponoszenia dodatkowych kosztów przez przedsiębiorców oraz konsumenta.  Dzięki udziałowi w szkoleniu uzyskają Państwo wiedzę praktyczną i teoretyczną pozwalającą na podniesienie własnych kwalifikacji i zwiększenie efektywnej pracy z klientem.

Grupa docelowa:

Szkolenie jest adresowane do przedsiębiorców, którzy swoje usługi świadczą w dużej mierze na rzecz konsumentów, między innymi: sklepy internetowe, zakłady ubezpieczeń, banki, towarzystwa emerytalnych, agenci ubezpieczeniowi, brokerzy ubezpieczeniowi, UFG, PBUK oraz pozostałe instytucje rynku finansowego. Zapraszamy również konsumentów korzystających z usług tych instytucji.

Regulamin

Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:

  1. W przypadku rezygnacji do dn. 09.01.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.

  2. W przypadku rezygnacji po dn. 09.01.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.

REGULAMIN UCZESTNICTWA W Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich – aspekty prawne i praktyczne „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem

§1

Zasady uczestnictwa w Szkoleniu

  1. Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.

  2. Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:

    1. 995 zł +23% VAT  do 09.01.2017 r.
    2. 1 195 zł + 23% VAT po 09.01.2017 r.

  3. Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.

  4. Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 31.01.2017 r.

  5. Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.

  6. Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.

  7. Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.

 

§2

Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich – aspekty prawne i praktyczne (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).

  2. Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.

  3. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.

  4. Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.

  5. Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.

  6. Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.

  7. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.

 

§3

Płatność i rezygnacja

  1. Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.

  2. Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.

  3. Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.

  4. Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.

  5. W przypadku rezygnacji do dn. 09.01.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.

  6. W przypadku rezygnacji po dn. 09.01.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.

  7. W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.

  8. W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.

  9. Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.

  10. Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.

  11. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.

  12. Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.

 

Prowadzący

Dr Przemysław Adamus

Dr Przemysław Adamus

Radca Prawny, Kancelaria Prawna Rachelski&Wspólnicy

Michał Tomasiak

Michał Tomasiak

Radca Prawny, Kancelaria Prawna Rachelski&Wspólnicy

Paweł Kowalski

Paweł Kowalski

Radca Prawny, Kancelaria Prawna Rachelski&Wspólnicy

Piotr Kister

Piotr Kister

Radca Prawny, Kancelaria Prawna Rachelski&Wspólnicy

ZAUFALI NAM

ciasteczko
Cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.

Zamknij