Jak skutecznie walczyć z hejtem i czarnym PR w Internecie?

Grupa tematyczna: Grupy kapitałowe, IT i nowe technologie, Marketing i PR

Data: 15.02.2017r.

Cena:
1395 zł/os. > 24.01-16.02.2017

Program

DZIEŃ 1
9:30

Rejestracja i poranna kawa

10:00

„Nic nie widziałem, nic nie słyszałem, nic nie wiem” – odpowiedzialność z perspektywy ISP

  • Odpowiedzialność sprawcy
  • Odpowiedzialność ISP: administratorów, operatorów wyszukiwarek internetowych, wydawców prasy internetowej
  • Odpowiedzialność użytkownika (forum, bloga, serwisu społecznościowego)
  • Czym jest odpowiedzialność „za przechowywane dane”?
  • Jaka wiadomość o bezprawności danych powinna być uznana za wiarygodną i skutkować uniemożliwieniem dostępu do danych?
  • Jakie są możliwe kwalifikacje dla odpowiedzialności administratora – sprawstwo, pomocnictwo, skorzystanie ze szkody?
11:30

Przerwa kawowa

11:45

O odpowiedzialności z perspektywy uprawnionego – skuteczna ochrona dóbr osobistych w Internecie

  • Specyfika konstrukcji odpowiedzialności za naruszenie dóbr osobistych (naruszenie, bezprawność, wina)
  • Rozkład ciężaru dowodu w procesach o naruszenie dóbr osobistych
  • Jak prawidłowo sporządzić wiarygodną wiadomość o bezprawności danych?
  • Jak szybko zneutralizować naruszenie? Jakie środki prawne są najbardziej skuteczne?
  • Przykłady poszukiwania granic odpowiedzialność w praktyce najnowszego orzecznictwa
  • Czy warto korzystać z instrumentów prawa karnego?
12:45

Przerwa na lunch

13:45

Prawo do bycia zapomnianym w ujęciu dóbr osobistych

  • Prawo do bycia zapomnianym – wyrok TS UE w sprawie Costeja (C-131/12)
  • Różnica w podejściu ochrony danych osobowych i dóbr osobistych
  • Ograniczenia przedmiotowe i podmiotowe prawa do bycia zapomnianym
  • Jak skutecznie zostać zapomnianym?
14:45

Przerwa kawowa

15:00

„Internetowa” nieuczciwa konkurencja. Cybersquatting 2.0, SEO frauds, word stuffing i inne nowe czyny nieuczciwej konkurencji

  • Nieuczciwe wykorzystywanie mechanizmów SEO w walce z konkurencją
  • Nieustannie aktualne spory domenowe
  • Oszustwa w social media: fałszywe konta, profiles squating, kradzież lajków
  • Odpowiedzialność za linkowanie (Svensson, BestWater, GS Media a sądy polskie)
  • Identyfikacja sprawcy – przestępstwa i wykroczenia z zakresu nieuczciwej konkurencji
16:00

Zakończenie szkolenia, wręczenie certyfikatów Uczestnikom

Rozwiń Zwiń

Opis wydarzenia

Główne zagadnienia:

  • Odpowiedzialność z perspektywy ISP
  • O odpowiedzialności z perspektywy uprawnionego – skuteczna ochrona dóbr osobistych w Internecie
  • Prawo do bycia zapomnianym w ujęciu dóbr osobistych
  • „Internetowa” nieuczciwa konkurencja. Cybersquatting 2.0, SEO frauds, word stuffing i inne nowe czyny nieuczciwej konkurencji

Dlaczego warto wziąć udział?

Gdzie leży granica swobodnego wyrażania własnych opinii a zaczyna się naruszenie prawa? Jak skutecznie żądać usunięcia bezprawnych treści, a jak bronić się przed nieuprawnionymi żądaniami? Kto tak naprawdę odpowiada za bezprawne treści w Internecie?

Udzielenie wyczerpujących odpowiedzi na te i inne pytania będzie celem szkolenia, które zapewni uczestnikom nie tylko poznanie ram prawnych odpowiedzialności za publikowanie różnego rodzaju negatywnych treści w środowisku internetowym, lecz także zdobycie szerokiej, praktycznej wiedzy na temat ryzyk prawnych związanych z takimi aktywnościami oraz sposobów, które pozwalają ryzyka te skutecznie eliminować.

Wielu zagrożeń da się całkowicie uniknąć lub przynajmniej istotnie je ograniczyć, jednak wymaga to poznania zasad określających kto, za jakie działania i jaką ponosi odpowiedzialność. W przypadku zaistnienia sporu w przestrzeni Internetu kluczowa jest szybkość działania, a tę zapewnić może jedynie znajomość skutecznych narzędzi prawnych jakimi dysponujemy my, i tych którymi może zaskoczyć nas nasz przeciwnik. Podczas szkolenia skoncentrujemy się przede wszystkim na roszczeniach cywilnoprawnych, analizując je zarówno z perspektywy dostawców usług internetowych, jak i podmiotów, których dobra lub interesy są w istotny sposób zagrożone lub naruszone. Takie kompleksowe spojrzenie ułatwi właściwą obronę swoich praw, która niekoniecznie musi zakończyć się długotrwałym i kosztownym procesem sądowym.

Grupa docelowa:

Szkolenie adresujemy do:

  • działów prawnych firm świadczących usługi przez Internet
  • prasy/mediów internetowych
  • kancelarii obsługujących media internetowe
  • operatorów mediów społecznościowych
  • opiekunów produktów internetowych
  • administratorów forów internetowych
  • portali

W szczególności zapraszamy:

  • przedstawicieli działu jakości
  • przedstawicieli działu prawnego
  • przedstawicieli działu strategii
  • przedstawicieli działu kontrolingu
  • przedstawicieli działu zarządzania
  • przedstawicieli zarządzania produktami
  • dyrektorów
  • specjalistów
  • kadrę managerską

Regulamin

Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:

  1. W przypadku rezygnacji do dn. 23.01.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.

  2. W przypadku rezygnacji po dn. 23.01.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.

REGULAMIN UCZESTNICTWA W Jak skutecznie walczyć z hejtem i czarnym PR w Internecie? „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem

§1

Zasady uczestnictwa w Szkoleniu

  1. Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.

  2. Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:

    1. 1 195 zł + 23% VAT do 23.01.2017 r.

    2. 1 395 zł + 23% VAT po 23.01.2017 r.

  3. Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.

  4. Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 14.02.2017 r.

  5. Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.

  6. Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.

  7. Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.

 

§2

Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem Jak skutecznie walczyć z hejtem i czarnym PR w Internecie? (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).

  2. Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.

  3. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.

  4. Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.

  5. Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.

  6. Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.

  7. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.

 

§3

Płatność i rezygnacja

  1. Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.

  2. Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.

  3. Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.

  4. Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.

  5. W przypadku rezygnacji do dn. 23.01.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.

  6. W przypadku rezygnacji po dn. 23.01.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.

  7. W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.

  8. W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.

  9. Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.

  10. Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.

  11. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.

  12. Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.

 

Prowadzący

Dr Piotr Wasilewski

Dr Piotr Wasilewski

Adwokat, Partner, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

ZAUFALI NAM

ciasteczko
Cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.

Zamknij