Innowacyjne systemy prowizyjne w zespołach sprzedażowych – klucz do motywacji Twojego handlowca

Grupa tematyczna: Sprzedaż i obsługa Klienta

Data: 25-26.01.2017r.

Cena:
1795 zł/os. > 05.01-27.01.2017

Program

DZIEŃ 1
8:30

Rejestracja i poranna kawa

9:00

Motywowanie sprzedawców

  • Sprzedaż – dlaczego ludzie w tej branży potrzebują specjalnych bodźców motywacyjnych?
  • Motywacja, jako czynnik różnicujący pracowników: skąd entuzjazm u jednych, a bierność u innych?
  • Zachęcać czy straszyć? Efekty strachu i rywalizacji w zarządzaniu sprzedawcami
  • Zrozumienie ludzkiej natury i potrzeb, jako podstawa skutecznej motywacji
10:30

Przerwa kawowa

10:45

Jak motywować pracowników działu sprzedaży? – przegląd technik i środków

  • Główne typy bodźców motywujących pracowników w Dziale Sprzedaży
  • Motywowanie pozafinansowe – kiedy bodźce niematerialne mogą być silniejsze niż pieniądz?
  • Zależności między motywacją i doświadczeniami pracowników
  • Wpływ wybranych czynników motywujących na poziom zaangażowania pracowników
  • Spadek motywacji sprzedawców z biegiem czasu – jak mu przeciwdziałać?
12:30

Przerwa na lunch

13:30

Realia firmy i branża, a system wynagradzania handlowców

  • Systemy wynagradzania sprzedawców: podstawa, premia, prowizja i ich możliwe kombinacje. Jak wpływają na motywację ludzi?
  • Premie uznaniowe, premie za wyniki i prowizje procentowe – co skuteczniej motywuje?
  • Główne zasady motywowania finansowego – poradnik dla szefów
15:00

Wyznaczenie celów sprzedażowych

  • Model zarządzania przez cele w działach sprzedaży – jego identyfikacja i opisanie
  • Zarządzanie przez cele MBO – identyfikacja rodzajów celów w dziale sprzedaży (cele finansowe,cele handlowe i sprzedażowe, cele organizacyjne, cele produkcyjne, techniczne, cele rozwojowe)
  • Wyznaczanie celów handlowcom – metody wyznaczania celów i oceny efektywności
    • Wykorzystanie strategicznej karty wyników BSC jako narzędzia oceny realizacji celów
    • Identyfikacja kluczowych procesów sprzedaży i ich wskaźników KPI
    • Szanse i zagrożenia w realizacji celów – metoda SWOT w ocenie celów
  • Efektywność realizacji celów sprzedażowych w danym obszarze /firmie/
  • Dobre praktyki – jak budować systemy prowizyjne w oparciu o zarządzanie przez cele
16:30

Zakończenie pierwszego dnia

Rozwiń Zwiń
DZIEŃ 2
8:30

Rejestracja i poranna kawa

9:00

Plany i targety a system motywacyjny i wysokość prowizji handlowców

  • Plany i targety – czym są i jak je wyznaczać, by same w sobie motywowały pracowników
  • Sztuka definiowania planów sprzedażowych: analiza SMART i model WARTO
  • Szczegółowe zasady ustalania proporcji podstawa-prowizja
  • Czynniki brane pod uwagę przy określaniu wysokości premii lub prowizji: zakres odpowiedzialności, staż pracy, średnia wynagrodzeń w danej branży, ogólna sytuacja na rynku
  • Wyznaczanie atrakcyjnych progów prowizyjnych, czyli jak sprawić, by nasz handlowiec nie miał ochoty spocząć na laurach
  • Progi a rentowność – jak tworzyć system motywacyjny, który opłaca się  handlowcom i firmie
  • System prowizyjny, a rentowność sprzedaży w krótkim i długim okresie
10:30

Przerwa kawowa

10:45

Audyt i monitoring systemu prowizyjnego w firmie

  • Wydajność i produktywność członków zespołu, jako mierniki naszych umiejętności handlowców
  • Bezpośredni monitoring działań sprzedawców – kiedy i w stosunku do kogo go wdrażać?
  • Narzędzia analizy i diagnozy systemu wynagradzania handlowców
  • Audyt systemu prowizyjnego w organizacji – metody planowania audytu w dziale sprzedaży
12:30

Przerwa na lunch

13:30

Budowanie systemu premiowania i nagradzania pracowników działu sprzedaży – warsztat praktyczny

Uczestnicy na podstawie diagnozy systemu wynagradzania w swojej firmie będą mogli przyjąć założenia do budowania systemu premiowania i nagradzania pracowników działu sprzedaży (wynagrodzeń zmiennych). Analizie poddane zostaną cele sprzedażowe i ich podział na poszczególne jednostki (struktury) zespołu sprzedaży. Uczestnicy następnie opracują sposób składników wynagrodzeń pracowników z realizacją tych celów.

15:00

Przykłady skutecznych systemów wynagradzania i motywowania – studia przypadków

  • Analiza wybranych, skutecznych systemów prowizyjnych w firmach z branży: finansowej, medycznej (również farmaceutycznej), budowlanej i handlowej
  • Co je łączy? Jaka jest istota skutecznego i rentownego systemu prowizyjnego? – podsumowanie
  • Analiza systemów wynagradzania z firm Uczestników
  • Rekomendacje w kwestii naprawienia lub ulepszenia dotychczasowego systemu motywowania
16:30

Zakończenie szkolenia, wręczenie certyfikatów Uczestnikom

Rozwiń Zwiń

Opis wydarzenia

Podczas szkolenia nauczysz się:

  • Planowania systemów prowizji i wynagradzania pracowników Działu Sprzedaży
  • Wyznaczania celów sprzedażowych pracowników i efektywnego ich realizowania
  • Wdrażania systemu motywowania sprzedawców w oparciu o techniki motywowania finansowego i pozafinansowego
  • Przeprowadzania audytu i monitoringu własnego systemu prowizyjnego w oparciu o narzędzia diagnozy pracy zespołu
  • Tworzenia systemów prowizyjno – motywacyjnych w Dziale Sprzedaży, poprzez poznane techniki budowania zaangażowania pracowników w wykonywaną pracę

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:

Wypalenie, rutyna i demotywacja to nieodłączne zjawiska niemalże w każdym dziale sprzedaży, powodujące spadek efektywności sprzedaży. Wysokie koszty oraz trudności z realizacją założonych budżetów, piętrzą problemy w każdej organizacji. Demotywacja jest też główną przyczyną wysokiej rotacji w zespołach handlowych, która zmusza do ciągłego wydatkowania czasu i nakładów pieniężnych przeznaczanych na rekrutację handlowców i ich wdrożenie w pracę działu.
Wszystko to powoduje, że niezwykle ważne jest posiadanie przemyślanego i konsekwentnego programu motywacyjnego dla sił sprzedaży. Niezbędne przy tym jest, aby taki system posiadał charakter całościowy, który obejmowałby zarówno motywację finansową, jak i pozafinansową.
W trakcie szkolenia przedstawimy Uczestnikom sprawdzone metody motywacji finansowej poprzez konstruowanie systemów prowizyjnych w działach średnich i dużych działów sprzedaży Na szkoleniu pokażemy, jak wprowadzić efektywny system motywacji finansowej, który sprawia, że handlowcy widzą zależności pomiędzy wynikami sprzedaży, a ich wynagrodzeniem.
Przemyślany i pozbawiony elementów demotywujących system premiowania pozwala bowiem zadbać o wysokie wyniki sprzedaży bez stosowania podwyżek, jako głównego motywatora w dziale sprzedaży.

Grupa docelowa:

Szkolenie dedykowane jest pracownikom średnich i dużych przedsiębiorstw, w szczególności:

  • Dyrektorom, Managerom i Kierownikom działów sprzedaży
  • Kierownikom i Managerom zarządzającym zespołami sprzedażowymi i handlowymi
  • Managerom planującym systemy prowizyjne i motywacyjne w obszarze sprzedaży
  • Osobom mającym trudność z realizacją celów sprzedażowych przez handlowców

Regulamin

Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:

  1. W przypadku rezygnacji do dn. 04.01.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.

  2. W przypadku rezygnacji po dn. 04.01.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.

REGULAMIN UCZESTNICTWA W Innowacyjne systemy prowizyjne w zespołach sprzedażowych – klucz do motywacji Twojego handlowca „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem

§1

Zasady uczestnictwa w Szkoleniu

  1. Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.

  2. Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:

    1. 1 495 zł + 23% VAT do 04.01.2017 r.

    2. 1 795 zł + 23% VAT po 04.01.2017 r.
  3. Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.

  4. Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 24.01.2017 r.

  5. Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.

  6. Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.

  7. Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.

 

§2

Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem Innowacyjne systemy prowizyjne w zespołach sprzedażowych – klucz do motywacji Twojego handlowca (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).

  2. Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.

  3. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.

  4. Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.

  5. Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.

  6. Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.

  7. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.

 

§3

Płatność i rezygnacja

  1. Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.

  2. Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.

  3. Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.

  4. Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.

  5. W przypadku rezygnacji do dn. 04.01.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.

  6. W przypadku rezygnacji po dn. 04.01.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.

  7. W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.

  8. W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.

  9. Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.

  10. Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.

  11. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.

  12. Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.

 

Prowadzący

Sebastian Trzaska

Sebastian Trzaska

Doradca ds. strategii i systemów motywacyjnych, trener i coach

ZAUFALI NAM

ciasteczko
Cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.

Zamknij