Contract law – sprawne poruszanie się po umowach z podmiotami zagranicznymi (UK, USA, CHINY)
Grupa tematyczna: Rozwój osobisty
Data: 29-30.05.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Contract layout
- Budowa umowy
- Cechy umowy charakterystyczne dla systemu polskiego i common law
- Wybrane klauzule powszechnie stosowane w umowach zawieranych między przedsiębiorcami
(m. in. witnesseth, conditions precedent, warranties and representations, covenants, default, termination, indemnity, entire agreement, force majeure, liquidated damages, governing law, arbitartion, counterparts, noticies, amendments, testimonium) - Cykl życia danej umowy (NDA, LoI, MoU, umowa, CM, sign-off)
- Otoczenie prawne umowy (odpowiedzialność kancelarii prawnej: jednej/kilku)
Przerwa kawowa
Navigating
- Międzynarodowy żargon prawniczy – hereinafter, hereby, thereinafter, whereas – wprowadzenie do świata zwrotów
- Przyczyny i konsekwencje doboru poszczególnych terminów – zwyczaje, pojęcia, instytucje prawne oraz tradycje danego państwa
Terms and conditions. Disclaimer
- Stosowanie prawnych podwojeń, potrojeń, a niekiedy i poczworzeń w umowach
- Przykłady zastrzeżeń prawnych - disclaimer
Przerwa na lunch
NDA, MoU, Addendum
- Dokumenty kontraktowe typu must have
- Podstawowe typy umów, porozumień, listów intencyjnych, pełnomocnictw, tzw. covenantów etc.
- Czy aneks do umowy to też umowa?
- Co niesie ze sobą podpisanie MoU?
Zakończenie pierwszego dnia
Prawo umów w 中国
- Wprowadzenie do prawa umów z partnerem chińskim
- Omówienie guanxi (关系) w kategoriach biznesowych
- Zasady zawierania umów z partnerem chińskim
- Podstawowe słownictwo niezbędne do poprowadzenia efektywnego spotkania z 中国人
Przerwa kawowa
Spotkanie negocjacyjne
- Doskonalenie umiejętności negocjacyjnych
- Jak prowadzić i moderować spotkania biznesowe dotyczące zawierania umów z partnerem zagranicznym?
Ćwiczenia opierające się na wykorzystaniu poznanego słownictwa i zasad prowadzenia rozmów biznesowych i negocjacji
Przerwa na lunch
Spotkanie negocjacyjne c.d.
- Podsumowanie wykonywanych działań
- Feedback i porady eksperckie
Trendy. Infografika. Zarządzanie umową po jej podpisaniu
- Trendy w świecie prawników korporacyjnych - in-house lawyers
- Claim Management
- Plan zarządzania umową
- Prezentowanie umów w formie infografik
- Bencharking najlepszych praktyk prawników
- Czego można wymagać od kancelarii prawnej sporządzającej umowę?
Zakończenie szkolenia; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zdobycie i rozwinięcie wiedzy oraz praktycznych umiejętności z zakresu prawa umów. Po szkoleniu każdy uczestnik będzie wiedział m. in.: kiedy należy używać zwrotu „umowa”, a kiedy „kontrakt”, dlaczego kara umowna to nie penalty damages i z jakich powodów warto negocjować klauzule dotyczące arbitrażu w taki sposób, aby przekonać partnera do arbitrażu polskiego. Uczestnik nabędzie umiejętność omawiania i sprawnego poruszania się po umowie w języku angielskim. Dzięki szkoleniu negocjacje z partnerem zagranicznym nigdy już nie będą wydawać się trudne.
W trakcie szkolenia poznasz odpowiedzi na pytania:
- Jak wygląda konstrukcja umowy?
- Czy MoU jest wiążące?
- Czy prowadzenie Claim Management dla danej umowy przydatne jest tylko w momencie powstania sporu i skierowania sprawy do sądu?
- Jak należy się przygotować do spotkania sign-off w projekcie w kontekście podpisanej umowy?
- O jakich trzech zasadach należy pamiętać gdy podpisuje się umowę z partnerem chińskim?
- Czego powinniśmy oczekiwać od kancelarii prawnej, która przygotowuje dla nas umowę?
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do prezesów, członków zarządu, dyrektorów, managerów, prawników, inwestorów, przedsiębiorców oraz wszystkich osób, które pragną poznać tajniki umów międzynarodowych.
Metodologia szkoleniowa:
- Wykład informacyjny i problemowy
- Prezentacja
- Analiza fragmentu filmu i dokumentów
- Case study
- Symulacje
- Odgrywanie ról
Język wykładowy:
- Szkolenie jest w 80% prowadzone w języku angielskim – uczestnicy powinni wykazać się znajomością j. angielskiego co najmniej na poziomie A2/B1 wg skali Rady Europy
- Moduł dotyczący prawa umów z partnerem chińskim w 10% jest prowadzony w języku chińskim mandaryńskim – nie jest wymagana wcześniejsza znajomość języka
- W pozostałej części szkolenie będzie prowadzone w języku polskim
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 10.05.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 10.05.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Contract law – sprawne poruszanie się po umowach z podmiotami zagranicznymi (UK, USA, CHINY) „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 795 zł + 23% VAT do 10.05.2017 r.
-
1 995 zł + 23% VAT po 10.05.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 28.05.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Contract law – sprawne poruszanie się po umowach z podmiotami zagranicznymi (UK, USA, CHINY) (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 10.05.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 10.05.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.